331 kör, 96 prototípus – lezajlott az utolsó Pirelli-teszt

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 29. 19:37
FOTÓ: ©Pirelli/Twitter

A Pirelli közleménye szerint közel 100 különböző prototípusabroncsot teszteltek Abu-Dzabiban az év utolsó gumitesztjének résztvevői. Az olasz cég sportigazgatója elégedett a mai nappal, és a szezon második felében lebonyolított tesztprogrammal.

A mai nappal lezárult a Forma–1 hivatalos gumiszállítójának (pályán való) felkészülése a komoly változásokat hozó 2017-es évre. Az utolsó gyakorláson – az összesen 24 napos felkészülési program során először – mindhárom segítő csapat tesztautója pályára gurult, vagyis a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari is beizzította a V6-os erőforrást a szezonzáró helyszínén.

A címvédő alakulatnál kezdetben Lewis Hamilton rótta a köröket, később azonban a brit rosszullétre hivatkozva visszalépett, helyét pedig Pascal Wehrlein vette át. A Ferrarinál egész nap Kimi Räikkönen tesztelt, míg a Red Bullnál a Mercedeshez hasonlóan két pilóta „közösködött” az autón: ezúttal a két igazolt versenyző, Max Verstappen és Daniel Ricciardo. Ők öten a hivatalos közlés szerint 96 különböző prototípust próbáltak ki, és összesen 331 kört teljesítettek (ez nagyjából 6 versenytáv).

A teszt ezúttal is vakon zajlott, vagyis a csapatok és a versenyzők nem tudták, éppen milyen keveréket próbálgatnak. Erre azért volt szükség, mert a Pirelli és az FIA sem szerette volna, hogy a résztvevők előnybe kerüljenek a többiekkel szemben, így inkább „eltitkolják” előlük, egészen pontosan mit tesztelnek, az általuk gyűjtött adatokat pedig a riválisokkal is megosztják.

A mai teszt végén a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery is megszólalt, aki az Abu-Dzabiban rendezett gyakorlással és a körülbelül 12 ezer tesztkilométert hozó program egészével is elégedett volt, kiemelte azonban, a szélesebb abroncsokkal még sok a tennivaló 2017 előtt. „Az igazán kemény munka most kezdődik, hiszen össze kell gyűjtenünk a 24 tesztnap alatt szerzett információkat, hogy meghatározhassuk, milyen keverékekkel versenyzünk jövőre” – mondta.

„Ezek az abroncsok először jövőre, a februári teszteken kerülnek fel az autókra és akkor futnak velük először élesben. A legutóbbi teszt a tervek szerint zajlott. Sikerült összegyűjtenünk a kívánt adatmennyiséget a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari hibridautóinak köszönhetően. Nélkülük nem teljesíthettük volna ezt az intenzív fejlesztési programot” – zárta gondolatát az olasz szakember.

Oszd meg!





6 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Schwarzi
#6 Schwarzi 2016. november 30. 13:53  

Néztem külföldi cikket. Ott azt írják, hogy 96 összetétel volt tesztelve, de én úgy veszem ki, hogy most 331 kört futottak, és összesen (mindent eddigi teszten együtt véve) 96 összetétel volt tesztelve.

Szövegértelmezés: 1.

Schwarzi
#5 Schwarzi 2016. november 30. 13:48  
elzee:
96 gumitípus és 331 kör??? típusonként kb. 3,5 kör kicsit kevésnek tűnik nekem.

Pont ezen agyaltam én is. Ez egy baromság. Lehet, hogy felszorozták néggyel? Hosszú távú tesztekre még úgy is kevés (96 darab gumi, szettenként 4)

elzee
#4 elzee 2016. november 30. 13:00  

96 gumitípus és 331 kör??? típusonként kb. 3,5 kör kicsit kevésnek tűnik nekem.

_JuSuF_
#3 _JuSuF_ 2016. november 30. 10:16  

Remélem az olyan gumikímélő autók , mint a Force Indiák profitálhatnak jövőre is a gumikopás kézben tartásából.

Enveblo
#2 Enveblo 2016. november 30. 00:24  
fist1:
Csak ne lenne ez az érzés bennem 2017-tel kapcsolatban, hogy a Pirelli el fogja kúrni.

ne aggódj, úgy is el fogja kúrni. a bukottak nyugalmával kell várni

fist1
#1 fist1 2016. november 29. 23:17  

Csak ne lenne ez az érzés bennem 2017-tel kapcsolatban, hogy a Pirelli el fogja kúrni.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra