A 12-es kanyarban ment el Rosberg időmérős sikere?

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 12. 23:04
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Mercedes mérnökei szerint egyetlen kanyaron múlt, hogy Nico Rosberg nem tudta megszerezni a pole pozíciót Lewis Hamilton elől szombaton. A bajnoki éllovas már a rajtnál támadni fog.

Mindössze 0,102 másodperc döntött a Mercedes két versenyzője között. Első ránézésre kevés, a szabadedzéseken mért 0,09 másodperces különbségek ismeretében kevesebb is lehetne. Nico Rosberg számára így is, úgy is bosszantó. Bár a német az időmérő edzés mindhárom szakaszában stabilan hátrányban volt az Austin óta kiemelkedő formában versenyző Lewis Hamiltonnal szemben, a mindent eldöntő körben mégis esélye nyílt arra, hogy fordítson helyzetén.

Rosberg a kvalifikáción végig az első szektorban volt előnyben csapattársával szemben, a pálya középső és utolsó szakaszán viszont rendre időt veszített. A mindent eldöntő körben viszont még a második szektorban is jobb volt a részideje, mint Hamiltonnak. Az Auto Motor und Sport a Mercedes mérnökeitől megtudta, hogy bukta el mégis az edzéselsőséget.

„A nyolcas és kilences kanyarokban Lewis jobban érezte a tapadást az első kerekeknél, és képes volt egyetlen kormánymozdulattal elfordulni ott. Nico ezzel szemben próbált még utólag is kormányozni, de megcsúszott, és időt vesztett” – magyarázta az egyik szakember. A telemetria adataiból kiderült, Hamilton a 8-as és 9-es kanyar mellett a 12-est is rendre jobban teljesítette Rosbergnél.

A legutolsó körben viszont változás történt. A német jól teljesítette a belső két kanyart, s az adatok szerint még a 11-es forduló kijáratánál is 4 századdal vezetett Hamilton előtt. „Aztán túlságosan sokat akart a tizenkettesben” – állapította meg a mérnök. A fedélzeti kamerás felvételeken jól látszott, Hamilton a tempós balkanyarban igen agresszíven, szűk íven fordult el, majd tökéletesen gyorsított ki belőle az 1 kilométernél is hosszabb padlógázos részre. Rosberg ezzel szemben elsiette a kigyorsítást, autója hátulja kicsit megindult, amivel pedig épp elegendő lendületet vesztett ahhoz az emelkedő előtt, hogy a célvonalon összejöjjön a 0,1-es hátránya.

Nico RosbergTámadás a rajtnál – a lejtő még bezavarhat

„Reménykedtem a pole-ban, és nagyon kevés hiányzott, ezért az időmérő után egy kicsit csalódott voltam” – nyilatkozta Rosberg. „De ez már a múlté. Mostantól csak a versenyre és a kínálkozó lehetőségekre összpontosítok, így az optimizmusom kerül előtérbe.”

Jelezte, támadó üzemmódban vág neki a versenynek. „A célom, hogy már a rajtnál átvegyem a vezetést Lewistól” – jelentette ki. Toto Wolff kíváncsian várja, mi történik az első kanyarig vezető 335 méteren, valamint a Senna-S-t követő egyenesben.

Hamilton rámutatott, a rajtnál meghatározó tényezőt jelent, hogy Japánhoz hasonlóan Interlagosban sem sík terepen kell elindulniuk. „Pont olyan nehéz lesz a lejtőn, mint az emelkedőn Szuzukában. És jóval nehezebb, mint egy sima célegyenesben. De én gyakoroltam ezt a fajta rajtolást” – árulta el.

Egyik mérnökük elmagyarázta, miért is olyan fontos szempont ez. „Ha emelkedőn vagy lejtőn kell rajtolni, a balláb is fontos szerepet kap, mivel a féken állva kell helyben tartanod az autót. Ezzel eggyel több tényezőt kell a versenyzőnek számításba vennie a rajtprocedúránál. És ha ennyire kiélezett helyzetről van szó, minden egyes plusztényező hibaforrást is jelent.”

Rosberg szerint a másik lehetőséget az élre kerülésre a stratégia jelentheti. A Mercedes szombat délelőtt kihasználta, hogy a péntekinél jóval hűvösebb volt az idő, és a harmadik szabadedzés elejét a hosszú etapoknak szentelte. Ezek során péntekkel ellentétben most Rosberg tűnt gyorsabbnak. „Délelőtt gyakoroltunk kicsit, és fontos információkat gyűjtöttünk. De ilyen hűvös időben nehéz a gumikkal, mert egy idő után elkezdenek szemcsésedni, ami miatt akár több kiállásra is szükség lehet” – magyarázta Rosberg.

Oszd meg!





0 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra