A bíráskodás következetesebbé tételén dolgozik az FIA

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. december 01. 13:06
FOTÓ: ©xpbimages.com

2017-ben javítani kíván az F1-es bíráskodás következetességén az FIA, ezért bíróik új rendszer kidolgozásán fáradoznak.

A bajnoki hajrá mellett az FIA bírói rendszere volt a 2016-os év hajrájának egyik fő témája. A nyári szünet után Max Verstappen vezetési stílusa került a figyelem középpontjába, vitáztak az ezzel kapcsolatos szabályok módosításáról is, Mexikó után pedig odáig jutottunk, hogy még a versenyigazgató Charlie Whitingnak is be kellett ülnie egy versenyzői sajtótájékoztatóra, hogy részletesen elmagyarázza, miért is volt három harmadik helyezettje az előző futamnak.

Mindezek után a versenyzők és a csapatok is változásokat szorgalmaztak, előbbi csoport következetesebb és kiszámíthatóbb ítélkezést kért, míg utóbbi a szabályok egyszerűsítését, szabadabbá tételét kezdeményezte.

Kedden Bécsben e témában tartott megbeszélést az FIA versenybíráinak testülete, melyen változtatásokról, a helyzet javításának lehetőségéről tárgyaltak. „Sok szabályon végigmentünk, megnéztük, hogyan tudnánk az FIA-val letisztultabbá tenni a szabályok megfogalmazását, valamint elérni, hogy gyorsabban hozhassunk döntést” – nyilatkozta az Autosportnak Garry Conelly, ausztrál versenybíró.

„Sokat beszéltünk arról, hogyan lehetne következetesebbé tenni a döntéshozást. Úgy véljük, több találkozóra lenne szükség, többször kéne felülvizsgálni a korábbi döntéseket, hogy mindannyian megértsük, az egyes bírói testületeknek bizonyos helyzetekben mi a teendője – kiváltképp a szubjektív megítéléseknél, amikor például el kell dönteni, veszélyes volt-e egy manőver. Ez szubjektív probléma. Vannak döntések, melyeket kollektíven kell meghoznunk, de rá kell jönnünk, hogyan lehetnének következetesebbek a döntéseink.”

Conelly előrebocsátotta, terveik szerint a jövőben a német autós szövetségnél bevett gyakorlatból ötletet merítve további, elemzésekkel egybekötött videokonferenciákat tarthatnak bizonyos időközönként. „Vizsgáljuk ennek a rendszernek a lehetőségét. A bírák összejönnek, hogy visszanézzék az eseteket, és megbeszéljék, milyen döntések születtek. Szerintünk jó lenne úgy három-négyversenyenként megcsinálni ezt.”

A bíráknak további segítséget jelenthet, hogy a Motorsport Világtanács szerdai ülésén eközben arról egyeztetett, hogyan lehetne úgy átalakítani a versenypályákat, hogy a mexikói kanyarlevágós eseteknél föl se merüljön a bírói büntetés problémája, s az ilyen esetek el se jussanak a bíróságig. A kavicságyak visszahozatala helyett elsősorban már kipróbált és bevált módszerekhez folyamodnának.

„A bajnoki naptárban összesen nagyjából tizenegy-tizenkét olyan kanyar van, amelynél nyilvánvaló lehetőség van a kanyarlevágásra” – mondta Conelly. „Vannak megoldások, melyekkel ki lehet küszöbölni ezt a problémát, mint például a monzai egyes kanyarnál alkalmazott módszer, ahol ha valaki letér a pályáról, önmagában is bűnhődni kénytelen, mert hosszabb utat kell megtennie, ha vissza akar térni. Ez a bírók életét is megkönnyítené, hiszen helyettük a pálya büntetne” – utalt a fekvőrendőrszerű rázókövekre, valamint a szlalomozásra kényszerítő bójákra.

FIA
Oszd meg!





4 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Jadeite
#4 Jadeite 2016. december 01. 21:27  
HannaLill:
Három csapat, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari tesztelhette a Pirelli 2017-es abroncsait, a McLaren (és az összes többi istálló is) kimaradt ebből a tesztből. Ez korrekt??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

A többi csapat nem tud ilyesmire áldozni (v épp nem akar), egyébként őket is szívesen látták volna, a pirellinek annál jobb, minél több releváns infót kap.

ON: Nagyon helyes, idén kabaréba illő volt a bírák produkciója.

Utoljára módosítva: 2016. december 01. 21:28

_JuSuF_
#3 _JuSuF_ 2016. december 01. 21:16  
HannaLill:
Három csapat, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari tesztelhette a Pirelli 2017-es abroncsait, a McLaren (és az összes többi istálló is) kimaradt ebből a tesztből. Ez korrekt??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

A Pirelli kérte a McLarent is, de ők nem akartak erre áldozni. Az ő döntésük volt...

HannaLill
#2 HannaLill 2016. december 01. 19:54  

Három csapat, a Mercedes, a Red Bull és a Ferrari tesztelhette a Pirelli 2017-es abroncsait, a McLaren (és az összes többi istálló is) kimaradt ebből a tesztből.

Ez korrekt??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

_JuSuF_
#1 _JuSuF_ 2016. december 01. 13:55  

Az biztos, hogy van min dolgozni...

OFF

Breko, breko!

- Foxtrott 1 jelentkezz, Foxtrott 1 jelentkezz! Veszed az adást?
- Tsss, brrr, tsss... Charlie, itt Foxtrott 1!
- Foxtrott 1 , meg tudod adni a Force India 4. helyéről szóló cikk koordinátáit? Ismétlem, meg tudod adni a koordinátáit?
- Negatív, Charlie! Zulu + 5. nap óta nincs változás!
- Foxtrott, biztos vagy benne?
- Charlie,ez biztos. 56 cikket fésültünk át Zulu + 5 nap óta, de egyik cikk sem tartalmaz említést a témáról!
- Vettem Foxtrott 1! Akkor küldöm a paraméter listát, minden cikket szórjatok meg vele! El kell juttatnunk ezt ahová csak lehet, nem hallgattathatnak el minket!

http://imgur.com/a/jkfne

- Ok Charlie! Megszórjuk a férgeket! Foxtrott 1 kiszáll, ismétlem Foxtrott 1 kiszáll!
- Jó utat Cowboy!
- Jeehaw....

Szóval.... 56 cikk született itt vasárnap óta, továbbra sincs változás, nem írtok semmit a Force Indiáról. Formula.hu , gp-live.hu, stb mind kirakott legalább 1 cikket... Itt nem kell. A linkemet, már 300-an megnézték, úgy látszik azért ennyi embert érdekelne...

http://imgur.com/a/jkfne

Utoljára módosítva: 2016. december 01. 14:04

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél