A Ferrari egy mag nélküli csapat?

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 21. 12:55
FOTÓ: ©xpbimages.com

Felipe Massa nem lát esélyt arra, hogy 2017-ben megváltozzon a Ferrari helyzete, és harcba tudjon szállni a bajnoki címért. Ross Brawnnal együtt úgy érzik, hiányoznak a kulcsemberek a sikerhez.

A Brazil Nagydíjon biztossá vált, hogy a Ferrarinak idén csak a konstruktőri bajnokság harmadik helye jut – tavalyi ezüstérmüket a Red Bull kiváló második félévével bitorolta el. Nem véletlen a felzárkózásuk: a vörösöknél ugyanezen időszakban kisebbfajta fejetlenség lett úrrá, miután távozott a technikai igazgatójuk, James Allison, és autójuk fejlesztése is lassan haladt.

Bár 2015-ben úgy tűnt, az olaszok képesek lehetnek kimászni abból a gödörből, amelyben gyakorlatilag utolsó bajnoki címeik, 2007 és 2008 óta vannak, most mégis úgy tűnik, a Ferrariból továbbra is hiányzik az igazán nagy sikerekhez szükséges „átütőerő”.

Korábbi versenyzőjük, Felipe Massa szerint olyannyira, hogy változások ide vagy oda, 2017-hez sem fűzhetnek túl nagy reményeket. A brazilt nemrég egy interjú során kérték meg, hogy beszéljen arról, mi siklott félre a Jean Todt utáni éra kezdetével. „Nem működött. Annyi mindennel próbálkoztak, olyan sok főnökkel. Egyszerűen nem volt meg az emberük arra, hogy megcsinálják ugyanazt, amit a Mercedes most is csinál, valamint amit a Red Bull korábban csinált. Több területen is voltak hiányosságaik, és nem tudtak összedolgozni” – mutatott rá a Williams versenyzője.

Szerinte a helyzet nem változott azóta sem. „Ha a jövő évet nézem, nem látom, hogy a Ferrarinak esélye lenne a bajnokság megnyerésére. Még mindig az idei autójuk fejlesztésén dolgoznak, ami szerintem nagy hiba. Mindenkinél korábban le kellett volna állítaniuk ezt, és nekik kellett volna elsőként a jövő évi autón dolgozniuk – legalábbis szerintem.”

Felipe Massa

Brawn: Vettel viselkedése árulkodó

Érdekesség, hogy a Ferrari korábbi másik kulcsembere, Ross Brawn is hasonlóan látja a maranellói helyzetet. A Sky Sportsnak adott interjújában a korábbi technikai ferraris igazgató rámutatott, bajok vannak a volt csapatánál. „A versenyzők megvédik a csapatukat, az érzelmeik azonban sok mindent elárulnak. Főleg Sebastiané. Frusztráló időszak ez a csapat számára” – állapította meg Brawn.

A hiányosságot szerinte is az jelenti, hogy a csapatnak nincs meg a kemény magja. „Az én időmben egy kiforrott gárda voltunk. Több kulcsemberünk volt, mint amennyivel a Ferrari most rendelkezik. Ott volt Michael, Stefano Domenicali, Nigel Stepney, Rory Byrne. Ez a csoport összetartott, egyszerűen illettünk egymáshoz. Bízhattunk a másikban. Ilyen erős csapatra van szükség, erős egyéniségekkel önmagában nem nyerhetsz.”

„Ez volt a sikerünk kulcsa. És Jean (Todt) is ott volt, aki stabilitást adott, egyfajta védőfalként működött a kívülről érkező nyomással szemben. Luca nagyon érzelmes volt, ami időnként bosszanthatta az embereket. Jean viszont gondoskodott arról, hogy mindent az irányítása alatt tartson.”

Ross Brawn, Michael Schumacher Ecclestone: Schumacher vezette a csapatot

Bernie Ecclestone szintén a Schumacher-éra erős szervezettségét hiányolja a mostani Ferrarinál. „A Ferrari visszaesett arra a szintre, ahol Jean Todt előtt volt. Akkor én tanácsoltam a FIAT-nak, hogy alkalmazzák Jeant, egy kívülről érkező menedzsert. A csapat túlságosan olaszos volt. Ez nem kritika, mindenki szereti Olaszországot. De az olaszok már csak olaszok, ahogy a németek is németek, a britek pedig britek. Nem változnak. Ha egy csapatot egymaguk akarnak vezetni, az nem működhet” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak adott interjúban.

A kérdésre, szerinte fognak-e öt éven belül bajnoki címet nyerni, elmondta: „Csakis az ellenfeleken múlik.” Ami pedig a csapatnál uralkodó, sokat emlegetett „terrorhangulatot” illeti, hozzátette: „Sergio Marchionne mindenáron azt akarja, hogy a Ferrari nyerjen. Én is ezt akarom. De vajon tudja ő, hogy mi kell a Ferrarinak ahhoz, hogy ez újra megtörténjen? Én nem tudom megítélni, mert nem tudom, mi zajlik csapaton belül.”

Ecclestone szerint Jean Todtban éppen az volt a különleges, hogy képes volt függetleníteni csapatát a mostanihoz hasonló elnöki nyomástól. Hozzátette, akkoriban Michael Schumacher számított a gárda valódi vezérének. „Jean azt tette, amit tennie kellett. A megfelelő embereket alkalmazta. Egyszer beszélgettem erről Michael Schumacherrel, akit megkérdeztem, ki vezeti valójában a csapatot. Azt felelte: ’Én teszem’.”

„Maurizio Arrivabene nehéz helyzetben van. Úgy veszem észre, vannak saját ötletei, de ezeket nem tudja megvalósítani, mert valaki mindig fölötte áll. Jean úgy tudta eladni a saját ötleteit Montezemolónak, hogy ő azt érezte, azok a sajátjai. Ez ebben a művészet” – jelentette ki Ecclestone.

Oszd meg!





26 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Zasalamel
#26 Zasalamel 2016. november 23. 09:22  

Biztos nem szakad meg a munkától Raikkonen, de sztem is erős azt mondani h sz*rik az egészre, mert akkor nem javult volna az idei teljesítménye, ráadásul egy vettelhez képest jobb formát mutat, akiről tudjuk h munkamániás.

Aki sz*rik már az egészre az Button.

Utoljára módosítva: 2016. november 23. 09:23

albutr
#25 albutr 2016. november 22. 18:50  
sztárvorsz:
Biztos van benne igazság, de mondjuk itthon is - angliában is azzal találkoztam, hogy az olaszokkal szeretnek ellenpéldálozni. Volt egy portugál meg egy spanyol kollégám is, ők mondjuk precízebbnek tűntek (mondjuk a spanyol határeset volt, a portugál határozottan jó). Görögökkel nem volt még személyes tapasztalatom, de valószínűleg elég hasonló az olaszhoz.

az az igazság hogy nem jó ha sok olasz,görög,spanyol stb dolgozik egy helyen(mondjuk ez a magyarokra is igaz hogy nem jó ha sok magyar dolgozik együtt ott meg inkább az irigység megy+áskálodás.)de ott van Aldo Costa ő mégis tud a Mercedesnél úgy dolgozni ami elvárható.+ az is furcsa hogy náluk este kezdődik igazán csak az élet.

Go-Kimi R.-Go
#24 Go-Kimi R.-Go 2016. november 22. 11:31  
andrea1:
Igy értem mire gondolsz, viszont "Kimi sz*rik az egészre"ezt a véleményt kicsit túlzásnak érzem. A másik Schumacher esete tökre más, nem időszerű pl mert teljesen más a háttér. Eleve Todt jelenléte miatt, elmondta mit gondol volt befogadó, aki szabad kezet kapott. Itt azzal van a gond hogy az elnök magyaráz, nem ad szabad kezet és rövidtávon gondolkodik.

plussz a Schumi érában napi 25 órát tesztelhettek.......és teszteltek is , a ferrari azóta van meglőve mióta TESZTTILALOM van !!!!!!!

Utoljára módosítva: 2016. november 22. 11:31

andrea1
#23 andrea1 2016. november 22. 10:27  
sába:
A cikk a ferrari csapatról szól. Összevetve a régi, sikeres csapatot a mostanival. Abban a sikerben nagy része volt egy Schumachernek, aki felvállalta, hogy a vezetésen kívül mindent megtesz azért, hogy csapattá váljon a ferrari. Persze hiába van ez ezerszer leírva, mindig lesznek kétkedők. Na, most ugye sehol egy darab "igazi" vezér. Vettel nagyon hamar átlátta a hiányosságokat. a szervezetlenséget és megpróbált a sikeres rb-től átvinni néhány dolgot. Sajnos erre a digók nem vevők, talán, a német még nem adta fel. Na, ebből az aspektusből nézve írtam, hogy Kimi sz*rik rá. Ő ilyen mélységében nem fog belefolyni egy csapatba se. Ő most meg van elégedve az autóval, azzal hogy változott a saját csapata összetétele, akikkel jobban megértik egymást és jól be tudják állítani az autóját. Ettől se több, se kevesebb.

Igy értem mire gondolsz, viszont "Kimi sz*rik az egészre"ezt a véleményt kicsit túlzásnak érzem.
A másik Schumacher esete tökre más, nem időszerű pl mert teljesen más a háttér. Eleve Todt jelenléte miatt, elmondta mit gondol volt befogadó, aki szabad kezet kapott. Itt azzal van a gond hogy az elnök magyaráz, nem ad szabad kezet és rövidtávon gondolkodik.

Utoljára módosítva: 2016. november 22. 11:47

grabowsky78
#22 grabowsky78 2016. november 22. 00:05  

Sajnos, a Ferrari jelenleg nagyon úgy fest, hogy jövőre jó esetben is a harmadik erő lesz! Nincs meg az a mérnöki gárda, aki össze tudná rakni azt a kis pluszt ami a címhez kell! Nincsenek igazán hasznos innovációk az autókon évek óta! Én a mai napig meggyőződéssel állítom, hogy a politika és a korrupció miatt eleve hátrányból indulnak, de hát ehhez is érteni kell, hogy jól helyezkedj! Ettől függetlenül én még mindig nem gondolom, hogy a Ferrari annyira szar lenne illetve szar helyzetben lenne, mint ahogy napi/heti szinten megjelenő cikkek sokasága tálalja, kétségtelenül vannak problémák, de azok szerintem most sem súlyosabbak, mint az elmúlt 10évben bármikor! Azért láttunk nem egy példát komoly csapatoktól is a visszaesésre amit a Ferrari még a legszarabb éveiben sem tett meg (az elmúlt 10-15évre gondolok) nem úgy, mint a Williams vagy a Mclaren, vagy a Sauber! Ok Ferrari mércével a 2016os év egy kudarc, de azért most is a top3 megvan és a Force India mérföldekkel van lemaradva a Redbull meg lehet, hogy végül nem olyan kevés ponttal lett a 2. , de maga az autó azért nem egyértelműen ennyivel jobb, inkább összeségében jobb csomag a Redbull!
Nem igazán értem, hogy Vettel fusztráltsága, miért mond többet bárkinek annál, hogy egy 4x-es bajnok futott egy igen gyenge évet, műszaki és vezetői hibákkal egyaránt takítva! Ez nem elég ahhoz, hogy bármelyik pilóta fusztrált legyen? Ezt ő most nem kezeli túl jól ok! Miért szentírás, hogy ez azért van, mert a Ferrarinál ez meg az van? A Ferrari elindult valamerre tavaly, látszott is az eredménye! Történt egy sajnálatos haláleset ami miatt elvesztette a fő műszaki szakiját! Szerintetek ezt melyik csapat nem érezné meg év közben ha egy fontos kulcs szereplő távozna? A Redbull hova esett vissza mikor Neweynak nem volt kedve f1-es autót tervezni? A Mclaren hova esett vissza mikor lelépett a Mercihez az arc (nem jut eszembe a neve)! A Lotus-al mi lett mikor lelépett Alison, a Renaulttal mi lett mikor eltiltották a vezetőket? Ezekhez képest a Ferrari még mindig 3. lett év végén!

sztárvorsz
#21 sztárvorsz 2016. november 21. 22:37  
albutr:
mondjuk ez igaz minden mediterrán országból jött emberekről,hiszen a görögök is ugyanilyenek.

Biztos van benne igazság, de mondjuk itthon is - angliában is azzal találkoztam, hogy az olaszokkal szeretnek ellenpéldálozni. Volt egy portugál meg egy spanyol kollégám is, ők mondjuk precízebbnek tűntek (mondjuk a spanyol határeset volt, a portugál határozottan jó). Görögökkel nem volt még személyes tapasztalatom, de valószínűleg elég hasonló az olaszhoz.

Utoljára módosítva: 2016. november 21. 22:46

albutr
#20 albutr 2016. november 21. 21:50  
sztárvorsz:
Én is dolgoztam már németekkel, osztrákokkal, meg olaszokkal is. Kár vitatni, drasztikus a különbség.. volt egy olasz főnök ott is, őt is állandó érzelmi kitörések jellemezték, más részről meg brutál trehányság volt jellemző egyik másik dolgozóra és teljesen meg voltak elégedve a munkájukkal. Egyébként szerintem az angolok sem túl jók ilyen téren, de az olaszok tényleg "más tészta", más szakmákban is rossz a reputációjuk. Nem vagyok rasszista és biztos vannak kivételek bőven, de egyszerűen ki kell mondani az igazságot, más kultúra.

mondjuk ez igaz minden mediterrán országból jött emberekről,hiszen a görögök is ugyanilyenek.

sába
#19 sába 2016. november 21. 21:24  
andrea1:
Miért Kimi szarik az egészre ? :D Szerintem az hogy még itt van 37 évesen elég indok arra, hogy még érdekli, az is egyértelmű amit nem egyszer kifejezett hogy a csapat érdekeit nézi, azt szeretné ha sikeres lenne a csapat. Sokkal több szállal kötődik ehhez a csapathoz mint azt el tudnánk képzelni. Ideges még mindig gy 3. helyért, kedvtelen, de egyben türelmes is az olyan hibák után is mint Austin. Az hogy meghúzódik nem jelenti azt hogy nem mondja el a véleményét a háttérben, bár azt gondolom Kimi jelenlétét már MA is elmagyarázta vagy bárki aki vele dolgozott.

A cikk a ferrari csapatról szól. Összevetve a régi, sikeres csapatot a mostanival. Abban a sikerben nagy része volt egy Schumachernek, aki felvállalta, hogy a vezetésen kívül mindent megtesz azért, hogy csapattá váljon a ferrari. Persze hiába van ez ezerszer leírva, mindig lesznek kétkedők. Na, most ugye sehol egy darab "igazi" vezér. Vettel nagyon hamar átlátta a hiányosságokat. a szervezetlenséget és megpróbált a sikeres rb-től átvinni néhány dolgot. Sajnos erre a digók nem vevők, talán, a német még nem adta fel. Na, ebből az aspektusből nézve írtam, hogy Kimi sz*rik rá. Ő ilyen mélységében nem fog belefolyni egy csapatba se. Ő most meg van elégedve az autóval, azzal hogy változott a saját csapata összetétele, akikkel jobban megértik egymást és jól be tudják állítani az autóját. Ettől se több, se kevesebb.

sába
#18 sába 2016. november 21. 21:12  
qwerm:
honnan a picsából tudjuk, h kimi mire szarik és mire nem? komolyan mondom, agyhalál, amit mostanság művelsz... upd.: és nyugodtan külön lehet választani a 2 mondatot, mert ha nem látnám az avatarodat és a nicknevedet, az első mondat akkor is érvényes. a második már csak statisztika.

Az agyhalál az, hogy csak rózsaszín Kimis szemüvegen bírsz minden kommentet olvasni. Azért örömmel tölt el, hogy volt egy ember, aki felfogta a mondandóm lényegét. Ha már az avatarom a témád, Ő volt az, akit nem csak az érdekelt, hogy kapjon a hátsója alá egy jó autót, hanem kőkeményen dolgozott azért hogy újra nyerő csapattá váljon a ferrari. Na, miután ez a téma, ezért írtam, hogy Kimi sz*rik rá. Nemigen olvastam még olyanról, ami megcáfolná ebbéli véleményemet.

sába
#17 sába 2016. november 21. 21:06  
Toti:
Nem kell megsértődni. Arról van szó, hogy nem Kimi fogja kitalálni az új szervezeti felépítést, és nem fogja ezt végigrugdosni mindenkin.

Na, legalább egy ember, aki felfogta mit akartam mondani.

MS_argo001
#16 MS_argo001 2016. november 21. 20:40  

Megragadtátok a lényeget. Szegény Kimi. :D

Tényleg nem kellett volna olaszosítani a csapatot. Todt azért nagyon szigorúan fogta őket, 2008-ban jött az "új hullám", össze is esett a csapat.

F1890
#15 F1890 2016. november 21. 19:55  
Janisf:
szerintem Zengőéket kellene alkalmazniuk. azok a srácok a nulla költségvetésből 1 pilótával is tudtak eredményt elérni... :D

jah, látjuk idén mekkora eredményeket értek el

ryanmckane
#14 ryanmckane 2016. november 21. 19:34  
Go.Michael:
Egy ilyen cikket a mclarenről is lehetne írni, van akkora múlja mint a ferrarinak és sehol sincsenek 10 éve... de a ferrariról minden héten kell egy szokásos fika dömpinget gyártani, sose fogom megérteni ezt.

Eljutottunk arra a szintre, hogy McLarent kb. lesz*rja mindenki a saját szurkolóin kívül.

Utoljára módosítva: 2016. november 21. 19:45

qwerm
#13 qwerm 2016. november 21. 19:29  
sába:
Korábban sem volt brit székhelyük, mégis behúztak 5 vb címet. Abban igaza van Berninek, az olaszok azok olaszok, nem fognak megváltozni. Olvastam egyszer egy Vettel nyilatkozatot, miszerint totál el volt hűlve, hogy egy megbeszélésen milyen fejetlenség uralkodik. Mindenki hangosabb akar lenni a másiknál. Ő próbálkozott néhány rb-s munkamenetet meghonosítani, de süket fülekre talált az ötlete. Kellene egy hideg fejjel gondolkodó német vagy angol vezető a csapat élére, mert Kimi sz*rik az egészre, Vettel pedig kevés a megújuláshoz.

honnan a picsából tudjuk, h kimi mire szarik és mire nem? komolyan mondom, agyhalál, amit mostanság művelsz...

upd.: és nyugodtan külön lehet választani a 2 mondatot, mert ha nem látnám az avatarodat és a nicknevedet, az első mondat akkor is érvényes. a második már csak statisztika.

Utoljára módosítva: 2016. november 21. 19:32

Go.Michael
#12 Go.Michael 2016. november 21. 19:12  

Egy ilyen cikket a mclarenről is lehetne írni, van akkora múlja mint a ferrarinak és sehol sincsenek 10 éve... de a ferrariról minden héten kell egy szokásos fika dömpinget gyártani, sose fogom megérteni ezt.

Janisf
#11 Janisf 2016. november 21. 19:12  

szerintem Zengőéket kellene alkalmazniuk. azok a srácok a nulla költségvetésből 1 pilótával is tudtak eredményt elérni... :D

sztárvorsz
#10 sztárvorsz 2016. november 21. 18:47  

Én is dolgoztam már németekkel, osztrákokkal, meg olaszokkal is. Kár vitatni, drasztikus a különbség.. volt egy olasz főnök ott is, őt is állandó érzelmi kitörések jellemezték, más részről meg brutál trehányság volt jellemző egyik másik dolgozóra és teljesen meg voltak elégedve a munkájukkal. Egyébként szerintem az angolok sem túl jók ilyen téren, de az olaszok tényleg "más tészta", más szakmákban is rossz a reputációjuk. Nem vagyok rasszista és biztos vannak kivételek bőven, de egyszerűen ki kell mondani az igazságot, más kultúra.

Utoljára módosítva: 2016. november 21. 18:50

Enveblo
#9 Enveblo 2016. november 21. 17:35  
Toti:
Épp ezért szarik bele.

én inkább azt mondanám nem kotnyeleskedik bele

Toti
#8 Toti 2016. november 21. 15:24  
Enveblo:
mert ez kurvára nem az ő feladata

Épp ezért szarik bele.

Enveblo
#7 Enveblo 2016. november 21. 15:12  
Toti:
Nem kell megsértődni. Arról van szó, hogy nem Kimi fogja kitalálni az új szervezeti felépítést, és nem fogja ezt végigrugdosni mindenkin.

mert ez kurvára nem az ő feladata

andrea1
#6 andrea1 2016. november 21. 15:04  

Miért Kimi szarik az egészre ? :D Szerintem az hogy még itt van 37 évesen elég indok arra, hogy még érdekli, az is egyértelmű amit nem egyszer kifejezett hogy a csapat érdekeit nézi, azt szeretné ha sikeres lenne a csapat. Sokkal több szállal kötődik ehhez a csapathoz mint azt el tudnánk képzelni. Ideges még mindig gy 3. helyért, kedvtelen, de egyben türelmes is az olyan hibák után is mint Austin. Az hogy meghúzódik nem jelenti azt hogy nem mondja el a véleményét a háttérben, bár azt gondolom Kimi jelenlétét már MA is elmagyarázta vagy bárki aki vele dolgozott.

Toti
#5 Toti 2016. november 21. 14:56  
IcemanBen:
Ő az olyanokra sz@rik akik ilyen véleménnyel vannak róla.

Nem kell megsértődni. Arról van szó, hogy nem Kimi fogja kitalálni az új szervezeti felépítést, és nem fogja ezt végigrugdosni mindenkin.

ddb
#4 ddb 2016. november 21. 14:35  
IcemanBen:
Ő az olyanokra sz@rik akik ilyen véleménnyel vannak róla.

Raikkonen mindenkire szarik, még azokra is, akik Istenként kezelik. Simán odadobja neked is az autogramkártyát, akármennyire is kedves vagy vele. Attól mert ő Kimi Raikkonen, még tőle se tűröm el.

Mikor egy futár a borravaló várásakor nem kapott semmit, a visszajáró papírpénzt nekemdobta. Mire visszatért a bázisra, már nem kellett több kiszállítanivalót felvennie, majd utána még engem hívogatott, meg fenyegetett, meg a torkomat el akarta vágni, mert miattam elvesztette az állását. Mondom anyukád miatt veszítetted el, hogy nem tanított meg viselkedni.

IcemanBen
#3 IcemanBen 2016. november 21. 14:17  
sába:
Korábban sem volt brit székhelyük, mégis behúztak 5 vb címet. Abban igaza van Berninek, az olaszok azok olaszok, nem fognak megváltozni. Olvastam egyszer egy Vettel nyilatkozatot, miszerint totál el volt hűlve, hogy egy megbeszélésen milyen fejetlenség uralkodik. Mindenki hangosabb akar lenni a másiknál. Ő próbálkozott néhány rb-s munkamenetet meghonosítani, de süket fülekre talált az ötlete. Kellene egy hideg fejjel gondolkodó német vagy angol vezető a csapat élére, mert Kimi sz*rik az egészre, Vettel pedig kevés a megújuláshoz.

Ő az olyanokra sz@rik akik ilyen véleménnyel vannak róla.

sába
#2 sába 2016. november 21. 14:11  
VettelFactor:
Nem értem miért ragaszkodnak ennyire a digó szakemberekhez... Az előző 2 tech. igazgató nem olasz volt, de velük sem mentek semmire, mert alattuk csak olasz szakemberek dolgoztak. Emellett valszeg az is hátrány, hogy nem brit székhelyük van. Ha ezeken nem változtatnak akkor a közeljövőben nem fognak címeket nyerni...

Korábban sem volt brit székhelyük, mégis behúztak 5 vb címet.
Abban igaza van Berninek, az olaszok azok olaszok, nem fognak megváltozni.
Olvastam egyszer egy Vettel nyilatkozatot, miszerint totál el volt hűlve, hogy egy megbeszélésen milyen fejetlenség uralkodik. Mindenki hangosabb akar lenni a másiknál. Ő próbálkozott néhány rb-s munkamenetet meghonosítani, de süket fülekre talált az ötlete.
Kellene egy hideg fejjel gondolkodó német vagy angol vezető a csapat élére, mert Kimi sz*rik az egészre, Vettel pedig kevés a megújuláshoz.

VettelFactor
#1 VettelFactor 2016. november 21. 14:00  

Nem értem miért ragaszkodnak ennyire a digó szakemberekhez...

Az előző 2 tech. igazgató nem olasz volt, de velük sem mentek semmire, mert alattuk csak olasz szakemberek dolgoztak. Emellett valszeg az is hátrány, hogy nem brit székhelyük van.
Ha ezeken nem változtatnak akkor a közeljövőben nem fognak címeket nyerni...

Utoljára módosítva: 2016. november 21. 14:01

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél