„A Ferrari-motor egyértelmű előrelépés”

írta: M4Sport
2016. február 25. 16:36
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Ferrari-erőforrás egyértelmű előrelépést jelent a Toro Rosso számára – véli a csapat spanyol pilótája, Carlos Sainz. Az alakulatnál eddig maximálisan elégedettek az új hajtóegységekkel, melyektől pont azt kapták, amit vártak.

Az olasz csapat a Renault partnereként vágott neki a második turbókorszaknak, a felek együttműködése azonban csak két évig tartott; tavaly hosszas huzavona után úgy döntöttek, ismét „társulnak” a Ferrarival. Tőlük azonban nem a legújabb fejlesztésű erőforrásokat kapják, hanem a 2015 végén bemutatott modellt.

A Toro Rosso eddig sem aggódott a régebbi erőforrások miatt, most pedig spanyol versenyzőjük kijelentette, az a várakozásoknak megfelelően megbízhatóság és teljesítmény tekintetében is előrelépést jelent. „Ez nem lehet kérdéses” – nyilatkozta az első kollektív teszt helyszínén. „Több lóerő áll a rendelkezésünkre és a végsebességünk is jobb. Az akkumulátorral könnyebb dolgozni, mint a Renault esetében, és egy kicsit a vezethetőség is jobb. De a legnagyobb változás a motorerő; pont erre van szükségünk. Sőt, egyelőre a megbízhatóság is rendben van” – tette hozzá.

Sainz tegnap azt is elismerte, hogy csapata komoly újításokkal készül a következető tesztre, most ugyanis csak a 2015-ös autó továbbfejlesztett változatát vitte pályára. A Motorsport már korábban megszellőztette, a csapat nemcsak a végleges fényezéssel, hanem új vezetőszárnyakkal, padlólemezzel és oldaldobozokkal készül a március 1-jén – azaz a jövő kedden – induló gyakorlásra, ahol a szaklap rutinos tudósítója szerint néhány „érdekes megoldást” is be fognak vetni.

„Egy olyan autót tesztelünk, amin tavalyi és idei alkatrészek is találhatók. Jelen pillanatban ez a gép egy STR10-es, amire felkerültek az STR11-es elemei. A jövő héten már sokkal többet tudok mondani a gépről és a teljesítményről, hiszen akkor megérkeznek az új alkatrészek és az autó is összeáll. Most elsősorban a megbízhatóságra összpontosítottunk; szerencsére eddig jó sok kört teljesítettünk. Az előző években ez volt a gyenge pontunk. Bár most is voltak kisebb problémák, biztosra veszem, hogy idén jóval megbízhatóbbak leszünk” – magyarázta még a harmadik tesztnap után.

Oszd meg!





3 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

GreenHonda
#3 GreenHonda 2016. február 25. 21:46  

Én ezt nem értem, ha valamikor, akkor inkább a tél folyamán javulhat nagyot a Renault, nem évközben. De ők ennyire leírják, érdekes.

cybergyerek
#2 cybergyerek 2016. február 25. 18:29  
Enveblo:
csak a félév felénél nagy lesz a lemaradás, nem? vagy ez nem így működik? lehet az idei rönó simán a tavalyi ferrari főlé fejlődik, akkor meg már bukó

sokan pontosan erre számítanak, hogy az idény elején még fickándozni fog a toro rosso, aztán fokozatosan visszaesnek. pl. az anyacsapat is arra számít, hogy előttük lesz a toro egy ideig, aztán ahogy halad előre szezon és fejlődik a Renault, úgy szépen átugorják őket.

Enveblo
#1 Enveblo 2016. február 25. 16:56  

csak a félév felénél nagy lesz a lemaradás, nem? vagy ez nem így működik? lehet az idei rönó simán a tavalyi ferrari főlé fejlődik, akkor meg már bukó