A Forma–Ford könnyített változata a mostani F1 – Magnussen

írta: M4Sport
2016. november 25. 19:02
FOTÓ: ©xpbimages.com

Túlságosan erőteljes motorok, túlságosan kevés leszorítóerő, gyenge gumik – Kevin Magnussen és Fernando Alonso megnevezte a Forma–1 legnagyobb problémaforrásait, és nem kímélte az aktuális autókat.

Úgy tűnik, mostanság nem múlhat el pénteki edzésnap anélkül, hogy a Forma–1 ne kapna lesújtó kritikát valamelyik versenyzőtől jelen helyzete miatt. Két hete Fernando Alonso a pálya széléről volt kénytelen nézni a többieket, s a nap végén megállapította: „Nekünk kéne fizetnünk a nézőknek, hogy kijönnek.” A spanyol sem az autók hangjával, sem a tempójukkal nem volt elégedett.

Az interlagosi esős futam aztán némiképp háttérbe szorította a kritikákat, Max Verstappen menetelését többen a régi idők nagy versenyeihez hasonlították. Most, a szezonzárón, a 2017-es szabályváltozások előtti utolsó hétvége kezdetén egy fiatal versenyző, Kevin Magnussen fogalmazott élesen az aktuális autók teljesítményéről. Az apropót az adta, hogy Abu-Dzabiban sok csúszkálást láthattunk, s többeknek a gumik szemcsésedésével is meggyűlt a baja az egyre lehűlő pályán.

„Az F1 jelenleg visszafojtja a vezetési stílusodat – mindig. Főként a kompromisszumokról szól, hogy megtaláld a helyes egyensúlyt, és közben ne adj bele mindent. Szó sincs arról, hogy mindent beleadsz a körödbe, csak próbálod hibátlanul csinálni. Nem úgy van, mint a versenyautók többségénél, ahol mindent beleadsz” – elmélkedett a dán.

Hozzátette, szerinte a V6-os turbómotorok forgatónyomatéka nincs összhangban az autók alacsony leszorítóerejével, a gumik kis tapadásával. „Már nincs meg a kockázat. Legalábbis most. Remélem, jövőre más lesz a helyzet. Remélem, hogy a nagyobb gumikkal és a több leszorítóerővel jobb lesz a helyzet. Ezek az autók egy kicsit túlságosan sok erővel rendelkeznek. Mindig csúszkálunk, mindig túlpörögnek a kerekek. Sosem érzem azt, hogy tapadna az aszfaltra. Könnyű átlépni a határt. Már akkor átléped, amikor elhagyod a boxutcát… Nagyon könnyű, ezért inkább csak arra törekszünk, hogy rendben legyünk. És ez nekem nem tetszik.”

A végső döfést egy hasonlat jelentette a Renault-versenyző részéről. „Kicsit olyan ez, mint a Forma–Fordban vezetni, ahol folyton csúszkálsz, folyton a határon vagy. Ez a könnyített Forma–Ford, kormányrásegítéssel és gumimelegítőkkel…”

És Magnussen nincs is egyedül ezen véleményével. Alonso ezen a hétvégén is hangot adott nemtetszésének, amikor az abu-dzabi szabadedzéseken látott csúszkálásokra terelődött a szó. Ő a gumikat tartja a probléma fő forrásának. „Olyan ez, mint esőben vezetni. Nem hinném, hogy a homokon múlna. Inkább a gumikon, amelyek nem sok pályán működnek. A pályák nagy részén mindenki számára egyforma a helyzet, ezért alkalmazkodnunk kell. De lassan kell vezetnünk. A hosszú etapokon 1:47-es, 1:48-as köröket autózunk. A GP2-esek 1:47-es kört mentek…” – mutatott rá a kétszeres bajnok.

Aligha bánják, hogy a következő futamot már 2017-es autókkal kell teljesíteniük – igaz, garancia nincs arra, hogy az új szabályok mindent megváltoztatnak.

Oszd meg!





1 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Jadeite
#1 Jadeite 2016. november 25. 23:04  

Nem lenne itt nagy gond, ha végre seggberúgnák a Pirellit, és jönne a Bridgestone, a Michelin,v bárki, aki képes normális gumikat gyártani.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”