A McLaren elveszítheti Alonsót?

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 08. 14:51
FOTÓ: ©xpbimages.com

Ha jövőre nem tesz csodát, a McLaren el fogja veszíteni Fernando Alonsót az istálló korábbi oszlopos tagja, Jo Ramirez szerint. A spanyol viszont jelezte, nem csak csapata teljesítményén fog múlni a sorsa.

Jeles alkalom lesz a McLaren életében a most következő Brazil Nagydíj: a csapatnak a mostani lesz fennállása 800. versenye. Önfeledt ünneplésre azonban aligha számíthatunk tőlük. Már sorozatban negyedik alkalommal térnek vissza a wokingiak úgy Interlagosba, hogy közben az orruk alá dörgölik: itt aratták mindmáig utolsó győzelmüket. Négy éve, azaz 2012-ben…

A csapat helyzetéről sokat elárul, hogy Jenson Button akkori sikere óta mindössze két dobogós helyezésük volt (mindkettő a 2014-es Ausztrál Nagydíjon). A gárda korábbi szerelője és csapatkoordinátora, Jo Ramirez szerint a McLaren ilyen helyzetben már amiatt is aggódhat, hogy képes-e megtartani sztárversenyzőjét, Fernando Alonsót. „Fájó ezt látni. A McLaren fejlődése jó, de túlságosan lassú. Szponzorokat veszítenek, ráadásul Alonsót is el fogják veszteni” – nyilatkozta a mexikói az As című spanyol lapnak.

Ő úgy látja, a kétszeres világbajnok könnyen belefáradhat a sikertelenségbe. „Másképp nem is lehet. Ő egy győztes típus, azért van itt, hogy nyerjen. Nem hinném, hogy a következő évnél tovább várna. Szerintem ez lesz számára a határ.”

Hogy a McLarennek mennyi esélye van arra, hogy 2017-ben hirtelen az élmezőnyben találja magát, annak kapcsán Ramireznek is vannak kétségei. „Nem tudom, de bízom benne, hogy lesz esélyük, mert a tehetség megvan hozzá a csapatnál. Viszont a szponzoraik távoznak, mert ebben az üzletben a siker nélkül nagyon nehéz. Természetesen lehetséges a bajnoki címért harcolni, de nehéz lesz. Mindent megtesznek, mert szerintem a következő év lesz a McLaren utolsó esélye. Sokat kell fejlődniük, mert bizony ez nem csak a motorjuk hibája. Az sem jó eléggé, de nem hinném, hogy az övék lenne a legjobb karosszéria a világon. A McLarennek és a Hondának együtt kell dolgoznia, egy csapatként, és meg kell tartaniuk Alonsót.”

Fernando Alonso

Alonso: A kor és a sikerek sem számítanak

Ami a spanyolt illeti, az F1i.com-nak adott interjújában ő maga is beszélt a jövőjéről, és jelezte, ha visszavonul, azt semmiképp sem azért teszi, mert úgy érzi, kiöregedett. „A kor nem probléma. Michael (Schumacher) negyvenegy évesen tért vissza. Kimi most harminchét, szóval még bőven van időm versenyezni” – fogalmazott. „Itt nem úgy megy, mint más sportágakban, amelyekben a fizikum olyan sokat számít. Itt csak a gépekről, az autóról szól minden, ezért nem hinném, hogy elérhetsz egy felső határt, aztán már csak lefelé vezethet az utad. Itt folyamatos a fejlődés, egyre csak jobb lehet az ember.”

„Ha egy nap befejezem, nem hiszem, hogy azért teszem majd, mert lassabb lettem, hanem azért, mert elfáradtam. A sok utazásban, a médiától, attól, hogy húsz éven át kirakatban voltam. Talán ennek akarok majd véget vetni, mert a valós élet többet nyom majd a latba. Ezért vonul vissza az ember, nem azért, mert négy tizeddel vagy fél másodperccel lassabb lesz, mint húsz évvel ezelőtt volt.”

Alonso Ramirez érvelésére rácáfolt: nem hiszi, hogy a győzelem elfedné a fáradtságot. Sőt, szerinte a folyamatos siker is legalább ennyire fárasztó. „Nem gondolnám. Láthattuk, hogy Michael 37 évesen vonult vissza először, miközben még mindig nyert, a bajnoki címért harcolt a legutolsó versenyig 2006-ban. Mégis visszavonult. Azért, mert tizenkilenc-húsz év Forma–1 után, 37 évesen az életét teljes mértékben a sportág diktálta” – mutatott rá a kétszeres bajnok.

Nincs egyetlen nap az életedben, amikor egy reggelinél ne gondolnád át, mit is eszel. Nincs nap, amikor ne gondolnál arra, hogy nem szeretnél megsérülni, mert a következő hétvégén verseny lesz. Az egész életedet a sportágnak kell tehát áldoznod, és még ha nyersz is, akkor is elérkezik az a pont, ami után úgy érzed, a normális életre vágysz.”

A sikertelenség (vagy épp a rövidebb távú kilátástalanság) persze alighanem így is közelebb hozhatja ezt az időszakot. Alonso emellett azt is hangsúlyozta, leginkább a 2017-es szabályoktól teszi függővé a folytatást: ha újra élvezni fogja az új autók vezetését, az megkönnyítheti döntését.

Oszd meg!





15 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Janisf
#15 Janisf 2016. november 09. 07:48  
F1890:
eléggé szomorú h alonsonak és a hozzá hasonló kalibereknek nincs esélyük nyerni. azon gondolkozom h lehet itt is bekéne vezetni egy egységes monokokot, de a csapatok szabadon variálhatnák az első hátsó szárnyakat felfüggesztést.talán izgalmasabb lenne az f1 .

A teszt és a motorfejlesztés korlátozását kellene feloldani.. Használhassák a szélcsatornákat, és fejleszthessenek szabadon... Ennyi elég lenne ahhoz, hogy a nagy versenyzők a nagy gyártókkal odaérhessenek...

Balrog
#14 Balrog 2016. november 08. 22:15  
Rikii:
Button?:D

amúgy szerintem ez olyan egyéves szünet lesz, mint Magnussené. a végén valahogy találnak majd mást (ha Alonso távozik)

Rikii
#13 Rikii 2016. november 08. 22:09  
albutr:
ha Mclaren nem javul és így elveszti Alonsot akkor csak az lesz a kérdés hogy ki akarna majd náluk versenyezni?

Button?:D

grabowsky78
#12 grabowsky78 2016. november 08. 20:43  

Évek teltek el, hogy se a Ferrari, se a Redbull nem tudta legyőzni a Mercit! Közeledtek vagy legalábbis úgy tűnik, de inkább csak tartották a lépést tisztes távolból a Mercivel! Közben a Mclaren a teljesen használhatatlanból előrelépett a talán pontszerzőig ami persze nem kis lépés és lehet, mondani, hogy fejlődtek, de még mindig óriási a lemaradásuk az élmezőnytől és tudjuk, hogy a legnehezebb az utolsó tizedeket megtalálni! Én még mindig nem látom, szabályváltozás ide vagy oda, hogyan fog a Mclaren a gyengus Honda motorral felzárkózni a top3-ra. Abból amit az elmúlt években láttam, nem tudom elképzelni, hogy egy szempillantás alatt jók lesznek ha évek alatt nem sikerült igazán az áttörés! Azért magunknak ne hazudjunk fejlődnek-fejlődnek, de óriási csalódás az egész Mchonda projekt úgy ahogy van! 2 év alatt nem szereztek 100pontot 2 világbajnokkal a fedélzeten és akármennyire mondják, hogy ha a motor jó lenne akkor ez lenne meg az lenne! Ez egy nagy pr kamu, amit nagyon jól mutat, hogy egyik pályán beférnek a legjobb 10be a másikon meg kapnak 2 kört és beérnek a 15.-17. helyen! Ez nekem azt mondja, hogy a kocsinak igen komoly problémái vannak a beállításokkal és a gumikezeléssel is! Ferrari nem tart semerre, ők olyan olaszosan védik a 0-0át, de a redbullnál és a Mercinél is meglehetett figyelni egyféle fejlődést ahogy eljutottak a top-ba, de a Mclaren ilyen szinten semmilyen fejlődést nem mutatott idén, vagy szereztek pár pontot (ezt sem tudjuk mennyire volt a pilótáknak köszönhető) vagy teljesen homályban voltak egész hétvégén! És nem volt az, hogy év elején még ez volt aztán később jobb lett. Ezzel az egésszel csak azt akarom mondani, hogy mennyire nehéz helyzetben van a Mclaren és szerintem minimum csodára lesz szüksége, ha 2018ban is még Alonsoval szeretnének versenyezni!

HannaLill
#11 HannaLill 2016. november 08. 20:39  

De ha a Honda beletalál a motorba akkor még 2020-ig maradni fog:):):):):)

khristiank
#10 khristiank 2016. november 08. 18:15  
albutr:
ha Mclaren nem javul és így elveszti Alonsot akkor csak az lesz a kérdés hogy ki akarna majd náluk versenyezni?

kb 30 fiatal :D

albutr
#9 albutr 2016. november 08. 17:58  

ha Mclaren nem javul és így elveszti Alonsot akkor csak az lesz a kérdés hogy ki akarna majd náluk versenyezni?

GreenHonda
#8 GreenHonda 2016. november 08. 17:54  

Ezt a cikket G00007-nek ajánlanám (Alonso korral kapcsolatos véleménye miatt)

Utoljára módosítva: 2016. november 08. 17:54

F1890
#7 F1890 2016. november 08. 17:36  

Nem remlik. De vmit lehetne tenni ezugyben. A kecske es a kaposzta is jol lakna mert lennenek autok kozott kulonbsegek viszont lehetnenek versenyzokrol szolo hetvegek mint pl alo 03 ring vet 08 tr ahol a hetveget iraltak eselytelenebb technikaval

Balrog
#6 Balrog 2016. november 08. 17:16  
F1890:
eléggé szomorú h alonsonak és a hozzá hasonló kalibereknek nincs esélyük nyerni. azon gondolkozom h lehet itt is bekéne vezetni egy egységes monokokot, de a csapatok szabadon variálhatnák az első hátsó szárnyakat felfüggesztést.talán izgalmasabb lenne az f1 .

mikor még én írtam ezt, az volt a válasz, hogy az úgy GP1 lenne és nem méltó a királykategóriához

athos777
#5 athos777 2016. november 08. 17:14  

kár Alonsóért. szerintem visszavonul 17 végén. Esélye nincs top kocsira. vagy marad a Mekinél, vagy megy a Renaulthoz, de egyik sem túl csábító alternatíva jelenleg...

sztárvorsz
#4 sztárvorsz 2016. november 08. 16:50  

Schumacher esete annyiban elter, hogy nala mar valoszinu a motivacio sem volt ugyanaz, elert mindent amit ellehet, bizonyitott eleget, ahogy el is mondta, 2002-ben volt a legjobb, akkor ment meg Fangio rekordjaert. Alonso eseteben, ami talan keseru kicsit az o szempontjabol, az Vettel 4 cime az o 2 cimehez kepest, aztan lehet, hogy ma is Alonso a mezony legjobbja. Jo lenne, ha a McLaren jovore ossze tudna rantani valami emlitesre meltot.

F1890
#3 F1890 2016. november 08. 15:57  

itt nem setupolási lehetőségekre gondoltam, hanem mint egyéni fejlesztések , egyéni kialakítások

easyleft
#2 easyleft 2016. november 08. 15:49  
F1890:
eléggé szomorú h alonsonak és a hozzá hasonló kalibereknek nincs esélyük nyerni. azon gondolkozom h lehet itt is bekéne vezetni egy egységes monokokot, de a csapatok szabadon variálhatnák az első hátsó szárnyakat felfüggesztést.talán izgalmasabb lenne az f1 .

két futam kellene(rövidebbek mint a mostani). az egyiken minden menne igy mint most. a másikon pedig egy f1 által fenntartott autokkal mennének. egy orás idömérön viszont néháy alap dolgot állithatnak rajta mint amit te is emlitettél. az idömérö rendszere mint régen annyi lenne h 1 ora aztán körözzetek. a nyakamat rá h tömött lelátok lennének :Dés amit kihagytam h nem lenne kerékcsere vagy tankolás. olyan gumik kellenének amik tapadnak és birják a strapát. semmi sporolás lenne a jelige :D

Utoljára módosítva: 2016. november 08. 15:52

F1890
#1 F1890 2016. november 08. 15:32  

eléggé szomorú h alonsonak és a hozzá hasonló kalibereknek nincs esélyük nyerni. azon gondolkozom h lehet itt is bekéne vezetni egy egységes monokokot, de a csapatok szabadon variálhatnák az első hátsó szárnyakat felfüggesztést.talán izgalmasabb lenne az f1 .

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

A Mercedes öröme

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél