A McLaren új vezérének tervei

írta: M4Sport
2016. november 22. 14:16
FOTÓ: ©xpbimages.com

A héten hivatalossá vált, hogy a marketingszakember Zak Brown lesz a nemrég távozó Ron Dennis utódja a McLaren-csoportnál. Az új ügyvezető igazgató a márka iránti szeretetéről, a jövőbeni változásokról és a versenycsapat kulcsembereiről beszélt.

A 45 esztendős Zak Brownt eddig főként a szponzoráció, a partnerekkel való egyeztetések területéről, az autósport marketingoldaláról ismerte a Forma–1 – mostantól viszont a második legrégebbi résztvevő, a McLaren vezetőjeként folytatja pályafutását. A wokingiak hétfőn jelentették be, hogy őt nevezték ki Ron Dennis helyére a McLaren-csoport élén.

Szerepköre más lesz, mint elődjéé, s főként a sport területére fog összpontosulni, Brownnak viszont máris vannak elképzelései arról, merre kormányozza a céget. A saját oldalának, a Motorsportnak adott interjújában elárulta, régi McLaren-rajongónak számít. „Már jó ideje nem voltam ennyire boldog! Úgy érzem magam, mint egy gyerek karácsonykor! Ez volt az álomcsapatom gyerekként. Számomra a McLaren a Senna-korszakot, majd a Häkkinen-korszakot jelenti. Mindig is ők voltak a kedvenc F1-es csapatom” – jelentette ki. „Imádom a McLaren márkát. Az utcai autójukat vezetem, a versenyautóikat pedig versenyeztetem. A GT-csapatom McLaren-autókkal nyert például versenyeket. Mindig is mclarenes voltam.”

Brown méltatta elődjét, Ron Dennist is, akivel elmondása szerint nemrég beszélgetett is. Ami új feladatát illeti, tudja, hogy nem lesz sok ideje a tanulásra. „Szeretem a McLaren nyertes szemléletmódját. Mihelyst beilleszkedem, és elkezdek szorosan együtt dolgozni mindenkivel, bizonyára lesznek változások is a munka menetében. Ez azon mutatkozik majd meg, milyen lesz a versenycsapat és a márka. A fejlődést Éricnek (Boullier) és Jostnak (Capito) kell elérniük, akik a gyors autók építéséért felelnek. Sok mindent kell megtanulnom, de mint minden üzletnél, itt is fejlődést kell produkálni, olyan gyorsan, amennyire csak lehet. Az elmúlt huszonnégy órában sokat léptünk előre, de még nem tudok eleget ahhoz, hogy máris megjósoljam, milyen helyezést foglalunk el a rajtrácson. Előbb-utóbb vissza kell térnünk a győztesek útjára” – jelentette ki.

Zak Brown

Szponzorkeresés indul

Ron Dennist a hírek szerint részben azért is menesztették tulajdonostársai, mert bár 2014-es visszatérésekor azt ígérte, erős főtámogatót talál a McLarennek, valójában a csapat 2013 óta is névadó szponzor nélkül áll, ráadásul a közelmúltban több partnere is hátat fordított neki. Brown ezzel szemben éppen a szponzoráció terén elért sikerei révén vált ismertté a paddockban – és ez alighanem meghatározó tényező volt a kinevezésekor.

„Jobbá kell tennünk a gazdasági helyzetünket. Sok hely van a McLaren versenyautóin, ezeket luxusmárkákkal kellene bematricázni. Partnerekre van szükségünk, és egy főszponzor meghatározó partner. Vonzóbbá kell válnunk a kereskedelmi partnereink számára, és ezen a téren nyilvánvalóan fejlődnünk kell, hiszen biztosan van oka annak, hogy nem vagyunk olyan jók, mint kellene. Megoldást kell találnunk erre, de én még nem állapítottam meg, mik a hátráltató tényezők.”

„Szerintem az egész F1-nek változtatnia kell, és szeretném, ha a McLaren úttörő lenne a partneri kapcsolatok terén, és innovatív módon működne. A szponzorok ma már sokkal igényesebbek annak kapcsán, amire befizetnek, sokkal inkább eredményorientáltak. A McLaren vezető szerepet vállalt abban, hogy a modern F1 olyanná vált, amilyen most. Szeretném ezt újra elérni – a pályán és azon kívül is.”

Mi lesz Boullier-vel és Capitóval?

Ami a versenyrészleget illeti, a közelmúltban folytak arról találgatások, vajon a versenyigazgató Éric Boullier, valamint a Ron Dennis által a csapathoz hívott ügyvezető igazgató, Jost Capito pozícióját veszélyeztetik-e a csapatnál történt változások. Brown egyelőre csakis dicsérni tudta két új beosztottját.

„Éricet akkor ismertem meg, amikor a Lotust irányította, mi pedig létrehoztuk a partnerségüket az Unileverrel. Előtte is ismertem őt, de akkor dolgoztam vele együtt először. Nagyon meggyőzött. A Lotus nagy kihívást vállalt, és nagy dolgot ért el. Az emberek azt gondolták, Kimi már a pályafutása végén van, de ők fordítottak, és harmadikak lettek a bajnokságban. Az autójuk és a csapatuk is kiváló volt, a szemléletmódjuknak köszönhetően pedig Kimi újra nyerni tudott. Nem is kérdés, hogy túlteljesítettek, és Éric volt ennek a vezetője. Ez mindig is lenyűgözött. De megnézhetjük a McLarent is azóta, hogy csatlakozott hozzájuk. Sokat léptek előre, minden a jó irányba halad.”

„Jostot már több mint tíz éve ismerem. Az ügyfelem volt a Fordnál. Mindenben nyert, ahol csak láttam őt, jól ki lehet jönni vele, ráadásul nagyon szenvedélyes is. Rendkívül tehetséges egyéniség, ezért azt gondolom, mindenünk megvan. Most már csak fejlődnünk kell, és össze kell állnia a csapatnak” – vélekedett.

Brown megerősítette, hogy a McLaren továbbra is a Forma–1-re összpontosít, ugyanakkor annak lehetőségét sem zárta ki, hogy visszatérjenek a Le Mans-i 24 órás versenyre, amit 1995-ben megnyertek. „Korai lenne még arról beszélni, hogy részt veszünk-e más sorozatokban. Az F1 elsőbbséget élvez. de ott vagyunk a GT-versenyeken is, valamint elektronikát biztosítunk az IndyCar és a NASCAR számára. Hogy az F1-en kívül szóba kerülhet-e Le Mans? Teljes mértékben, hiszen a McLaren korábban már nyert Le Mans-ban.”

Éric Boullier

Nem mond le egyéb pozícióiról

Brown mclarenes szerepvállalása kapcsán fejtörésre ad okot, hogy a szakember jelenleg is elnöke az immáron a két legmeghatározóbb angol nyelvű, motorsporttal foglalkozó médiacsoportot, az Autosportot és a Motorsportot is magába foglaló Motorsport Networknek, amely más oldalak, magazinok és egyéb csatornák bekebelezésével igyekszik minél nagyobb közönségre szert tenni a világban. Egy F1-es istállóhoz való elköteleződése fölveti az érdekellentét és a hitelesség kérdését is, ám szerinte emiatt fölösleges aggódni.

„Több pozícióm is van, így ott vagyok a Motorsport.com-on, a Cosworth-nél, és a saját csapatomnál (United Autosports), de ezek a pozícióim megmaradnak. A Motorsport.com-nál nem a szerkesztőségi, hanem az üzleti oldalon volt szerepem, vagyis csak azzal foglalkoztam, hogyan lehetne jobbá tenni a terméket, felépíteni szervezeteket. Ezeknek nincs közük a szerkesztéshez, szóval nem is látok érdekellentétet. Ha az lenne, nem csinálnám” – jelentette ki.

Oszd meg!





4 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

sztárvorsz
#4 sztárvorsz 2016. november 23. 22:52  
Denis Hunter:
Ot en sem sajnalnam, ha elmenne, azt hittem Martin utan nem lehet nullabb szurkebb ember, de ezt a pasit szinte nem is lehet latni sosem. Ottvan egyaltalan a versenyeken? Azt sem tudom mi a posztja :D

Mint ahogy mondjunk a Sauber igazgatóját sem látni sűrűn. Wolf is el van bújva futamok alatt, a kamera mindig megtalálja, mert ők vezetik a vb-t. Nem feltétlen akarom védeni amúgy az ürgét, nem tudom milyen okok állnak a csapat gyengélkedése mögött, valószínűleg motor meg anyagi - szponzorációs okok is vannak.

Denis Hunter
#3 Denis Hunter 2016. november 23. 12:30  

Ot en sem sajnalnam, ha elmenne, azt hittem Martin utan nem lehet nullabb szurkebb ember, de ezt a pasit szinte nem is lehet latni sosem. Ottvan egyaltalan a versenyeken? Azt sem tudom mi a posztja :D

HannaLill
#2 HannaLill 2016. november 22. 21:26  

Éric Boullier F1-es szinten egy nulla értékű senki a Lotus tönkretételében és most a McLaren tönkretételében is nagy szerepe volt-van.
Ez az ember hülye az F1-hez!!!

Utoljára módosítva: 2016. november 22. 21:26

HannaLill
#1 HannaLill 2016. november 22. 21:26  

Éric Boullier F1-es szinten egy nulla értékű senki a Lotus tönkretételében és most a McLaren tönkretételében is nagy szerepe volt-van.
E

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”