A Mercedes elismeri, szükség volt a szerencsére

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 24. 16:57
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff elismerte, az austini kettős győzelemhez némi szerencse is kellett, a virtuális biztonsági autó nélkül ugyanis nem biztos, hogy Nico Rosberg megszerezhette volna a második helyet. Daniel Ricciardo eközben az elszalasztott lehetőség miatt bosszankodott.

Sokáig úgy tűnt, kifizetődő lesz a Red Bull taktikája, és a szuperlágyakon startoló Ricciardo megőrzi a második helyet, a csapattárs kiesése miatt azonban életbe lépett a virtuális biztonsági autós jelzés. A Mercedes ezalatt hívta ki a boxba versenyzőit, Rosberg pedig, aki időközben a hamarabb cserélő ausztrál elé került, megőrizhette a második helyet, hiszen ellenfele lassan haladt a pályán.

„A második hely a miénk volt, legalábbis eddig a pillanatig” – nyilatkozta bosszúsan Ricciardo. „Ha Nico el is kapott volna a verseny végén, harcolnia kellett volna a pozícióért. Én készültem a csatára. A tempónk jó volt, szóval frusztráló a dolog. Amint érvénybe lépett a jelzés, mondtam is rádióban, hogy: ugye, ez nem jó nekünk? A versenymérnököm pedig válaszolt, hogy ezzel vége is. Eléggé ideges voltam, de ez van” – tette hozzá.

„Azt hiszem, viszonylag jó volt a tempónk Nicóhoz képest, és ezzel az autóval most megszerezhettük volna a második helyet. Kár, hogy nem jött össze, de azért annyira nem vagyok csalódott, mert jó volt dobogóra állni. Frusztráló, hogy ez történt, de azért élveztem az amerikai futamot” – magyarázta.

Azt, hogy a virtuális biztonsági autó ezúttal őket segítette, a Mercedes sportigazgatója sem tagadta, viszont úgy érzi, ennyi szerencsére már szükségük volt az év eleji motorhibák, a rossz rajtok és Lewis Hamilton malajziai kiesése után. „Azt hiszem, egészen más lett volna a forgatókönyv (ha nem lép életbe a virtuális biztonsági autó). Megvolt a tempónk, és nagyon jól jött a jelzés. Az előző versenyeken nem voltunk túl szerencsések, szóval most örültünk ennek” – mondta.

A témával kapcsolatban Rosberg is elmondta, a virtuális biztonsági autó „szerepet játszott abban”, hogy minimalizálni tudta a veszteséget Hamiltonnal szemben (a második helyezéssel kevesebb pontot veszített előnyéből). „Ez része volt a stratégiánknak” – jelezte. „Ha hosszú etapot futsz, tudod, hogy van egy kis esély arra, hogy ez a forgatókönyv életbe lépjen. Ez is a játék része, viszont kétségtelen, hogy számomra a legjobbkor jött” – folytatta.

A Mercedes tehát ismét kettős győzelemmel gazdagodott, a Red Bull azonban újra közel volt a címvédő alakulathoz, és ez Wolff szerint az utolsó három futamon is így lesz, vagyis a bikások beleszólhatnak a bajnoki címét küzdő kettős összecsapásába. „Azt hittük, az időmérőn egy kicsit közelebb lesznek, a futamon pedig közel is voltak. Nagyszerű munkát végeztek, hiszen fel tudtak zárkózni ránk, és ez a Renault-ra is igaz. Nehéz dolgunk lesz az utolsó futamokon” – jelezte.

Oszd meg!





6 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Denis Hunter
#6 Denis Hunter 2016. október 25. 10:44  

Ferrarira mar nem lehet szamitani, igy max az RB tudna pontot rabolni Rosbergtol, de ez most meghiusult, bar en sem vagyok benne biztos, hogy meglett volna VSC nelkul, de az elejen szepen mentek a Mercikkel

pipi_82
#5 pipi_82 2016. október 25. 08:45  
cyberpunk999:
Egyébként a motorsportban nincsen ha. De amennyiben nem füstöl el vezető helyen a motorja, akkor most Lewisnak 25 ponttal többje lenne, Niconak meg 3-mal kevesebb. A mostani 26 pontos hátrány, az 2 pontos előny lenne. Pedig már előtte is ő állt rosszabbul a technikai hibákat nézve. Mennyivel izgalmasabb hajrá lenne, ha 3 futammal a vége előtt 2 pont lenne a különbség....

Pontosan, ezert kene egy Rosbi elfustoles Ham gyozelemmel, es utana hadd szoljon :)

cyberpunk999
#4 cyberpunk999 2016. október 25. 08:26  

Egyébként a motorsportban nincsen ha. De amennyiben nem füstöl el vezető helyen a motorja, akkor most Lewisnak 25 ponttal többje lenne, Niconak meg 3-mal kevesebb.
A mostani 26 pontos hátrány, az 2 pontos előny lenne. Pedig már előtte is ő állt rosszabbul a technikai hibákat nézve.
Mennyivel izgalmasabb hajrá lenne, ha 3 futammal a vége előtt 2 pont lenne a különbség....

cyberpunk999
#3 cyberpunk999 2016. október 25. 08:22  

akkor is meglett volna ez a második hely, maximum a minimum fölé kellett volna tekerniük eggyel a motort.
Ellenben mivel Rosbergnek belefér egyébként egy harmadik hely is. 33 pont volt az előnye 4 futamra. Hamilton maximum 100 pontot szerezhet, Rosbergnek meg 68 kell ebben az esetben (mert egyel több győzelme lenne Lewisnak pontegyenlőség esetén).
Ehhez egy harmadik és három második hely is elég.

Most lement egy futam, második lett. Még mindig belefér neki 1 harmadik és 2 második hely, hogy ha Hamilton minden futamon nyer, akkor is még ő legyen a vb.

Konszpiresiszeoriz
#2 Konszpiresiszeoriz 2016. október 24. 21:29  
SANI{Ó:
tényleg....ennyi ínséges futam után már tényleg kijárt a mákfaktor....de csak Rosbinak....(könnycseppek morzsolva)

...te agyhalott!

SANI{Ó
#1 SANI{Ó 2016. október 24. 20:57  

tényleg....ennyi ínséges futam után már tényleg kijárt a mákfaktor....de csak Rosbinak....(könnycseppek morzsolva)

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

12016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

52016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra