A Mercedes szerelőcseréjének valódi okai

írta: M4Sport
2016. november 26. 20:40
FOTÓ: ©xpbimages.com

Lewis Hamilton látszólag nem értette, Toto Wolff viszont elmagyarázta, miért volt szükség idei szerelőcseréjükre. A Mercedes főnöke kiemelte: mindkét versenyzőnek tudomásul kell vennie, hogy nem csak egyéni érdekeik a fontosak.

Hullámokat kavart Lewis Hamilton csütörtöki célozgatása arra, hogy több volt az év eleji szerelőcserék mögött, mint amit a nyilvánosság tud erről. Mint ismert, a Mercedes idén 5 szerelőt, köztük a két vezető szerelőt is átvezényelte a garázs másik oldalára, és ez főként az előző két szezon bajnokának nem esett jól.

Toto Wolff érezhetően nem örült annak, hogy a szezon utolsó hétvégéjén újra e téma kapcsán kell magyarázkodnia (és rácáfolnia az ezzel kapcsolatos gyanakvó találgatásokra), ennek ellenére védelmébe vette az ügyet felhozó Hamiltont is, és kijelentette, csak felfújták kijelentését.

„Elég veszélyes ez. Kiemeltek egy nyilatkozatot a kontextusából a kettejük sajtótájékoztatóján. Ahogy már mondtam, figyelemreméltónak találom, ahogyan ők ketten kezelték a kapcsolatukat a csapat javát szem előtt tartva, főleg annak ismeretében, milyen nagy a nyomás rajtuk, milyen intenzív a küzdelmük” – fogalmazott a sportigazgató.

Majd részletesen elmagyarázta: a csapat érdekeit szem előtt tartva változtattak a két gárda összetételén. Emlékezhetünk rá: a múlt évben éppen Wolff nyilatkozta azt, tarthatatlannak érzi a két versenyző vetélkedése miatt érzékelhető „klikkesedést”.

„Egyértelmű, hogy van pszichológiai hatása a versenyzőre, amikor változás történik a szerelőcsapatban, valamint az első számú szerelőt, akire mindig figyel a garázs elhagyásakor, lecseréljük. Tudtuk, hogy ez is benne lesz, amikor változtattunk, de itt ezerötszáz ember fejlődéséről van szó. Ha valaki előbb az autó egyik részén dolgozik most, talán jövőre már vezető szerelő lesz, vagy főszerelő később, és talán a szervezetünkben még ennél is több potenciál van. Ugyanezt csináljuk az egész csapatnál, nem hagyhatunk mindent ugyanolyannak. Ez a struktúra dinamikájáról szól, és ez figyelhető meg a garázsban is.”

„Tiszteletben tartom azt, hogy ennek van hatása az egyes versenyzőkre, de ezt is számításba vettük, mielőtt cselekedtünk volna. Ahhoz, hogy a csapat folyamatosan jó teljesítményt nyújtson, muszáj azt is nézni, mire van szüksége a jó teljesítményt nyújtóknak, milyen közeg kell nekik, milyen kereteken belül dolgoznak a legjobban. És mi ezt számításba vettük.”

„Itt nem egy pozícióról van szó, mert nem a vezető szerelő határozza meg a csapat és a versenyzők teljesítményét, hanem százak fejlődéséről kell döntést hoznunk. Felelősséggel tartozunk az ezerötszáz emberünk és egy nagy márka iránt, értük kell megfelelő döntéseket kell hoznunk, nem egyénekért – még ha figyelembe is kell vennünk, hogy mi a fontos a versenyzőnek.”

„Amit itt, a versenypályán látnak, az csak a jéghegy csúcsát jelenti. Van egy hatalmas rész is a felszín alatt, amely ezért a teljesítményért felelős, és amely eljuttatta odáig ezt a csapatot, ahol az most tart. Ennek a része, hogy a leghatékonyabb legyen a szervezetünk. Nemcsak ma, de holnap is. Ez tehát része a megszokott procedúrának” – magyarázta az osztrák szakember.

Oszd meg!





7 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

sába
#7 sába 2016. november 27. 13:14  

Na, akkor nézhetjük más szemszögből is. Hamilton két vb címet húzott be, azért mert a selejt szerelők Rosberg oldalán dolgoztak, a java meg az övén.

Utoljára módosítva: 2016. november 27. 13:15

cyberpunk999
#6 cyberpunk999 2016. november 27. 12:40  
Konszpiresiszeoriz:
Biztos esténként megpiszkálták Hami motorját mindig.... Magad járatod le az ilyen hülyeségekkel!

Nem mondtam, hogy szándékosan történik.
Az előző időszakban meg niconak voltak fura dolgai, mint amikor a kormány tönkrement és hasonlók.

A saját magad lejáratásáról meg pont te beszélsz?

HannaLill
#5 HannaLill 2016. november 27. 11:27  

Akik eddig Rosberggel együtt lemaradtak a VB címről most Hamiltonnal maradnak le na ezek a szerelők jól megszívták.

Konszpiresiszeoriz
#4 Konszpiresiszeoriz 2016. november 27. 08:38  
cyberpunk999:
Hamilton motorjain kívül ment tönkre idén más mercedes motor egyáltalán? Ha ment is, az biztos, hogy Lewisnak egyedül több, mint mindenki másnak összesen. Nem tudom mi az oka, de a szerelőkön kívül nincsen semmi olyan dolog, ami ne lenne közös az össze többi mercedes motorral. Nem állítom, hogy szándékos, de az egyetlen egyedi dolog, ami ezt okozhatja az a szerelők. Mekkora az esélye, hogy ennyi motor tönkremegy nála, másoknál meg senkinél semmi?...

Biztos esténként megpiszkálták Hami motorját mindig....
Magad járatod le az ilyen hülyeségekkel!

Horizont
#3 Horizont 2016. november 27. 01:11  
cyberpunk999:
Hamilton motorjain kívül ment tönkre idén más mercedes motor egyáltalán? Ha ment is, az biztos, hogy Lewisnak egyedül több, mint mindenki másnak összesen. Nem tudom mi az oka, de a szerelőkön kívül nincsen semmi olyan dolog, ami ne lenne közös az össze többi mercedes motorral. Nem állítom, hogy szándékos, de az egyetlen egyedi dolog, ami ezt okozhatja az a szerelők. Mekkora az esélye, hogy ennyi motor tönkremegy nála, másoknál meg senkinél semmi?...

Minek is tovább ragozni, német csapat német vb-t akar! Pechről megkérdezd Kimit inkább...

cyberpunk999
#2 cyberpunk999 2016. november 26. 23:12  

Hamilton motorjain kívül ment tönkre idén más mercedes motor egyáltalán?
Ha ment is, az biztos, hogy Lewisnak egyedül több, mint mindenki másnak összesen.

Nem tudom mi az oka, de a szerelőkön kívül nincsen semmi olyan dolog, ami ne lenne közös az össze többi mercedes motorral. Nem állítom, hogy szándékos, de az egyetlen egyedi dolog, ami ezt okozhatja az a szerelők. Mekkora az esélye, hogy ennyi motor tönkremegy nála, másoknál meg senkinél semmi?...

Sebees
#1 Sebees 2016. november 26. 21:51  

Eddig hülyeségnek tartottam hogy direkt befolyásolnák az eredményeket. Ez a nyilatkozat gyanússá tette!

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”