A vele nem őszinte Wolff és Lauda miatt hagyta el a Mercedest Brawn

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 19. 13:13
FOTÓ: ©xpbimages.com

Azért hagyta el a Mercedest Ross Brawn, mert képtelen volt megbízni a Stuttgart által kinevezett új vezetőkben, Toto Wolffban és Niki Laudában – derül ki a brit hamarosan megjelenő könyvéből.

Bár a csapat elmúlt három évben elért sikereinek ő ágyazott meg, munkája gyümölcseit már mások szüretelték le. A Mercedes előző csapatfőnöke 2013 végén intett búcsút Brackleynek – és egyúttal a Forma–1-nek is. Akkori döntését hosszas őrlődés előzte meg. A német gyártó 2013 elején Toto Wolffot nevezte ki Norbert Haug utódjának a sportigazgatói posztra, nem sokkal később érkezett meg Paddy Lowe is a McLarentől, míg Niki Lauda már 2012-ben Dieter Zetsche Daimler-elnök meghosszabbított kezeként működött, akinek segítségével leszerződtették Lewis Hamiltont, valamint aláírták a 2020-ig szóló, pluszpénzeket biztosító megállapodásukat Bernie Ecclestone-nal.

Stuttgart a ma is működő kétfejű struktúra kialakításán dolgozott ekkor, s a képbe Brawn egyre kevésbé illett bele. Toto Wolff a politikai és sporttal kapcsolatos ügyekért felelős csapatvezető lett, Paddy Lowe a korábbi technikai igazgató, Bob Bell örökébe lépett, míg Lauda amolyan tanácsadóként vállalt szerepet. Wolff-fal együtt ráadásul az istálló résztulajdonosai is lettek. E rendszerben Ross Brawnnak gyakorlatilag nem is maradt feladata. Bár Wolff és Lauda fölajánlották neki, hogy maradjon a csapatnál, a brit a hivatalos indoklás szerint azért nem várta meg a sikereket, mert ragaszkodott kizárólagos döntési jogához, csapatvezetői posztjához.

Az Adam Parr-ral közösen megírt, Total Competition (Totális versengés) című könyvében most elárulta, valójában más problémák sarkallták a visszavonulásra – szavaiból pedig az tűnik ki, hogy Wolffék és Stuttgart gyakorlatilag félreállították őt. „Valójában az történt a Mercedesnél, hogy olyan embereket hoztak a nyakamba, akikben nem tudtam megbízni. Sosem tudtam pontosan, mivel is próbálkoznak. Niki mondott nekem valamit, de közben azt hallottam, hogy máshol teljesen mást mond” – írta.

Azt is elárulta, meghallgatott egy, a volt F1-es csapatfőnök, Colin Kolles által fölvett beszélgetést is, melyben Toto Wolff élesen kritizálta őt. „Tehát olyan emberekkel kellett boldogulnom, akikben végső soron sosem tudtam megbízni, olyan emberekkel, akik a csapaton belül cserbenhagytak a hozzáállásukkal. Aztán 2013 elején kiderült, hogy Paddy Lowe-t szerződtetni akarják a csapathoz, majd alá is írtak Stuttgarttal. Amikor megkérdeztem erről Totót és Nikit, egymásra mutogattak. Ezekben az emberekben nem tudtam bízni, emiatt úgy éreztem, hacsak nem kezdek el háborúzni velük, és nem próbálom meg eltávolítani őket, akkor nincs jövőm a csapatnál. Akikben nem tudok bízni, azokkal nem lehet közös jövőm.”

Brawn hozzátette, ennek ellenére a Mercedes sosem állította őt válaszút elé. „Talán csak nem hozott eléggé lázba az a projekt, amit ők meg akartak valósítani.”

„Az egyik bonyodalmat talán az jelentette, hogy Toto és Niki részvényes is lett, ami érdekes volt a Mercedes részéről. Én ezt sosem értettem igazán. Azzal érveltek, hogy elhivatott vezetőségre van szükség, és talán úgy gondolták, ha tulajdonosokká is válnak, nagyobb tiszteletet vívnak ki a csapaton belül. Azzal, hogy résztulajdonosaivá váltak a csapatnak, a saját pénzüket tették kockára. Bizonyára ez volt az alapötlet” – fogalmazott Brawn.

Oszd meg!





27 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Elektron
#27 Elektron 2016. október 23. 03:48  
sába:
Az említett két úrnak kb. még azt sem hinném el, amit kérdeznek. Persze amikor Ross B idejében még sz*r volt az autó nem volt olyan egyszerű dolguk mint most. Ahogy már az előttem lévők mondták, ezzel az űrjárgánnyal kb. nincs szükség taktikára, mivel a mezőny legvégéről is garantált a dobogó. Addig fenyegetőztek a kilépéssel, hogy Berniéktől kaptak három sima évet. Hamilton tisztában volt ezzel, nem a fostalicskába vágyott annyira. Aztán jövőre persze már mindenki fejlesztheti a motorját és jönnek az új szabályok. Kicsit sem átlátszó! Egyébként pedig azt gondolom, nagy luxus egy ekkora koponyát veszni hagyni, mint Ross B. Megjegyzem, ha Laudáék nem jönnek a képbe, most arról beszélgetnék, hogy lám-lám még egy csapat, amivel vb címet ért el.

Annyira nem lehet fejleszteni, hogy a Ferrari motorja már nagyon közel van a Mercedeshez.
A Ferrari kaszni nyilván azért nem olyan jó, mert korlátozott a szélcsatorna és a cfd használat :DD

Elektron
#26 Elektron 2016. október 23. 02:48  
fagyi:
Sztem Brawn bulizta ki a mindent eldonto gumitesztet. Ami meg a mai napig jol jon am. Most pl imadnam, ha csak 3 kanyart birna ki a merci alatt versenyen. Egy koron mar nem volt rossz a Merci vegul is akkor sem. 14 be jott lowe amikor is tudjuk milyen motorja lett a mercedesnek. Sok taktikara nincs szukseguk mar egy ideje a vb miatt.

"Ami meg a mai napig jol jon am." Gratulálok ehhez a idióta elmélethez :D
2013 és 2016 között elég sokszor változtattak a gumikon

Utoljára módosítva: 2016. október 23. 02:56

f1m12
#25 f1m12 2016. október 20. 14:58  
jtfan:
Szép volt ahogy Brawnnal bántak? Nem. De az eredmények Totot és Laudát igazolják.

igen, a vanból könnyebb építkezni. ezt szépen csinálják

jtfan
#24 jtfan 2016. október 20. 12:28  

Szép volt ahogy Brawnnal bántak? Nem.
De az eredmények Totot és Laudát igazolják.

Zik.Zak
#23 Zik.Zak 2016. október 20. 07:22  
F1890:
hatalmas előnynél mikor sokkal gyorsabb az autód nem nehéz...

Arról nem beszélve az milyen hatalmas előny amikor olyan pilótád van, mint Schumi. Mert hát azért a Ferrari nem volt mindig gyorsabb a vetélytársainál és abban az időben is arattak legendás taktikai győzelmeket, amikor nem volt. No persze nem várom pont tőled, hogy ezt a faktort elismerd. :)))

F1890
#22 F1890 2016. október 19. 22:01  
albutr:
érdekes a Ferrarinál meg tudott jó taktikai döntést hozzni.

hatalmas előnynél mikor sokkal gyorsabb az autód nem nehéz...

albutr
#21 albutr 2016. október 19. 20:47  
aw123:
Szinten egyetertek. Nemtudom emlekeznek e meg az emberek de a brawn-merci eraban meg a taktika is a beka segge alatt volt. Persze probaltak brawnt vedeni egyesek, hogy nem o a felelos igy meg ugy, de valojaban egyaltalan nem tudta osszerantani a csapatot eveken keresztul.

érdekes a Ferrarinál meg tudott jó taktikai döntést hozzni.

sztárvorsz
#20 sztárvorsz 2016. október 19. 20:42  

Egyetértek az előttem szólok többségével. Itt minden arról szól, hogy 2014-ben akkora előnyre tettek szert, amivel megalapoztak mindent és kényelmesen tovább görgetik új területek fejlesztgetésével. Senki nem tudja, milyenek taktika ügyileg, ugyanis semmi szükségük nincs rá. Ha ott lenne a nyakukon a Red Bull, nagy hátrány lenne a pilótáik házon belüli kabaréja, de náluk még ez is belefér. Ezt az előnyt pedig 2011-ben kezdték megalkotni, a motort is, a felfüggesztést is, stb. Ez Brawn stratégiai érzéke nélkül kétlem, hogy összejött volna, és valószínű MS sem jelentett hátrányt az ügyben (no meg az ő kapcsolatuk). Brawn idejében egyrészt eleve 2013-ben kezdték megnövelni a költségvetést, addig az adatok alapján Williams szinten voltak, ennek homályos a háttere miért történt így. Az autó viszont a Brawn érában is folyamatosan fejlődött, 12-ben már pole pozíciókra is jók voltak, 13-ra pedig második erővé léptek elő úgy, hogy közben mindenki másnál jobban készültek az új szabályokra, a költségvetésük pedig elvileg se Ferrari, se Red Bull, se McLaren szinten nem állt! Ehhez pedig semmi köze nem volt még az új tagoknak. Ha a színfalak mögé pillantunk, már a Brawn érában is nagyon eredményesek voltak, minden onnan indult. 2014-óta pedig olyan előnyben vannak, amire nem nagyon volt példa még a forma 1 történetében. És halkan tegyük hozzá, hogy meglepően nem piszkálta őket az FIA ezidáig, a Williams, Ferrari, Red Bull anno sokkal több szankcionálással, betiltással nézett szembe, amihez alkalmazkodni kellett. Lauda, Toto, Paddy, Hamilton lehet megérik a pénzüket, de ennél kedvezőbb széljárás aligha lehetett volna számukra.

Utoljára módosítva: 2016. október 19. 20:47

m3gm0nd0'3mb3r
#19 m3gm0nd0'3mb3r 2016. október 19. 20:33  

Illetve az a tünet amit felvázol Brawn, annak van egy oka.
Gyakorlatilag azt mutatja hogy nem tud működni párhuzamosan a Ferrari féle 1 csapatvezető, és a Mercedes féle 3 csapatvezetős rendszer.
Toto és Lauda nem tagozódtak be Brawn alá, nem illeszkedtek be a hierarchiába, hanem azon felülemelkedve felrúgták azt.

m3gm0nd0'3mb3r
#18 m3gm0nd0'3mb3r 2016. október 19. 20:29  
Elektron:
Az egyik legjobb dolog, ami történhetett a Mercivel, hogy Brawntól megaszbadultak. Paddy sokkal jobb technikai igazgató/csapatfőnök. Valójában Bob Bell rázta gatyába ezt a csapatot, nem Brawn. Jobb is hogy már csak horgászik, mert idősebb korára kicsit begyepesedett az agya.

A Mercedes-Schumi-Brawn éra idején gyakorlatilag ~2 évig nagyon erős volt az autó. Csak mindig elégette a gumikat maga alatt.

Amint a gumiteszttel megoldották a problémát, azonnal megmutatkozott az ereje a járgánynak. Emellé jött az új erőforrás, és lám-lám elkezdtek jönni a győzelmek.

Amikor Brawn lelépett, gyakorlatilag nem kellett mást tennie a Mercedes új vezetőségének, csak csinálnia azt amit addig is tettek, és jött a győzelem. Abban a kialakított rendszerben talán még én is képes lettem volna győzelemre vinni a Mercedest csapatvezetőként...

sába
#17 sába 2016. október 19. 19:42  

Az említett két úrnak kb. még azt sem hinném el, amit kérdeznek.
Persze amikor Ross B idejében még sz*r volt az autó nem volt olyan egyszerű dolguk mint most. Ahogy már az előttem lévők mondták, ezzel az űrjárgánnyal kb. nincs szükség taktikára, mivel a mezőny legvégéről is garantált a dobogó. Addig fenyegetőztek a kilépéssel, hogy Berniéktől kaptak három sima évet. Hamilton tisztában volt ezzel, nem a fostalicskába vágyott annyira. Aztán jövőre persze már mindenki fejlesztheti a motorját és jönnek az új szabályok. Kicsit sem átlátszó! Egyébként pedig azt gondolom, nagy luxus egy ekkora koponyát veszni hagyni, mint Ross B. Megjegyzem, ha Laudáék nem jönnek a képbe, most arról beszélgetnék, hogy lám-lám még egy csapat, amivel vb címet ért el.

f1m12
#16 f1m12 2016. október 19. 19:21  
aw123:
1 ev? Kerek 4 evig volt a mercinel.

hát igen, egy csapatot összekapni évek kellenek. általában hármat mondanak, ha van pénz

fagyi
#15 fagyi 2016. október 19. 19:14  
aw123:
Szinten egyetertek. Nemtudom emlekeznek e meg az emberek de a brawn-merci eraban meg a taktika is a beka segge alatt volt. Persze probaltak brawnt vedeni egyesek, hogy nem o a felelos igy meg ugy, de valojaban egyaltalan nem tudta osszerantani a csapatot eveken keresztul.

Sztem Brawn bulizta ki a mindent eldonto gumitesztet. Ami meg a mai napig jol jon am. Most pl imadnam, ha csak 3 kanyart birna ki a merci alatt versenyen.

Egy koron mar nem volt rossz a Merci vegul is akkor sem.

14 be jott lowe amikor is tudjuk milyen motorja lett a mercedesnek. Sok taktikara nincs szukseguk mar egy ideje a vb miatt.

Utoljára módosítva: 2016. október 19. 19:18

aw123
#14 aw123 2016. október 19. 18:54  
f1m12:
azért tavaly is elbénáztak sokmindent. az más kérdés, h akkora előny mellett csak akkor látszott, amikor győzelem ment el és amúgy egy csapatot éveken keresztül lehet csak összerántani. nem egy év alatt. nem akarom védeni, de szerintem elég sokat elmond róla az, h ahol megfordult, ott nyertek

1 ev? Kerek 4 evig volt a mercinel.

aw123
#13 aw123 2016. október 19. 18:52  
Konszpiresiszeoriz:
Nem azért lett első a merci mert jó lett a taktika. Azért mert az ő konstrukciójuk volt a legfejlettebb. Úgy hogy nem kéne mindent belemagyarázni. Ezzel a kocsival még szinte stratégia sem kell...

Taktika IS. Attol, hogy nem volt nyero a jargany, brawn ottletenek gyakorlatilag semmi pozitiv hatasa nem latszott, es hiaba szepiti meg az ido a dolgokat tisztan emlekszem majd mindenki hasonloan gondolkodott itt rola akkor.

Konszpiresiszeoriz
#12 Konszpiresiszeoriz 2016. október 19. 18:31  
aw123:
Szinten egyetertek. Nemtudom emlekeznek e meg az emberek de a brawn-merci eraban meg a taktika is a beka segge alatt volt. Persze probaltak brawnt vedeni egyesek, hogy nem o a felelos igy meg ugy, de valojaban egyaltalan nem tudta osszerantani a csapatot eveken keresztul.

Mit műveltek Schumival?
Leesett a kerék,a DRS úgy ragadt be ahogy elvileg nem is tud.
Ez nem Brawn hibája volt, az a kocsi gyenge volt a győzelmhez...

Konszpiresiszeoriz
#11 Konszpiresiszeoriz 2016. október 19. 18:30  

Nem azért lett első a merci mert jó lett a taktika.
Azért mert az ő konstrukciójuk volt a legfejlettebb.
Úgy hogy nem kéne mindent belemagyarázni.
Ezzel a kocsival még szinte stratégia sem kell...

f1m12
#10 f1m12 2016. október 19. 18:28  
aw123:
Szinten egyetertek. Nemtudom emlekeznek e meg az emberek de a brawn-merci eraban meg a taktika is a beka segge alatt volt. Persze probaltak brawnt vedeni egyesek, hogy nem o a felelos igy meg ugy, de valojaban egyaltalan nem tudta osszerantani a csapatot eveken keresztul.

azért tavaly is elbénáztak sokmindent. az más kérdés, h akkora előny mellett csak akkor látszott, amikor győzelem ment el
és amúgy egy csapatot éveken keresztül lehet csak összerántani. nem egy év alatt. nem akarom védeni, de szerintem elég sokat elmond róla az, h ahol megfordult, ott nyertek

aw123
#9 aw123 2016. október 19. 18:18  

Shumi es haug.

aw123
#8 aw123 2016. október 19. 18:17  
Elektron:
Az egyik legjobb dolog, ami történhetett a Mercivel, hogy Brawntól megaszbadultak. Paddy sokkal jobb technikai igazgató/csapatfőnök. Valójában Bob Bell rázta gatyába ezt a csapatot, nem Brawn. Jobb is hogy már csak horgászik, mert idősebb korára kicsit begyepesedett az agya.

Szinten egyetertek. Nemtudom emlekeznek e meg az emberek de a brawn-merci eraban meg a taktika is a beka segge alatt volt. Persze probaltak brawnt vedeni egyesek, hogy nem o a felelos igy meg ugy, de valojaban egyaltalan nem tudta osszerantani a csapatot eveken keresztul.

Utoljára módosítva: 2016. október 19. 18:19

Paberto
#7 Paberto 2016. október 19. 17:38  
Konszpiresiszeoriz:
Nem Toto a patkány, hanem az egész hogy ilyen patkányul bántak el velük. Nyilvánvaló hogy a hamilton mögött álló mittudom én micsodák akkora hatalommal bírtak, hogy ki lehetett dobni két Németet egy Német csapatból. S nem is akár kiket. Hami maradt volna élete végéig 1-szeres,de benyomták a Mercihez és nyerheti magát halálra! Bár idén...

Milyen két németet?

Oldworld
#6 Oldworld 2016. október 19. 16:22  
Elektron:
Az egyik legjobb dolog, ami történhetett a Mercivel, hogy Brawntól megaszbadultak. Paddy sokkal jobb technikai igazgató/csapatfőnök. Valójában Bob Bell rázta gatyába ezt a csapatot, nem Brawn. Jobb is hogy már csak horgászik, mert idősebb korára kicsit begyepesedett az agya.

:) Egyetértek.

Elektron
#5 Elektron 2016. október 19. 16:00  

Az egyik legjobb dolog, ami történhetett a Mercivel, hogy Brawntól megaszbadultak. Paddy sokkal jobb technikai igazgató/csapatfőnök.
Valójában Bob Bell rázta gatyába ezt a csapatot, nem Brawn. Jobb is hogy már csak horgászik, mert idősebb korára kicsit begyepesedett az agya.

Utoljára módosítva: 2016. október 19. 16:15

MS_argo001
#4 MS_argo001 2016. október 19. 15:32  
F1890:
Toto elég nagy patkány, nem is bírom őt, de az tény h jól sakkozik... Tipikus cápa

Ebben egyet kell értenem. Wolff és Lauda is elég simlis alakok.

Konszpiresiszeoriz
#3 Konszpiresiszeoriz 2016. október 19. 14:56  
F1890:
Toto elég nagy patkány, nem is bírom őt, de az tény h jól sakkozik... Tipikus cápa

Nem Toto a patkány, hanem az egész hogy ilyen patkányul bántak el velük.
Nyilvánvaló hogy a hamilton mögött álló mittudom én micsodák akkora hatalommal bírtak, hogy ki lehetett dobni két Németet egy Német csapatból. S nem is akár kiket.
Hami maradt volna élete végéig 1-szeres,de benyomták a Mercihez és nyerheti magát halálra! Bár idén...

F1890
#2 F1890 2016. október 19. 14:48  

Toto elég nagy patkány, nem is bírom őt, de az tény h jól sakkozik... Tipikus cápa

Konszpiresiszeoriz
#1 Konszpiresiszeoriz 2016. október 19. 14:40  

Ugye-ugye!

Majd ha Haug is megszólal...meg mindent elmondanak...Schumi már nem tudja...

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

172016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra