Amikor Schumacher 41 évesen „visszaült az iskolapadba”

írta: RZ
2016. január 12. 20:08
FOTÓ: ©xpbimages.com

Hat évvel ezelőtt, 2010. január 12-én a spanyolországi Jerezben kezdetét vette egy háromnapos GP2-es teszt – a három év kihagyás után az F1-be visszatérő Michael Schumacherrel!

Helyi idő szerint 9 óra 7 perc volt, a vörös sisak rostélya lecsapódott, a fehérre festett 600 lóerős GP2-es versenyautó pedig a pálya felé vette az irányt. Az első lépések voltak ezek – egy már „nyugdíjba” vonult, de a versenyzésre újra késztetést érző hétszeres F1-es világbajnok első lépései.

Michael Schumacher karácsony előtt jelentette be, a Mercedes versenyzőjeként, régi harcostársa, Ross Brawn csapatában visszatér a királykategóriába. A jerezi GP2-es teszt a visszaszokásról, a három év kihagyás utáni felkészülésről szólt. „Jó érzés a Mercedes-logót látni a piros sisakján” – állapította meg a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug. „Ez egyfajta bemelegítés számára az első hivatalos F1-es teszthez februárra. A GP2 szervezői okosak voltak, jól kihasználták a helyzetet arra, hogy témát szolgáltassanak. Az autót persze nem lehet összehasonlítani a gyorsabb időkre képes F1-esekkel. Ez csak a megszokásról szól, nem a körrekordról. Egyfelől a mostani a hosszú kihagyás utáni felkészülés az F1-re, másfelől pedig a GP2-es autó továbbfejlesztése.”

Schumacher az első napon összesen 51 kört (225,8 km) teljesített, a programot a rossz időjárás miatt (13 fok, esős idő) korábban befejezték. „Az első métereken hogy úgy mondjam, tisztán ment minden. Nem voltak gondjaim, azonnal jól éreztem magam. Természetesen a GP2-es autó kisebb egy F1-esnél, de összességében hasonlóan viselkedik” – nyilatkozta Schumi. „Sajnos olyan vizes volt a pálya, hogy a slick gumikon nem is mehettem. Kétszer is megpróbáltam, de azonnal a boxba hajtottam. Ennek ellenére sokat jelent számomra, hogy itt lehetek, mert bár a ránk ható terhelés terén nem közelíthetjük meg az F1-et, a mérnökökkel való kommunikációt, valamint a határokra való ráérzést így is gyakorolhatom. Szerencsére minden hamar visszajött. Az elejétől fogva jól éreztem magam, és szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak, valamint a GP2-nek, hogy ezt lehetővé tették!”

A teszten Schumacher mercedeses versenymérnökei, Andrew Shovlin és Pater Bonnington is részt vettek, dolgoztak az autó finomhangolásán, ismerkedtek, beállították az üléspozícióját. A német emellett felmérte fizikai állapotát is. Nem aggódott a korábbi nyaksérülése miatt, amely Felipe Massa hungaroringi balesete után meghiúsította 2009-es visszatérését a Ferrarival. „Nem számítok problémákra. Kell majd némi idő a visszaszokáshoz, amikor februárban beülök az igazi autómba. A múltban sosem tudtam annyit edzeni a nyakamat, hogy ne éreztem volna semmit elsőre. Az izomláz ilyenkor teljesen normális” – fogalmazott. „Jól bánik velem a feleségem: Corinna tart fitten és fiatalon. Eddig valahogy sikerült kordában tartanom az öregedésem. Talán a jó gének teszik. Ma talán kevesebbet is edzek, mint korábban – csak hatékonyabban.”

Willi Weber, a versenyző akkori menedzsere hozzátette: „Michael nem tűnik 41-nek. Inkább olyan, mint egy utánpótlás-versenyző: csúcsformában van, motivált, nem veszített semmit a vezetési tudásából. Állítom, hogy a fiatalokkal szemben még mindig jók az esélyei.”

Bár a háromnapos teszt időeredményeit nem tették nyilvánossá, beszámolók szerint Schumacher ígéretes köridőkre volt képes. A Mercedes-mérnökök mellett a GP2-es Super Nova-csapat főnöke, David Sears is jelen volt – őt lenyűgözte Schumacher. „Azt mondanám, hogy ha valaki egy nem egészen száraz pályán, nedves kerékvetőkkel egy másodpercre van a leggyorsabb körtől, az nem túl rossz. Michael sok kört teljesített, hogy ellenőrizze a nyakát. Úgy tűnt, semmilyen problémája nincs. A fickó teljesen más szinten van, hihetetlen jó formában van fizikailag. Állítom, hogy fittebb, okosabb és gyorsabb, mint a legtöbb versenyző. Negyvenegy évesen is képes lesz bizonyítani ezt” – nyilatkozta.

Schumacher a második, szintén esővel tarkított napon további 78 kört futott, majd a harmadik napon – már kegyes időjárás mellett – egészen 130-szor ért körbe. A teszt végén pedig magabiztosan kijelentette: „Hé, újra kezdődhet!”

És ezzel valóban elkezdődött: egy, a korábbihoz képest kevésbé sikeres, kevesebb örömöt tartogató, de így is emlékezetes hároméves kaland.

Oszd meg!





10 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

G0007
#10 G0007 2016. január 14. 02:11  
Lombardo:
A szenvedést a Merci formájára értettem. Emlékezzünk vissza, mit össze szerencsetlenkedtek versenyen a gumival. Egy ido utan mar tenyleg csak az esőt lehetett várni, meg figyelni a live timingon összehasonlítani a köridejeit Rosberggel. Egyebkent esélytelenek voltak bármire is. Raadasul 2012-ben jött ez a egészen rendkívüli pechsorozat, ami miatt hiaba volt abban az evben osszessegeben gyorsabb Rosbergnel ( mindenki tudta, aki nézte a live timingot), ha sohasem szerzett pontot.. Es valljuk be, az igazi izgalom akkor volt, amikor elkezdett esni az eső, es MS hirtelen az élen találta magat, szóval azert nem lett volna rossz az élen latni, a Bruno Sennakkal való bohóckodás helyett.

12es pechsorozat egészen hihetetlen volt. abban az évben már 10-10re hozta az időmérőt Nicoval , azzal a Nicoval aki most Lewis életét keseríti. nem semmi tartalékai voltak, és sajnálatos, hogy nem is tudom már mennyi, de szinte közel az év felében nem tudta befejezni a futamokat.

egyébként én azt gondolom, hogy Schumachert akkor érdemes figyelni mert akkor igazán lenyűgöző amikor rengeteg akadály van előtte. nem örültem volna ha sok mai versenyzőhöz hasonlóan beül valamibe ami verhetetlen vagy mások munkájának köszönhetően ott tart h kb 1 év és az lesz. ő tipikusan az akit a gyorsúszó akit nem egy üres medencében akarsz látni rekordokat döntögetni és saját maga ellen versenyezni, hanem aki be akarsz lökni a cápák közé hogy lásd milyen ahogy küzd , egy harcos az harc közben él igazán.

jó persze azért lehetett volna legalább egy top 3-as , dobogóra esélyes erő a Mercedes már alapjáraton , de hát ez van. én se gondoltam hogy ilyen szintek sz*rok lesznek, hogy 8-10. hely a reális egy-egy futamon, hanem olyan 3-4 környéke.

ha fiatalabb ezzel se lett volna baj igazából, hiszen óriási élmény látni, hogy rendre top csapatok alakulnak ki ott ahol megveti a lábát huzamosabb ideig, és mint ahogy látjuk a Mercinél is bekövetkezett kb 1 évre rá, de sajnos most szorította az idő, már nem volt abban a korban, hogy végigvigye elejétől a végéig ezt a folyamatot, és ne csak melója legyen benne hanem öröme is amikor már megy a szekér a mit belökött.

nem tudom mennyire ...mi erre a jó szó...életképtelen jelenleg. sajnos van egy sejtésem hogy majdhogynem teljesen , de abban a minimális dologban azért reménykedem hogy talán néha van 1-2 tiszta pillanata amikor nagyjából felfogja a világot és valahogy eljutott hozzá, hogy mennyien szeretik, tisztelik mennyi embernek hiányzik és hogy végül ez a csapat is elérte a célt amit kitűzött maga elé.

még ha így is van persze sovány vigasz ez, főleg annak tükrében hogy egy igazi ikon sportolóként és emberileg is , akire büszke lehet az egész világ , ilyen kegyetlen , méltatlan sorsra jutott miközben akik ezt érdemelnék legyenek azok gyerekgyilkosok, erőszakolók, terroristák és még sajnos hosszan lehetne sorolni hány embernek nem nevezhető lény közben vígan éli mindennapjait ...

2008 környékén volt is téma hogy egy hoollywoody producert már akkor érdekelte hogy filmet csináljon róla, de mostmár lassan tényleg aktuális. ha happy end lesz ha nem ...:(

Kiváncsi hoollywood végül mikor fog filmet csinálni az életéből, mert beszarás hogy micsoda karakter volt, micsoda élete volt , mekkora fordulatokkal, drámával, csúcspontokkal, mélypontokkal, tragédiákkal, hírnévvel, hogyan osztotta meg a sportvilágot a puszta énje, hogyan vált egyenlővé a Schumacher név az egész világon az autóversenyzéssel, hogyan érte azt el európaiként egy olyan sportban ami a tengerentúlon nem nagy cucc, hogy még ott is ismerték a nevét még az átlagemberek is és hogy a megosztó karaktere ellenére is igazából mennyire tisztelte és figyelte mindenki még aki utálta is...

hát igen, az életnél nagyobb forgatókönyvíró nem igazán van.

Utoljára módosítva: 2016. január 14. 02:15

sába
#9 sába 2016. január 13. 21:19  

Az Öreget most is szívesebben nézném mint bárki mást a mezőnyből. Hálás vagyok a sorsnak, hogy bár abban a hulladék merciben, de láthattam élőben versenyezni. Hiányzik!

Lombardo
#8 Lombardo 2016. január 13. 19:53  
G0007:
szenvedés? én spec imádtam :) azt lehetett tudni, hogy a Merci nem lesz egy űrautó hiszen azért is jött 3 évre mert ez egy hosszú project kezdete volt ahol ismét segít felépíteni valamit , de ami Michaelt illeti ott irreálisak voltak az elvárások vele szemben mindenki részéről. Jól mutatja mekkora jelenség is hiszen képes volt azt elfeledtetni mindenkivel, hogy hány éves, mennyi idő után tér vissza, hova, és kik ellen. Amint viszont ezen túl volt mindenki és már reálisan néztük őt, utána hatalmas élmény lett. Tudod, hogy már kb 10 éve kellett volna teljesítmény szinten ott lennie ahol visszatérésekor volt, de ő még mindig tolta, szenvedéllyel, bevállalósan, és még ennyi idősen is képes volt fejlődésre , megoldások keresésére és megtalálására. Még mindig égett benne a tűz , még mindig meg tudott villanni, még mindig benne volt az, hogy érdemes volt rá figyelni mert bármikor húzhatott valami bravúrosat. A Merci vb címekhez vezető út alapjainak lerakásához pedig óriási szerepet vállalt. ezek mellett pedig ami egy külön érték volt Schumacher szimpatizánsként , hogy megláthattuk a páncél mögött rejtőző valódi énjét. Már nem volt az fapofa, robot , megközelíthetetlen jelenség és nem azért mert most szimpátiát váltott ki azzal a emberekből hogy nem volt eredményes és "főgonosz". Látszott rajta élvezi amit csinál és bizonyára mivel egy élő legenda, egy ikon aki mindent elért , minden rekord ami ér valamit az övé tudat alatt azt eredményezte nála, hogy biztonságban van és megmutathatja magát, nem kell elhárítania már semmit hiszen ő a Schumacher, mindenki tehet neki egy szívességet aki keresztbe akar neki tenni. örülök hogy nem csak olvashattam, és győzelmekkor láthattam az igazi énjét , hanem az alatt a 3 év alatt folyamatosan. az pedig hogy a Merci 3 év építkezés után már győzelmeket szerzett, és utána vb-t nyert nem véletlen. bárcsak láthatta volna, hogy megint összejött amin dolgozott..:(

A szenvedést a Merci formájára értettem. Emlékezzünk vissza, mit össze szerencsetlenkedtek versenyen a gumival. Egy ido utan mar tenyleg csak az esőt lehetett várni, meg figyelni a live timingon összehasonlítani a köridejeit Rosberggel. Egyebkent esélytelenek voltak bármire is. Raadasul 2012-ben jött ez a egészen rendkívüli pechsorozat, ami miatt hiaba volt abban az evben osszessegeben gyorsabb Rosbergnel ( mindenki tudta, aki nézte a live timingot), ha sohasem szerzett pontot..
Es valljuk be, az igazi izgalom akkor volt, amikor elkezdett esni az eső, es MS hirtelen az élen találta magat, szóval azert nem lett volna rossz az élen latni, a Bruno Sennakkal való bohóckodás helyett.

Utoljára módosítva: 2016. január 13. 19:55

G0007
#7 G0007 2016. január 13. 15:19  

am durva hogy ez már 6 éve volt :O mintha pár hete lett volna hogy karácsonykor bejelentik hogy visszatér ... sejtettem hogy ez lesz mert már elég egyértelművé vált az azt megelőző fél év alatti történések miatt, de emlékszem majd besz*rtam mikor meghallottam hogy nem csak 1 hanem 3 évre:D

Utoljára módosítva: 2016. január 13. 15:20

G0007
#6 G0007 2016. január 13. 15:14  
Lombardo:
Legyünk őszinték, szenvedés volt ez a 3 év, különösen a 2010- es volt fájdalmas. utana legalabb csapaton belül kiegyenlítődtek a viszonyok, es volt nehany felvillanas is, de nagy kár, h ennyire versenyképtelen volt a Merci azokban az időkben. Legalabb szerzett egy pole-t Monacoban negyven felett, ami jo eséllyel nem fog tobbet előfordulni az F1- ben, és neha megvillantotta az esős tudását . Ennyi pozitívum azert volt.

szenvedés? én spec imádtam :)

azt lehetett tudni, hogy a Merci nem lesz egy űrautó hiszen azért is jött 3 évre mert ez egy hosszú project kezdete volt ahol ismét segít felépíteni valamit , de ami Michaelt illeti ott irreálisak voltak az elvárások vele szemben mindenki részéről. Jól mutatja mekkora jelenség is hiszen képes volt azt elfeledtetni mindenkivel, hogy hány éves, mennyi idő után tér vissza, hova, és kik ellen. Amint viszont ezen túl volt mindenki és már reálisan néztük őt, utána hatalmas élmény lett. Tudod, hogy már kb 10 éve kellett volna teljesítmény szinten ott lennie ahol visszatérésekor volt, de ő még mindig tolta, szenvedéllyel, bevállalósan, és még ennyi idősen is képes volt fejlődésre , megoldások keresésére és megtalálására. Még mindig égett benne a tűz , még mindig meg tudott villanni, még mindig benne volt az, hogy érdemes volt rá figyelni mert bármikor húzhatott valami bravúrosat.

A Merci vb címekhez vezető út alapjainak lerakásához pedig óriási szerepet vállalt.

ezek mellett pedig ami egy külön érték volt Schumacher szimpatizánsként , hogy megláthattuk a páncél mögött rejtőző valódi énjét. Már nem volt az fapofa, robot , megközelíthetetlen jelenség és nem azért mert most szimpátiát váltott ki azzal a emberekből hogy nem volt eredményes és "főgonosz". Látszott rajta élvezi amit csinál és bizonyára mivel egy élő legenda, egy ikon aki mindent elért , minden rekord ami ér valamit az övé tudat alatt azt eredményezte nála, hogy biztonságban van és megmutathatja magát, nem kell elhárítania már semmit hiszen ő a Schumacher, mindenki tehet neki egy szívességet aki keresztbe akar neki tenni.

örülök hogy nem csak olvashattam, és győzelmekkor láthattam az igazi énjét , hanem az alatt a 3 év alatt folyamatosan.


az pedig hogy a Merci 3 év építkezés után már győzelmeket szerzett, és utána vb-t nyert nem véletlen.

bárcsak láthatta volna, hogy megint összejött amin dolgozott..:(

mrktrx
#5 mrktrx 2016. január 13. 11:06  
Lombardo:
Legyünk őszinték, szenvedés volt ez a 3 év, különösen a 2010- es volt fájdalmas. utana legalabb csapaton belül kiegyenlítődtek a viszonyok, es volt nehany felvillanas is, de nagy kár, h ennyire versenyképtelen volt a Merci azokban az időkben. Legalabb szerzett egy pole-t Monacoban negyven felett, ami jo eséllyel nem fog tobbet előfordulni az F1- ben, és neha megvillantotta az esős tudását . Ennyi pozitívum azert volt.

Ennek ellenére hatalmas élmény volt újra a mezőnyben látni őt. 2012ben kifejezetten jó szezonja lett volna, ha nem kotlik meg annyiszor az a fránya Merci. Összességében én örültem a jelenlétének, és újra izgalmas volt minden futam számomra. Ez az élményfaktor azóta is hiányzik. Itt át lehetne vezetni a gondolatmenetet arra, hogy leáldozóban van a Forma-1, mert így látom, de pont az ilyen arcok tudták elhitetni a nézővel, hogy jó az amit látnak.

_JuSuF_
#4 _JuSuF_ 2016. január 13. 11:03  

Érdekes eljátszani a gondolattal, hogy mi történt volna akkor, ha be tud ülni Massa helyére...

csaby_massa
#3 csaby_massa 2016. január 13. 07:53  

hihetetlen, hogy még mindig szenvedünk....

Lombardo
#2 Lombardo 2016. január 13. 00:08  

Legyünk őszinték, szenvedés volt ez a 3 év, különösen a 2010- es volt fájdalmas. utana legalabb csapaton belül kiegyenlítődtek a viszonyok, es volt nehany felvillanas is, de nagy kár, h ennyire versenyképtelen volt a Merci azokban az időkben. Legalabb szerzett egy pole-t Monacoban negyven felett, ami jo eséllyel nem fog tobbet előfordulni az F1- ben, és neha megvillantotta az esős tudását . Ennyi pozitívum azert volt.

Utoljára módosítva: 2016. január 13. 00:09

Zasalamel
#1 Zasalamel 2016. január 12. 22:04  

Nagyon hiányzik a Mester! :(



FORMA-1 HÍREK

Lewis Hamilton

32016.09.23. 18:09

McLaren: Vandoorne ott lesz a legjobbak között

„Hamar fel fog nőni a nagyágyúkhoz”

02016.09.23. 16:14

Hamilton édesapja aggódik a fiatal tehetségek miatt

„Meg kell oldani, hogy ne a pénz döntsön”