Az igazi Alonso még nem veszett el – „A győzelem a minden”

írta: M4Sport
2016. október 26. 17:25
FOTÓ: ©xpbimages.com

Talán jó ideje nincs annyira a szemünk előtt, mint amikor még az egyik legnagyobb főszereplő volt. Fernando Alonso azonban nem tűnt el. Sőt, az igazi Fernando Alonso is még mindig ott rejtőzik abban a fekete színe ellenére is nagyon szürke McLarenben! És Austinban a BBC-nek adott interjújában újra közelebb is engedett minket magához. Beszélt megpróbáltatásairól, a legnagyobb erősségét jelentő alkalmazkodó képességéről, valamint olthatatlan szenvedélyéről, a győzelemről.

A hétvégén volt a tizedik évfordulója annak, hogy másodszor is felért a csúcsra. Mindmáig az utolsó alkalom volt. Pedig sokak véleménye szerint még mindig a csúcson van – csak éppen jobb autót érdemelne, olyat, amivel ezt meg is mutathatja. Bár a McLaren jelenleg távol van ettől a szinttől, Fernando Alonso még mindig nem tett le a 2006-os sikere után maga elé tűzött céljának eléréséről.

„Jó lenne három világbajnokságot nyerni, hogy ugyanannyi címem legyen, mint Ayrton Sennának. De ötöt nyerni még jobb lenne, hetet pedig… Ez egy végleten kívánságlista, de sokkal többet jelentene, mint a harmadik cím. Ez azt jelentené, hogy a McLaren-Hondával nyertem, hogy a projekt ilyen rövid idő alatt célt ért. Ez lenne a legnagyobb eredmény” – nyilatkozta a BBC-nek adott hosszú interjújában.

Ez persze mai szemmel is kissé elrugaszkodott célkitűzésnek tűnhet. A McLaren előző két szezonja nem éppen a pezsgőzésről és a bajnoki csatáról szólt. „Egyértelműen nehéz volt. Nagyon hiányzik a dobogó, a győzelmek” – ismerte el Alonso. „De keményen dolgozunk, vállaltuk a kihívást, és amikor olyan fejlődést tapasztalunk, mint idén, az csak még motiváltabbá tesz minket. Ha egy nap elérkezünk az első győzelemhez, a McLaren-Honda első győzelméhez, az mindannyiunk számára nagy eredmény lesz. Jelenleg ez motivál minket leginkább, mivel a győzelmek hiánya amúgy frusztráló.”

Fernando Alonso

„Ezt a fickót még nem láttam rossz formában”

Hiába azonban az elmaradó eredmények, sokan még ma is Alonsót tartják az etalonnak a mezőnyben. Időnként a gyenge McLarennel is képes megcsillogtatni tehetségét. Idén például mesteri rajtjaival irányította magára a figyelmet, az austini futam hajrájában pedig látványos előzéseket mutatott be. De a múlt évben is nagyot ment az amerikai pályán az esős körülmények között, amikor a futam egy szakaszában a leggyorsabbak egyike volt.

„Tavaly nagyon nehéz hétvégénk volt itt – és nehéz szezonunk is volt. Austinban büntetéseket is kaptunk, bizonyos dolgok nem is működtek, aztán az első kanyarban volt egy baleset, és utolsó voltam” – idézte fel az egy évvel ezelőtt történteket. „Amikor utolsó vagy, bosszankodsz, és ilyenkor többet kockáztatsz. A futam elején futott leggyorsabb körökre az ad magyarázatot, hogy kicsit túlmentem a határon, mert már semmi sem érdekelt. Ha nem küzdesz a bajnokságért, nem vagy harcban a versenyben, kicsit jobban támadsz. Hamiltonnak nem kell ilyesmit tennie, mert általában vezeti a versenyeket” – mutatott rá. Egyes vélemények szerint idén Felipe Massa és Carlos Sainz ellen is a határokat feszegette – de ha egyszer megcsillan előtte a remény az 5. helyre…

Ami jó rajtjait illeti, Alonso elmondta: „Ha a végén vagy, könnyebben nyersz pozíciókat is. Én legszívesebben egyetlen helyezést sem nyernék, az első helyről rajtolnék és első is lennék… Ez talán a tapasztalatomnak és az ösztönömnek volt köszönhető. A pályákat tizenhat év elteltével már jól ismerem, és azt is tudom, hogy időnként történnek balesetek, hogy mely kanyarokban milyen íven érdemes elfordulni. Ilyen szempontból van némi előnyöm.”

Éric Boullier úgy véli, Alonso már csak ezért is megér minden pénzt (márpedig becslések szerint nagyjából 40 millió dollárt kap tőlük évente). „Ezt a fickót még sosem láttam rossz formában, az elmúlt két év egyetlen edzésén sem. Mindig a legjobbját nyújtotta. Ő amolyan indikátora az autónak. Sosincs hullámvölgyben, mindig odateszi magát. Bízol benne, amikor a pályán van, és azon kívül sem vesződik a részletekkel, inkább alkalmazkodik mindenhez. Megbízik bennünk, tudja, hogy majd kijavítjuk a hibákat. Egyszerűen csak azzal foglalkozik, mi teheti gyorsabbá. És ez megfizethetetlen.”

Fernando Alonso

A titkos fegyver – avagy a mezőny kaméleonja

Alonso a legfőbb erősségének éppen az alkalmazkodóképességét tartja. „Képes vagyok gyors lenni minden körülmények között, és talán mindenféle autóval. Többé-kevésbé bármihez képes vagyok alkalmazkodni a stílusommal, a gokarttól elkezdve az esőben motorozáson át, a nagyobb és kisebb leszorítóerőig, a Pirellihez, a Bridgestone-hoz, a Michelin-hez, V8-as és V6-os motorhoz, bármihez. Úgy tűnik, valamivel gyorsabban alkalmazkodom, mint a csapattársaim némelyike. Legalábbis csak velük van viszonyítási alapom. A gyenge pontjaimról viszont nem beszélnék, mert akkor mások is megtudnák.”

„Az autón kívül talán képes vagyok a legfontosabb dolgokra fókuszálni, próbálok mindig motivált maradni, edzeni, és nem hagyom, hogy bármi elvonja a figyelmemet. Nem élek mértéktelenül. A munkámra összpontosítok. Ha majd egy nap távozom az F1-ből, másképp fogok élni, de ez most még a munka ideje.”

Alkalmazkodóképességét a kezdetekre vezeti vissza. „Hogy hogyan kezded a pályafutásodat, az meghatározza az egész hátralévő életedet. Én az első gokartommal Spanyolországban három évesen versenyeztem, és tizenhét évesen váltottam együlésesekre. A legkülönfélébb körülmények között versenyeztem gokarttal, sok kategóriában. És mindig négy-öt évvel fiatalabb voltam az ellenfeleimnél. Ilyenkor muszáj alkalmazkodnod, hiszen nem éred el a pedálokat, nem éred el a kormányt, nem vagy elég erős a kormányzáshoz, és ezek mind olyan helyzetbe hoznak, amelyek meghatározzák a jövődet.”

„Édesanyám egy boltban dolgozott, apám egy robbanószereket gyártó cégnél, és nem volt sok pénzünk arra, hogy esőgumikat vegyünk a gokartra. Valahányszor esett, én száraz pályás gumikkal versenyeztem, miközben a többiek esőssel. Nyilván leköröztek nyolcszor, szó sincs róla, hogy nyertem, nem vagyok Superman. Nagyon kikaptam. De muszáj volt ezeken a gumikon versenyeznem, mert nem volt más. A vezetési stílusom, az alkalmazkodásom tehát fokozatosan alakult ki.”

Láthatjuk, meddig jutott vele. Elmondása szerint a legjobb évét 2012 jelentette, amikor az utolsó versenyen, csak némi balszerencsével veszített Sebastian Vettellel szemben, miközben a Ferrarija jóval gyengébb volt a Red Bullnál. A legjobb futamait egy hazai versenye jelenti számára, valamint a malajziai küzdelem a Ferrarival. „A 2012-es valenciait mondanám – nagyon érzelmes volt a tizenegyedik helyről rajtolva nyerni. De ha csak a puszta vezetést nézzük, a 2010-es malajziai volt a legnehezebb. Nem volt kuplungom, minden egyes lefelé váltásnál nyomnom kellett a gázpedált. Harcoltunk másokkal, nem volt hatos fokozatom, ezért az ötösből egyből hetesbe kapcsoltam. Ez nagyon megterhelő volt, ezért ez volt a legnehezebb versenyem.”

2012 Valencia

„A győzelem a minden!”

Győzelem. Alonsónak eddig 32-szer adatott meg az érzés a Forma–1-ben – de legutóbb már három éve, a 2013-as Spanyol Nagydíjon. Sokszor merül föl, vajon meddig bírja még újabb siker nélkül. A kérdésre adott válaszából, hogy mit jelent számára a győzelem, nem nehéz kitalálni, mennyire hiányzik neki. „Mindent. Minden, amit az életben csinálunk, versenyzés – legalábbis számomra az. Az F1 sem más. Ha nyersz, minden, amin dolgoztál, minden, amit az utóbbi iksz napban tettél, minden, amiről álmodták, amit ettél, amit az életedben csináltál, mind az ezen pillanatra való felkészülést jelentette. Szóval a győzelem a minden. De ha iskolában vagy, a győzelem azt jelenti, hogy jobb lett a vizsgád, mint a többieké. Az élet ezekről a kis győzelmekről szól” – avatott be filozófiájába.

És hogy mindezek ismeretében mit hoz számára a jövő? Szerződése 2017 végéig szól – aztán pedig majd dönt. „Nem tudni, hogy viselkednek majd az autók. Tudjuk, hogy négy-öt másodperccel gyorsabbak lesznek, de fontos lenne, ha folyamatosan ennyivel gyorsabbak lennének. Szükség van az adrenalinra vezetés közben, támadó üzemmódban kell versenyeznünk. Most csak biztonsági üzemmódban tesszük, spórolunk mindennel. Emiatt nem is élvezetes annyira.”

„Ha jövőre élvezetes lesz vezetni az autókat, akkor akár még évekig maradhatok. Harmincnégy vagyok jövőre harmincöt leszek. Nem vagyok idősebb Kiminél, aki most harminchét, ahogy olvastam. Szóval a kor nem gond, ha élvezi az ember. És a következő év közepéig nem tudom, mennyire fogom élvezni. Ha fogom, akkor még maradok. Ha továbbra is biztonsági üzemmódban leszünk, akkor más lehetőséget keresek”– adott „ultimátumot” a sportágnak.

Oszd meg!





27 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

albutr
#27 albutr 2016. október 27. 19:13  
HumorHerold:
Az idei év is bizonyítja, hogy Alonso az egyik legjobb F1-es pilóta aki valaha versenyzett. 10 év után is elszánt és ez nem csak duma, mert a pályán is meglátszik. Óriási veszteség lesz az amikor majd visszavonul. Az is bánni fogja, aki egyébként nem rajongott érte.

+1

albutr
#26 albutr 2016. október 27. 19:11  
csaby_massa:
legyünk józanak 4 autó nem volt ott ahol szoktak, Bottas, Perez, Kimi, Max. Felesleges egy jó hétvége után dobogókról álmodozni, akármilyen szép is lenne, meg jót is tenne a sportnak, de attól ez a projekt nem úgy halad ahogy szerették volna. Már stabil 5-6 helyezések is csodának számitanának szerintem. Az én tippem az, hogy jővőre újra vissza tér a RedBull és ismét alázni fognak.

ez igaz de azt is nézzük hogy tavaly szinte mozgó akadályok voltak az ment el mellettük aki nem akart.

Thibczy
#25 Thibczy 2016. október 27. 18:35  
sába:
Tisztában vagyok ezzel és egy rb esetében nem is igen vonnám kétségbe a nagy kiugrás lehetőségét. Ők azért újra és újra bebizonyítják, hogy milyen fejlődésre képesek és azért az sem elhanyagolható körülmény, hogy van egy Newey nevű tervezőjük. Sőt az utóbbi évek "vergődéséért" is leginkább a reanult motor a felelős nem az rb kaszni. Igazából azt nem értem, hogy a mclarennel kapcsolatban miért olvasom azt folyamatosan, hogy mindjárt a ferrari nyakán vannak, sőt jövőre simán átlépik őket, stb. Miközben még mindig a középmezőnnyel vívnak csatát. Mégis mikor volt utoljára példa arra, hogy a mclaren vagy a honda olyan óriásit alkotott volna kaszni ill. motor terén?

Náluk kétesélyes a dolog. A Ferrarinál viszont kb. biztosra veszem, hogy Allison elüldözésével sehol nem lesznek. Egyelőre mákjuk van, mert az év elejére összerakott egy egész elfogadható autót, ami még most is elég, hogy a RB mögött ott legyenek, illetve Allison is akkor lépett le, amikor az idei autó fejlesztését már csaknem mindenki leállította.

Utoljára módosítva: 2016. október 27. 18:36

Schwarzi
#24 Schwarzi 2016. október 27. 17:22  
HumorHerold:
Az idei év is bizonyítja, hogy Alonso az egyik legjobb F1-es pilóta aki valaha versenyzett. 10 év után is elszánt és ez nem csak duma, mert a pályán is meglátszik. Óriási veszteség lesz az amikor majd visszavonul. Az is bánni fogja, aki egyébként nem rajongott érte.

+1

Schwarzi
#23 Schwarzi 2016. október 27. 17:21  
csaby_massa:
legyünk józanak 4 autó nem volt ott ahol szoktak, Bottas, Perez, Kimi, Max. Felesleges egy jó hétvége után dobogókról álmodozni, akármilyen szép is lenne, meg jót is tenne a sportnak, de attól ez a projekt nem úgy halad ahogy szerették volna. Már stabil 5-6 helyezések is csodának számitanának szerintem. Az én tippem az, hogy jővőre újra vissza tér a RedBull és ismét alázni fognak.

Szerintem is a Redbull fog hasítani. A McLaren megjósolhatatlan számomra, de a Mercit és a RB-t elérhetetlennek érzem.

sába
#22 sába 2016. október 27. 16:32  
Lewisthebest:
Jövőre nagy szabályváltozások jönnek kaszni terén és a motorfejlesztés is korlátlan lesz szóval simán megvan az esély rá, hogy valaki a végéből előrejöjjön illetve az elejéből hátraessen. Legutóbbi ilyen horderejű szabályváltozásoknak is megvoltak a vesztesei és a nyertesei 2009-ben pl a Red Bull úgy végzett 2. helyen és nyert 6 futamot, hogy az előző szezont a konstruktőri 7. helyen zárták.

Tisztában vagyok ezzel és egy rb esetében nem is igen vonnám kétségbe a nagy kiugrás lehetőségét. Ők azért újra és újra bebizonyítják, hogy milyen fejlődésre képesek és azért az sem elhanyagolható körülmény, hogy van egy Newey nevű tervezőjük. Sőt az utóbbi évek "vergődéséért" is leginkább a reanult motor a felelős nem az rb kaszni. Igazából azt nem értem, hogy a mclarennel kapcsolatban miért olvasom azt folyamatosan, hogy mindjárt a ferrari nyakán vannak, sőt jövőre simán átlépik őket, stb. Miközben még mindig a középmezőnnyel vívnak csatát. Mégis mikor volt utoljára példa arra, hogy a mclaren vagy a honda olyan óriásit alkotott volna kaszni ill. motor terén?

Lewisthebest
#21 Lewisthebest 2016. október 27. 14:33  
sába:
Én viszont nagyon is értem miről beszélek, de ha te nem elmondom újra. Jelenleg a mclarennek semmilyen szinten nincs köze a ferrarihoz. De bizony volt aki kérje Massáékat, hogy letekerjék a motort, úgy hívják hogy: alacsony költségvetés. A torro rossonak bizony elég sok mindenki megtiltotta, hogy kiállítsanak egy nyerő csomagot, úgy hívják őket, hogy: mclaren honda, mercedes, ferrari, akik közül senki nem adott nekik idei motort. Szóval amíg arról vitatkozunk, hogy egy gyári csapat két világbajnokkal hogyan is tudja legyőzni a pénztelen kis és középcsapatokat, addig még ezzel a sz9r ferrarival sincs értelme őket egy mondatban megemlíteni.

Jövőre nagy szabályváltozások jönnek kaszni terén és a motorfejlesztés is korlátlan lesz szóval simán megvan az esély rá, hogy valaki a végéből előrejöjjön illetve az elejéből hátraessen. Legutóbbi ilyen horderejű szabályváltozásoknak is megvoltak a vesztesei és a nyertesei 2009-ben pl a Red Bull úgy végzett 2. helyen és nyert 6 futamot, hogy az előző szezont a konstruktőri 7. helyen zárták.

HumorHerold
#20 HumorHerold 2016. október 27. 10:11  

Az idei év is bizonyítja, hogy Alonso az egyik legjobb F1-es pilóta aki valaha versenyzett. 10 év után is elszánt és ez nem csak duma, mert a pályán is meglátszik. Óriási veszteség lesz az amikor majd visszavonul. Az is bánni fogja, aki egyébként nem rajongott érte.

sába
#19 sába 2016. október 27. 00:33  
can-tah:
Senki nem kérte a Williamst, hogy tekerjék le Massa motorját.De amúgy is előtte áll a băjnokságban, ami nagy fegyvertény, szal nem is értem, miről beszélünk. A Toro Rossonak sem tiltotta meg senki, hogy a McLaren-Alonso párosnál erősebb csomagot állítson ki. A realitás a futamon egy hetedik hely volt, ami bár messze még az elvárásoktól, tavalyhoz képest az előrelépés megkérdőjelezhetetlen.Nem emlékszem, hogy tavaly saját erőből lett volna lehetőség bekerülni a legjobb 8ba.

Én viszont nagyon is értem miről beszélek, de ha te nem elmondom újra. Jelenleg a mclarennek semmilyen szinten nincs köze a ferrarihoz. De bizony volt aki kérje Massáékat, hogy letekerjék a motort, úgy hívják hogy: alacsony költségvetés. A torro rossonak bizony elég sok mindenki megtiltotta, hogy kiállítsanak egy nyerő csomagot, úgy hívják őket, hogy: mclaren honda, mercedes, ferrari, akik közül senki nem adott nekik idei motort. Szóval amíg arról vitatkozunk, hogy egy gyári csapat két világbajnokkal hogyan is tudja legyőzni a pénztelen kis és középcsapatokat, addig még ezzel a sz9r ferrarival sincs értelme őket egy mondatban megemlíteni.

csaby_massa
#18 csaby_massa 2016. október 26. 23:03  
Raikkönen:
Van egy olyan érzésem hogy jövőre visszatér a élmezőnybe és ha címért nem is de dobogókétt fog menni. Az pedig az igazi eredmény lenne Neki, ha netán a Ferrarinál is jobb lenne a Meki, ami valljuk be, annyira nem is lehetetlen...

legyünk józanak 4 autó nem volt ott ahol szoktak, Bottas, Perez, Kimi, Max. Felesleges egy jó hétvége után dobogókról álmodozni, akármilyen szép is lenne, meg jót is tenne a sportnak, de attól ez a projekt nem úgy halad ahogy szerették volna. Már stabil 5-6 helyezések is csodának számitanának szerintem.

Az én tippem az, hogy jővőre újra vissza tér a RedBull és ismét alázni fognak.

F1890
#17 F1890 2016. október 26. 22:55  
almodopelikan:
és azt az apróságot mindenki szereti elfelejteni, hogy nem is tesztelhették volna. Ugyanis nem új csapat lépett a pályára, csak egy új beszállító. De ha új csapat jön, az se tesztelhet. Ha ennyi lenne a kiskapu, h de ő motorbeszállítót vált, akkor lényegében mindenki szarrá tesztelte volna magát élesben...

kitudták volna játszani ha akarják... beleteszik vmi sportautóba

almodopelikan
#16 almodopelikan 2016. október 26. 22:34  
F1890:
a többiekkel szemben a honda 2 évig csinálta a motort így valszeg 1 év után készek sem voltak vele. a többiek 3-4 év alatt fejlesztették ki. szóval egyrészt nem voltak kész (ez látható az egész 15ös szezonban) másrészt a japánok mentalitása teljesen más mint az európaiaké, főleg a hondanal. ott nagy becsben tartják az erkölcsöt

és azt az apróságot mindenki szereti elfelejteni, hogy nem is tesztelhették volna. Ugyanis nem új csapat lépett a pályára, csak egy új beszállító. De ha új csapat jön, az se tesztelhet. Ha ennyi lenne a kiskapu, h de ő motorbeszállítót vált, akkor lényegében mindenki szarrá tesztelte volna magát élesben...

F1890
#15 F1890 2016. október 26. 21:27  
No.1:
"amíg nem próbáltad ki lófaszt nem ér a fejlesztés" Pont ezt b@szták el, miért nem próbálták ki? Még ha egy retek utcai autóba betették volna már akkor egy csomó hiányosságra fény derült volna, vagy ha normálisan tesztelték volna a próbapadon. Alábecsülték a motorok jelentőségét, vagy csak simán kevés lóvét szántak a fejlesztésre nem tudom, de egyértelműen a honda hibája.

a többiekkel szemben a honda 2 évig csinálta a motort így valszeg 1 év után készek sem voltak vele. a többiek 3-4 év alatt fejlesztették ki. szóval egyrészt nem voltak kész (ez látható az egész 15ös szezonban) másrészt a japánok mentalitása teljesen más mint az európaiaké, főleg a hondanal. ott nagy becsben tartják az erkölcsöt

f1tomi8
#14 f1tomi8 2016. október 26. 20:44  
can-tah:
"Ezt a fickót még sosem láttam rossz formában, az elmúlt két év egyetlen edzésén sem." Kiváncsi lennék egy eredeti nyelvű verzióra. Bár erős a gyanúm, hogy hiányosságokban szenved a fordítás, ha mégsem, úgy hazudik Bouiller, aki 2009 végén azt nyilatkozta, hogy Alonso teljesen motivalatlan volt az utolșó versenyeken, nem adott bele mindent.

"This guy, first of all, I never saw him being in the wrong place in any session in the last two years - he is always on top," Boullier says. "He is a marker for the car. He is never off his game. He is always there.

No.1
#13 No.1 2016. október 26. 20:34  
F1890:
szabadon fejlesztett? hát pasztmek a többiek meg 13-ban fejleszthettek szabadon . amíg nem próbáltad ki lófaszt nem ér a fejlesztés :D

"amíg nem próbáltad ki lófaszt nem ér a fejlesztés" Pont ezt b@szták el, miért nem próbálták ki? Még ha egy retek utcai autóba betették volna már akkor egy csomó hiányosságra fény derült volna, vagy ha normálisan tesztelték volna a próbapadon. Alábecsülték a motorok jelentőségét, vagy csak simán kevés lóvét szántak a fejlesztésre nem tudom, de egyértelműen a honda hibája.

can-tah
#12 can-tah 2016. október 26. 20:05  

"Ezt a fickót még sosem láttam rossz formában, az elmúlt két év egyetlen edzésén sem."

Kiváncsi lennék egy eredeti nyelvű verzióra. Bár erős a gyanúm, hogy hiányosságokban szenved a fordítás, ha mégsem, úgy hazudik Bouiller, aki 2009 végén azt nyilatkozta, hogy Alonso teljesen motivalatlan volt az utolșó versenyeken, nem adott bele mindent.

albutr
#11 albutr 2016. október 26. 20:00  
can-tah:
Senki nem kérte a Williamst, hogy tekerjék le Massa motorját.De amúgy is előtte áll a băjnokságban, ami nagy fegyvertény, szal nem is értem, miről beszélünk. A Toro Rossonak sem tiltotta meg senki, hogy a McLaren-Alonso párosnál erősebb csomagot állítson ki. A realitás a futamon egy hetedik hely volt, ami bár messze még az elvárásoktól, tavalyhoz képest az előrelépés megkérdőjelezhetetlen.Nem emlékszem, hogy tavaly saját erőből lett volna lehetőség bekerülni a legjobb 8ba.

+ Spaban a Williamsek nem tudtak mit kezdeni Alonsoval.

can-tah
#10 can-tah 2016. október 26. 19:55  
sába:
Komolyan kérdezem, milyen nap vagy holdállás mutatja azt, hogy a mclaren jövőre jobb lehet mint a ferrari? Mert egyetlen rohadt jelét nem látom a lehetőségnek sem. A motor még mindig ótvar, a kaszni továbbra is sz*r, akkor mégis mi alapján? Az egyetlen fejlődés amit látok, hogy így a szezon végére eljutottak odáig, hogy nem kotlik meg alattuk a járgány és némi szerencsével benne vannak a top tízben. A hétvégén Alonso úgy lett 5., hogy kiesett előle Max, Kimi, a végig letekert motorral menő Massát kipakolta a pályáról és aztán megelőzte a tavalyi ferrari motort használó Sainzot.

Senki nem kérte a Williamst, hogy tekerjék le Massa motorját.De amúgy is előtte áll a băjnokságban, ami nagy fegyvertény, szal nem is értem, miről beszélünk. A Toro Rossonak sem tiltotta meg senki, hogy a McLaren-Alonso párosnál erősebb csomagot állítson ki.
A realitás a futamon egy hetedik hely volt, ami bár messze még az elvárásoktól, tavalyhoz képest az előrelépés megkérdőjelezhetetlen.Nem emlékszem, hogy tavaly saját erőből lett volna lehetőség bekerülni a legjobb 8ba.

Utoljára módosítva: 2016. október 26. 19:58

Go.Michael
#9 Go.Michael 2016. október 26. 19:42  

Személy szerint piszok nehéz volt elfogadni, hogy őt igazolta a ferrari a 2010-es évre. Mindig is az ősi ellenségként tekintettem rá, de tiszteltem. Egy biztos, korszakos pilóta, és egy valamit tud, minden áron győzni. Az az Alonso tényleg tiszteletet parancsol, nem tűr ellentmondást. Ferraris korszakából ezt az oldalát még inkább megismertem. Egy valamit pedig nagyon tudok sajnálni, hogy egy jó Kimi - Alonso, Vettel - Hamilton, de mixelhetjük a párokat, nem egy ilyen csata megy a világbajnoki címért, e viszonylatból hiányérzetem van, mert olyan műsor, olyan előadás marad a levegő forgatagában, gigászok csatája, amit biztos vagyok benne nagyon sokáig emlegetnénk..

F1890
#8 F1890 2016. október 26. 19:34  
vandr:
Kényelmes dolog a tokenrendszerrel való takarózás, de ugye a Honda 14-ben szabadon fejleszthetett. Nem lett belőle semmi. Egyszerűen fogalmuk sincs, mit, hogyan, hol kéne javítani.

szabadon fejlesztett? hát pasztmek a többiek meg 13-ban fejleszthettek szabadon . amíg nem próbáltad ki lófaszt nem ér a fejlesztés :D

f1m12
#7 f1m12 2016. október 26. 19:23  

kemény lehet a mezőny végén folyton lerohadni, és ennyire kivonva lenni a forgalomból ezzel a képességgel! mindezt úgy, hogy éveket töltött egy fejlődni képtelen csapatnál. és még csak hiszti sincs. az öndicséret meg már megmarad végig, ennyit el kell nézni neki

027
#6 027 2016. október 26. 19:11  
sába:
Komolyan kérdezem, milyen nap vagy holdállás mutatja azt, hogy a mclaren jövőre jobb lehet mint a ferrari? Mert egyetlen rohadt jelét nem látom a lehetőségnek sem. A motor még mindig ótvar, a kaszni továbbra is sz*r, akkor mégis mi alapján? Az egyetlen fejlődés amit látok, hogy így a szezon végére eljutottak odáig, hogy nem kotlik meg alattuk a járgány és némi szerencsével benne vannak a top tízben. A hétvégén Alonso úgy lett 5., hogy kiesett előle Max, Kimi, a végig letekert motorral menő Massát kipakolta a pályáról és aztán megelőzte a tavalyi ferrari motort használó Sainzot.

Csak saját érzésére hagyatkozott nem kell kiborulni :D ..első mondat
Egyébként nem lehetetlen ..láttunk már csodát 2009ben...és ha jól rémlik azt is a Honda érte el

vandr
#5 vandr 2016. október 26. 19:05  
F1890:
sztem 50-50% az esély. jövőre csomót lehet változtatni a motorokon.

Kényelmes dolog a tokenrendszerrel való takarózás, de ugye a Honda 14-ben szabadon fejleszthetett. Nem lett belőle semmi. Egyszerűen fogalmuk sincs, mit, hogyan, hol kéne javítani.

vandr
#4 vandr 2016. október 26. 19:02  
sába:
Komolyan kérdezem, milyen nap vagy holdállás mutatja azt, hogy a mclaren jövőre jobb lehet mint a ferrari? Mert egyetlen rohadt jelét nem látom a lehetőségnek sem. A motor még mindig ótvar, a kaszni továbbra is sz*r, akkor mégis mi alapján? Az egyetlen fejlődés amit látok, hogy így a szezon végére eljutottak odáig, hogy nem kotlik meg alattuk a járgány és némi szerencsével benne vannak a top tízben. A hétvégén Alonso úgy lett 5., hogy kiesett előle Max, Kimi, a végig letekert motorral menő Massát kipakolta a pályáról és aztán megelőzte a tavalyi ferrari motort használó Sainzot.

Én sem értem. Akármennyire szar formában volt is a Ferrari egyes versenyeken, a McLaren mindig körhátrány közeli különbséggel végzett mögöttük. Semmi köze nem volt a két csapatnak egymáshoz. Még a Force India is konstans jobb náluk. A pénztelen Williamset és a tavalyi motoros Torót néha felülmúlják. De azért tényleg fejlődnek. Egy gyenge 2002-es BAR-Honda szinthez közelítenek.

F1890
#3 F1890 2016. október 26. 19:01  
sába:
Komolyan kérdezem, milyen nap vagy holdállás mutatja azt, hogy a mclaren jövőre jobb lehet mint a ferrari? Mert egyetlen rohadt jelét nem látom a lehetőségnek sem. A motor még mindig ótvar, a kaszni továbbra is sz*r, akkor mégis mi alapján? Az egyetlen fejlődés amit látok, hogy így a szezon végére eljutottak odáig, hogy nem kotlik meg alattuk a járgány és némi szerencsével benne vannak a top tízben. A hétvégén Alonso úgy lett 5., hogy kiesett előle Max, Kimi, a végig letekert motorral menő Massát kipakolta a pályáról és aztán megelőzte a tavalyi ferrari motort használó Sainzot.

sztem 50-50% az esély. jövőre csomót lehet változtatni a motorokon.

sába
#2 sába 2016. október 26. 18:55  
Raikkönen:
Van egy olyan érzésem hogy jövőre visszatér a élmezőnybe és ha címért nem is de dobogókétt fog menni. Az pedig az igazi eredmény lenne Neki, ha netán a Ferrarinál is jobb lenne a Meki, ami valljuk be, annyira nem is lehetetlen...

Komolyan kérdezem, milyen nap vagy holdállás mutatja azt, hogy a mclaren jövőre jobb lehet mint a ferrari? Mert egyetlen rohadt jelét nem látom a lehetőségnek sem. A motor még mindig ótvar, a kaszni továbbra is sz*r, akkor mégis mi alapján? Az egyetlen fejlődés amit látok, hogy így a szezon végére eljutottak odáig, hogy nem kotlik meg alattuk a járgány és némi szerencsével benne vannak a top tízben. A hétvégén Alonso úgy lett 5., hogy kiesett előle Max, Kimi, a végig letekert motorral menő Massát kipakolta a pályáról és aztán megelőzte a tavalyi ferrari motort használó Sainzot.

Raikkönen
#1 Raikkönen 2016. október 26. 18:13  

Van egy olyan érzésem hogy jövőre visszatér a élmezőnybe és ha címért nem is de dobogókétt fog menni.
Az pedig az igazi eredmény lenne Neki, ha netán a Ferrarinál is jobb lenne a Meki, ami valljuk be, annyira nem is lehetetlen...

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”