Azonnali távozással fenyegette meg a Mercedest Hamilton Barcelona után?

írta: M4Sport
2016. december 01. 10:57
FOTÓ: ©xpbimages.com

Egy Abu-Dzabiban szárnyra kapott pletyka szerint Lewis Hamilton távozással fenyegette meg a Mercedest a Nico Rosberggel történt barcelonai ütközés után. Ő maga nem cáfolt, a májusi események pedig legalábbis elgondolkodtatóak…

A brit Sky Sports tévécsatorna még múlt vasárnap számolt be arról, hogy értesülésük szerint a háromszoros világbajnok a Spanyol Nagydíjon történt ütközésük után jelezte a Mercedesnek, kész hátat fordítani nekik és akár az F1-nek is. Martin Brundle, a csatorna munkatársa Lewis Hamiltonnál rá is kérdezett erre, ám a brit nem kívánta kommentálni a pletykát. „Ez magánügy, és már a múlt” – hangzott tömör válasza.

A Sky szerint nem véletlen, hogy nem tagadott. Ők forrásaiktól úgy tudják, a májusi futamot követően valóban közölte főnökeivel, hogy nem kíván újra versenyezni, mivel nem ismerik el, hogy a spanyolországi rajt utáni balesetükért kizárólag Nico Rosberg volt a felelős. Ő úgy látta, csapattársa húzta rá a kormányt, a csapat viszont egyformán hibáztatta mindkettőjüket, és a manőverek elemzése helyett azt emelte ki, hogy együttesen tönkretették a Mercedes egész hétvégéjét.

„Hamilton azt mondta, kész abbahagyni a versenyzést a szezon hátralévő részében, és távozik. Akkor komolyan gondolta ezt” – írta a Sky Sports honlapján. Kiemelték, a barcelonai verseny előtt Hamilton már túl volt két motorhibán, hátránya pedig összesen 43 pont volt a nullázás előtt. „És akkor ott volt a barcelonai kavicságyban, és nem kapta meg azt a támogatást a Mercedestől, amire számított, mert nem akartak állást foglalni a bajnoki csatában.”

A lap idézte Hamilton júliusi nyilatkozatát is, melyben célzást tett rá, hogy történtek dolgok, melyekről a nyilvánosság mit sem sejt. „Bizonyos dolgokat addig nem fogtok megtudni, amíg vissza nem vonulok, és el nem mondom, mit éltem át. A következő napon felkeltem, elmentem futni, és közben sok mindenen elgondolkodtam” – fogalmazott a brit, aki elismerte akkor, lehetetlenségnek tartotta, hogy fordítson 43 pontos hátrányból.

Ami a barcelonai ütközést illeti, a Mercedesnél feltűnően nagy volt a csend az eset után, a két versenyző nem tett hangzatos nyilatkozatokat, házon belül igyekeztek megoldást találni, a később újragondolt belső szabályokról pedig szintén nem árultak el túl sok információt.

A Sky mindazonáltal megemlíti, a háttérben talán valóban több történt, mint amiről tudhattunk. A futam utáni kedden és szerdán a csapatok évközi tesztjüket teljesítették a katalán pályán, és az egyik napot Nico Rosberg kapta, míg a másikat annak ellenére a szintén aktív versenyző Pascal Wehrlein, hogy eredetileg Esteban Ocont nevezték. A Manor német versenyzője csak előző este tudta meg, hogy számítanak rá másnak reggel. Beugrása pedig azt is jelentette, hogy mivel a szabályok értelmében a két kétnapos évközi teszt felén egy fiatal, háromnál kevesebb F1-es futamot teljesítő versenyzőt kell foglalkoztatni, Lewis Hamiltonnak már nem volt lehetősége részt venni a későbbi silverstone-i gyakorláson.

Lehet, hogy a Mercedes Wehrlein hirtelen bevetésével arra az eshetőségre készült fel, hogy helyettesíteni kell majd Hamiltont? Tény, már akkoriban is hallani lehetett pletykákat, miszerint Hamilton kihagyhatja a soron következő Monacói Nagydíjat, ám ezeket akkor a csapat határozottan cáfolta. De nem kizárt, hogy mindezt már az után tette, hogy Hamilton meggondolta magát.

Hogy minek köszönhetően, arról is csak találgatni lehet. Talán egyszerűen belátta, hogy fenyegetése ugyanolyan hirtelen és át nem gondolt érzelemkitörés volt, mint például a McLaren telemetriai adatainak Twitteren való közzététele a 2012-es spái időmérő után. De az sem kizárt, hogy Toto Wolffék bírták jobb belátásra, vagy Nico Rosberggel tisztázták a helyzetet (emlékezhetünk rá, Hamilton később egy monacói medencéjük partján lefolytatott beszélgetésükről mesélt).

A most újra felhozott történet mindazonáltal új fénytörést ad Hamilton abu-dzabi kijelentésének is. Megjegyezte, már alig várja, hogy „tíz éven belül” megírt önéletrajzi könyvében végre elmesélhesse, mik is történtek ebben az évben a színfalak mögött.

E könyvben alighanem a mostani, Abu-Dzabiban történt ellenszegülésének utójátékáról is tesz majd említést – egyelőre ugyanis arról sem tudni semmit, lesz-e következménye a múlt vasárnap Wolffékat feldühítő történéseknek.

Oszd meg!





26 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

G0007
#26 G0007 2016. december 02. 11:53  
F1890:
te miről beszélsz? msc egymaga építette fel a benettont ferrarit mercedest, úgyh kérlek fejezd be a hülyeséget h nem lehetséges...

látom lassan eljut az agyadig

G0007
#25 G0007 2016. december 02. 11:52  
kisdee:
Hogyha ő írja, akkor irónia, ha GO007, akkor viszont komolyan kell venni :D

legalábbis ajánlott

sztárvorsz
#24 sztárvorsz 2016. december 02. 09:44  
_JuSuF_:
Elképzelem ahogy Hamilton tervezgette a lukas felnit, hogy ne főzzék meg a gumit. Meg az első szárnyat is csiszolgatta szarás közben, mert azok a hülye mérnökök pont az ő segítségére szorultak. Olyan bullshitek ezek a legendák, hogy 1-1 pilóta mennyire nagyon tudja befolyásolni az autók fejlesztését... Maximum a magukra szabásban. Az autók reakcióján tudnak változtatni megérzések alapján. Teszem azt jelzi, hogy XY kanyarban 6.ból 4-be vissza váltva ideges az autó, ezzel kezdeni kell valamit. Ezen módosítáok alapján is lehet egy autó gyorsabb, de nem kell ezt túl gondolni.

:D Szerintem komoly pontok múlhatnak azon még ma is, ha egy pilóta jól dolgozik a mérnökökkel, stratégákkal, tudja mire van szüksége (rajtok, fékek, gumik, setup stb.). Ez viszont nem az autó nyers tempójának a fejlesztése - igaz erre is volt példa, pl. mikor Vettel-nek új diffúzort terveztek, mert azt jobban érezte, papíron lassabb volt, a pályán Vettel-el gyorsabb - Vettel-nél anno lehetett érezni, hogy a pilóta - autó együtt nagyon jó csomag. De persze kellett hozzá egy Newey is, ha a mérnöki gárda nincs a szeren, tök mindegy mit csinál a pilóta. Ettől függetlenül lehet, hogy nem minden pilótával húztak volna be 4 címet is.

Anno a Schumacher - Ferrari (és Benetton) idők kicsit mások voltak, mert lehetett tesztelni, nem volt ilyen fejlett a technika - telemetria. Ott is kellett ugyanúgy a mernöki gárda, de többet nyomott a latba, hogy volt egy pilóta, aki kiemelkedett azzal, hogy amellett, hogy nagyon gyors is volt, részletes visszajelzéseket is adott és éjjel nappal dolgozott. Ahogy azt elég sokszor el is mondták, akkoriban igencsak nagy volt a jelentősége, hogy egy stabil viszonyítási alapot jelentett, mert hosszabb távon is könnyebb volt jó irányban tartani a fejlesztéseket, kevésbé tévedtek el velük a mérnökök.

Szerintem a Mercedes-nél is jól jött Schumacher a háznál az építkezés fázisban, a tapasztalataival, strukturális kérdésekben is döntési joga volt, tesztelte a Pirelliket stb. De ez már egy más korszak / szituáció, és ami a Merci autót és motort illeti: ezért szinte kizárólag a mérnökök - vezetők, a jól megtervezett ütemterv, a beleölt milliók, és a több éves rákészülés volt a kulcs. 2011-ben eldöntötték, hogy az új szabályokra mennek rá, és megvalósítják a dominanciát. Szerintem leginkább Brawn stratégiai érzéke volt itt a kulcs faktor.

MS_argo001
#23 MS_argo001 2016. december 02. 09:26  

Hamilton az első olyan versenyző, ahol nem tudom eldönteni, hogy őt vagy a szurkolóit "kedvelem kevésbé". Egy Tony Soprano-mentalitású főnök kellene neki. :D

Ruh
#22 Ruh 2016. december 02. 08:15  
karl:
A Mercedes sehol sem volt,amikor Hamilton ,majd utána Paddy megérkezett.Nem hiszem el,hogy az ő munkájuk ne vitte volna előre a Mercedest. Folyamatos javulás volt,hiszen még 2013-ban sem voltak az élen. Csak Nicoval és egy gyengébb pilótával biztos,hogy nem tartana itt a Mercedes.Azért van a különbség a pilóták fizetése között,mert semmiért nem fizetnek, sőt láthatja mindenki,hogy nehéz az F1-be bekerülni,de bent maradni is.

Nos, ezekre az urban legendekre Frank Williams adta meg a megfelelő választ a 90-es évek elején: Volt egy világverő autója, amibe 4 különböző pilótát beleültetve is VB-t tudott nyerni. Ő az aki a sokat dumáló pilótát úgy elzavarja a halál náthás f...ára, hogy öröm nézni. Hamilton Frank Williamsnek egy percig sem pattoghatott volna.

Utoljára módosítva: 2016. december 02. 08:18

chapman88
#21 chapman88 2016. december 02. 06:31  
Konszpiresiszeoriz:
Ugyan olyan kis genyó vagy mint Hamilton! Egy pöcs kis nethuszár olllllééééééééééééé!!!!

Látod, egyeseknek már hiányzol is!

jtfan
#20 jtfan 2016. december 01. 23:54  

Hamilton mindig is egy ripacsnak tűnt. Bár nem vagyok egy Alonso fan, de ő legalább nem a levegőbe beszélt amikor azt mondta hogy lelép a Mekitől. Pedig 2008-ban simán megnyerhette volna a vb-t. Mégis lelépett egy esélytelenhez. Ezzel szemben Hami oda szxxik ahonnan mindent kap. De nem fog lelépni mondjuk a Renaulthoz. Nem ám. Helyette tovább nézhetjük a hamis mosolyát a dobogón Merci overálban

albutr
#19 albutr 2016. december 01. 18:44  
guide:
Kíváncsi vagyok milyen következményei lesznek annak,hogy Rosberg lett a világbajnok! Haminak piszok nehéz lesz megemészteni a történteket.Nem zárnám ki azt sem,hogy meggyengül a kapcsolata a Mercivel.Talán még a távozáson is gondolkodik,bár a Ferrarin és a Mekin kívül nincs hová és egyenlőre egyik se túl vonzó lehetőség.Majd meglátjuk.

Hamiltonnál nem látom ennek értelmét mert míg Alonsonál érthető volt hogy megromlott a kapcsolata a Ferrarival na de Lewisnál ennek nincs semmi értelme.

BCS_F1
#18 BCS_F1 2016. december 01. 17:57  

Megnézném Lewist a Ferrariban vagy egy ütőképesebb McLarenben mielőtt visszavonul. :)

kisdee
#17 kisdee 2016. december 01. 17:06  
_JuSuF_:
nem tudom eldönteni, hogy ezt komolyan írod e vagy csak irónia. :D

Hogyha ő írja, akkor irónia, ha GO007, akkor viszont komolyan kell venni :D

_JuSuF_
#16 _JuSuF_ 2016. december 01. 16:32  
F1890:
te miről beszélsz? msc egymaga építette fel a benettont ferrarit mercedest, úgyh kérlek fejezd be a hülyeséget h nem lehetséges...

nem tudom eldönteni, hogy ezt komolyan írod e vagy csak irónia. :D

F1890
#15 F1890 2016. december 01. 16:16  
_JuSuF_:
Elképzelem ahogy Hamilton tervezgette a lukas felnit, hogy ne főzzék meg a gumit. Meg az első szárnyat is csiszolgatta szarás közben, mert azok a hülye mérnökök pont az ő segítségére szorultak. Olyan bullshitek ezek a legendák, hogy 1-1 pilóta mennyire nagyon tudja befolyásolni az autók fejlesztését... Maximum a magukra szabásban. Az autók reakcióján tudnak változtatni megérzések alapján. Teszem azt jelzi, hogy XY kanyarban 6.ból 4-be vissza váltva ideges az autó, ezzel kezdeni kell valamit. Ezen módosítáok alapján is lehet egy autó gyorsabb, de nem kell ezt túl gondolni.

te miről beszélsz? msc egymaga építette fel a benettont ferrarit mercedest, úgyh kérlek fejezd be a hülyeséget h nem lehetséges...

Horizont
#14 Horizont 2016. december 01. 16:09  

Néha vicces, hogy egy ilyen tehetséges ember mennyire buta is valójában.

Konszpiresiszeoriz
#13 Konszpiresiszeoriz 2016. december 01. 14:30  
Paberto:
Gyere Konszpigenyó. Itt az újabb cikk neked ahol újra leírhatod a baromságaidat miszerint mindig minden esetben Hamilton ment neki Rosbergnek és mindig Hamilton volt a hibás.

Ugyan olyan kis genyó vagy mint Hamilton!

Egy pöcs kis nethuszár olllllééééééééééééé!!!!

_JuSuF_
#12 _JuSuF_ 2016. december 01. 14:01  

Breko, breko!

- Foxtrott 1 jelentkezz, Foxtrott 1 jelentkezz! Veszed az adást?
- Tsss, brrr, tsss... Charlie, itt Foxtrott 1!
- Foxtrott 1 , meg tudod adni a Force India 4. helyéről szóló cikk koordinátáit? Ismétlem, meg tudod adni a koordinátáit?
- Negatív, Charlie! Zulu + 5. nap óta nincs változás!
- Foxtrott, biztos vagy benne?
- Charlie,ez biztos. 56 cikket fésültünk át Zulu + 5 nap óta, de egyik cikk sem tartalmaz említést a témáról!
- Vettem Foxtrott 1! Akkor küldöm a paraméter listát, minden cikket szórjatok meg vele! El kell juttatnunk ezt ahová csak lehet, nem hallgattathatnak el minket!

http://imgur.com/a/jkfne

- Ok Charlie! Megszórjuk a férgeket! Foxtrott 1 kiszáll, ismétlem Foxtrott 1 kiszáll!
- Jó utat Cowboy!
- Jeehaw....

Szóval.... 56 cikk született itt vasárnap óta, továbbra sincs változás, nem írtok semmit a Force Indiáról. Formula.hu , gp-live.hu, stb mind kirakott legalább 1 cikket... Itt nem kell. A linkemet, már 300-an megnézték, úgy látszik azért ennyi embert érdekelne...

http://imgur.com/a/jkfne

_JuSuF_
#11 _JuSuF_ 2016. december 01. 14:01  
karl:
A Mercedes sehol sem volt,amikor Hamilton ,majd utána Paddy megérkezett.Nem hiszem el,hogy az ő munkájuk ne vitte volna előre a Mercedest. Folyamatos javulás volt,hiszen még 2013-ban sem voltak az élen. Csak Nicoval és egy gyengébb pilótával biztos,hogy nem tartana itt a Mercedes.Azért van a különbség a pilóták fizetése között,mert semmiért nem fizetnek, sőt láthatja mindenki,hogy nehéz az F1-be bekerülni,de bent maradni is.

Elképzelem ahogy Hamilton tervezgette a lukas felnit, hogy ne főzzék meg a gumit. Meg az első szárnyat is csiszolgatta szarás közben, mert azok a hülye mérnökök pont az ő segítségére szorultak. Olyan bullshitek ezek a legendák, hogy 1-1 pilóta mennyire nagyon tudja befolyásolni az autók fejlesztését... Maximum a magukra szabásban. Az autók reakcióján tudnak változtatni megérzések alapján. Teszem azt jelzi, hogy XY kanyarban 6.ból 4-be vissza váltva ideges az autó, ezzel kezdeni kell valamit. Ezen módosítáok alapján is lehet egy autó gyorsabb, de nem kell ezt túl gondolni.

karl
#10 karl 2016. december 01. 13:42  

A Mercedes sehol sem volt,amikor Hamilton ,majd utána Paddy megérkezett.Nem hiszem el,hogy az ő munkájuk ne vitte volna előre a Mercedest. Folyamatos javulás volt,hiszen még 2013-ban sem voltak az élen. Csak Nicoval és egy gyengébb pilótával biztos,hogy nem tartana itt a Mercedes.Azért van a különbség a pilóták fizetése között,mert
semmiért nem fizetnek, sőt láthatja mindenki,hogy nehéz az F1-be bekerülni,de bent
maradni is.

Utoljára módosítva: 2016. december 01. 13:47

_JuSuF_
#9 _JuSuF_ 2016. december 01. 12:59  

Ha ez így volt, én ajtót mutattam volna neki. Hisztizzen msáhol. Nem csak Ham tudja elvezetni az az autót. Nem, hogy örülne, hogy kap egy rakat pénzt. Remélem jövőre Rosberg szépen felsrófolja a fizuját, hiszen az ázsiója már nagyobb.

kaktusz1
#8 kaktusz1 2016. december 01. 12:39  
andrea1:
:D Jó hogy ez a csapat évi 30 millió eurót fizet, kétszer bajnokká tette, nyert velük 30+ futamot, meg polek és még a sérelmeit akarja leírni. Tudtuk hogy nincs sok esze, de kicsit belekerülhetne egy Alonso körforgásba és talán megtanulja értékelni az ilyen csapatot, meg autót.

Egyetértek veled. Annyit még hozzátennék, hogy kényére-kedvére celebkedhetett, a Mercédesz nem fogta vissza, mint annakidején Ron Denis. Nagyon kedveltem Lewist korábban, de megútáltam az állandó hisztije és az áskálódásai miatt. Nem értem ennek az embernek mi kell még? Talán a mezőny leggyorsabb pilótája, de én a merci helyében azonnal szerződést bontanék vele.

Utoljára módosítva: 2016. december 01. 12:54

kisdee
#7 kisdee 2016. december 01. 12:35  
Paberto:
Gyere Konszpigenyó. Itt az újabb cikk neked ahol újra leírhatod a baromságaidat miszerint mindig minden esetben Hamilton ment neki Rosbergnek és mindig Hamilton volt a hibás.

És azt mondták már neked hogy a túlzott sófogyasztás ártalmas az egészségre?

andrea1
#6 andrea1 2016. december 01. 12:30  

:D
Jó hogy ez a csapat évi 30 millió eurót fizet, kétszer bajnokká tette, nyert velük 30+ futamot, meg polek és még a sérelmeit akarja leírni. Tudtuk hogy nincs sok esze, de kicsit belekerülhetne egy Alonso körforgásba és talán megtanulja értékelni az ilyen csapatot, meg autót.

NanoKutya
#5 NanoKutya 2016. december 01. 12:21  

10+ év múlva ez már a kutyát sem fogja érdekelni...pár öregecske Hamilton fant leszámítva...gyerünk borítsd a bilit Dr. Dréé! :)

Rikii
#4 Rikii 2016. december 01. 12:20  

2018 vagy 2019
Paddy Lowe + Lewis Hamilton = Ferrari, figyeljetek ;)

027
#3 027 2016. december 01. 12:16  
guide:
Kíváncsi vagyok milyen következményei lesznek annak,hogy Rosberg lett a világbajnok! Haminak piszok nehéz lesz megemészteni a történteket.Nem zárnám ki azt sem,hogy meggyengül a kapcsolata a Mercivel.Talán még a távozáson is gondolkodik,bár a Ferrarin és a Mekin kívül nincs hová és egyenlőre egyik se túl vonzó lehetőség.Majd meglátjuk.

Renault lehetne egy opció ..mint gyári csapat..habár akkor nagyot kéne előugrani..(viszont egyszer már bejött egy ilyen váltás)

guide
#2 guide 2016. december 01. 12:00  

Kíváncsi vagyok milyen következményei lesznek annak,hogy Rosberg lett a világbajnok!
Haminak piszok nehéz lesz megemészteni a történteket.Nem zárnám ki azt sem,hogy meggyengül a kapcsolata a Mercivel.Talán még a távozáson is gondolkodik,bár a Ferrarin és a Mekin kívül nincs hová és egyenlőre egyik se túl vonzó lehetőség.Majd meglátjuk.

Paberto
#1 Paberto 2016. december 01. 11:46  

Gyere Konszpigenyó. Itt az újabb cikk neked ahol újra leírhatod a baromságaidat miszerint mindig minden esetben Hamilton ment neki Rosbergnek és mindig Hamilton volt a hibás.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”