Berger: Senki sem fogható Sennához – de Verstappen mégis

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 15. 11:00
FOTÓ: ©xpbimages.com

A háromszoros bajnok barátjaként Gerhard Berger ódzkodik attól, hogy bárkit is Ayrton Sennához hasonlítsanak, ám Max Verstappen esetében ezúttal ő maga is jogosnak tartja a párhuzamot.

Ma még csak sokat beszélünk róla, számos szakértő szerint évek múltán viszont igazi klasszikusként fogjuk emlegetni Max Verstappen brazíliai versenyzését, mely egy formálódó tehetség pályafutásának egyik első meghatározó momentumaként fog bevonulni a sportág történelmébe. Többek szerint egy szinten Michael Schumacher 1996-os barcelonai esős menetelésével, mely az első ferraris győzelmét hozta, vagy Ayrton Senna 1984-es monacói és 1993-as Donington Park-i varázslatával.

„Ezekhez a nagy pillanatokhoz kell hasonlítani ezt” – jelentette ki vasárnap Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Nem gyakran vagyunk szemtanúi ilyesminek a motorsportban. Amit most láttunk, az egészen különleges volt. Én a legjobban a Rosberg elleni előzését élveztem. De valójában valamennyi megmozdulását. Keményen versenyzett Sebastiannal, Kimivel – mind nagy előzések voltak.”

Az olasz Corriere della Sera a futam másnapján azt írta, Verstappen hidat épített a múlt és a jelen közé bátorságával és rámenősségével. Az Ayrton Sennát nemcsak csapattársként, de barátságuk révén emberként is jól ismerő Gerhard Berger is így látja ezt. Ő jogosnak tartja Senna remekléseivel egy kategóriába sorolni Verstappen mostani mutatványát – és kiemelte, ez a részéről igencsak nagy szó!

„Igen, amikor Maxot látom, Senna jut eszembe. És ez az első alkalom, hogy ilyesmit mondok, mert én nagyon közel álltam Ayrtonhoz, és szerintem ő volt a legnagyobb. A személyiségét, a vezetést, az eredményeit és a megítélését tekintve is. Mindenkitől különbözött. Mindig is tiszteletben tartottam ezt, ezért igyekeztem kerülni az összehasonlításokat. De Max esetében nehéz nem ezt tenni” – nyilatkozta az osztrák.

„Óriási volt. Folyamatosan új íveket próbálgatott, még a biztonsági autó mögött is a pályát tanulmányozta. Még többi csapat mérnökei is az tanácsolták a versenyzőiknek, hogy másolják le őt. Pontosan tudta, mit tesz, és ez elképesztő ebben a korban. Kereste és meg is találta a lehetetlen íveket, melyeken autózva a többiek iskolás fiúknak tűntek. Az autókontrolljáról pedig mindent elmond, amit az egyenesben történt megpördülésekor láttunk. Őrületes volt.”

Berger ezek után még azzal is együtt tud élni, hogy Verstappen időnként bosszantóan arrogáns tud lenni. „Egy ilyen versenyző még ezt is megengedheti magának” – jelentette ki.

Bár Verstappen a verseny után utalt arra, hogy még a győzelemre is látott esélyt vasárnap, Horner nem hiszi, hogy legyőzhették volna Lewis Hamiltont, ha a hajrában nem váltanak köztes gumikra. „Nehéz lett volna Lewist támadni. A második hely megvolt, de Lewis képes volt tartani azt a tempót, amit mi futottunk. Ezért is vállaltuk a kockázatot a taktikázás terén, hátha a köztes gumik életre kelnek. De hamar rájöttünk, hogy az eső jobban esett, ezért hagynunk kellett ezt a stratégiát. A biztonsági autó mögött pozíciókat vesztettünk, de ő még úgy is tartani tudta Pérez tempóját, hogy közben áthámozta magát a mezőnyön” – dicsérte versenyzőjét.

Nem véletlen, hogy nem bosszankodnak balszerencséjük miatt. A holland ezúttal valójában éppen így, egy harmadik hellyel vált igazi győztessé.

Oszd meg!





56 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Timad
#56 Timad 2016. november 16. 11:25  
027:
Ha mindent jól számolok akkor a következők: 2007 Fuji 2008 Monaco 2008 Brit 2010 Belga 2014 Japán 2015 Brit 2015 Usa 2016 Monaco 2016 Brit 2016 Brazil + (2012 Brazil ha hülkenberg nem golyózza ki:D )

Az idei brit nagydíj nem ugrott be, a többit kb összeraktam :)

Jah és + 2008 Belga.. csak hát :D :/

027
#55 027 2016. november 16. 09:12  
Timad:
Na ez tök jó lista, de gondolom az már esős futam ahol ha csak 5 körre is de felrakták akár csak az intereket is. Nekem Hamiltonnál ideivel együtt is 7 jött ki,de aztán lehet csak én nem vagyok lexikon :D ’07 Japán ’08 Monaco ’08 Anglia ’14 Japán ’15 USA ’16 Monaco ’16 Brazília Ami még rémlik h pl ’10 Belgium ott az utolsó pár körben esett, ’11 Németo.ban is mintha a legelején.. meg mintha lett volna egy maláj nagydíj ahol voltak talán 2 kört interen a legelején. Mondjuk ha tavalyi a 8 és idén jön hozzá kettő az tíz, és a fentieket számolták még akkor kijön a matek.

Ha mindent jól számolok akkor a következők:
2007 Fuji
2008 Monaco
2008 Brit
2010 Belga
2014 Japán
2015 Brit
2015 Usa
2016 Monaco
2016 Brit
2016 Brazil
+ (2012 Brazil ha hülkenberg nem golyózza ki:D )

027
#54 027 2016. november 16. 09:05  

Pontosítok Hamilton az új érában már megelőzte őt

027
#53 027 2016. november 16. 09:00  
Nigel:
Én sem fejből írtam ezt a listát, utánanéztem. Kénytelen vagyok a forrás megbízhatóságára hagyatkozni :) Írták, hogy nem az összes volt full wet verseny, de az eső mindegyikben közrejátszott többé-kevésbé. Elég kevésnek tűnik Alonso és Vettel 4-4 győzelme, főleg annak fényében, hogy a kis Hill is ugyanannyiszor volt eredményes. De aztán felsorolták Vettel összes esős futamát, és ha csak négyszer győzött is, rendszerint mindig jól ment vizes pályán : 2007 Japan - running third before the Hamilton incident (Toro Rosso) 2007 China - 12th to 4th (Toro Rosso) 2008 Monaco - 19th to 5th (Toro Rosso) 2008 France - 12th to 12th (Toro Rosso) 2008 Silverstone - first lap crash (Toro Rosso) 2008 Belgium (3 laps) - 5th (Toro Rosso) 2008 Italy - win from pole (Toro Rosso) 2008 Brazil - 4th ahead of Lewis (Toro Rosso) 2009 Malaysia - aquaplained off (Red Bull) 2009 China - victory (Red Bull) 2010 China - 6th, 20s ahead of Webber (Red Bull) 2010 Belgium - 15th after mistake with Button (Red Bull) 2010 Korea - leading the race before engine failure (Red Bull) 2011 Canada - lead most of the race, gap closed by 4 safety cars (Red Bull) 2011 Silverstone - leading before botched pitstop and elecrtical issues (Red Bull) 2011 Germany - 3rd to 4th (Red Bull) 2011 Hungary - pole to 2nd behind Button (Red Bull) 2011 Korea - victory (Red Bull) 2012 Malaysia - 11th after run in w/ Kartikheyan (Red Bull) 2012 Brazil - last to 6th (Red Bull) 2013 Malaysia - victory, leading the wet start (Red Bull) 2014 Japan - 3rd, 10 seconds ahead of Ricciardo (Red Bull) 2015 Silverstone - 3rd, fastest during the wet laps (Ferrari)

Az ilyen szempontból Button statisztikái a legfigyelemreméltóbbak ,amikor nem egy manor szintű verdával körözött akkor rendszeresen hozta az esős futamokat.. ..különösen azokat amiken felszáradó ..majd újra eleredő eső volt..EEz volt az igazán ő erőssége,továbbá az se elhanyagolható tény hogy legtöbb esős futamot ő nyerte az elmúlt 10 évben:
2006 Magyar,
2009 Maláj
2010 Ausztrál
2010 Kína
2011 Kanada
2011 Magyar
2012 Brazil

Nigel
#52 Nigel 2016. november 16. 00:44  

Feltettek egy videót Verstappenről nem olyan régen, amikor még csak kopogtatott az F1 ajtaján. De már akkor elképesztő vezetői tudásról tett tanúbizonyságot, bár sokan akkor egy kézlegyintéssel elintézték, mondván, szerencséje volt.

A vasárnap látottak azonban egyértelműen bizonyították, hogy több volt ez, mint puszta szerencse. Nem mindennap látni ilyet : https://www.youtube.com/watch?v=s7ILyZAfHSU

Utoljára módosítva: 2016. november 16. 00:50

Nigel
#51 Nigel 2016. november 16. 00:21  

Idéznek még egy érdekességet, Christopher Hilton Michael Schumacherről szóló könyvéből (The Whole Story). John Barnard szerint :"Mi generáltuk a legnagyobb leszorítóerőt a mezőnyben abban az évben. Spanyolországban, látva a körülményeket, maximális leszorítóerő-beállítást alkalmaztunk az autón". Az 1996-os barcelónai futamról van szó.

Ki lehet emelni a nagy leszorítóerőt, de MS egy évvel azelőtt szintén parádésát produkált, amikor a ’95-ös nürburgringi futamon nagy hátrányt dolgozott le, és előzte meg a győzelemért folyó csatában Jean Alesit, aki épp egy Ferrarival versenyzett...

#50 F1890

Ok, majd reklamálok.

Utoljára módosítva: 2016. november 16. 01:01

F1890
#50 F1890 2016. november 16. 00:15  
Nigel:
Én sem fejből írtam ezt a listát, utánanéztem. Kénytelen vagyok a forrás megbízhatóságára hagyatkozni :) Írták, hogy nem az összes volt full wet verseny, de az eső mindegyikben közrejátszott többé-kevésbé. Elég kevésnek tűnik Alonso és Vettel 4-4 győzelme, főleg annak fényében, hogy a kis Hill is ugyanannyiszor volt eredményes. De aztán felsorolták Vettel összes esős futamát, és ha csak négyszer győzött is, rendszerint mindig jól ment vizes pályán : 2007 Japan - running third before the Hamilton incident (Toro Rosso) 2007 China - 12th to 4th (Toro Rosso) 2008 Monaco - 19th to 5th (Toro Rosso) 2008 France - 12th to 12th (Toro Rosso) 2008 Silverstone - first lap crash (Toro Rosso) 2008 Belgium (3 laps) - 5th (Toro Rosso) 2008 Italy - win from pole (Toro Rosso) 2008 Brazil - 4th ahead of Lewis (Toro Rosso) 2009 Malaysia - aquaplained off (Red Bull) 2009 China - victory (Red Bull) 2010 China - 6th, 20s ahead of Webber (Red Bull) 2010 Belgium - 15th after mistake with Button (Red Bull) 2010 Korea - leading the race before engine failure (Red Bull) 2011 Canada - lead most of the race, gap closed by 4 safety cars (Red Bull) 2011 Silverstone - leading before botched pitstop and elecrtical issues (Red Bull) 2011 Germany - 3rd to 4th (Red Bull) 2011 Hungary - pole to 2nd behind Button (Red Bull) 2011 Korea - victory (Red Bull) 2012 Malaysia - 11th after run in w/ Kartikheyan (Red Bull) 2012 Brazil - last to 6th (Red Bull) 2013 Malaysia - victory, leading the wet start (Red Bull) 2014 Japan - 3rd, 10 seconds ahead of Ricciardo (Red Bull) 2015 Silverstone - 3rd, fastest during the wet laps (Ferrari)

2010 ausztrália kimaradt ahol erősen vezetett de fékhiba miatt kicsúszott a kavicságyba és ott ragadt

Nigel
#49 Nigel 2016. november 15. 23:51  
Timad:
Na ez tök jó lista, de gondolom az már esős futam ahol ha csak 5 körre is de felrakták akár csak az intereket is. Nekem Hamiltonnál ideivel együtt is 7 jött ki,de aztán lehet csak én nem vagyok lexikon :D ’07 Japán ’08 Monaco ’08 Anglia ’14 Japán ’15 USA ’16 Monaco ’16 Brazília Ami még rémlik h pl ’10 Belgium ott az utolsó pár körben esett, ’11 Németo.ban is mintha a legelején.. meg mintha lett volna egy maláj nagydíj ahol voltak talán 2 kört interen a legelején. Mondjuk ha tavalyi a 8 és idén jön hozzá kettő az tíz, és a fentieket számolták még akkor kijön a matek.

Én sem fejből írtam ezt a listát, utánanéztem. Kénytelen vagyok a forrás megbízhatóságára hagyatkozni :)

Írták, hogy nem az összes volt full wet verseny, de az eső mindegyikben közrejátszott többé-kevésbé. Elég kevésnek tűnik Alonso és Vettel 4-4 győzelme, főleg annak fényében, hogy a kis Hill is ugyanannyiszor volt eredményes.

De aztán felsorolták Vettel összes esős futamát, és ha csak négyszer győzött is, rendszerint mindig jól ment vizes pályán :

2007 Japan - running third before the Hamilton incident (Toro Rosso)
2007 China - 12th to 4th (Toro Rosso)
2008 Monaco - 19th to 5th (Toro Rosso)
2008 France - 12th to 12th (Toro Rosso)
2008 Silverstone - first lap crash (Toro Rosso)
2008 Belgium (3 laps) - 5th (Toro Rosso)
2008 Italy - win from pole (Toro Rosso)
2008 Brazil - 4th ahead of Lewis (Toro Rosso)
2009 Malaysia - aquaplained off (Red Bull)
2009 China - victory (Red Bull)
2010 China - 6th, 20s ahead of Webber (Red Bull)
2010 Belgium - 15th after mistake with Button (Red Bull)
2010 Korea - leading the race before engine failure (Red Bull)
2011 Canada - lead most of the race, gap closed by 4 safety cars (Red Bull)
2011 Silverstone - leading before botched pitstop and elecrtical issues (Red Bull)
2011 Germany - 3rd to 4th (Red Bull)
2011 Hungary - pole to 2nd behind Button (Red Bull)
2011 Korea - victory (Red Bull)
2012 Malaysia - 11th after run in w/ Kartikheyan (Red Bull)
2012 Brazil - last to 6th (Red Bull)
2013 Malaysia - victory, leading the wet start (Red Bull)
2014 Japan - 3rd, 10 seconds ahead of Ricciardo (Red Bull)
2015 Silverstone - 3rd, fastest during the wet laps (Ferrari)

Utoljára módosítva: 2016. november 16. 00:01

sztárvorsz
#48 sztárvorsz 2016. november 15. 23:14  

Schumacher és Senna rendre kiemelkedtek és rendre elő tudtak húzni valami rendkívülit a kalapból. Nagy villanása meg sok mindenkinek volt már, Kobayashi is igen komoly volt pl. 2010 Suzukában. Verstappen-nél egyelőre azt mindenképp meg kell jegyezni, hogy ez az év kis túlzással róla szól, vele van tele a sajtó a futamok jó része után. Valahogy így indult Schumacher pályája is, Senna is kikerülhetetlen tényezővé vált gyorsan, nem lehetett nem észre venni, és nem foglalkozni velük. Vannak más nagy kvalitások is a pályán, hosszabb távon dől el, mennyire is olvad bele történetbe Max, avagy mennyire uralja a jövőben is a reflektorfényt. Hamilton, Alonso, Vettel, Button, Kimi, Rosberg, Ricciardo mind rendre megvillannak - a mezőny abszolút krémje, de úgy tűnik csak cserélgetik egymást a reflektorfényben. Olyan szintű egzisztenciát nem építettek ki (eddig), mint a két legenda, bár őket is ugyanúgy megbélyegezték a "Sennával".

Verstappen részéről véleményem szerint ez egy eléggé csak erős megvillanás volt - ami tényleg a top-top szintet üti, ahogy felkészült az SC mögött, és totál más íveken autózott mint bárki más, hihetetlen tempóelőnyben ráadásul. Nála úgy érzem a szakértők is sokkal magabiztosabban állítják, hogy korszakos ritkaság, és ő még tuti fejlődik - tanul is, meglátjuk.

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 23:16

F1890
#47 F1890 2016. november 15. 22:36  
Timad:
Jaa ..az volt multi 21-es futam? :D Akor nem tudom melyik volt az a futam.. ’10 török gp csak nem számít.. :D Am. megtaláltam ezt a linkelt listát, a dobogókat is összeszedték , 91 versenyt találtak az elmúlt 35 évből amit ők esős versenynek számoltak. A dobogós rangsor: 1. MSC - 26 2. HAM - 17 3. SEN - 16 4. PROST - 13 5. ALO - 13 6. BUT - 12 7. BAR - 11 8. MAN - 10 Más, de nézegettem Hamiltonnál, h az idei versenyek között h áll futamok és pole-ok tekintetében -am. 4-4 GP-nél vezeti az alltime pole/win listát- de amin kiakadtam, vagy legalábbis ledöbbentem az Schumacher és spa.. :D Ez az ember amíg 5x nyert ott addig egy polet nem sikerült szereznie! Milyen már, hogy egy pályán nyersz ötször de polet nem tudsz szerezni? :D Mondjuk a 6.nál és eyben utolsó belga győzelménél összehozta de az mondjuk nem akármi lett vlna ha 6 győzelemmel és 0 polellal vonul vissza onnan.. Nem cikizni akartam de ezen rendesen elképedtem.

én meg belegondoltam h pl 2010 ausztráliát vettel simán hozta volna kárcsak koreát, 11 kanadában esőben végig bucizott mindenkit és már felszáradó slickeken kapott ki :D

de az élet már csak ilyen :D

sztárvorsz
#46 sztárvorsz 2016. november 15. 22:35  
Timad:
Jaa ..az volt multi 21-es futam? :D Akor nem tudom melyik volt az a futam.. ’10 török gp csak nem számít.. :D Am. megtaláltam ezt a linkelt listát, a dobogókat is összeszedték , 91 versenyt találtak az elmúlt 35 évből amit ők esős versenynek számoltak. A dobogós rangsor: 1. MSC - 26 2. HAM - 17 3. SEN - 16 4. PROST - 13 5. ALO - 13 6. BUT - 12 7. BAR - 11 8. MAN - 10 Más, de nézegettem Hamiltonnál, h az idei versenyek között h áll futamok és pole-ok tekintetében -am. 4-4 GP-nél vezeti az alltime pole/win listát- de amin kiakadtam, vagy legalábbis ledöbbentem az Schumacher és spa.. :D Ez az ember amíg 5x nyert ott addig egy polet nem sikerült szereznie! Milyen már, hogy egy pályán nyersz ötször de polet nem tudsz szerezni? :D Mondjuk a 6.nál és eyben utolsó belga győzelménél összehozta de az mondjuk nem akármi lett vlna ha 6 győzelemmel és 0 polellal vonul vissza onnan.. Nem cikizni akartam de ezen rendesen elképedtem.

A Ferrari mindig versenyre volt kihegyezve, manapság (illetve az elmúlt években is) ha választani kéne, futamon hoznak ki többet (na mondjuk nem legutóbb). Ebben van némi tradíció Ferrari kontra McLaren / Newey / Mercedes?. Tényleg kemény ez a statisztika, akkoriban Schumacher-el ez különösen jól működött :) Alonso-nál is lehetett érezni, hogy versenyeken tündököl inkább a Ferrari-val, Kimi is a McLaren-nél számított nagy "egy körösnek" sokak szemében.

guide
#45 guide 2016. november 15. 22:11  

Én még megvárom,mit mond erről Wéber Gábor.:D

Timad
#44 Timad 2016. november 15. 22:04  

Jaa ..az volt multi 21-es futam? :D
Akor nem tudom melyik volt az a futam.. ’10 török gp csak nem számít.. :D

Am. megtaláltam ezt a linkelt listát, a dobogókat is összeszedték , 91 versenyt találtak az elmúlt 35 évből amit ők esős versenynek számoltak.

A dobogós rangsor:
1. MSC - 26
2. HAM - 17
3. SEN - 16
4. PROST - 13
5. ALO - 13
6. BUT - 12
7. BAR - 11
8. MAN - 10

Más, de nézegettem Hamiltonnál, h az idei versenyek között h áll futamok és pole-ok tekintetében -am. 4-4 GP-nél vezeti az alltime pole/win listát- de amin kiakadtam, vagy legalábbis ledöbbentem az Schumacher és spa.. :D Ez az ember amíg 5x nyert ott addig egy polet nem sikerült szereznie! Milyen már, hogy egy pályán nyersz ötször de polet nem tudsz szerezni? :D Mondjuk a 6.nál és eyben utolsó belga győzelménél összehozta de az mondjuk nem akármi lett vlna ha 6 győzelemmel és 0 polellal vonul vissza onnan.. Nem cikizni akartam de ezen rendesen elképedtem.

F1890
#43 F1890 2016. november 15. 21:45  
Timad:
Na ez tök jó lista, de gondolom az már esős futam ahol ha csak 5 körre is de felrakták akár csak az intereket is. Nekem Hamiltonnál ideivel együtt is 7 jött ki,de aztán lehet csak én nem vagyok lexikon :D ’07 Japán ’08 Monaco ’08 Anglia ’14 Japán ’15 USA ’16 Monaco ’16 Brazília Ami még rémlik h pl ’10 Belgium ott az utolsó pár körben esett, ’11 Németo.ban is mintha a legelején.. meg mintha lett volna egy maláj nagydíj ahol voltak talán 2 kört interen a legelején. Mondjuk ha tavalyi a 8 és idén jön hozzá kettő az tíz, és a fentieket számolták még akkor kijön a matek.

az 13-ban volt és azt vettel nyerte mármint maláj ahol elején esett :D

HumorHerold
#42 HumorHerold 2016. november 15. 20:58  

Verstappen az új Alonso. Nem fogja mindenki szeretni, de az máris látszik, hogy autótól függetlenül képes villogni.

Timad
#41 Timad 2016. november 15. 20:48  
Nigel:
A legtöbb esős versenyt nyerő pilóták rangsora (Egy évvel ezelőtt közzétett lista alapján) : Senna - 19 Schumacher - 14 Hamilton - 8 Button - 7 Hill Jr - 4 Alonso - 4 Vettel - 4

Na ez tök jó lista, de gondolom az már esős futam ahol ha csak 5 körre is de felrakták akár csak az intereket is. Nekem Hamiltonnál ideivel együtt is 7 jött ki,de aztán lehet csak én nem vagyok lexikon :D

’07 Japán
’08 Monaco
’08 Anglia
’14 Japán
’15 USA
’16 Monaco
’16 Brazília

Ami még rémlik h pl ’10 Belgium ott az utolsó pár körben esett, ’11 Németo.ban is mintha a legelején.. meg mintha lett volna egy maláj nagydíj ahol voltak talán 2 kört interen a legelején. Mondjuk ha tavalyi a 8 és idén jön hozzá kettő az tíz, és a fentieket számolták még akkor kijön a matek.

Denis Hunter
#40 Denis Hunter 2016. november 15. 20:19  

Monaco mar regen volt...
Szepet ment, de akkor lett volna erteke, ha a merciket legyozi, igy kihozta, ami amugy is benne volt a kocsiban, megelozte az egyik Ferrarit. 1.5 oras verseny lenne ilyen, nem a 3 oras es akkor mindenki boldogabb lenne,

s60pcc
#39 s60pcc 2016. november 15. 20:06  
roul_:
jajj, az hogy nyomás alatt Alo eldobta Fujiban ő meg nem dobta most el...woooooow ez igen, tapsvihart hallok. Amúgy meg pont Hamilton esetében kéne hallgatni a nyomás vb harc 07 tengelyen :D És itt jön képbe egy picit offosan Rosberg. Hamilton az első olyan évében, amikor nagy előnnyel vezetett a vb pontversenyben és gyakorlatilag csak elbukni tudta....nos elbukta. Ezek után lehet szidni Rosberget hogy "okosan" versenyez és nem utánozza Lewis 07es ügyködését. LOL Jah és ne felejtsük el azt sem hogy Hamiltonon nem pusztán nyomás van. Nyomás Rosbergen van. Hamiltonon óriás ultra mega brutál világösszeroppantó nyomás van...

07-el dobálózni elég gyenge lábakon áll, nem csak mert egy első éves pilótáról volt szó aki alig 16 versenyt teljesített, hanem a McLaren kémbotránya sem tette lehetővé azt, hogy az istálló vagy annak pilótája nyerje el valamelyik trófeát. Persze azért menő volt így "odavágni". :) Na ez a tapsvihar! ;)

Nigel
#38 Nigel 2016. november 15. 19:36  

A legtöbb esős versenyt nyerő pilóták rangsora (Egy évvel ezelőtt közzétett lista alapján) :

Senna - 19

Schumacher - 14

Hamilton - 8

Button - 7

Hill Jr - 4

Alonso - 4

Vettel - 4

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 20:03

roul_
#37 roul_ 2016. november 15. 19:16  
andrea1:
Hmmm kösz,majdnem.bekajaltam ezt az egészet. Nem.amúgy :D Nem.mintha Max teljesítménye nem.lenne klassz, meg figyelemreméltó, de azért Ham teljesítménye mellett nem.kell elmenni,sokszorosan sem.esőben, ezek a teljesítmények mitől lennének kevesebbek mint Senna,MS szint ha már ez az elmélet megy vagy akár Max. Persze értheto a reklám, amit reklamszinten köré rakták ez nagyon adja..,de tegnapelőtt Hamilton legalább annyira ha nem.jobban ott volt a toppon és ő vb címért megy,hátránybol,óriási a nyomás rajta. Hasonló esetben 07-ben Alonso bedobta egy ilyennel a törülközőt.. Szoval most tok igazad van ;)

jajj, az hogy nyomás alatt Alo eldobta Fujiban ő meg nem dobta most el...woooooow ez igen, tapsvihart hallok. Amúgy meg pont Hamilton esetében kéne hallgatni a nyomás vb harc 07 tengelyen :D
És itt jön képbe egy picit offosan Rosberg. Hamilton az első olyan évében, amikor nagy előnnyel vezetett a vb pontversenyben és gyakorlatilag csak elbukni tudta....nos elbukta. Ezek után lehet szidni Rosberget hogy "okosan" versenyez és nem utánozza Lewis 07es ügyködését. LOL
Jah és ne felejtsük el azt sem hogy Hamiltonon nem pusztán nyomás van. Nyomás Rosbergen van. Hamiltonon óriás ultra mega brutál világösszeroppantó nyomás van...

andrea1
#36 andrea1 2016. november 15. 17:43  
F1890:
csak pár adat akik csodáról beszélnek: hamilton verstappen boxköre előtt átlagban olyan 1 seccel volt gyorsabb mint a hollandé. amint szabaddá vált előtte az út az előzések között az idejét összevetve hamiltonnal, kb semmit sem tudott hozni rajta frisebb gumival, mert közel egy tempót mentek. úgyh jó parasztvakítást gyerekek, lehet itt csodáról beszélni. de nem az előzések miatt. hanem mert ő volt az egyetlen aki úgy ahogy tartotta hamiltonnal a lépést...a frisebb gumik miatt. és akkor ha figyelembe vesszük még azt h hamilton nem is nagyon tepert az első helyen akor végképp nem értem a hasonlatot azzal mikor vkik a komplett mezőnyt verték meg bucira a 2. helyezetthez képest is. ja igen 08 silverstone kimaradt még a példából ahol hamilton oktatott mindenki, és vmi 40 seccel nyert :) de nyílván az sem hasonlítható a nagy teljesítmények közé

Hmmm kösz,majdnem.bekajaltam ezt az egészet. Nem.amúgy :D Nem.mintha Max teljesítménye nem.lenne klassz, meg figyelemreméltó, de azért Ham teljesítménye mellett nem.kell elmenni,sokszorosan sem.esőben, ezek a teljesítmények mitől lennének kevesebbek mint Senna,MS szint ha már ez az elmélet megy vagy akár Max.
Persze értheto a reklám, amit reklamszinten köré rakták ez nagyon adja..,de tegnapelőtt Hamilton legalább annyira ha nem.jobban ott volt a toppon és ő vb címért megy,hátránybol,óriási a nyomás rajta. Hasonló esetben 07-ben Alonso bedobta egy ilyennel a törülközőt..

Szoval most tok igazad van ;)

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 17:49

armin1
#35 armin1 2016. november 15. 17:30  

G0007 !

Kíváncsi vagyok, hogy Maxnak miért nem szurkolnál sose ?

F1890
#34 F1890 2016. november 15. 15:56  
G0007:
nem baj ha nem érted, általában immunis vagy a teljesítmények érzékelésére.

te meg mesebeli dolgokban hiszel, mint itt is. van akit felmagasztalsz az egekig mást meg szimplán lenézel mert így dobta a gép nálad. számokkal adatokkal mindenel alátámasztottam h mért nem volt ez akkora teljesítményt mint mikor szanaszét vered a világot. egy igen komoly szintet képviselt most verstappen, de pont egy lépcsőfok hiányzott a képletből hozzá h az igazi domináns esőfutamokhoz hasonlítsuk a teljesítményét, és azt nevezetesen hamiltonnak hívják

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 15:57

Timad
#33 Timad 2016. november 15. 15:53  
G0007:
igen komolyan. 16 . helyről vagy honnan a fenéből jött fel és nem is egy mericben ült. ennek ellenére úgy ment át mindenenkin hogy kérdés nem volt, olyan volt mintha egy marék amatőr között kacsázott volna. de nem kell nekem hinned, csak ha olvasgatsz világsajtót és ilyen cikkekbe botlasz mint ez is, akkor ha magyarázatot keresel rá, hogy miért váltotta ezt ki az emberekből, akkor én úgy gondolom, hogy amiatt amiket leírtam. én maximálisan egyetértek azzal amiket olvasok a teljesítményéről és hogy mért hasonlítják azokhoz akikhez (pedig én ált nagyon ellene vagyok a hasonlításoknak, talán ez az első alkalmom amikor én se tudok másra asszociálni), és az okokat én ebben látom. nyilván az érzékenyebb lelkű másnak szurkolók vagy ellenszurkolók stb többsége nem érti, vagy nem akarja elfogadni, hogy mi ez a hype az eset körül a paddockban és a világsajtóban, de hát ez van. sporttörténeti volt amit csinált és olyan ritka az a szint amit nyújtott , amitől úgytűnt mintha a többiek amatőrök lennének , amire ezidáig csak 2 versenyző volt képes az f1 történetében. ez ragadta meg az embereket mert amellett, hogy ámultak bámultak , eszükbe jutott hogy mikor és kik váltottak ki belőlük hasonlót, kitől láttak ilyen színvonalat. ennyi a történet.

Én értem a hypeot, értek mindent, ezzel nincs gondom. Ezt az ömlengést megkapta már pár versenyző csak ebből a mezőnyből is. Sosem szurkoltam senki ellen.

De ahogy próbálod beileszteni a világodba ahova csak a top top akárki érhet és amilyen magyarázatokkal teszed hát az álleejtős.. Nem elég, hogy tényeket nem veszel figyelembe és azt mondod, hogy a piros márpedig zöld (a red bull top autó, akiket kerülgetett még csak nem is közvetlen riválisaik a konstruktőri vbn, némelyik messze nem), de még azt is letagadod, hogy ne történt volna hasonló csak az elmúlt 10 évben...

Én elfogadom és valamelyest bele is látom azt amit te mondasz Verstappenre bár nem ekkora pátoszi lelkesedéssel, de a magyarázatod hozzá közel nevetséges és felszínes.

G0007
#32 G0007 2016. november 15. 15:53  
F1890:
sajnálom h bekajoltad ezt a maszlagot, inkább a számoknak adatoknak és a józan ítélőképességemnek hisziek mint holmi sajtónak akik megjósoltak már pár adatot , tolták a pofánkba a sok szart és totál ellentétes dolgok történtek :) ha ez senna schumacheri futam volt, akkor kapásból 4-5-t fellehet még sorolni. nincs ezzel baj h vki ezt olyannak tartja, csak a közelmúltban voltak hasonló futamok nagyobb esős dominanciákkal...

nem baj ha nem érted, általában immunis vagy a teljesítmények érzékelésére.

F1890
#31 F1890 2016. november 15. 15:50  
G0007:
nem baj ha nem érted, nem érzed miről van szó , és mivel nekem úgy alapvetően totál közömbös verstappen, nem vagyok a szurkolója soha nem is leszek, így nem is érzem az én tisztemnek ezt magyarázni a továbbiakban. amit akartam már leírtam, többet is mint amit kellett volna töltenem ennél a cikknél. legyen annyi elég.

sajnálom h bekajoltad ezt a maszlagot, inkább a számoknak adatoknak és a józan ítélőképességemnek hisziek mint holmi sajtónak akik megjósoltak már pár adatot , tolták a pofánkba a sok szart és totál ellentétes dolgok történtek :)

ha ez senna schumacheri futam volt, akkor kapásból 4-5-t fellehet még sorolni. nincs ezzel baj h vki ezt olyannak tartja, csak a közelmúltban voltak hasonló futamok nagyobb esős dominanciákkal...

F1890
#30 F1890 2016. november 15. 15:46  

csak pár adat akik csodáról beszélnek:

hamilton verstappen boxköre előtt átlagban olyan 1 seccel volt gyorsabb mint a hollandé.

amint szabaddá vált előtte az út az előzések között az idejét összevetve hamiltonnal, kb semmit sem tudott hozni rajta frisebb gumival, mert közel egy tempót mentek.

úgyh jó parasztvakítást gyerekek, lehet itt csodáról beszélni. de nem az előzések miatt. hanem mert ő volt az egyetlen aki úgy ahogy tartotta hamiltonnal a lépést...a frisebb gumik miatt.
és akkor ha figyelembe vesszük még azt h hamilton nem is nagyon tepert az első helyen akor végképp nem értem a hasonlatot azzal mikor vkik a komplett mezőnyt verték meg bucira a 2. helyezetthez képest is.

ja igen 08 silverstone kimaradt még a példából ahol hamilton oktatott mindenki, és vmi 40 seccel nyert :) de nyílván az sem hasonlítható a nagy teljesítmények közé

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 15:52

Lombardo
#29 Lombardo 2016. november 15. 15:43  
G0007:
ha mezőny legjobb verdájában ülsz, kvalitásaidban sokkal jobb vagy mint a csapattársad és másodpercekkel gyorsabb tudsz lenni pusztán a gumid miatt az nálam nem ez a szint. szép volt jó volt kihazsnálta a lehetőségeket amik adóttak neki, de ennyi. nem mellékesen az eremdény is elmaradt. ezért nem is említik szerintem, nekem pl eszembe sem jutott hogy azt hozzam fel példának , de ahogy olvasgatom a sajtót másoknak sem. nem véletlen. az ok azaz amit leírtam . egyszerűen nem fogható ezekhez, sem az sem más. és maxtól azért fogott padlót mindenki mert senna és ms óta ilyen szintkülönbséget 1 versenyző vs a mezőny között ilyen feltételekek mellett nem lehetett látni. ha viszont azonos gumikon, jóval gyengébb autóval, jóval nehezebb szituban oktatni tudsz pusztán azért mert nehezek a körülmények az eső miatt, ott a tehetség mutatkozik meg , és ilyen körülmények közt pusztán 2 versenyző volt ezidáig aki valami olyat mutatott ami minden felett áll. ehhez a szinthez azóta pedig max került a legközelebb a hétvégi teljesítményével senki más. ezért visszhangzik tőle a sajtó és ezért emlegeti mindenki hogy ms és sennához lehet csak mérni. úgygondolom Max lesz az aki a következő korszakalkotója lesz ennek a sportnak , aki mellett mindenki eltörpül majd. egyre több jelét mutatja ennek, már most így a legelején is. szurkolni soha nem fogok neki, de az biztos , hogy ha már a bnőm miatt néznem kell sajnos ezt a borzalmat akkor nagy élmény látni hogy életet visz ebbe az unalmas döglődő hagy ne mondjam mibe. remélem tovább halad az útján és beváltja azt amit sejtetni vél magáról mert úgy kell a sportnak újra egy ilyen kaliberű versenyző mint egy falat kenyér. hosszú még az út , jellemfejlődésben, versnezyésben mindenben , de az alapok amikkel rendelkezik arra engednek következtetni hogy újra lesz egy varázslója a sportnak ami sajnos már csak immel ámmal említhető annak az f1-nek ami régen volt.

Alonsót azert nem hozzak fel példának szerintem, mert egyrészt kiesett azon a futamon, és így kicsit feledésbe merült az, amit addig csinált. Másrészt meg az ilyan hangzatos hasonlatok annal nagyobbat ütnek , minél régebbi a példa , és minél nagyobb a legenda, akihez viszonyítanak. Sennanál és Schumachernel pedig nincs nagyobb név, ezzel szemben Alonso egy kortárs versenyző, aki épp a mezőny hatsóbb részében autókázik. Nyilván nagyobbat szól az, hogy olyat, mint Verstappen utoljára Senna csinált 1993-ban, mint az hogy a most is aktív Alonso pár évvel ezelőtt a Hungaroringen..

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 15:46

G0007
#28 G0007 2016. november 15. 15:32  
F1890:
ha viszont azonos gumikon, jóval gyengébb autóval, jóval nehezebb szituban oktatni tudsz pusztán azért mert nehezek a körülmények az eső miatt, ott a tehetség mutatkozik meg , és ilyen körülmények közt pusztán 2 versenyző volt ezidáig aki valami olyat mutatott ami minden felett áll" fisichella 03, vettel 08. mind a kettő egy nem top 5-ös autóval nyert. a sajtóra visszatérve: jaja megmondták a brexitnél és trumpnal is h mi lesz a végeredmény :) szeretnek túlozni kiforgatni saját kényük kedve szerint alakítani . nem venném készpénznek a szavukat. főleg h ők is csak véleményt közölnek

nem baj ha nem érted, nem érzed miről van szó , és mivel nekem úgy alapvetően totál közömbös verstappen, nem vagyok a szurkolója soha nem is leszek, így nem is érzem az én tisztemnek ezt magyarázni a továbbiakban. amit akartam már leírtam, többet is mint amit kellett volna töltenem ennél a cikknél.

legyen annyi elég.

G0007
#27 G0007 2016. november 15. 15:30  
Timad:
A red bull, mint jóval gyengébb autó a manornál, force indianal, ferrarinal? most komolyan, de halál komolyan? de tényleg..? ...erre nem tudok mit mondani (én őrjöngtem amikor előzött meg csinálta a bulit, de ez a magyarázat ez ledobta az ékszíjat)

igen komolyan. 16 . helyről vagy honnan a fenéből jött fel és nem is egy mericben ült. ennek ellenére úgy ment át mindenenkin hogy kérdés nem volt, olyan volt mintha egy marék amatőr között kacsázott volna. de nem kell nekem hinned, csak ha olvasgatsz világsajtót és ilyen cikkekbe botlasz mint ez is, akkor ha magyarázatot keresel rá, hogy miért váltotta ezt ki az emberekből, akkor én úgy gondolom, hogy amiatt amiket leírtam. én maximálisan egyetértek azzal amiket olvasok a teljesítményéről és hogy mért hasonlítják azokhoz akikhez (pedig én ált nagyon ellene vagyok a hasonlításoknak, talán ez az első alkalmom amikor én se tudok másra asszociálni), és az okokat én ebben látom.

nyilván az érzékenyebb lelkű másnak szurkolók vagy ellenszurkolók stb többsége nem érti, vagy nem akarja elfogadni, hogy mi ez a hype az eset körül a paddockban és a világsajtóban, de hát ez van. sporttörténeti volt amit csinált és olyan ritka az a szint amit nyújtott , amitől úgytűnt mintha a többiek amatőrök lennének , amire ezidáig csak 2 versenyző volt képes az f1 történetében. ez ragadta meg az embereket mert amellett, hogy ámultak bámultak , eszükbe jutott hogy mikor és kik váltottak ki belőlük hasonlót, kitől láttak ilyen színvonalat.

ennyi a történet.

F1890
#26 F1890 2016. november 15. 15:17  
Timad:
A red bull, mint jóval gyengébb autó a manornál, force indianal, ferrarinal? most komolyan, de halál komolyan? de tényleg..? ...erre nem tudok mit mondani (én őrjöngtem amikor előzött meg csinálta a bulit, de ez a magyarázat ez ledobta az ékszíjat)

én se értem, és kifogásnak megemlíti h más gumik. hát bakker itt is frisebbek voltak...

én nagyon kedvelem verstappent és bitang jól ment, de nem azért mert előzgetett. hanem mert egyedül ő volt az aki valamennyire tartani tudta hamilton tempóját. és a rb mechanikai tapadása kb hasonló szint mint a mercié

F1890
#25 F1890 2016. november 15. 15:16  
G0007:
ha mezőny legjobb verdájában ülsz, kvalitásaidban sokkal jobb vagy mint a csapattársad és másodpercekkel gyorsabb tudsz lenni pusztán a gumid miatt az nálam nem ez a szint. szép volt jó volt kihazsnálta a lehetőségeket amik adóttak neki, de ennyi. nem mellékesen az eremdény is elmaradt. ezért nem is említik szerintem, nekem pl eszembe sem jutott hogy azt hozzam fel példának , de ahogy olvasgatom a sajtót másoknak sem. nem véletlen. az ok azaz amit leírtam . egyszerűen nem fogható ezekhez, sem az sem más. és maxtól azért fogott padlót mindenki mert senna és ms óta ilyen szintkülönbséget 1 versenyző vs a mezőny között ilyen feltételekek mellett nem lehetett látni. ha viszont azonos gumikon, jóval gyengébb autóval, jóval nehezebb szituban oktatni tudsz pusztán azért mert nehezek a körülmények az eső miatt, ott a tehetség mutatkozik meg , és ilyen körülmények közt pusztán 2 versenyző volt ezidáig aki valami olyat mutatott ami minden felett áll. ehhez a szinthez azóta pedig max került a legközelebb a hétvégi teljesítményével senki más. ezért visszhangzik tőle a sajtó és ezért emlegeti mindenki hogy ms és sennához lehet csak mérni. úgygondolom Max lesz az aki a következő korszakalkotója lesz ennek a sportnak , aki mellett mindenki eltörpül majd. egyre több jelét mutatja ennek, már most így a legelején is. szurkolni soha nem fogok neki, de az biztos , hogy ha már a bnőm miatt néznem kell sajnos ezt a borzalmat akkor nagy élmény látni hogy életet visz ebbe az unalmas döglődő hagy ne mondjam mibe. remélem tovább halad az útján és beváltja azt amit sejtetni vél magáról mert úgy kell a sportnak újra egy ilyen kaliberű versenyző mint egy falat kenyér. hosszú még az út , jellemfejlődésben, versnezyésben mindenben , de az alapok amikkel rendelkezik arra engednek következtetni hogy újra lesz egy varázslója a sportnak ami sajnos már csak immel ámmal említhető annak az f1-nek ami régen volt.

ha viszont azonos gumikon, jóval gyengébb autóval, jóval nehezebb szituban oktatni tudsz pusztán azért mert nehezek a körülmények az eső miatt, ott a tehetség mutatkozik meg , és ilyen körülmények közt pusztán 2 versenyző volt ezidáig aki valami olyat mutatott ami minden felett áll"

fisichella 03, vettel 08. mind a kettő egy nem top 5-ös autóval nyert.

a sajtóra visszatérve: jaja megmondták a brexitnél és trumpnal is h mi lesz a végeredmény :) szeretnek túlozni kiforgatni saját kényük kedve szerint alakítani . nem venném készpénznek a szavukat. főleg h ők is csak véleményt közölnek

Timad
#24 Timad 2016. november 15. 15:14  
G0007:
ha mezőny legjobb verdájában ülsz, kvalitásaidban sokkal jobb vagy mint a csapattársad és másodpercekkel gyorsabb tudsz lenni pusztán a gumid miatt az nálam nem ez a szint. szép volt jó volt kihazsnálta a lehetőségeket amik adóttak neki, de ennyi. nem mellékesen az eremdény is elmaradt. ezért nem is említik szerintem, nekem pl eszembe sem jutott hogy azt hozzam fel példának , de ahogy olvasgatom a sajtót másoknak sem. nem véletlen. az ok azaz amit leírtam . egyszerűen nem fogható ezekhez, sem az sem más. és maxtól azért fogott padlót mindenki mert senna és ms óta ilyen szintkülönbséget 1 versenyző vs a mezőny között ilyen feltételekek mellett nem lehetett látni. ha viszont azonos gumikon, jóval gyengébb autóval, jóval nehezebb szituban oktatni tudsz pusztán azért mert nehezek a körülmények az eső miatt, ott a tehetség mutatkozik meg , és ilyen körülmények közt pusztán 2 versenyző volt ezidáig aki valami olyat mutatott ami minden felett áll. ehhez a szinthez azóta pedig max került a legközelebb a hétvégi teljesítményével senki más. ezért visszhangzik tőle a sajtó és ezért emlegeti mindenki hogy ms és sennához lehet csak mérni. úgygondolom Max lesz az aki a következő korszakalkotója lesz ennek a sportnak , aki mellett mindenki eltörpül majd. egyre több jelét mutatja ennek, már most így a legelején is. szurkolni soha nem fogok neki, de az biztos , hogy ha már a bnőm miatt néznem kell sajnos ezt a borzalmat akkor nagy élmény látni hogy életet visz ebbe az unalmas döglődő hagy ne mondjam mibe. remélem tovább halad az útján és beváltja azt amit sejtetni vél magáról mert úgy kell a sportnak újra egy ilyen kaliberű versenyző mint egy falat kenyér. hosszú még az út , jellemfejlődésben, versnezyésben mindenben , de az alapok amikkel rendelkezik arra engednek következtetni hogy újra lesz egy varázslója a sportnak ami sajnos már csak immel ámmal említhető annak az f1-nek ami régen volt.

A red bull, mint jóval gyengébb autó a manornál, force indianal, ferrarinal? most komolyan, de halál komolyan?

de tényleg..?


...erre nem tudok mit mondani

(én őrjöngtem amikor előzött meg csinálta a bulit, de ez a magyarázat ez ledobta az ékszíjat)

G0007
#23 G0007 2016. november 15. 15:03  
Lombardo:
Én Alonso Hungaroringet is ideveszem. Tény, hogy ő ott más gumikon lévőket kerülgetett ki, de akkor azert ahogy pár kör alatt feljött a mezőny végéről, az is lenyűgöző volt.

ha mezőny legjobb verdájában ülsz, kvalitásaidban sokkal jobb vagy mint a csapattársad és másodpercekkel gyorsabb tudsz lenni pusztán a gumid miatt az nálam nem ez a szint. szép volt jó volt kihazsnálta a lehetőségeket amik adóttak neki, de ennyi. nem mellékesen az eremdény is elmaradt. ezért nem is említik szerintem, nekem pl eszembe sem jutott hogy azt hozzam fel példának , de ahogy olvasgatom a sajtót másoknak sem. nem véletlen. az ok azaz amit leírtam . egyszerűen nem fogható ezekhez, sem az sem más. és maxtól azért fogott padlót mindenki mert senna és ms óta ilyen szintkülönbséget 1 versenyző vs a mezőny között ilyen feltételekek mellett nem lehetett látni.

ha viszont azonos gumikon, jóval gyengébb autóval, jóval nehezebb szituban oktatni tudsz pusztán azért mert nehezek a körülmények az eső miatt, ott a tehetség mutatkozik meg , és ilyen körülmények közt pusztán 2 versenyző volt ezidáig aki valami olyat mutatott ami minden felett áll. ehhez a szinthez azóta pedig max került a legközelebb a hétvégi teljesítményével senki más. ezért visszhangzik tőle a sajtó és ezért emlegeti mindenki hogy ms és sennához lehet csak mérni.

úgygondolom Max lesz az aki a következő korszakalkotója lesz ennek a sportnak , aki mellett mindenki eltörpül majd. egyre több jelét mutatja ennek, már most így a legelején is. szurkolni soha nem fogok neki, de az biztos , hogy ha már a bnőm miatt néznem kell sajnos ezt a borzalmat akkor nagy élmény látni hogy életet visz ebbe az unalmas döglődő hagy ne mondjam mibe. remélem tovább halad az útján és beváltja azt amit sejtetni vél magáról mert úgy kell a sportnak újra egy ilyen kaliberű versenyző mint egy falat kenyér. hosszú még az út , jellemfejlődésben, versnezyésben mindenben , de az alapok amikkel rendelkezik arra engednek következtetni hogy újra lesz egy varázslója a sportnak ami sajnos már csak immel ámmal említhető annak az f1-nek ami régen volt.

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 15:15

Lombardo
#22 Lombardo 2016. november 15. 14:55  
G0007:
nem felejtek el semmit, csak az általad felsoroltak nem ezt a szintet képviselik, így nem is említi őket senki . ez a szint amit Max nyújtott áll a legközelebb a valaha élt két legnagyobb versenyző és esőmenő által nyújtott szinthez. azért velük hasonlítgatják. amivel maximálisan egyetértek. lenyűgöző volt a szintkülönbség közte és a mezőny között , nekem és úgy gondolom az egész sportnak külön öröm újra látni egy ilyen kaliberű versenyzőt mivel megmentheti az f1-et.

Én Alonso Hungaroringet is ideveszem. Tény, hogy ő ott más gumikon lévőket kerülgetett ki, de akkor azert ahogy pár kör alatt feljött a mezőny végéről, az is lenyűgöző volt.

G0007
#21 G0007 2016. november 15. 14:52  
F1890:
a mezőny között?:D már bocsáss meg de hamilton ellen sansza sem volt. ergó ez h különbség volt közte és a mezőny között az iszonyat nagy ferdítés. az általam felsoroltaknál 06 alo 08 vettel szintén volt ilyen.

leghalványabb mértékben sem értek egyet. mondtam amit mondtam. Hornerékkel értek egyet meg a világsajtóval. nem véletlen mondja mindenki ugyanazt.

de ha neked más a véleményed és sok más mellett ezt sem érted, hogy mért beszélnek erről, az a szíved joga

szép napot

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 14:55

MS_argo001
#20 MS_argo001 2016. november 15. 14:51  
Lewisthebest:
Felesleges olyanokról beszélni ami mellett nem szól semmi. És mi van ha Hamilton most sértődésből felbontja a szerződését és már el se utazik Abu Dhabiba aztán Wehrlein a Force India helyett rögtön Mercedesben találná magát? Ez is megtörténhet csak ugyanúgy nagyon valószínűtlen és indokolatlan.

Ezt a felvetést Wébertől hallottam, és elgondolkodtatott.
Amit te írtál, nem elgondolkodtató, hanem hülyeség.

F1890
#19 F1890 2016. november 15. 14:50  
G0007:
nem felejtek el semmit, csak az általad felsoroltak nem ezt a szintet képviselik, így nem is említi őket senki . ez a szint amit Max nyújtott áll a legközelebb a valaha élt két legnagyobb versenyző és esőmenő által nyújtott szinthez. azért velük hasonlítgatják. amivel maximálisan egyetértek. lenyűgöző volt a szintkülönbség közte és a mezőny között , nekem és úgy gondolom az egész sportnak külön öröm újra látni egy ilyen kaliberű versenyzőt mivel megmentheti az f1-et.

a mezőny között?:D már bocsáss meg de hamilton ellen sansza sem volt. ergó ez h különbség volt közte és a mezőny között az iszonyat nagy ferdítés. az általam felsoroltaknál 06 alo 08 vettel szintén volt ilyen.

G0007
#18 G0007 2016. november 15. 14:34  
F1890:
akkor rossz a memóriád... alonso 06 hungaroringen ugyanilyet nyújtott. vette 08ban egy 6. konstruktőrrel nyert. 12ben majdnem egy kör hátrányból sérült autóval utolérte alot kb 20 kör alatt. 03ban fisico győzelme. 09 maláj glock . lehet itt példákat mondani csak az ember szeret túlozni és a kevésbé népszerűeket elfelejteni

nem felejtek el semmit, csak az általad felsoroltak nem ezt a szintet képviselik, így nem is említi őket senki .

ez a szint amit Max nyújtott áll a legközelebb a valaha élt két legnagyobb versenyző és esőmenő által nyújtott szinthez. azért velük hasonlítgatják. amivel maximálisan egyetértek. lenyűgöző volt a szintkülönbség közte és a mezőny között , nekem és úgy gondolom az egész sportnak külön öröm újra látni egy ilyen kaliberű versenyzőt mivel megmentheti az f1-et.

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 14:44

F1890
#17 F1890 2016. november 15. 14:31  
G0007:
nem felesleges mivel ilyen szintű esős teljesítményt csak 2 versenyző tudott produkálni az f1 története során. nem mondom hogy Max azt a szintet hozta mint Senna és MSC , de azt igen hogy ő állt hozzá a legközelebb. más szint volt a srác mint a mezőny. én úgy gondolom, ahogy a többség.

akkor rossz a memóriád... alonso 06 hungaroringen ugyanilyet nyújtott. vette 08ban egy 6. konstruktőrrel nyert. 12ben majdnem egy kör hátrányból sérült autóval utolérte alot kb 20 kör alatt. 03ban fisico győzelme. 09 maláj glock . lehet itt példákat mondani csak az ember szeret túlozni és a kevésbé népszerűeket elfelejteni

G0007
#16 G0007 2016. november 15. 14:26  
F1890:
fölösleges a kettőhöz hasonlítani. mivel ott senna és msc bucizta a mezpnyt itt ilyesmiről szó sem volt. mert hamilton tisztán gyorsabb volt.

nem felesleges mivel ilyen szintű esős teljesítményt csak 2 versenyző tudott produkálni az f1 története során. nem mondom hogy Max azt a szintet hozta mint Senna és MSC , de azt igen hogy ő állt hozzá a legközelebb. más szint volt a srác mint a mezőny. én úgy gondolom, ahogy a többség.

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 14:30

F1890
#15 F1890 2016. november 15. 13:59  
G0007:
"Christian Horner: Max Verstappen’s Brazilian GP drive deserves Schumacher, Senna comparisons When asked where it stacked up with Ayrton Senna’s drive at Monaco in 1984 or Michael Schumacher’s at Barcelona in 1996, Horner said: "It is right up there, you have to compare it to those great moments." Egyetértek Hornerrel és Bergerrel is. csak MS és Senna esős kvalitásaihoz lehetett mérni amit nyújtot. égető szüksége van a sportnak újra egy korszakalkotó zsenire és Max eddig úgytűnik az lehet. kiváncsian várom milyen lesz ha kiforrott versenyző lesz.

fölösleges a kettőhöz hasonlítani. mivel ott senna és msc bucizta a mezpnyt itt ilyesmiről szó sem volt. mert hamilton tisztán gyorsabb volt.

Lewisthebest
#14 Lewisthebest 2016. november 15. 13:57  
MS_argo001:
Valóban lenyűgöző teljesítményt nyújtott, és örülök, hogy itt van az F1-ben, mert idén más nem adott annyi pluszt a sorozathoz, de azért túlzás egyből a legnagyobbakhoz hasonlítani. Mi van, ha kiég? Ilyen fiatalon már az élmezőnyben küzd, és a közeljövő egyik VB-esélyesének tartják. Lehet, hogy 5-6 év múlva belefárad. Várjunk még ezzel.

Felesleges olyanokról beszélni ami mellett nem szól semmi. És mi van ha Hamilton most sértődésből felbontja a szerződését és már el se utazik Abu Dhabiba aztán Wehrlein a Force India helyett rögtön Mercedesben találná magát? Ez is megtörténhet csak ugyanúgy nagyon valószínűtlen és indokolatlan.

Lewisthebest
#13 Lewisthebest 2016. november 15. 13:54  
Enveblo:
ja csak ő nem ment rá a kerékvetőre a legnehezebb kanyarban... egyenes állásban úszott fel amit 4x megfogott és ötödjére dobta el , de tényleg inkább az a lenyűgöző hogy valaki a saját faszságát véletlen megússza, egyik szerencsétlenség volt odacsapta, a másik saját hiba és megússza... gyönyörű amit csinált de azért ne essünk túlzásokba

Max ugyanott felúszott, ugyanakkor ahol Kimi, ráadásul ő intermediateken volt abban a pillanatban és akkor sem találta el a falat. https://twitter.com/Karnaplosky/status/797847624565002241
Az, hogy valaki egy megcsúszásnál össze vissza rángatja a kormányt az lehet, hogy látványos, de nem biztos, hogy eredményes, míg a gáz és a fék megfelelő használata látványtalan, de sokszor jelentheti azt, hogy nem ér ott véget a futamod. Az biztos, hogy Kimi szerencsétlen is volt, de neki is volt része abba, hogy összetörte mivel majdnem mindenki más átment ott ráadásul voltak akik intermediaten.

G0007
#12 G0007 2016. november 15. 13:51  

"Christian Horner: Max Verstappen’s Brazilian GP drive deserves Schumacher, Senna comparisons

When asked where it stacked up with Ayrton Senna’s drive at Monaco in 1984 or Michael Schumacher’s at Barcelona in 1996, Horner said: "It is right up there, you have to compare it to those great moments."


Egyetértek Hornerrel és Bergerrel is. csak MS és Senna esős kvalitásaihoz lehetett mérni amit nyújtot. égető szüksége van a sportnak újra egy korszakalkotó zsenire és Max eddig úgytűnik az lehet. kiváncsian várom milyen lesz ha kiforrott versenyző lesz.

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 13:52

MS_argo001
#11 MS_argo001 2016. november 15. 13:40  

Valóban lenyűgöző teljesítményt nyújtott, és örülök, hogy itt van az F1-ben, mert idén más nem adott annyi pluszt a sorozathoz, de azért túlzás egyből a legnagyobbakhoz hasonlítani.

Mi van, ha kiég? Ilyen fiatalon már az élmezőnyben küzd, és a közeljövő egyik VB-esélyesének tartják. Lehet, hogy 5-6 év múlva belefárad. Várjunk még ezzel.

Enveblo
#10 Enveblo 2016. november 15. 13:31  
Lewisthebest:
Kimivel se jött szembe a fal mégis leamortizálta a Ferrarit :)

ja csak ő nem ment rá a kerékvetőre a legnehezebb kanyarban... egyenes állásban úszott fel amit 4x megfogott és ötödjére dobta el , de tényleg inkább az a lenyűgöző hogy valaki a saját faszságát véletlen megússza, egyik szerencsétlenség volt odacsapta, a másik saját hiba és megússza...

gyönyörű amit csinált de azért ne essünk túlzásokba

Utoljára módosítva: 2016. november 15. 13:44

sztárvorsz
#9 sztárvorsz 2016. november 15. 13:14  

Hat azert ujraindittaskor siman megette Kimit meg Rosberg-et is ugyanolyan gumival is. Eleg volt nezni a versenyt, a napnal is vilagosabb volt hogy total mas iveket autozik meg, mint amiket barki mas mert volna. A Mercedes meg azert meg is 6-7 tizeddel volt erosebb a kvalin es nem volnek biztos benne, h Hamilton setakocsi uzemmodban volt mikor megerkezett moge Ves. Weber mondta jol, sokkal tobbet bevallal mint mas pilotak es meg is tudja csinalni. Persze utalom ezt a Sennazast en is, meg azert varjunk meg szerintem - pontgyujtes ugyileg azert lehetne meg hatekonyabbnak lenni, de ha ilyen fiatalon ezt nyujtja az eleg jo omen a jovojere nezve.

Lewisthebest
#8 Lewisthebest 2016. november 15. 13:13  
McBlack:
Jó, de ne hasonlítsunk már egy olyan ösztönös korszakos zsenit mint Verstappen ahhoz a kiégett, motiválatlan Raikkonenhez ha kérhetem! Teljesen nyilvánvaló hogy ha Maxi ül abban a Ferrarinban akkor nemcsak hogy elkerülte volna az ütközést, hanem a kanyar végére meg is előzte volna az előtte lévő két autót...

Így van :) Ha Max ülne a Ferrariban akkor rávilágítana a tényre, hogy nem sz*r az autó csak a versenyzők nem tudják, hogy kell menni vele. Kb mint a MotoGp-ben amikor Stoner futamokat meg vb-t nyert a Ducatival miközbe a csapattársai bohóckodtak a 10. hely körül.
Mielőtt a hardcore tifosi nekem esik ajánlott az iróniadetektort bekapcsolni.

McBlack
#7 McBlack 2016. november 15. 13:07  
Lewisthebest:
Kimivel se jött szembe a fal mégis leamortizálta a Ferrarit :)

Jó, de ne hasonlítsunk már egy olyan ösztönös korszakos zsenit mint Verstappen ahhoz a kiégett, motiválatlan Raikkonenhez ha kérhetem! Teljesen nyilvánvaló hogy ha Maxi ül abban a Ferrarinban akkor nemcsak hogy elkerülte volna az ütközést, hanem a kanyar végére meg is előzte volna az előtte lévő két autót...

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra