Bezzeg Alonso...

írta: M4Sport
2016. október 25. 13:43
FOTÓ: ©xpbimages.com

Az olasz sajtó szerint a Ferrarinak hiányzik Fernando Alonso. Továbbra sem bánnak kesztyűs kézzel Sebastian Vettellel – ám a német igyekszik megőrizni mosolyát.

Újabb négy verseny telt el Ferrari-dobogó nélkül. Bár az olaszok a bajnoki második hely megszerzésének céljával vágtak neki a szezon második felének, mostanra 53 pontra nőtt hátrányukkal egyre valószínűbbnek tűnik, hogy be kell érniük a Red Bull által hátrahagyott harmadik pozícióval.

A csapat formahanyatlása látványos – de Sebastian Vettelnél is visszaesés tapasztalható. Austinban sorozatban második alkalommal volt képtelen legyőzni Kimi Räikkönent az időmérő edzésen, és bár vasárnap megszerezte a 4. helyet, az olasz médiát így sem tudta meggyőzni.

Pino Allievi, a La Gazzetta dello Sport munkatársa szembeállította őt az idei talán legjobb versenyét futó Fernando Alonsóval. „A legjobb Fernandót láttuk, akit lekorlátol a McLarenje. Sokan vannak Maranellóban, akik még mindig fájlalják a távozását” – állapította meg. Vettel teljesítményét eközben csak megfelelőnek minősítette. „Nem volt rossz, de még mindig messze van a csúcsformájától, egy nem túl jó autóval. Räikkönen képes volt maga mögött tartani Vettelt, egészen amíg föl nem kellett adnia. Más volt a taktikájuk, de ez egy újabb meggyőző futam volt a részéről.”

Vettel ennek ellenére próbál derűt és optimizmust sugározni. A német Sport Bild újságírója fel is tette neki a kérdést, hogy tud még most, ilyen nehéz időszakban is folyton mosolyogni. „Miért ne?” – kérdezett vissza Vettel. „A rossz hangulat sem javít a helyzeten.”

Azt persze ő maga sem titkolja, hogy jobban örülne, ha versenyképesebbek lennének. „Nem vagyok elégedett az austini formánkkal, de pozitívumai is voltak a hétvégénk. Sok hasznos tapasztalatot szereztük a következő évre. És nem szabad elfelejtenünk, hogy ez egy hosszú távú projekt. Nem Donald kacsa és Mickey egér ellen harcolunk, hanem felkészült ellenfelek ellen! Talán rázós az utunk, de biztos vagyok benne, hogy fel fogunk érni a csúcsra” – nyilatkozta.

Ami 2017-et illeti, többen úgy tartják, Vettel máris előnybe kerülhet azzal, hogy az aktív versenyzők közül messze a legtöbb tesztkilométert teljesített a Pirelli új gumijain. Fölfedezője, Helmut Marko szerint nem véletlen az a szorgalom, amivel a tesztekhez viszonyul. „Sebastian mindig is ilyen volt. Ha talált valamit, amivel előnyre tehet szert, ő mindent megtett érte. Ezért is lett négyszeres világbajnok” – állapította meg.

Oszd meg!





27 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

sába
#27 sába 2016. október 26. 16:20  
andrea1:
Vettel nyilatkozatokat kellene olvasni néha. ;) Pontosan tudta hogy Kiminek gondjai vannak lágy keveréken, el is mondta a verseny után,. Azért hozták be mert egyre és egyre rosszabb lett a helyzet. és míg többet veszítene feldobták a ss-ot ami előtte működött neki, nem is rosszul, vissza kellett valamit hozni abból amit elveszett. Csak így tudtak segíteni rajta. Fordítva is így lett volna. A másik az hogy kihúzták ennyire a ss-ot Sebnél várható volt h erre játszanak nála , hogy a közepes keveréket megkapja, A VSC rosszul jött , mondjuk mindegy lett volna mert gyenge volt a tempó a ferrarinal. AZ meg felmerülhetne benned hogy a taktikát együtt gondolták ki. Ezt most csak erre írtam, Allievi említésre se méltó

És akkor most ezzel az írással mit is cáfoltál meg?

guide
#26 guide 2016. október 26. 10:44  
andrea1:
Azt nem.mondtam hogy így volt logikus,és figyelembe vettem amit Seb is mondott. Mondjuk mindegy de szerintem nem.abból kell kiindulni hogy Kimi mögé akartak játszani,dehogy. Ez volt a menet. és már vele is taktikailag már csináltak cudar dolgokat az idén. :D ahogy haladunik a vége felé egyre rosszabb megoldásokat húznak ki a kalapból :/

Talán az olasz cikk miatt,talán amiatt,amit Arrivabene mondott a múltkor,de valahogy kezdem elveszíteni a bizalmamat a csapatban a Vettel-Ferrari viszony szempontjából.Már én sem vagyok biztos benne,hogy a háttérben minden rendben van.
Arrivabene John Elkann embere,ha ő kritizál,ahhoz Elkann is hozzájárult és úgy tűnik a sajtó is megkapja a kilövési engedélyt.Plusz ez a taktika is kedvezőtlen volt Vettelnek,de írjuk megint szimplán a bénaságukra,persze szegény Kimi lett az igazi áldozat.
Na mindegy.Ezek még nem olyan hű de nagy dolgok,majd meglátjuk mi lesz.
Lehet,hogy bármit próbálnak semmi nem sikerül.A Red Bull mindig túljár az eszükön.:(

Utoljára módosítva: 2016. október 26. 10:54

andrea1
#25 andrea1 2016. október 26. 06:46  
guide:
Ha Vettel 15 kört elment teli tankkal a verseny elején, az időmérőn már használ szuperlágyon,akkor nem tudott volna elmenni két 20 körös etapot két vadiúj lágyon az egyre könnyebb kocsival?Ráadásul ő piszok gyors volt a lágyon,szinte nem is romlottak a köridejei. Akkor mi a fenének takarították meg a lágyat?A közepes még a Merciken is elég lassú volt és a Ferrari még inkább szenved vele.

Azt nem.mondtam hogy így volt logikus,és figyelembe vettem amit Seb is mondott. Mondjuk mindegy de szerintem nem.abból kell kiindulni hogy Kimi mögé akartak játszani,dehogy. Ez volt a menet. és már vele is taktikailag már csináltak cudar dolgokat az idén. :D ahogy haladunik a vége felé egyre rosszabb megoldásokat húznak ki a kalapból :/

Utoljára módosítva: 2016. október 26. 07:39

guide
#24 guide 2016. október 26. 00:52  
kayassine:
Azt kell mondjam, hogy Alonso jobb helyzetben volt a Ferrarinál, mint most Vettel. De innen szép nyerni. Annyit temetik a Ferrarit, hogy még a végén feltámad.

Talán a Ferrarit nem is érdekli igazán a vbcím.
Itt vannak az f1-ben,van két világbajnok pilótájuk.Beszélnek róluk,népszerűek és ennyi elég is a márka presztízsének a fenntartásához.

kayassine
#23 kayassine 2016. október 25. 23:20  

Azt kell mondjam, hogy Alonso jobb helyzetben volt a Ferrarinál, mint most Vettel.
De innen szép nyerni. Annyit temetik a Ferrarit, hogy még a végén feltámad.

guide
#22 guide 2016. október 25. 23:15  
andrea1:
Vettel nyilatkozatokat kellene olvasni néha. ;) Pontosan tudta hogy Kiminek gondjai vannak lágy keveréken, el is mondta a verseny után,. Azért hozták be mert egyre és egyre rosszabb lett a helyzet. és míg többet veszítene feldobták a ss-ot ami előtte működött neki, nem is rosszul, vissza kellett valamit hozni abból amit elveszett. Csak így tudtak segíteni rajta. Fordítva is így lett volna. A másik az hogy kihúzták ennyire a ss-ot Sebnél várható volt h erre játszanak nála , hogy a közepes keveréket megkapja, A VSC rosszul jött , mondjuk mindegy lett volna mert gyenge volt a tempó a ferrarinal. AZ meg felmerülhetne benned hogy a taktikát együtt gondolták ki. Ezt most csak erre írtam, Allievi említésre se méltó

Ha Vettel 15 kört elment teli tankkal a verseny elején, az időmérőn már használ szuperlágyon,akkor nem tudott volna elmenni két 20 körös etapot két vadiúj lágyon az egyre könnyebb kocsival?Ráadásul ő piszok gyors volt a lágyon,szinte nem is romlottak a köridejei. Akkor mi a fenének takarították meg a lágyat?A közepes még a Merciken is elég lassú volt és a Ferrari még inkább szenved vele.

Utoljára módosítva: 2016. október 25. 23:16

andrea1
#21 andrea1 2016. október 25. 23:01  
sába:
Nincs abban semmi meglepő, hogy van akinek Alonso hiányzik. Nekem is volt olyan munkatársam, akit én nagyon sajnáltam amikor elment, egy másiknál meg elmentünk egy páran pezsgőt bontani örömünkben. A sajtóval meg nem kell foglalkozni, szerintem Vettel a kezébe sem vesz egy olasz lapot sem. Ami a versenyt illeti, bár a firkász mellékesen megemlíti, hogy más taktikán voltak, de azért kiemeli, hogy Kimi maga mögött tartotta. Azt már nem tartotta említésre méltónak, hogy a lágy gumin mit hozott vissza Kimin, akit csak azért nem előzött meg,mert behívták a bokszba. Aztán ugye a más taktika miatt Kimi megkapta a szuperlágyat, Vettel meg élvezhette a közepes keverék minden gyönyörét. Ergo ezen a versenyen egyszerűen értelmetlen bármilyen szinten az összehasonlításuk. Szerintem a ferrari a legnagyobb hibát Marchione kinevezésével követte el.

Vettel nyilatkozatokat kellene olvasni néha. ;) Pontosan tudta hogy Kiminek gondjai vannak lágy keveréken, el is mondta a verseny után,. Azért hozták be mert egyre és egyre rosszabb lett a helyzet. és míg többet veszítene feldobták a ss-ot ami előtte működött neki, nem is rosszul, vissza kellett valamit hozni abból amit elveszett. Csak így tudtak segíteni rajta. Fordítva is így lett volna. A másik az hogy kihúzták ennyire a ss-ot Sebnél várható volt h erre játszanak nála , hogy a közepes keveréket megkapja, A VSC rosszul jött , mondjuk mindegy lett volna mert gyenge volt a tempó a ferrarinal. AZ meg felmerülhetne benned hogy a taktikát együtt gondolták ki. Ezt most csak erre írtam, Allievi említésre se méltó

Schwarzi
#20 Schwarzi 2016. október 25. 22:24  
sába:
Nincs abban semmi meglepő, hogy van akinek Alonso hiányzik. Nekem is volt olyan munkatársam, akit én nagyon sajnáltam amikor elment, egy másiknál meg elmentünk egy páran pezsgőt bontani örömünkben. A sajtóval meg nem kell foglalkozni, szerintem Vettel a kezébe sem vesz egy olasz lapot sem. Ami a versenyt illeti, bár a firkász mellékesen megemlíti, hogy más taktikán voltak, de azért kiemeli, hogy Kimi maga mögött tartotta. Azt már nem tartotta említésre méltónak, hogy a lágy gumin mit hozott vissza Kimin, akit csak azért nem előzött meg,mert behívták a bokszba. Aztán ugye a más taktika miatt Kimi megkapta a szuperlágyat, Vettel meg élvezhette a közepes keverék minden gyönyörét. Ergo ezen a versenyen egyszerűen értelmetlen bármilyen szinten az összehasonlításuk. Szerintem a ferrari a legnagyobb hibát Marchione kinevezésével követte el.

Marchionne nem a csapatot vezeti (első sorban), hanem a Ferrarit (és a Fiatot?). Nem védeni akarom, tényleg károsnak tűnik, amit a csapattal csinál, de ő nem a Tifosinak felel, hanem a részvényeseknek. Autókat ad el. És amíg azt jól teszi, addig ki tudja mit gondol róla néhány gazdag Fiat részvényes.

sába
#19 sába 2016. október 25. 22:04  

Nincs abban semmi meglepő, hogy van akinek Alonso hiányzik. Nekem is volt olyan munkatársam, akit én nagyon sajnáltam amikor elment, egy másiknál meg elmentünk egy páran pezsgőt bontani örömünkben. A sajtóval meg nem kell foglalkozni, szerintem Vettel a kezébe sem vesz egy olasz lapot sem. Ami a versenyt illeti, bár a firkász mellékesen megemlíti, hogy más taktikán voltak, de azért kiemeli, hogy Kimi maga mögött tartotta. Azt már nem tartotta említésre méltónak, hogy a lágy gumin mit hozott vissza Kimin, akit csak azért nem előzött meg,mert behívták a bokszba. Aztán ugye a más taktika miatt Kimi megkapta a szuperlágyat, Vettel meg élvezhette a közepes keverék minden gyönyörét. Ergo ezen a versenyen egyszerűen értelmetlen bármilyen szinten az összehasonlításuk. Szerintem a ferrari a legnagyobb hibát Marchione kinevezésével követte el.

Schwarzi
#18 Schwarzi 2016. október 25. 21:36  
albutr:
akkor már inkább Force India bár ott meg pénz nem nagyon van.

Én is inkább a Renault-t mondanám. Most szarok, de gyári csapat. Jó az a Forszindia, de VB soha nem lesz. Pont ugyanazt fogja csinálni Vettel, mint Alonso. Mondja, hogy innen fog nyugdíjba menni, aztán majd vált... szerintem. Meglátjuk.

albutr
#17 albutr 2016. október 25. 21:09  
Thibczy:
Renault. Vhogy őket sem érzem esélytelenebbnek az elkövetkező 3 évre, mint a Ferrarit. Pénzük van, ha okosan csinálják még vmi kisülhet belőle. A Ferrarinál versenyezni alapból nagy nyomással jár, hosszútávon eredmény nélkül belefárad az ember. Vettelt lassan olyan megviseltnek látom, mint Alonsot 2013 körül, két elvesztett vb-vel a Ferrarinál, igaz mióta ez a barom Marchionne az elnök, a nyomás is kb. 3x akkora, mint eddig.

akkor már inkább Force India bár ott meg pénz nem nagyon van.

Thibczy
#16 Thibczy 2016. október 25. 20:48  
andrea1:
Megmosolyogtató? Nem mintha Alonso a mennyországba menekült volna el, vagy előrébb tartana, a piros csomagolás most ezüst és nem Maranello hanem Woking a helyszín és az egészbe belépett Japánból a Honda. Lehet mosolyogni. :) Allievi szokásos. :D Neki a lételeme hogy savazza a ferrari versenyzőket, súlytalan általában.

Arra céloztam, hogy az olasz firkászok elég gyakran vesznek 180°-os fordulatot ebben a kérdésben. Tavaly Alonso brutális össztüzet kapott a nyakába tőlük, míg Vettel az isten volt, most meg ennek nyoma sincs, néhányan meg egyenesen visszasírják Alonsot.

guide
#15 guide 2016. október 25. 19:57  
albutr:
és hová menne?

Ha ezentúl az lesz,hogy Vettel milyen szar,akkor bárhová!:DD
Egy kis csapathoz vagy esetleg haza.

A Ferrari most is elszúrta a taktikáját.Amikor meglátták,hogy Verstappen kiáll előle,rögtön behívták a boxba,pedig még nagyon jó köridőket autózott .Feltették neki a tetű lassú közepes gumit,miközben ott volt egy másik szett vadiúj lágy gumi a garázsban.Csupán 3-4 kör kellett volna kinn maradnia,hogy kényelmesen teljesíteni tudja az utolsó etapot az új lággyal.
Nem is értem mit akartak ezzel a taktikával? Maxot megelőzni már úgysem lehetett.Kipróbálni a közepeset mexikóra?Vagy azért rakták a lassú gumira,hogy Kimi gyorsan utolérje és megelőzze?

Az RB-nél legalább tudta az ember,hogy fontos számukra(kivéve 2014-et),itt már nem tudok semmit.

andrea1
#14 andrea1 2016. október 25. 19:30  
Thibczy:
Nem bánom, hogy végre elmúlt az a harag, de kicsit megmosolyogtató, hogy tavaly még Vettel volt az isten, Schumi2, meg Maranello dicső lovagja, aki elűzte a gonosz spanyolt a csapattól, mert megmérgezte a légkört éa rossz irányba vitte a fejlesztéseket. Egy sikertelen év után Vettellel a fedélzeten pedig már visszasírják a csapathoz.

Megmosolyogtató? Nem mintha Alonso a mennyországba menekült volna el, vagy előrébb tartana, a piros csomagolás most ezüst és nem Maranello hanem Woking a helyszín és az egészbe belépett Japánból a Honda. Lehet mosolyogni. :)

Allievi szokásos. :D Neki a lételeme hogy savazza a ferrari versenyzőket, súlytalan általában.

Utoljára módosítva: 2016. október 25. 19:40

Thibczy
#13 Thibczy 2016. október 25. 19:20  
albutr:
és hová menne?

Renault. Vhogy őket sem érzem esélytelenebbnek az elkövetkező 3 évre, mint a Ferrarit. Pénzük van, ha okosan csinálják még vmi kisülhet belőle.

A Ferrarinál versenyezni alapból nagy nyomással jár, hosszútávon eredmény nélkül belefárad az ember. Vettelt lassan olyan megviseltnek látom, mint Alonsot 2013 körül, két elvesztett vb-vel a Ferrarinál, igaz mióta ez a barom Marchionne az elnök, a nyomás is kb. 3x akkora, mint eddig.

f1m12
#12 f1m12 2016. október 25. 19:04  
Thibczy:
Nem bánom, hogy végre elmúlt az a harag, de kicsit megmosolyogtató, hogy tavaly még Vettel volt az isten, Schumi2, meg Maranello dicső lovagja, aki elűzte a gonosz spanyolt a csapattól, mert megmérgezte a légkört éa rossz irányba vitte a fejlesztéseket. Egy sikertelen év után Vettellel a fedélzeten pedig már visszasírják a csapathoz.

hátha egyszer lesz még jó éve, tudod az olaszoknak ennyi elég, és a magasba emelik.
pl én ennek a szöges ellentéte vagyok. számomra 2010 óta nem változott, legyen rosszabb v jobb éve, és üljön bármely autóban

albutr
#11 albutr 2016. október 25. 18:56  
F1890:
el ebből a szarfészekből mihamarabb

és hová menne?

Thibczy
#10 Thibczy 2016. október 25. 18:46  

Nem bánom, hogy végre elmúlt az a harag, de kicsit megmosolyogtató, hogy tavaly még Vettel volt az isten, Schumi2, meg Maranello dicső lovagja, aki elűzte a gonosz spanyolt a csapattól, mert megmérgezte a légkört éa rossz irányba vitte a fejlesztéseket. Egy sikertelen év után Vettellel a fedélzeten pedig már visszasírják a csapathoz.

GreenHonda
#9 GreenHonda 2016. október 25. 17:54  
behringer:
Öhm, behozta a másik McLarent a 9. helyre, 10 pozíciót javítva a rajthelyéhez képest, nem elég?

+ Button nem profitált semmit a VSC-ből, Alonso pedig ismét, Malajzia 2.0

behringer
#8 behringer 2016. október 25. 16:22  
No.1:
Azért kellett hozzá Alo is, hol volt Button?

Öhm, behozta a másik McLarent a 9. helyre, 10 pozíciót javítva a rajthelyéhez képest, nem elég?

F1890
#7 F1890 2016. október 25. 16:09  

el ebből a szarfészekből mihamarabb

No.1
#6 No.1 2016. október 25. 15:36  
vandr:
"A legjobb Fernandót láttuk, akit lekorlátol a McLarenje" Austinban orbitálisat mákolt a meki. A rajtnál kiesett előle Bottas és Hülk, majd a második körben Perez és Kvjat. Utána max és kimi esett ki.

Azért kellett hozzá Alo is, hol volt Button?

andrea1
#5 andrea1 2016. október 25. 15:23  
vandr:
"A legjobb Fernandót láttuk, akit lekorlátol a McLarenje" Austinban orbitálisat mákolt a meki. A rajtnál kiesett előle Bottas és Hülk, majd a második körben Perez és Kvjat. Utána max és kimi esett ki.

Mondjuk.manapság azért nem sok esély van ilyen előkelő helyet szerezniük hacsak.nem.esik ki a fél élmezőny. Ezzel nincs gond, az.ilyenekkel élni kell legalább. Viszont ahhoz képest amit.mondtak hogy ilyenkor már a Ferrarit és.társait is gyepálják a.kép hozzakepest érdekes.

MS_argo001
#4 MS_argo001 2016. október 25. 15:19  

Jó, az olasz sajtó bekaphatja. Megjött Alonso, Schumacher hirtelen csiga lett. Alonso összebalhézott a csapattal, egyből hiányzik Schumi. Jött Vettel, minden rózsaszín lett. Szarabbul megy Vettelnek, és hiányzik Alonso.

vandr
#3 vandr 2016. október 25. 15:19  

"A legjobb Fernandót láttuk, akit lekorlátol a McLarenje"

Austinban orbitálisat mákolt a meki. A rajtnál kiesett előle Bottas és Hülk, majd a második körben Perez és Kvjat. Utána max és kimi esett ki.

vinyei93
#2 vinyei93 2016. október 25. 14:45  

Jaj hagyjuk mar ezt a hülyeséget, egyikőjük sem tud eredményeket hozni, amíg nem jó az autó. Ráadásul szerintem teljesen kiegyenlített lenne köztük az erőviszonyok, ha egy csapatban lennének.

f1m12
#1 f1m12 2016. október 25. 13:55  

vajon ez a Pino Allievi, a La Gazzetta dello Sport munkatársa nem volt azok között, akik tavaly is szembeállították Vettelt az elődjével, és teljesen ellenkező eredmény jött ki? hogy micsoda szenzáció, futamot nyer!
egyébként meg, kedves olasz, az autó nem csak Alonsot korlátolja le. szerintem vettel is többet tud(na)
és még azt is megtudhattuk, h Newey-on kívül más is kellett a címeihez

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”