Biztató jelek Schumacher felépülésében – Brawn nyilatkozott

írta: M4Sport
2016. november 04. 08:14
FOTÓ: ©xpbimages.com

Vannak biztató jelek Michael Schumacher rehabilitációját illetően a német korábbi csapatfőnöke, Ross Brawn szerint.

A Mercedes és a Ferrari korábbi sikerkovácsa a héten a BBC-nek adott hosszabb interjút, s ebben volt versenyzője, a 2013-ban súlyos fejsérüléssel járó síbalesetet szenvedő Michael Schumacherről is kérdezték. Bár Ross Brawn hangsúlyozta, tiszteletben tartja a család kérését, így nem árulhat el részletes információkat, egy reményt adó mondat azért így is elhagyta száját.

„A család úgy döntött, privát témaként kezeli Michael gyógyulását, és én ezt maximálisan tiszteletben tartom. Vannak biztató jelek, és minden nap imádkozunk, hogy még többet lássunk belőlük. Nehéz ennél többet mondanom, mert tiszteletben tartom a család magánéletét” – fogalmazott a manchesteri.

„Annyit mondhatok csak, hogy sok a találgatás Michael állapotáról, de a legtöbbjük téves. Mi csak imádkozunk minden nap azért, hogy javulást láthassunk, és hogy egy nap majd lássuk felépülni a borzalmas sérüléseiből” – bizakodott.

Oszd meg!





10 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Janisf
#10 Janisf 2016. november 05. 09:17  
G0007:
hát igen. Schumacher lényegében 2013-ban elment, ezzel szembe kell nézni. nem tudom hogy meddig tudja még húzni a szervezete, mikor válik hivatalossá a dolog, de biztos vagyok benne, hogy őt már soha többé nem látjuk viszont. azt meg csak remélni tudom, hogy továbbra sem kerül majd ki róla semmi videó, fotó. reménykedni, imádkozni meg ilyesmiket persze lehet, és bízni a csodában, de ha reálisan nézzük , hogy milyen állapotban lehet én már azt sem tudom melyik a jobb. azt kívánni hogy legalább fogja fel a világot maga körül a saját helyzetét, esetleg minimálisan tudjon kommunikálni valamilyen formában, vagy hogy ne fogjon fel semmit semmiről , ne tudja hogy milyen "élete" lett , vagy netán azt kívánni, hogy lassan elengedjék.... nem vagyok vallásos ember, de ha sok nagy elme arra jutott , hogy valaminek kell lennie akkor nem zárom ki én sem. ha viszont így van, akkor nem értem hogyan élhetnek lányokat erőszakolók, gyilkosok, merénylők jobb sorsban mint egy csupa szív sportikon aki emberek százmillióinak életét tette boldogabbá a pályafutása alatt és aki emellett is emberek óriási tömegeinek segített valamilyen formában egész élete során alapítványokon keresztül, adományozással, személyesen, különböző témákhoz a nevét adva stb. érthetetlen és elszomorító , hogy mért ilyen kegyetlen végjátékot szánt neki az élet, mert ha valaki akkor ő aztán tényleg nem ezt érdemelte.

Ha a létfenntartó központok épek, akkor évtizedekig kitarthat a szervezete.

Nigel
#9 Nigel 2016. november 04. 18:08  
andrea1:
Nem tudhatni. Az hogy így elzárták az információkat, őt magát, a sérülését azért még fenntartja az állapotával kapcsolatos kérdést, bőven. Ez a hiszem hogy nincs komoly előrelépés, fekszik, nem válaszol stb egy feltételezés, nem tudhatjuk biztosra. Szóval még mindig amondó vagyok adjuk meg azt a tiszteletet felé az ilyen úgy hiszem vélemények leírásával. Amíg a szervetete nem adta fel addig életben van, bármilyen állapotban van akkor is életben van, lehet ennek köze nincs a régi életéhez, de ez is életnek számít bármilyen minőségű az amire esetleg felépül az is életnek számít. A család szempontjából, akik nagyon nehéz időszakon mennek keresztül remélhetőleg közéjük visszatér.

Természetesen mindannyian szeretnénk örömteli híreket hallani felőle. De reálisan nézve nem lehetnek vérmes reményeink. Komoly javulásnak ennyi idő alatt már be kellett volna következnie.

Már az is biztató jelnek számíthat, ha akár csak meg tudja mozdítani a végtagját. Nagyon sok hír látott már napvilágot az állapotát illetően, voltak köztük reménykeltőek és lesújtóak egyaránt. Nem tudhatjuk, hogy mit ért Ross Brawn "biztató jel" alatt.

Ha csak Michael küzdőszellemén múlna, már rég azért küzdene, hogy ismét járni tudjon, és többé-kevésbé önálló életet tudjon élni. De rendkívül súlyosak a sérülései, ráadásul nem is látták el megfelelően időben, ez pedig sajnos nagyon lerontotta az esélyeit arra, hogy valaha is "normális" életet élhessen.

Utoljára módosítva: 2016. november 04. 18:10

sába
#8 sába 2016. november 04. 17:43  

Szerintem az lenne a legkisebb baja, ha nem tudna járni. Itt inkább az a kérdés, hogy mennyire tud gondolkodni, érteni, kommunikálni. A spekulációk mind nagyon negatívak voltak, ha Ross szerint az mind téves, miért ne bízhatnánk abban, hogy ha lassan is, de teljesen más irányba halad a felgyógyulása, mint azt a sok kéretlen szakértő diagnosztizálta.
Van egy film, a címe: Életrevalók. Ez a film igaz történet alapján készült. Bár ott nem fejsérülést szenvedett a férfi, viszont totál lebénult. Konkrétan csak a fejét tudta mozgatni. Sok mindenen keresztül ment, az öngyilkosságig is eljutott, de még arra sem lett volna képes fizikailag. A film végén bejátszották a film ihletőjét. Kiderült, hogy újra nősült, két gyermeke született. Amikor még a hátsóját is más törli az embernek, nem nagyon hisz az életben, de csodák bármikor történhetnek.
Remélem éjjel-nappal a fia és lánya sportsikereit nyomatják neki a tv-ben, ami feléleszteni benne a versenyszellemet és még nagyobb erővel küzd a jobb életért.

andrea1
#7 andrea1 2016. november 04. 16:10  
Nigel:
Közel három évvel a baleset után az "apró, biztató jelek" nem éppen arra utalnak, hogy komoly előrelépésről lehet beszélni. Azt biztosan tudjuk, hogy nem képes járni, a többiről pedig inkább jobb nem tudni. Azért érdekes Ross Brawn mostani nyilatkozata, mivel a családtagok mindenkit nyomatékosan megkértek, hogy ne osszon meg híreket Michael állapotáról, Brawn most mégis megtette. Ez megintcsak spekulációkhoz vezet, aminek pedig semmi értelme sincs. Ha Corinnáék valamilyen hírt közzé akarnak tenni, akkor arra Sabina Kehm-et kérik meg.

Nem tudhatni. Az hogy így elzárták az információkat, őt magát, a sérülését azért még fenntartja az állapotával kapcsolatos kérdést, bőven. Ez a hiszem hogy nincs komoly előrelépés, fekszik, nem válaszol stb egy feltételezés, nem tudhatjuk biztosra. Szóval még mindig amondó vagyok adjuk meg azt a tiszteletet felé az ilyen úgy hiszem vélemények leírásával. Amíg a szervetete nem adta fel addig életben van, bármilyen állapotban van akkor is életben van, lehet ennek köze nincs a régi életéhez, de ez is életnek számít bármilyen minőségű az amire esetleg felépül az is életnek számít. A család szempontjából, akik nagyon nehéz időszakon mennek keresztül remélhetőleg közéjük visszatér.

Utoljára módosítva: 2016. november 04. 16:59

GreenHonda
#6 GreenHonda 2016. november 04. 15:35  

Nesze semmi, fogd meg jól! Az állapota lehet javult, de köbö annyiról van szó, hogy már be is hajlítja a karját, nem csak felemeli, és több mindenre bólint. A biztató jelek egy elég tág fogalom. Ilyen sérülésből nem lehet felépülni, ha a helyében lennék, és kívülről láthatnám magamat, inkább azt mondanám, ne éljek tovább. Egyértelmű, hogy nyomorúságos életet él, melyen sajnos változtatni képtelenség, a szenvedését pedig a saját maga fogyatéka gátolja.

Nigel
#5 Nigel 2016. november 04. 12:10  
autopeti:
Szerintem Ross semmivel sem mondott többet mint Kehm a nemrégi díjátadón, sőt nagyon hasonló a szöveg, így azt is elképzelhetőnek tartom hogy meg is kérték Rosst, tolmácsoljon a nyilvánosság felé néhány szót.

Vagy osszanak meg minden információt, vagy inkább semmit. Megint megy a találgatás, hogy milyen mértékben javult az állapota, hogy lehet-e egyáltalán számottevő javulásról beszélni.

autopeti
#4 autopeti 2016. november 04. 12:05  
Nigel:
Közel három évvel a baleset után az "apró, biztató jelek" nem éppen arra utalnak, hogy komoly előrelépésről lehet beszélni. Azt biztosan tudjuk, hogy nem képes járni, a többiről pedig inkább jobb nem tudni. Azért érdekes Ross Brawn mostani nyilatkozata, mivel a családtagok mindenkit nyomatékosan megkértek, hogy ne osszon meg híreket Michael állapotáról, Brawn most mégis megtette. Ez megintcsak spekulációkhoz vezet, aminek pedig semmi értelme sincs. Ha Corinnáék valamilyen hírt közzé akarnak tenni, akkor arra Sabina Kehm-et kérik meg.

Szerintem Ross semmivel sem mondott többet mint Kehm a nemrégi díjátadón, sőt nagyon hasonló a szöveg, így azt is elképzelhetőnek tartom hogy meg is kérték Rosst, tolmácsoljon a nyilvánosság felé néhány szót.

Nigel
#3 Nigel 2016. november 04. 11:57  

Közel három évvel a baleset után az "apró, biztató jelek" nem éppen arra utalnak, hogy komoly előrelépésről lehet beszélni. Azt biztosan tudjuk, hogy nem képes járni, a többiről pedig inkább jobb nem tudni.

Azért érdekes Ross Brawn mostani nyilatkozata, mivel a családtagok mindenkit nyomatékosan megkértek, hogy ne osszon meg híreket Michael állapotáról, Brawn most mégis megtette. Ez megintcsak spekulációkhoz vezet, aminek pedig semmi értelme sincs.

Ha Corinnáék valamilyen hírt közzé akarnak tenni, akkor arra Sabina Kehm-et kérik meg.

Utoljára módosítva: 2016. november 04. 12:33

G0007
#2 G0007 2016. november 04. 10:21  
autopeti:
Igazából már nincs titok, az állapotát el tudjuk sajnos képzelni, legfeljebb a pontos orvosi diagnózist nem tudjuk, bár aki figyelmesen végigkísérte az esetet, az talán azt is kiolvasta az orvosi nyilatkozatokból. Az utóbbi időben nyilatkozók, beleértve Rosst vagy Sabine Kehm-et, gyakran használták a remény és imádkozás szavakat, ebből már nyilvánvaló hogy sajnos nagyon nagy a baj, az orvostudomány valószínűleg már nem tud javítani az állapotán. Rendkívül szomorú vagyok emiatt, az egész olyan mint egy rémálom, talán magam sem fogtam még fel a valóságot. Keep fighting Michael!

hát igen. Schumacher lényegében 2013-ban elment, ezzel szembe kell nézni.

nem tudom hogy meddig tudja még húzni a szervezete, mikor válik hivatalossá a dolog, de biztos vagyok benne, hogy őt már soha többé nem látjuk viszont. azt meg csak remélni tudom, hogy továbbra sem kerül majd ki róla semmi videó, fotó.

reménykedni, imádkozni meg ilyesmiket persze lehet, és bízni a csodában, de ha reálisan nézzük , hogy milyen állapotban lehet én már azt sem tudom melyik a jobb. azt kívánni hogy legalább fogja fel a világot maga körül a saját helyzetét, esetleg minimálisan tudjon kommunikálni valamilyen formában, vagy hogy ne fogjon fel semmit semmiről , ne tudja hogy milyen "élete" lett , vagy netán azt kívánni, hogy lassan elengedjék....

nem vagyok vallásos ember, de ha sok nagy elme arra jutott , hogy valaminek kell lennie akkor nem zárom ki én sem. ha viszont így van, akkor nem értem hogyan élhetnek lányokat erőszakolók, gyilkosok, merénylők jobb sorsban mint egy csupa szív sportikon aki emberek százmillióinak életét tette boldogabbá a pályafutása alatt és aki emellett is emberek óriási tömegeinek segített valamilyen formában egész élete során alapítványokon keresztül, adományozással, személyesen, különböző témákhoz a nevét adva stb.

érthetetlen és elszomorító , hogy mért ilyen kegyetlen végjátékot szánt neki az élet, mert ha valaki akkor ő aztán tényleg nem ezt érdemelte.

autopeti
#1 autopeti 2016. november 04. 08:35  

Igazából már nincs titok, az állapotát el tudjuk sajnos képzelni, legfeljebb a pontos orvosi diagnózist nem tudjuk, bár aki figyelmesen végigkísérte az esetet, az talán azt is kiolvasta az orvosi nyilatkozatokból.
Az utóbbi időben nyilatkozók, beleértve Rosst vagy Sabine Kehm-et, gyakran használták a remény és imádkozás szavakat, ebből már nyilvánvaló hogy sajnos nagyon nagy a baj, az orvostudomány valószínűleg már nem tud javítani az állapotán. Rendkívül szomorú vagyok emiatt, az egész olyan mint egy rémálom, talán magam sem fogtam még fel a valóságot. Keep fighting Michael!

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”