Brawn elárulta, melyik bajnoki címére a legbüszkébb

írta: M4Sport
2016. november 08. 10:37
FOTÓ: ©xpbimages.com

Hozzájárult a Benetton felemelkedéséhez, részese volt a csapatnak, ami véget vetett a Ferrari nyeretlenségi sorozatának, a padlóról ért fel a csúcsra saját alakulatával és segített megalapozni a Mercedes dominanciáját – Ross Brawn nemrég elárulta, melyik F1-es sikerére a legbüszkébb.

A brit szakember három csapattal is felért a királykategória csúcsára, győzelmeit pedig valami mindig emlékezetessé tette, meglehetősen nehéz dolga volt tehát, amikor az ESPN egyik olvasója arról kérdezte, melyik tette legbüszkébbé. Brawn végül a saját csapat sikerét választotta, amit 2009-ben ért el, néhány hónappal azután, hogy a Honda kiszállt az istálló mögül…

„A körülmények miatt választanám a Brawn GP-t” – kezdte határozottan. „2008 novemberében, amikor a Honda közölte, lehúzza a rolót és hazamegy, mindannyian kétségbeestünk. Viszont összetartottunk, és fokozatosan kezdtük felismerni, milyen lehetőségeink vannak” – folytatta a szakember, kinek csapata nem hagyta veszni a későbbi „világverő” autót, amibe néhány hónappal a szezon kezdete előtt Mercedes-motorok kerültek, és ami már az első teszten meglepte a közönséget.

„Bátrak voltunk, a csapatból mindenki bátor volt, hiszen vállaltuk a kockázatot, pedig nem tudtuk, mit hoz a jövő. Ezért voltam nagyon boldog, hogy a dolgozók bajnoki címet ünnepelhettek. A körülmények miatt valószínűleg erre vagyok a legbüszkébb a Forma–1-es pályafutásomból. De nagyon szerencsés vagyok, hiszen rengeteg büszke pillanatot élhettem át a Forma–1-ben, ám a körülmények miatt ezt (a 2009-es sikert) igazán különlegesnek tartom” – magyarázta.

A Forma–1 hat évtizedes fennállásának talán legváratlanabb sikerét (a későbbi világbajnok, Jenson Button hat, a csapattárs, Rubens Barrichello pedig két futamgyőzelmet szerzett a hófehér Brawn-autókkal) hozó 2009-es szezon után az istálló a Mercedes birtokába került, ahol Brawn még három évig dolgozott csapatvezetőként, majd búcsút intett a királykategóriának.

Visszatéréséről azóta szinte folyamatosan cikkeztek, a napokban pedig ő maga is igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba. Több televíziós csatornának is elmondta, csapatfőnökként már egészen biztosan nem vállal munkát, sportági vezetőként viszont szívesen dolgozna, azt viszont cáfolta, hogy az F1 új többségi tulajdonosa már szerződést is kötött vele. Elmondta, egyelőre csak konzultál a Liberty-vel, és ellátja annak vezetőit néhány tanáccsal, hogy jobban megismerjék a sportágat.

Oszd meg!





7 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

HannaLill
#7 HannaLill 2016. november 08. 20:36  
G0007:
nem meglepő. az f1 egyik csodája volt az az év , hogy egy innovatív ötlet mire lehet elég.

A dupla diffúzort egy Super Aguri-s mérnök találta fel-ki .

Konszpiresiszeoriz
#6 Konszpiresiszeoriz 2016. november 08. 13:40  

Kiszállt a Honda amikor jó autójuk lett,azután kiszállt a Toyota amikor jó autójuk lett...ja ezek Japánok?
Utána jött az Rb-Ferka-Merci tengely napjainkig.
Nem látok én semmit ezek mögött....

Xavér
#5 Xavér 2016. november 08. 12:58  

Egyértelmű, hogy erre a legbüszkébb, számomra ez nem meglepő.

F1890
#4 F1890 2016. november 08. 12:50  

tudván azt h 06 óta erre a projektre készültek így érthető h mért is volt űrhajó a kocsi. de az tényleg meglepetés volt mindenkinek h kb a hamvaiból feltámadva aláztak mindenkit

Zasalamel
#3 Zasalamel 2016. november 08. 12:29  
Balrog:
a Honda is jól tud időzíteni :D múltkor azon gondolkoztam, hogyha nem szálltak volna ki a japán gyártók 2009-ben, most sokkal kiegyenlítettebb lehetne az F1, mert valszleg a Merci nulláról nem kezdett volna építkezni és maradt volna a Mekinél, Brackley meg a Hondával nem lett volna ilyen bazi erős. de aztán ki tudja

Most meg visszatértek a meki oldalán és ugyanott vannak ahol 2008-ban. :D

Balrog
#2 Balrog 2016. november 08. 11:16  

a Honda is jól tud időzíteni :D múltkor azon gondolkoztam, hogyha nem szálltak volna ki a japán gyártók 2009-ben, most sokkal kiegyenlítettebb lehetne az F1, mert valszleg a Merci nulláról nem kezdett volna építkezni és maradt volna a Mekinél, Brackley meg a Hondával nem lett volna ilyen bazi erős. de aztán ki tudja

G0007
#1 G0007 2016. november 08. 11:08  

nem meglepő. az f1 egyik csodája volt az az év , hogy egy innovatív ötlet mire lehet elég.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”