Csak az első kanyar volt nehéz: Hamilton Mexikót is meghódította!

írta: M4Sport
2016. október 30. 21:44
FOTÓ: ©xpbimages.com

Csúnyán elfékezte magát az első kanyarban, de aztán már egy hibát sem vétett: Lewis Hamilton pályafutása 51. győzelmét szerezte Mexikóban, utolérve ezzel az örökranglistán Alain Prostot. Nico Rosberg előnye újabb 7 ponttal csökkent. Max Verstappen újra felbosszantotta Sebastian Vettelt.

A Mexikói Nagydíj rajtjánál Max Verstappen rögtön igazolta főnöke, Christian Horner szavait, aki még a futam előtt elmondta, fiai a saját versenyüket futják majd, nem törődve a bajnoki aspiránsokkal.

Miközben az élről rajtóló, és az első helyet a startnál is megtartó Lewis Hamilton csúnyán elfékezte az első kanyart, Verstappen az íven kanyarodni vágyó Nico Rosbergre ijesztett rá egy a Hamilltonéhoz hasonló hibával.

A belső íven próbált bebújni a német mellé, de túlértékelte autója (saját?) képességeit, és bár Rosberg azonnal menekülőre fogta, a két autó így is összeért, a Rosberg pedig a bukótérbe menekülve haladt tovább.

Az esetet később a Stewardok is vizsgálták, de ahogy Wéber Gábor a közvetítés során felvetette, az akció nem járt pozíciószerzéssel, nem érdemelne büntetést a holland versenyző, és végül nem is kapott.

A rajt egyébként nem zajlott le zökkenőmentesen a hátsó régióban sem. A hazai versenyén futó Esteban Gutiérrez a nagy tumultusban kifordította Pascal Wehrleint, aki pedig tehetetlenül pattogva ütötte meg a sauberes Marcus Ericssont.

A versenybírók itt sem találtak vétkest.

Nem úgy Carlos Sainz esetében, aki szintén nem sokkal a rajt után játszott leszorítósdit Fernando Alonsóval. Talán visszaadta az amerikai kölcsönt az idősebb spanyolnak, de az is előfordulhat, hogy egyáltalán nem sejtette, hogy mellette van egy autó.

Egy biztos, úgy gyorsított ki a kanyarból, mintha egyedül lenne a pályán, Alonso alól viszont elfogyott az aszfalt, és a füvön kétségbeesetten próbálta megtalálni a helyes irányt, vissza a „szürke zónába”.

Nem volt veszélytelen. A vak, vagy vakmerő Sainz mutatványát öt másodperces időbüntetéssel jutalmazták.

Aztán 17 körig az élmezőny beállni látszott. Vettel „dicsért” párat távozó ellenfelén, Felipe Massán, aki szerinte arra sem nagyon képes, hogy rájöjjön, az ellene való védekezéssel a saját versenyét is tönkre teszi.

Az imént említett körben aztán Lewis Hamilton feladta az első helyét, hogy közepes gumira váltson, és egy rövid időre beleszürküljön a mezőnybe. A negyedik helyre érkezett vissza a háromszoros világbajnok, de várható volt, hogy márkatársa sem vesztegel sokáig az első pozícióban.

Négy körrel később Rosberg is váltott, és bár volt egy kis veszélye annak, hogy az egymás mögött haladó Red Bull duó esetleg beelőzi, a német egyértelműen elébük jött ki.

Az ideiglenes vezető helyen ekkor Sebastian „közlekedési rendőr” Vettel állt, miközben a Red Bullnál a negyedik helyért nézett ki egy csata.

Daniel Ricciardo hajtott ott ugyanis, de ő hátracsúszott a startnál, a safety car bejöttekor máris kerékcserére ment, így az őt követő csapattárs friss gumijai ellen teljesen esélytelen volt.

Azaz csak feltartani tudta volna Verstappent, de az nem jó ötlet csapattársak között. Az ifjú Verstappen be is szólt rádión, de nem úgy, ahogy korábban. Gyakorlatilag kedvesen, kódolt üzenettel kérte csapatát, takarítsák már el előle a leharcolt gumikkal poroszkáló ausztrált.

Ezzel a visszafogott üzenettel próbálja helyrehozni a róla kialakult képet, hiszen a napokban elmondta, eléggé követelőzőnek hat a rádióbeszélgetései alapján, és ezen mindenképpen változtatna.

Változtatott is, a Red Bull vette az adást, adta a drótot, Ricciardo pedig félreállt előle.

Verstappen pedig nem volt rest, és Nico Rosberg nyomába eredt.

Teltek a körök, és nem tűnt úgy, hogy előzési pozícióba kerülhet a holland fenegyerek, de 20 körrel a vége előtt adódott a lehetőség.

A Mercedesek előtt nem kevesebb mint 8 lekörözendő autó tornyosult. Lewis Hamiltonnak egészen jól jöttek ki az átlépések, többet is a célegyenesben hagyott maga mögött.

Nico Rosbergnek azonban messze nem így adta a szerencsekerék, ami miatt Verstappen egyre közelebb került hozzá. DRS-nyi távolságra.

És a Red Bull-os be is próbálkozott Rosbergnél, csakhogy ismét túlértékelte a helyzetet, és négy keréken csúszva húzott el a német mellett ismét belső íven, de túl a határon.

A világbajnoki pontversenyben vezetőnek nem is volt más dolga, mint megvárni, hogy Verstappen látványosan, de kontrollálatlanul átcsusszan a kanyar bejárat előtt, majd miután ez megtörténik, befordulni és tovahaladni a második helyen.

Aztán ezzel mintha arcon is csapta volna saját magába vetett hitét az ifjú harcos, jól le is maradt a Mercedes versenyzőjétől, sőt még be is állt egy másik pofonért.

Jött ugyanis mögötte a ferraris Sebastian Vettel, szépen dolgozva le a hátrányát.

Mialatt úgy 15 körrel korábban még egyértelmű Red Bull dobogót jósolhattunk, hiszen Verstappen harmadik helye után a negyediken ott hajtott csapattársa, Daniel Ricciardo, a 67. körre egyáltalán nem így festett a helyzet.

Ricciardo kiállt egy kerékcserére, de hamar visszakapaszkodott, viszont ezzel maga elé engedte a Ferrari németjét, aki három körrel a vége előtt megtámadta a csapattársat.

Verstappen azonban védekezőként is túlhúzta.

Az első kanyart ismét elfékezte, és bár visszajött a pályára, és megtartotta a harmadik helyét, tudatták vele, hogy azt át kell adnia Vettelnek.

De ő nem adta...

És ezzel ismét helyzetbe hozta a német rádióforgalmát, ahol repkedtek a síphangok, és helyzetbe hozta a csapattársát, Ricciardót is, aki támadhatta Vettelt.

Egy támadás még belefért, de nem sikerült fogást találni a Red Bullnak Vettelen.

A futamot Lewis Hamilton nyerte tehát, mögötte a bizonyosan sokat öregedő Nico Rosberggel, és a féktávok ördögével, Max Verstappennel, valamint a célvonalnál kegyetlen ordítozásba, és mutogatásba kezdő Sebastian Vettellel.

A német Verstappennek integetett, hogy szerinte nem ússza meg ennyivel, és nem is úszta.

A Red Bull 19 éves versenyzője még boldogan rohant fel a Mercedes duójával, hogy majd a dobogón jól megünnepli teljesítményét, de utána szóltak.

5 másodperces időbüntetést kapott, amivel az ötödik helyre esett vissza, az pedig nem ér dobogót...

És utána szóltak Vettelnek is, hogy jelenése van a közönség előtt, váltsa le ott Verstappent. A Ferrari sztárja boldogan mesélte a dobogón, hogy meglepte a „hívás”, de nagyon jólesik neki, hogy még itt megünnepelhette a kiharcolt pozícióját.

Rosberg előnye Lewis Hamilton győzelmével 19 pontra csökkent, de már csak két futam van hátra, mely során ha a német csak a második helyeket hozza továbbra is, akkor is világbajnokká válik.

A következő összecsapásra két hetet kell várnunk, legközelebb a Brazil Nagydíjon áll rajthoz a Forma–1 mezőnye.

A Mexikói Nagydíj végeredménye

Versenyző Csapat Idő
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 ó 40 p 31,402 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +8,354 mp
3. Sebastian Vettel Ferrari +17,313 mp
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +28,858 mp
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +21,323 mp
6. Kimi Räikkönen Ferrari +49,376 mp
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +58,891 mp
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 p 5,612 mp
9. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 p 16,206 mp
10. Sergio Pérez Force India-Mercedes +1 p 16,798 mp
11. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kör
12. Jenson Button McLaren-Honda +1 kör
13. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kör
14. Jolyon Palmer Renault +1 kör
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kör
16. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kör
17. Kevin Magnussen Renault +1 kör
18. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 kör
19. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari +1 kör
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kör
21. Esteban Ocon Manor-Mercedes +2 kör
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes kiesett

Oszd meg!





629 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

f1m12
#629 f1m12 2016. október 31. 17:01  
Thibczy:
Mi más lenne a magyarázat? Meg kell nyugtatni a Fucker lelkét.

szerintem teneked kellene már lenyugodnod. hiába fújod ezt a gúnyolódást, mégsem elégiti ki a lelkedet, úgy látszik. akkor meg mire?

f1m12
#628 f1m12 2016. október 31. 16:41  
HappyBobby:
Ugyanezt rádiózta Hamilton is. Szépen Kivették a kedvenc elől, hogy helyzetbe hozzák és nehogy Kimi mögött fejezze be a futamot.

a kedvencnek pöpec tempója volt, egyébként

Nigel
#627 Nigel 2016. október 31. 15:38  
andrea1:
Hát hát azért kétszer idén megtette, azon kevés meccsek közül amit játszott. Ezt emlékezetből, és utána találtam egy összefoglalót azért neki is van.

Épp azért kedvelik olyan sokan Federert, mert a legkeményebb, legembertpróbálóbb szituációkban is meg tudja őrizni a hidegvérét és az önkontrollját. Erre csak nagyon kevesen képesek.

Egy igazi példakép, aki mindenki szívébe belopta magát, szinte kivétel nélkül. Nincsenek botrányai, nem hisztizik, hanem minden idegszálával a játékra összpontosít. Sokan vehetnének példát róla.

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 15:45

Nigel
#626 Nigel 2016. október 31. 15:29  
Lombardo:
Pont Federerre nem jellemző, de ettől még mindennaposak az ütőtörések a teniszben. Fociról meg ne bedzéljunk, a létező legalpáribb sport. Egyébként meg az F1 az egyik legnagyobb koncentrációt igénylő sport, másfél órán keresztül, lényegében szünet nélkül kell nagyon magas szinten összpontosítani folyamatos verseny- és veszélyhelyzetben. Ettől függetlenül az utóbbi időben kicsit tenyleg sok az idiótázás, Vettel pedig most túlment egy határon azzal, hogy Whitingot többszáz millió ember füle hallatára küldte el az anyjába élő adásban.


Nincs mentség arra, amit Vettel a rádióban mondott Whitingra. Mégha nem is ért vele egyet, akkor sem szabadna így viselkednie. Nem lennék meglepve, ha ezért a kirohanásáért kapna valamilyen büntetést.

A fociban sem tűrik, hogy a játékosok ilyen alpári hangnemben beszéljenek a bíróval. Aki nem képes úrrá lenni az indulatain, az számoljon azzal, hogy kiállítják. Nem egy példa volt már rá.

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 15:38

andrea1
#625 andrea1 2016. október 31. 12:39  
Nigel:
Federert nem nagyon láttam még, hogy a földhöz vágta volna az ütőjét, vagy hogy ilyen módon szitkozódott volna. Az F1-ben viszont lassan már azon (is) megy a csata, hogy ki tud nagyobbat káromkodni, és egy mondatba minél több bé meget besűríteni. Ha valaki a focipályán mond ilyesmit a bíróra, akkor az azonnali piros lap, kiállítást von maga után. Érthetetlen egyes versenyzők magatartása, túl sokat engednek meg maguknak.

Hát hát azért kétszer idén megtette, azon kevés meccsek közül amit játszott. Ezt emlékezetből, és utána találtam egy összefoglalót azért neki is van.

Lombardo
#624 Lombardo 2016. október 31. 12:35  
Nigel:
Federert nem nagyon láttam még, hogy a földhöz vágta volna az ütőjét, vagy hogy ilyen módon szitkozódott volna. Az F1-ben viszont lassan már azon (is) megy a csata, hogy ki tud nagyobbat káromkodni, és egy mondatba minél több bé meget besűríteni. Ha valaki a focipályán mond ilyesmit a bíróra, akkor az azonnali piros lap, kiállítást von maga után. Érthetetlen egyes versenyzők magatartása, túl sokat engednek meg maguknak.

Pont Federerre nem jellemző, de ettől még mindennaposak az ütőtörések a teniszben.
Fociról meg ne bedzéljunk, a létező legalpáribb sport.
Egyébként meg az F1 az egyik legnagyobb koncentrációt igénylő sport, másfél órán keresztül, lényegében szünet nélkül kell nagyon magas szinten összpontosítani folyamatos verseny- és veszélyhelyzetben. Ettől függetlenül az utóbbi időben kicsit tenyleg sok az idiótázás, Vettel pedig most túlment egy határon azzal, hogy Whitingot többszáz millió ember füle hallatára küldte el az anyjába élő adásban.

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 12:38

Nigel
#623 Nigel 2016. október 31. 10:52  

Federert nem nagyon láttam még, hogy a földhöz vágta volna az ütőjét, vagy hogy ilyen módon szitkozódott volna. Az F1-ben viszont lassan már azon (is) megy a csata, hogy ki tud nagyobbat káromkodni, és egy mondatba minél több bé meget besűríteni.

Ha valaki a focipályán mond ilyesmit a bíróra, akkor az azonnali piros lap, kiállítást von maga után. Érthetetlen egyes versenyzők magatartása, túl sokat engednek meg maguknak.

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 11:07

DUdi
#622 DUdi 2016. október 31. 00:49  

Stewards decision: Vettel given 10-second time penalty and two penalty points. Ricciardo now P3, Verstappen P4 #F1

qwerm
#621 qwerm 2016. október 31. 00:43  

A ferka jol elbaszta ma ismet kimi taktikajat. Egy dobogotol fosztottak meg megint. Taps. Grat.

DUdi
#620 DUdi 2016. október 31. 00:38  
guide:
Ki kellett volna cserélni a motort az autójában,közepessel indulni és a végén feltenni a lágyat.Ez lett volna a legjobb!

Hát a motorcsere lesz a következő nagy okosság. Nem tudom azzal is mit akarnak? Megpróbálják megmutatni, hogy legalább az egyik autóval meg tudják csinálni az évet büntetés nélkül?

guide
#619 guide 2016. október 31. 00:35  
DUdi:
Akkor még töketlenebbek, mint gondoltam. Semmi sem indokolta egyik cserét sem. Nem volt tempóvesztés. A közelükben nem volt más csapat, ha esetleg hírtelen történt volna valami akkor is lett volna lehetőségük reagálni. a 2. cserére meg aztán végkép nincs mit mondani. Amúgy meg jó lenne, ha Rajkó is inkább a saját megérzéseit követné ezután. Nem az első eset amikor ráb@szik ezekre az okos taktikákra.

Ki kellett volna cserélni a motort az autójában,közepessel indulni és a végén feltenni a lágyat.Ez lett volna a legjobb!

sába
#618 sába 2016. október 31. 00:35  
DUdi:
Kimi Raikkonen Soft (20) Medium (25) Medium (26) Sebastian Vettel Soft (32) Medium (39) Max Verstappen Super soft (12) Medium (59) Jolyon Palmer Super soft (1) Medium (69)

Palmer komoly.

DUdi
#617 DUdi 2016. október 31. 00:27  

Az első cserénél elvileg új közepes gumikat kapott Kimi.

DUdi
#616 DUdi 2016. október 31. 00:19  

Kimi Raikkonen Soft (20) Medium (25) Medium (26)
Sebastian Vettel Soft (32) Medium (39)
Max Verstappen Super soft (12) Medium (59)
Jolyon Palmer Super soft (1) Medium (69)

DUdi
#615 DUdi 2016. október 31. 00:13  
guide:
Szerintem ezt a taktikát még a verseny előtt eldöntötték és azért hozták olyan korán. Elvileg én is azt hittem,hogy a két kiállás lesz a jó.Más magyarázatot nem nagyon tudok.

Akkor még töketlenebbek, mint gondoltam. Semmi sem indokolta egyik cserét sem. Nem volt tempóvesztés. A közelükben nem volt más csapat, ha esetleg hírtelen történt volna valami akkor is lett volna lehetőségük reagálni. a 2. cserére meg aztán végkép nincs mit mondani.

Amúgy meg jó lenne, ha Rajkó is inkább a saját megérzéseit követné ezután. Nem az első eset amikor ráb@szik ezekre az okos taktikákra.

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 00:14

sába
#614 sába 2016. október 31. 00:10  
guide:
Szerintem ezt a taktikát még a verseny előtt eldöntötték és azért hozták olyan korán. Elvileg én is azt hittem,hogy a két kiállás lesz a jó.Más magyarázatot nem nagyon tudok.

Érdekes ez az előre tervezett taktika, ugyanis Vettelt is korábban be akarták hozni, de ő nem ment, mert még jó volt a tempója. Már sokadszorra bírálja őket felül.

sába
#613 sába 2016. október 31. 00:08  

Egyébként még az jutott eszembe, hogy kb. mindenki nagy ívben tesz arra, hogy közben a két mercedes bejött1-2-be. Ja és a mclaren további fejlődését még nem is említettem. Megkapták a +1 körüket és egy sauber előttük. Most nézem, Button hogy került Alonso elé?

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 00:32

Nigel
#612 Nigel 2016. október 31. 00:08  

Mégha lehet is vitatkozni azon, hogy jogos volt-e Verstappen büntetése a mai manőveréért, a korábbiak ismeretében nyugodt szívvel kijelenthető, hogy igen, már kijárt neki.

Ugyanakkor a verseny főként miatta (és Vettel miatt) vált érdekessé, korbácsolta fel a kedélyeket és szolgáltatott beszédtémát.

guide
#611 guide 2016. október 31. 00:07  
DUdi:
Én ezt értem. Azt nem értem, hogy ha nincs rá ok akkor mi a bánatos francért állnak neki egy olyan taktikának aminek a végét nem látják? Nem az első eset idén, hogy olyan bődületes ökörséget csinálnak, hogy azt az egyszeri mezei szurkoló is látja. Engem spec érdekelne, hogy miért hozták olyan korán? Nem nagyon volt ekkor sem tempóvesztése. Valamint miért hozták ki 25 kör után egy újabb közepes gumis etapra, amikor szintén nem volt nagyobb gumikopás és tempóvesztés? Értem én, hogy rádiózott, de láthatólag nem volt okuk erre az idiótaságra. Én egy mezei néző vagyok, de ezt egyenlőre nem tudom megemészteni.

Szerintem ezt a taktikát még a verseny előtt eldöntötték és azért hozták olyan korán.
Elvileg én is azt hittem,hogy a két kiállás lesz a jó.Más magyarázatot nem nagyon tudok.

BCS_F1
#610 BCS_F1 2016. október 31. 00:03  

Lewis, Max és Rosberg pályalevágása más és más volt. De igazából értékelhető előny és pozíciót csak a német nyert vele. A szégyen, hogy azt nem szankcionálják. Erre amolyan Vettelesen F*ck OFF, Stewards!

sába
#609 sába 2016. október 30. 23:58  

https://www.youtube.com/watch?v=OawITEWP6Ow

Vettel rádiózása :)

DUdi
#608 DUdi 2016. október 30. 23:56  
guide:
Az a baj,hogy nem volt gumijuk és előzni se lehetett ezen a pályán. Kiminek volt egy új közepes és egy alig használt közepes.Az a lágy,amin rajtoltak,plusz 3 használt szuper lágy. Vettelnek egy új közepes,meg egy használhatatlan közepes,mert ő a szabadedzésen belerakott vagy 30 kört.Neki is az az egy lágy,amin rajtolt és 1 új szuper lágy,meg 2 használt szuper lágy. A szuper lágy nem sokat ért.Esetleg akkor lehetett volna használni,ha baj van.Szerintem eredetileg nagyobb gumikopásra számítottak és Kimi azért rakták erre a taktikára.Vettellel ez meg sem csinálhatták volna,mert nem volt hozzá másik közepes szettje.Utólag hatalmas melléfogás volt,de ez már sajnos nem újdonság.

Én ezt értem. Azt nem értem, hogy ha nincs rá ok akkor mi a bánatos francért állnak neki egy olyan taktikának aminek a végét nem látják? Nem az első eset idén, hogy olyan bődületes ökörséget csinálnak, hogy azt az egyszeri mezei szurkoló is látja.
Engem spec érdekelne, hogy miért hozták olyan korán? Nem nagyon volt ekkor sem tempóvesztése. Valamint miért hozták ki 25 kör után egy újabb közepes gumis etapra, amikor szintén nem volt nagyobb gumikopás és tempóvesztés? Értem én, hogy rádiózott, de láthatólag nem volt okuk erre az idiótaságra.
Én egy mezei néző vagyok, de ezt egyenlőre nem tudom megemészteni.

guide
#607 guide 2016. október 30. 23:50  
DUdi:
és #599 ICEMANBEN Mint lejjebb is írtam Seb dobogója (már ha megtarthatja) tompítani fogja ezt az ökörséget. Nem túl kellemes ilyet olvasni a látottak alapján. Persze Seb esetében remek munkát végeztek. Csak hát a másik autót meg elb@szták. De hát kit érdekel ez?

Az a baj,hogy nem volt gumijuk és előzni se lehetett ezen a pályán.
Kiminek volt egy új közepes és egy alig használt közepes.Az a lágy,amin rajtoltak,plusz 3 használt szuper lágy.
Vettelnek egy új közepes,meg egy használhatatlan közepes,mert ő a szabadedzésen belerakott vagy 30 kört.Neki is az az egy lágy,amin rajtolt és 1 új szuper lágy,meg 2 használt szuper lágy.
A szuper lágy nem sokat ért.Esetleg akkor lehetett volna használni,ha baj van.Szerintem eredetileg nagyobb gumikopásra számítottak és Kimi azért rakták erre a taktikára.Vettellel ez meg sem csinálhatták volna,mert nem volt hozzá másik közepes szettje.Utólag hatalmas melléfogás volt,de ez már sajnos nem újdonság.

BCS_F1
#606 BCS_F1 2016. október 30. 23:50  
IcemanBen:
https://twitter.com/F1Nova/status/792847853911760898 Azért Ham sem nagyon vette el... vsc előtt több másodperces előnyt szerzett.

Ez nem igaz, az újraindítás után ott volt mögötte Rosberg. A 4 mp-t kiautózta

andrea1
#605 andrea1 2016. október 30. 23:37  
DUdi:
és #599 ICEMANBEN Mint lejjebb is írtam Seb dobogója (már ha megtarthatja) tompítani fogja ezt az ökörséget. Nem túl kellemes ilyet olvasni a látottak alapján. Persze Seb esetében remek munkát végeztek. Csak hát a másik autót meg elb@szták. De hát kit érdekel ez?

Ez a mai nagyon csalodaskelto volt, vagy amulthet

Lombardo
#604 Lombardo 2016. október 30. 23:32  
HappyBobby:
Ugyanezt rádiózta Hamilton is. Szépen Kivették a kedvenc elől, hogy helyzetbe hozzák és nehogy Kimi mögött fejezze be a futamot.

De akkor miért nem a pályán cserélték meg őket, mint az RB? Verstapennek ugyanúgy 11 kör gumielőnye volt Riccel szemben, mint Vettelnek Raikkonennel szemben. Teljesen értelmezhetetlen döntés volt ez a közepes gumis kiállás.

albutr
#603 albutr 2016. október 30. 23:30  
Max3:
jó volt ez így, Ves megérdemelte bőven ezt a büntit. Sóderágy kellene oda, hogy aki levágja még véletlenül se tudjon előnyben visszajönni. Ric meg így járt, ha nincs ez a Verstappen, meg se tudta volna közelíteni Vettelt. Nehogymár Vettelt ezért megbüntessék, amikor nem is féktávon volt, meg ilyen felfokozott idegállapotban simán érthető. Arról nem is beszélve, hogy eddig Ves többszörösen büntetlenül előadhatta ezt a manővert, most Vettel először alkalmazza, de csak azért mert pont Ves volt megint görény, és erre megbüntetnék Vettelt, hát az qrva nagy geciség lenne.

csakhát ezt sokszor kértékszámon hogy ezért miért nm jár bünti a hollandnak?

Thibczy
#602 Thibczy 2016. október 30. 23:29  
kimpa:
Sziasztok, Kimi mit nyilatkozott? Nagyon dühös vagyok, Kiminél mostanában igen rosszul dolgoznak. Remélem nincs igazam és nem azért volt ez a taktika, hogy Vettel előtte legyen. Nem harcolnak VB címért, remélem nem így van!

Mi más lenne a magyarázat? Meg kell nyugtatni a Fucker lelkét.

DUdi
#601 DUdi 2016. október 30. 23:23  
andrea1:
Haha az a fej meg.tarkóvakarás.közbe :D de jól emlékszem h nem.vizsgálják? Ted Kravitz reports that Jean Todt is not happy with the language Sebastian Vettel used on the radio 593 Úgy látszik ma Kimi nem.volt.tényező de sehogyse

és #599 ICEMANBEN
Mint lejjebb is írtam Seb dobogója (már ha megtarthatja) tompítani fogja ezt az ökörséget.
Nem túl kellemes ilyet olvasni a látottak alapján. Persze Seb esetében remek munkát végeztek. Csak hát a másik autót meg elb@szták. De hát kit érdekel ez?

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 23:25

kimpa
#600 kimpa 2016. október 30. 23:21  

Sziasztok, Kimi mit nyilatkozott?
Nagyon dühös vagyok, Kiminél mostanában igen rosszul dolgoznak.
Remélem nincs igazam és nem azért volt ez a taktika, hogy Vettel előtte legyen.
Nem harcolnak VB címért, remélem nem így van!

IcemanBen
#599 IcemanBen 2016. október 30. 23:17  
DUdi:
MA csak Sebről beszélt? :O Arrivabene: "We have shown that we know how to make strategies. Vettel drove very well. He deserves the podium"

Megmutatták tényleg... a másik versenyzőjüket meg futamok óta megszivatják.

andrea1
#598 andrea1 2016. október 30. 23:13  
DUdi:
Inkább mind a kettő az volt. Amúgy ezt mondta Kimi a Nicos esetről: "I don’t know if we touched. I didn’t feel anything." Kimi Raikkonen on contact with @HulkHulkenberg. #F1 #MexicanGP

Haha az a fej meg.tarkóvakarás.közbe :D de jól emlékszem h nem.vizsgálják?

Ted Kravitz reports that Jean Todt is not happy with the language Sebastian Vettel used on the radio

593
Úgy látszik ma Kimi nem.volt.tényező de sehogyse

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 23:14

deze75
#597 deze75 2016. október 30. 23:13  
Diák Murphy:
Újabb kemény érvek, csak így tovább a vörös úton. Mindig is ilyenek voltatok. 2006: Nagy gonosz Alonso csal, szegény Schumacher 2011: Nagy gonosz Vettel csal, szegény Alonso 2016: Nagy gonosz Verstappen csal, szegény Vettel 2021(?) Nagy gonosz N/A csal, szegény Verstappen? Mint a szélkakasok.

Mindenben igazad van!!!!!!!!!!!
Na tünés a picsába!!!!Ha nem tetszik még a lófejet is küldjük..........me ilyenek vagyunk a fórumon keresztül ,de amúgy félünk a fajtádtól......Frontival még ki is rugatunk,mert nekünk a szívünk vörös

IcemanBen
#596 IcemanBen 2016. október 30. 23:11  

https://twitter.com/F1Nova/status/792847853911760898

Azért Ham sem nagyon vette el... vsc előtt több másodperces előnyt szerzett.

IcemanBen
#595 IcemanBen 2016. október 30. 23:08  
aw123:
Futam embere ki lett?

Vettel

DUdi
#594 DUdi 2016. október 30. 23:08  
aw123:
Futam embere ki lett?

Seb
https://pbs.twimg.com/media/CwC1F9hWcAAI0Cu.jpg

DUdi
#593 DUdi 2016. október 30. 23:06  

MA csak Sebről beszélt? :O

Arrivabene: "We have shown that we know how to make strategies. Vettel drove very well. He deserves the podium"

kimi-sebfan
#592 kimi-sebfan 2016. október 30. 23:05  

Amúgy nem akarok senkivel személyeskedni,de nem hiányol senkit itt a csajszija(vagy esetleg a fiúja)?
Én léptem is,dolog van!

aw123
#591 aw123 2016. október 30. 23:05  
sába:
De mint az előttem szólók elmondták, Max suttyóskodása nélkül Ricsi abban a kanyarban biztosan nem ér Vettel nyakára.

Abban nem csak parral kesobb :) es egy tiszta helyzetben meg lehet, hogy konyebb dolga is lett volna vettellel.

DUdi
#590 DUdi 2016. október 30. 23:04  
sába:
Szerintem nem a 2. kerékcsere volt a mérvadó hiba, hanem az amikor nem hagyták kinn lágyon tovább. Vettel azokkal a körökkel került helyzetbe, még úgy is hogy elég sok időt elvesztegetett Massa mögött.

Inkább mind a kettő az volt.

Amúgy ezt mondta Kimi a Nicos esetről:
"I don’t know if we touched. I didn’t feel anything." Kimi Raikkonen on contact with @HulkHulkenberg. #F1 #MexicanGP

vandr
#589 vandr 2016. október 30. 23:03  
sába:
Szerintem nem a 2. kerékcsere volt a mérvadó hiba, hanem az amikor nem hagyták kinn lágyon tovább. Vettel azokkal a körökkel került helyzetbe, még úgy is hogy elég sok időt elvesztegetett Massa mögött.

Pontosan.

aw123
#588 aw123 2016. október 30. 23:03  

Futam embere ki lett?

sába
#587 sába 2016. október 30. 23:01  
albutr:
sok igazság van benne.

De mint az előttem szólók elmondták, Max suttyóskodása nélkül Ricsi abban a kanyarban biztosan nem ér Vettel nyakára.

kimi-sebfan
#586 kimi-sebfan 2016. október 30. 23:00  
Diák Murphy:
Ne reménykedj. Amúgy látom kemény cáfolatot sikerült erre összehoznod. Ez igen! Méltó egy tifosihoz.

Leszarom a Ferrarit!

sába
#585 sába 2016. október 30. 22:58  
DUdi:
Az egy dolog, hogy mit mondott. De nem volt lassulása. Seb aki elvileg jobban boldogult a gumival max 1-2 tizedeket hozott rajta (és azt sem mindig). Abszolút érthetetlen volt amit csináltak. Nem éreztem azt, hogy mindenképpen cserélni kell a gumikat. Ráadásul használt (bár pár körös) de közepes gumira.

Szerintem nem a 2. kerékcsere volt a mérvadó hiba, hanem az amikor nem hagyták kinn lágyon tovább. Vettel azokkal a körökkel került helyzetbe, még úgy is hogy elég sok időt elvesztegetett Massa mögött.

albutr
#584 albutr 2016. október 30. 22:58  
DUdi:
[origo] GPhírek@origoGPhirek Keményen beszólt Vettelnek @danielricciardo: "Nem érdemli meg, hogy ott álljon. Azt csinálta, amire mindig panaszkodik, mozgott a féktávon." @danielricciardo nem kímélte @LewisHamilton-t sem. "Nem értem, hogy vezethetett, amikor a rajt után levágta a kanyart. Büntetést érdemelt."

sok igazság van benne.

Go.Michael
#583 Go.Michael 2016. október 30. 22:52  
F1890:
pedig most a gumik nem koptak vettel konstansan ment lágyakon és keményeken is. jövőre ugyanilyen futamokat várjál ahol dögunalom van mert masszív gyorsulás, több aero nehezebb előzés. és gumikopás elvileg olyasmi lesz mint most.

Igaz, de a gumikopás betudható a mexikói extrém környezetnek. Jó lenne fellendíteni ezt a sportot, mert a történelemben nem volt ennyire steril, sőt.

DUdi
#582 DUdi 2016. október 30. 22:51  
VettelFactor:
Szerintem Kimi rádiózásai miatt hozták, futamon is bejátszották, hogy panaszkodik a gumikra.

Az egy dolog, hogy mit mondott. De nem volt lassulása. Seb aki elvileg jobban boldogult a gumival max 1-2 tizedeket hozott rajta (és azt sem mindig). Abszolút érthetetlen volt amit csináltak. Nem éreztem azt, hogy mindenképpen cserélni kell a gumikat. Ráadásul használt (bár pár körös) de közepes gumira.

HappyBobby
#581 HappyBobby 2016. október 30. 22:51  
VettelFactor:
Szerintem Kimi rádiózásai miatt hozták, futamon is bejátszották, hogy panaszkodik a gumikra.

Ugyanezt rádiózta Hamilton is. Szépen Kivették a kedvenc elől, hogy helyzetbe hozzák és nehogy Kimi mögött fejezze be a futamot.

f1m12
#580 f1m12 2016. október 30. 22:51  
Diák Murphy:
Segény picsi Fettejkétőj evették a játékát, brü-hü-hű. Jaaaj engdjétek már, szgény durcás "bju fjeg" rinyálóst. Remélem Max még szívatja egy párszor. Élvezet látni ahogy Füstül őrjöng :D

Te olvasod magad? Ilyen retaldált vagy? Ha csak Vetted valt ki belöled ilyet, akkor mi lett veled? Mi a faszomat ártott neked, h szimpla utálatod Ilyen szöveget eredmènyez? Nem elèg annyi h a pilóta egy hulye fasz utálod ès kèsz? Hanem itt ègeted magad ès a ronda frusztrációdat szètszorod itt nekünk. Azèrt több tiszteletet már, itt pilótákrol írsz. Megmondanâm kivel engedj meg ilyen stílust de azert itt tiltás jár.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”