Dühkitörés után: Vettel bocsánatot kért az FIA-tól, Ricciardót túl optimistának találta

írta: M4Sport
2016. október 30. 23:29
FOTÓ: ©xpbimages.com

Nem volt elégedett az FIA elnöke Sebastian Vettel dühkitörésével Mexikóban. A német bocsánatot kért Charlie Whitingtól, de indokoltnak látta érzelmeit.

„Sebastian, nyugodj le, nyugodj le!” – ha már Maurizio Arrivabenének kell közvetlenül a versenyzőjéhez szólnia, ott valami komoly dolog történt! Márpedig Sebastian Vettelt a csapatfőnöke szólította meg, miután Max Verstappen miatt a verseny hajrájában perceken át olyan indulatosan szitkozódott, hogy közben egy pillanatra még Daniel Ricciardo ellen is megfeledkezett védekezni.

Nem kérdés, a négyszeres bajnok elveszítette a fejét holland kollégája önfejűsége miatt, és még az is előfordulhat, hogy ez végül a Monza óta első dobogós helyezésébe fog kerülni. Az FIA a leintés után vizsgálatot indított a Ricciardóval való koccanása ügyében.

A Sky Sports arról számolt be, hogy a szövetség elnöke, Jean Todt élőben követte az eseményeket, és cseppet sem tetszett neki Vettel viselkedése, trágársága, valamint az, hogy a szövetség emberét is pocskondiázta. „Az FIA ezt úgy tekinti ezt, mint amikor a focista a bírót szidja” – mondta Ted Kravitz.

Vettel elárulta, az eredményhirdetés után első útja Charlie Whiting versenyigazgatóhoz vezetett, akitől azonnal elnézést kért. „Azonnal fölkerestem. Nem ez volt a helyes, de a védelmemre szóljon, hogy az érzelmek, az adrenalin elragadott. Nem értem, miért akarsz most sarokba szorítani azzal, hogy feleljek olyan kérdésre, ami újra pellengérre állíthat. Fölkerestem Charlie-t, elmondtam neki, miért mondtam, amit, és szerintem megértette” – mondta a Sky Sports riporterének, aki bár rákérdezett, mit szólt Whiting, ám ő közölte: „Ez nem a te dolgod.”

Vettel a Ricciardo elleni manőveréről, valamint volt csapattársa kritikus szavairól is véleményt formált. „Már ő is mondta nekem ezt” – utalt arra, hogy a féktávon történő irányváltást épp Austin óta figyeli szigorúbban az FIA, és erre Ricciardo felhívta rá a figyelmet, hogy éppen Vettel volt az egyik leghangosabb bírálója Verstappennek ez ügyben. „Én is meg akartam nézni még egyszer, ő is azt mondta, hogy megnézi még egyszer. Valóban nagyon keményen harcoltam, de úgy ítéltem meg, elég helyet hagytam neki. Daniel ilyen helyzetekben, ha a megnyíló résekről van szó, időnként elég optimista. Pontosan tudtam, hogy bármi áron be fog oda menni. Kár, hogy ütközés lett a vége. Csak annyit mondtam, hogy újra meg fogom nézni az esetet, és ha valami olyan történt, akkor megbeszélem majd Daniellel. Mindketten a dobogóért mentünk, mindent megtettünk, amit tudtunk.”

A Verstappen-esetről elmondta: „Mark… vagyis Max féktesztelt az első két kanyarban. Nagyon gyenge volt a kigyorsításom, érthető, hogy nem voltam boldog. Max nem állt félre, feltartott, és ezzel Daniel elé lökött. Talán az ő szempontjukból ennek volt értelme, az enyémből viszont nem.”

FIA
Oszd meg!





5 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

normális
#5 normális 2016. október 31. 12:23  

Micsoda egy arrogáns f˙˙sz ez a Vettel ! Nem hiába, német ...

sába
#4 sába 2016. október 31. 00:46  
BCS_F1:
Nincs is baj ezzel, csak az FIA-nak és a stewardoknak kellett volna címeznie, nem a versenyigazgató felé.

Charlie Whiting is the FIA Formula One Race Director, Safety Delegate, Permanent Starter and head of the F1 Technical Department, in which capacities he generally manages the logistics of each F1 Grand Prix, inspects cars in parc fermé before a race, enforces FIA rules, and controls the lights that start each race.
Jó helyre ment az.

BCS_F1
#3 BCS_F1 2016. október 30. 23:47  

Nincs is baj ezzel, csak az FIA-nak és a stewardoknak kellett volna címeznie, nem a versenyigazgató felé.

sába
#2 sába 2016. október 30. 23:45  

Na, Vettel ma kemény mint a vídia. Jól helyre tette a sky riporterét is. :)

claydavis
#1 claydavis 2016. október 30. 23:45  

Ott a kulcs: féktesztelte Verstappen Vettelt, akinek emiatt lassítania kellett és irányt váltania, miközben Ricciardo pont agresszíven vetődött be, mint mindig, itt Sebnek nem volt választása, behúzódott. Ezt nevezik versenyszituációnak. 1) Max egy sor vitatható szituáció után még belassította Sebet. 2) Seb nem akart balesetet, balra húzódott, de vitathatóan betartott ezzel (szerintem nem szándékosan hanem Maxra reagálva) Ricciardónak. 3) Daniel, meg mint mindig, jócskán beesett a féktávba meggondolatlanul, nem tudott volna időben megállni, Vettelen fékezett. Ártatlan fél nem volt, de ezek közül pozíciót csak Verstappen nyert (pontosan ő nem veszített), mert gyakorlatilag kikerülte a helycserét azzal, hogy inkább nem lassított, hanem kiegyenesítette a pályát (és igen, akkor a Merciket is büntethetnék). Sebet én azért figyelmeztetném az irányváltás miatt, Danielt meg, hogy ne essen be olyan keményen a féktávokba, mert előbb-utóbb felöklel valakit és kap egy 10 rajthelyes büntetést.

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 23:46

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”