Eddie Jordan: Alonsónak nem a McLarenre, hanem csapattársára kellene számítania

Írta: SzNZsolty
2011. július 26. 16:44
Eddie Jordan
© Xpb.cc

A Német Nagydíj után a Ferrari versenyzője, Fernando Alonso kijelentette, hogy az esélyeit illetően egy versenyképes McLaren nagy segítséget jelentene. A volt F1-es csapatvezető, Eddie Jordan a felvetés kapcsán a GPUpdate.net-nek adott nyilatkozatában arról beszélt, hogy a spanyol versenyzőnek több tiszteletet kellene mutatnia csapattársával, Felipe Massával szemben.

„Úgy gondolom, hogy furcsa volt hallanunk Alonsót, amikor arról beszélt, hogy a McLaren segítségére van szüksége. Valójában nem említette meg a csapattársát, ami furcsa, mivel őt kellett volna, hogy elsőként említse.”

„De amire nem volt szüksége, az Felipe bokszbeli legénységének hibája; ez egy boldog nap lehetett volna a Ferrari számára. Sokat számított volna a konstruktőri bajnokságban és számára is mentálisan, hogy Vettelt ötödikként látja végezni.”

„Bárcsak Fernando egy kissé kegyesebb lett volna a csapattársához, ahelyett, hogy csak a McLarenről beszél. Meg kellett volna említenie a csapattársát is.”

Annak ellenére, hogy Jordannek nem tetszettek Alonso szavai, egyértelműsítette, hogy ez a fajta hozzáállás a topversenyző ismérve is egyben.

„Ne feledjük, hogy minden versenyző rendkívül önző. Ez tipikus jellemzője egy topversenyzőnek. Nem hiszem, hogy valójában ez egy rossz dolog. Ilyenek az ösztöneik!”

Ajánld a cikket Facebook ismerőseid számára:

Cikkajánló iWIW ismerőseid számára:
Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

massapapa
#49 massapapa | 2011. július 27. 21:41 0 0  

guriga45 írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Ennyi! Szerintem is pontosan erről van szó!

norcea
#48 norcea | 2011. július 27. 08:06 0 0  

mrobi írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Előbb azt kellene tisztázni, hogy mi a siker :-) De ez már egy filozófiai kérdés, és eléggé off lenne. A siker ma a legtöbb embernek az anyagiakat és a hatalmat jelenti. Ez no comment. Ha így vesszük, akkor nagyjából valóban az a helyzet, amit írsz.

guriga45
#47 guriga45 | 2011. július 27. 07:48 0 0  

MS_argo001 írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Már tanult belőle Alonso,azóta okosabban csinálja,már a szerződésekor tett arról...

guriga45
#46 guriga45 | 2011. július 27. 07:45 0 0  

Hombre B írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Persze,hisz mindent meglehet magyarázni mert nehezebb azt mondani ami a valóság,hogy nagyívből teszünk Massa taktikájára első Alonso...ez ám a csapat szellem:)))

guriga45
#45 guriga45 | 2011. július 27. 07:42 0 0  

Jordan részben igaza van,de ebben hibás a csapat is akik amióta itt vannak az F1-ben mindig is egyszemélyes csapatot alkottak,erre csak rá tesz egy lapáttal Alonso aki ha nyilvánosan nem is de a szponzori nyomásra első számú versenyzővé nevezték ki,és mint mindenki tudja ha olyan a csapattársa aki nála gyorsabb azt elintézi,akár nyilvánosan is,(2007,Magyar nagydíj) de ha nem megy a szekér akkor jön a hiszti és a mutogatás,Alonso mellé Piquet pilóták valók akik bármit megtesznek érte akár szó nélkül is....

qwerm
#44 qwerm | 2011. július 26. 23:39 0 0  

hol az a káka? keressük még. mert nagyon nincs meg. hogy lehet a semmibe belekötni?

Kimilton
#43 Kimilton | 2011. július 26. 21:25 0 0  

Szerintem meg alapvetően azzal van baj, hogy a Ferrari magasról tesz MAssara, ennek sorozatosan tanúbizonyságot adnak a futamokon. Persze McLarennek ez csak jó.

Árne
#42 Árne | 2011. július 26. 21:10 0 0  

bocs hogy ide linkelem, leginkább ferrarisoknak (és esetelg a szerkesztők figyelmébe) ajánlom.
http://www.f1hirek.hu/f1/20110726-f1-radikalisabb-autot-iger-2012re-a-ferrari.html

MS_argo001
#41 MS_argo001 | 2011. július 26. 20:35 0 0  

júdás írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Szeretem, amikor kiforgatják az emberek gondolatait. :)

júdás
#40 júdás | 2011. július 26. 20:21 0 0  

Persze a szponzorok miatt gyorsabb Alonso :)) Massa meg a szponzorok nélkül lassú :)) . Massa is elléphetett volna kerékcsere előtt Vettel ellenében , mint ahogy Alonso tette Webberrel és akkor nem számított volna az a hiba a boxban . De biztos ezért is a szponzorok a hibásak. Az öreg bankár beöltözött azt elszúrta Massa kerékcseréjét.

Hombre B
#39 Hombre B | 2011. július 26. 19:48 0 0  

Friss hír (nem hiteles):

"Ferrari has signed Nigel Leaper current head of ’composites’ (carbon fiber) of the Lotus-Renault."

Illetve:

Massa box hibájára a magyarázat:

"Silverstone was the first race we ran with a completely new specification of wheel nut, which has been very interesting, because in the British Grand Prix, our pit stops were the quickest in the race. Then, in Germany we were again using this new wheel nut, which does work better, but the system is still not perfect and, at Felipe’s last tyre change, we lost the connection between the wheel nut and wheel nut gun, which cost us around one and a half seconds. So we have more work to do on perfecting it.”

Forrás és egyben egy rövid Domenicali cikk:

http://motorsport-magazin.hu/showthread.php?8-Ferrari&p=271#post271

ihászjóska
#38 ihászjóska | 2011. július 26. 19:41 0 0  

Kar,h ilyen bulvar iranyba megy az oldal.Errol a teljesen erdektelen Jordan nyilatkozatro van cikk,Sutil zsenialis nurburgringi teljesitmenyerol meg egy sor sincs.

bighy
#37 bighy | 2011. július 26. 19:38 0 0  

volt ugy h ment 25 kort a lagyon es utana meg 10et ugyan olyan gumival. a tobbiek meg szepen elosztottak, persze h lemarad. nem tudom h miert probaljkoznak ilyenekkel maikor lattak h mar tobbszor nem jott be

sztárvorsz
#36 sztárvorsz | 2011. július 26. 19:36 0 0  

MS_argo001 írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Hát igen, nem nagyon tud másra gondolni az ember. Van egy pilóta aki évről évre képes alul múlni magát, a Ferrari-nak viszont évről évre tetszik ez, és hosszabbít vele. Ezek szerint nekik pontosan erre van szükségük. Érdekes hogy ez a Ferrari-nak valójában nem nagyon kedvez, ellenben Alonso statisztikájának és a szponzoroknak már inkább csak.

Akkor fog megdőlni ez az Alonso - Santander birodalom, hogy ha Monti majd talál egy olyan pilótát aki mögött szintén nagy pénzek állnak majd, tegyük fel egy Perez (már most spannolnak vele) és akkor majd megint kísértésbe esik.



roberto65
#35 roberto65 | 2011. július 26. 19:36 0 0  

Szerintem a legnagyobb baj, hogy a Ferrari néha megfeledkezik Massáról. Kihívják Alonsot, aztán vagy 4-5 körrel később eszükbe jut, hogy Massával is csinálni kéne valamit. Erre a legjobb példa a brit Nagydíj, ahol minden kiállásával 6-7 másodperccel messzebb került Hamiltontól. Ha ezek nincsenek, simán bejött volna 4-nek. De ugyan ez igaz a Német és az Európa Nagydíjra is.
De visszatérve a német futamra, amit most csináltak az még siralmasabb volt. Kint hagyták vagy 10 körrel tovább, mint az első 3-at. Persze, hogy egy bokszkiállásnyi előnyt szereztek vele szemben. De ugyan ez igaz Vettelre is.
Na, de egy szó mint száz, a Ferrarinak sürgősen javulnia kéne e téren is, ha a konstruktőriben is labdába akarnak rúgni.

csöpi 1
#34 csöpi 1 | 2011. július 26. 19:27 0 0  

Massát ha hajszálhijján is de kiengedhedték volna Vettel előtt, ehelyett ők biztos 5-ik helyre mentek.

bighy
#33 bighy | 2011. július 26. 19:10 0 0  

alonso erosebb mint massa, de a ferrari oda kene figyeljen massara mert vag ya boxban hibaznak, vagy eltaktikazak magukat, valamit mindig csinalnak massaval. es szerintem ugyan ez van a kocsi beallitasaval is. es ha osszesamolnuk a pontokat amit igy elveszitett nem nagy kulombseg lenne kozte es alonos kozt. go massa

porosas
#32 porosas | 2011. július 26. 18:32 0 0  

Massa saját magán sem tud segíteni, nemhogy Alonsonak. Mégis minek kellett volna megemlítenie? Jorden, you’re shit and you know you are.

Utoljára módosítva: 2011. július 26. 18:34

MS_argo001
#31 MS_argo001 | 2011. július 26. 18:21 0 0  

sztárvorsz írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Gondolom, itt magasabbra futnak a szálak. Alonso és a szponzorai nem engedhetnek meg még egy olyan esetet mint 2007-ben a McLarennél.

Cooper82
#30 Cooper82 | 2011. július 26. 18:16 0 0  

Igen, Alonso egy f@sz, ez nem újdonság... De Massa is jobban felvehetné vele a tempót.

sztárvorsz
#29 sztárvorsz | 2011. július 26. 18:11 0 0  

Ebbe nem tudom mennyire kell ezt belelátni, a tavalyi "ridicolous" esetnél inkább lenne felróható ez Alonso-nak. Mindenesetre biztos igaza van Alonso-t ismerve, meg az eddig látottak alapján... csak nem hiszem hogy ez itt a lényeg, inkább a csapat hozzáállása kérdőjelezhető meg. Massa például 2008-ban szerintem nagyon is gyors tudott lenni, de most egy kalap nulla a teljesítménye. Vagy rá kellene állnia a csapatnak arra hogy ki találják Massa problémáit, ráfejlesszenek, vagy ha tényleg elvesztette a képességeit, akkor le kellene cserélni egy olyan pilótára aki közel hozza Alonso szintjét. Mert ebből a helyzetből nekem az jön le, hogy a Ferrari háza táján diktatórikus körülmények uralkodnak. Kell egy pilóta aki nyerhet, meg egy aki adatot gyűjthet azt kész. Csak azt mondjuk elfelejtik, hogy ha tavaly Massa is pontokat rabolhatott volna az RB-től akkor Alonso röhögve nyerte volna a vb-t, plusz a konstruktőrin sem feltétlen 3.-ak...De ezek szerint inkább lemondanak a címről, de Alonso-t nem baszogassák!

Seba
#28 Seba | 2011. július 26. 18:02 0 0  

Árne írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Ha Vettel előzésképtelen akkor Massának semmit sem kellett csinálnia, védekeznie sem, következésképpen Massa teljesítménye is nulla. :D Legalábbis a te gondolatmenetedet követve ez derül ki :D

Utoljára módosítva: 2011. július 26. 18:02

Árne
#27 Árne | 2011. július 26. 17:57 0 0  

a végén kiderül, hogy Alonsonak és Massának is szövetkeznie kell, hogy a Ferrari vb esélyes legyen.....ezt a gyíkságot. Massa házának elejét szó sem érheti a hétvégi futam után. Jól megdolgozta Vettelt, bár ehhez kellett atz is, hogy Vettel előzésből analfabéta legyen. Viszont ahhoz képest hogy idén eddig 2 helyszínen is (nemtudom pontosan meikeken) úgy engedte el, mintha ott sem lenne (ami egyébként elgumitaktikázásból származó hiba), ahhoz képest ez nagyszerű teljesítmény, de mondom, ehhez Vettel előzésképtelensége is kellett. a lényeg, hogy szép volt Felipe!
Forza Scuderia.

zenon
#26 zenon | 2011. július 26. 17:47 0 0  

Eddie Jordan már nem emlékszik a tavalyi évre. Pedig akkor Massa egy cseppnyit nem segített Alonsónak a hajrában.

roberto65
#25 roberto65 | 2011. július 26. 17:46 0 0  

Alosan írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Ez a Ferrari hülyesége volt. Direkt figyeltem, hogy Alonso kb a 4. mért köre volt a legjobb a keményen. Erre Massa ment 1 mért kört, aztán visszahívták a boxba. Ha kint hagyják még pár körre, simán bejutott volna lágy nélkül.

MS_argo001
#24 MS_argo001 | 2011. július 26. 17:45 0 0  

Szerintem a Ferrarinak is kellene változtatnia a Massához való viszonyán, nem csak fordítva. Így úszik a konstruktőri 2. hely.

roberto65
#23 roberto65 | 2011. július 26. 17:44 0 0  

Csak ezeknél az elengedéseknél azt felejtitek el, hogy szarrá kopott gumikkal nem igen lehet tartani egy friss gumis Red Bull-t. És ha jól emlékszem, a német nagydíjon is tartotta Webberéket egy körön keresztül, amíg ki nem állt.

Scarmond
#22 Scarmond | 2011. július 26. 17:39 0 0  

Massa nem csak teljesítményben hanem akaraterőben is 0. Amikor kicsit is szükség lenne rá (fel kell tartani a vetélytársakat) mintha mi sem történne elengedi őket, irányváltoztatás nélkül, pedig nem lekörözésről beszélünk. Csodálom a Ferrari-t hogy még nem rúgták ki páros lábbal.

mrobi
#21 mrobi | 2011. július 26. 17:38 0 0  

norcea írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

ebben igazad van, de ez a filozófia igaz MINDEN sikeres emberre, csak valaki kimutatja, valaki meg álarcot húz elé. sajnos egy ilyen világban élünk, ha érvényesülni akarsz ezt kell tenned.

norcea
#20 norcea | 2011. július 26. 17:32 0 0  

cnote76 írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Az elkötelezettséget illetve az önbizalmat ne keverjük a törtetéssel ill. az önzéssel. Bár a Forma 1-re sok esetben igaz, de itt is voltak kivételek. De más sportokra ill. az élet egyéb területeire ne általánosítsunk, mert sajnos ezért tartunk ott ahol, mert ez az uralkodó mentalitás.

mrobi
#19 mrobi | 2011. július 26. 17:26 0 0  

Massa aztán nagy segítség. Barcelonában meg Silverstoneban csak úgy elengedte Vettelt.

Hombre B
#18 Hombre B | 2011. július 26. 17:23 0 0  

Alosan írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Tavalyi belga időmérőn volt utoljára, hogy Massa Alonso előtt végzett a kvalin... nem is tudom, hogy a van e hasonló különbség más él csapatnál...

Utoljára módosítva: 2011. július 26. 17:23

Pogci
#17 Pogci | 2011. július 26. 17:21 0 0  

Alosan írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Pontosan. Massát kevésnek érzem ahhoz, hogy sokat segítsen Alo-nak. Egy-két versenyen megfoghat egy redbullt, de ez kevés. Bár sajnos u.e-t elmondhatjuk a Mclarennél. Mostanság Button nincs formában. Az igaz Silverstonban elrontották a versenyét, de a német nagydíjon sem remekelt...Valószínüleg Vettel és Massa mögött ért volna be, ami nem segít Hamiltonnak.Nemsokára számítok arra,hogy írnak ,hogy hogy képzelem,hogy leírom Buttont, neki is van még esélye harcolni a VB-ért stb.stb... Ami igaz, hisz esélye van, de még egy két futam és Viszlát VB esély!(majd meglátjátok). Remélem a csapattársak kicsit erőre kapnak és egy kis szerencsével értékes pontokat vehetnek el a Red Bull-tól.

Alosan
#16 Alosan | 2011. július 26. 17:18 0 0  

Hombre B írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Én is ezt gondolom.
Alonso 16 verseny óta,mindig Massa elől rajtolt!

ann23
#15 ann23 | 2011. július 26. 17:15 0 0  

Na, ha meg megemlíti, tuti abba köt bele vki. :D
Sztem tök egyértelmű, h a csapattárs az első akinek segítenie kell adott esetben.

Hogy nézett volna ki, ha Alonso azt mondja, h "Felipe is összeszedhetné magát mögöttem"?! A McLaren nélkül nem megy, nekik meg a sajtón keresztül kellett üzenni. Úgy látszik, vették az adást. :D

Hombre B
#14 Hombre B | 2011. július 26. 17:13 0 0  

Csak kérdés Alonso tud-e a csapattársa segítségére számítani, mikor a csapat hibája miatt veszít pontot (Massa), vagy mikor úgy engedi el a legfőbb riválist, mintha ott se lenne a pályán...

Mark Hughes a McLaren hétvégi szárnyalásáról, RB-ről, Ferrari-ról:

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/formula_one/14285593.stm

Tombazis interjú:

http://motorsport-magazin.hu/showthread.php?8-Ferrari&p=267#post267

Utoljára módosítva: 2011. július 26. 17:13

Alosan
#13 Alosan | 2011. július 26. 17:07 0 0  

Nehéz segítséget várni egy olyan csapattárstól,aki csak lágy gumin tud bejutni a Q2-be.

Utoljára módosítva: 2011. július 26. 17:12

cnote76
#12 cnote76 | 2011. július 26. 17:00 0 0  

„Ne feledjük, hogy minden versenyző rendkívül önző. Ez tipikus jellemzője egy topversenyzőnek. Nem hiszem, hogy valójában ez egy rossz dolog. Ilyenek az ösztöneik!”

Na ez igaz, sőt minden élsportolóra, vagy akármiben nagyon sikeres emberre igaz h önző és beképzelt. Másként nem is lehet valaki valamiben első, ha előzékeny, és ha nem hiszi el magáról h mindenki másnál jobb, akkor nem TOP!

zotya88
#11 zotya88 | 2011. július 26. 16:57 0 0  

SANI{Ó írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Mit nem tudsz felfogni?:D Hogy legalább 4 5 autónak kel vettel előtt végeznie, hogy megfogják vettel?:D

Ne félj nem olyan összeesküvésről van szó, mint amiket emlegetsz:D

júdás
#10 júdás | 2011. július 26. 16:55 0 0  

Ha azt mondta volna ,hogy neki egyáltalán nincs segítségre szüksége mert egyedül is megszerzi magának VB-t akkor az lenne a probléma.

Pendulum
#9 Pendulum | 2011. július 26. 16:53 0 0  

Nem értem miért Alonsoba köt bele megint,Hamilton is ugyanazt mondta,hogy örül annak,hogy jó az autójuk és jó a Ferrari is ,mert szükségük van rájuk,ha megakarják nyerni a vb-t és ez így van.

SANI{Ó
#8 SANI{Ó | 2011. július 26. 16:51 0 0  

úgy tűnik nem csak nekem fura ez a segitsuk egymást gyerekek....

reálisan úgy is csak csapaton belül lehet elérni, max hogy pilóta pilótát segitsen (vagy parancsra vagy önként), ezért kár mind a McLarennek mind Alonak ilyen kijelentéseket tenni.

Max ha a cél hogy ne Vettel szerezze meg a VB-t, akkor meg a Red Bull-t kell támogatni 1000L...ugyanis Webber áll hozzá a legközelebb :D

pRoject
#7 pRoject | 2011. július 26. 16:50 0 0  

Jordan :DD

Kezdesz el LAUDÁSODNI...

G0007
#6 G0007 | 2011. július 26. 16:43 0 0  

hát ez nem furcsa inkább kicsit szomorú

Baboy
#5 Baboy | 2011. július 26. 14:22 0 0  

Ha Alonso első és Massa második és a McLaren nem versenyképes, Vettel gond nélkül harmadik mindig, ami aligha elég, max. ha MINDEN EGYES FUTAMON ez a befutó lesz, ami valószínűtlen. A McLaren is kell a Red Bull elé, egyértelmű hogy ezt értette Alonso. Abszurd hogy én a gép elől értem mire gondolt Alonso, de pár fazon a paddock-ból nem képes rájönni. Amilyen "szakértők" nyilatkoznak mostanság a Forma 1-ben, kb. én is nyugodtan ott lehetnék. Csak azért mert régen Jordan, Lauda, stb. nagy figurák voltak a Forma 1-ben még nem jelenti azt hogy a véleményeik érnek valamit, főleg ha egyértelműen hülyeségeket beszélnek.

pártatlan
#4 pártatlan | 2011. július 26. 14:08 0 0  

#2 travolta76
ha meg azt mondja, hogy Massa-ra és a Mekire, akkor meg azt mondhatják, hogy mással akarja megnyeretni magának a címet :)

sfdrake
#3 sfdrake | 2011. július 26. 14:02 0 0  

hdani9577 írta:

 

... kattintson ide a hozzászólás megjelenítéséhez ...

Egyikkel lát, a másikkal meg nem süt a szemébe a nap :D

travolta76
#2 travolta76 | 2011. július 26. 14:01 0 0  

Ha meg Massa-t említi akkor azzal jönnek, hogy tessék...tipikus 2. számú pilótaként számít rá, akinek csak az a feladata, hogy pontokat raboljon az ellenféltől! Van rajta sapka, nincs rajta sapka...:)

hdani9577
#1 hdani9577 | 2011. július 26. 13:54 0 0  

Az biztos hogy Massára is nagy szüksége van alonsonak ha vb akar lenni..

Jordan 2 szemüveggel jár :DD


VSR HÍREK
Formula 3 - Norisring

Norisring adott otthont a Formula 3 szezon negyedik versenyének. A rövid utcai aszfaltcsík, ezúttal is remek versenyeket hozott.

PGL HÍREK
PGL-FS 2012 Montreal előzetes

Következő állomásához érkezett a FormulaSeries bajnokságunk. A futamnak Montreal ad otthont.

formanet

WTCC
A TouringCarTimes voksolásán 2. lett Michelisz Norbert

Bár itthon ahhoz szoktunk hozzá, hogy Michelisz Norbi megnyeri a közönségszavazásokat, ez a második hely mégis felér sok itthoni elsővel

KIMI ÉS A WRC
Kimi RäikkönenIsmerjük már Kimit, mint a rossz pénzt..., vagy mégsem?

Biztos sokan ismerik a történetet a vakokról és az elefántról...

kövess a facebook-on
csiripelj a Twitter-encsatlakozz az IWIW-en