Egy „kicsit le van maradva” a Haas

írta: M4Sport
2016. november 07. 17:53
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Haas-istálló vezető versenymérnöke, Komacu Ajao elismerte, a csapat „kissé le van maradva” a 2017-es autó fejlesztésével, az új szabályok ugyanis komoly kihívások elé állítják a dolgozókat. A szakember úgy érzi, a szezon is kemény lesz, hiszen többet kell javulniuk futamról futamra.

Bár voltak gondjaik a fékekkel, és a látványos kezdés után visszaesett a teljesítményük, a Haas debütálása sikeresnek mondható, hiszen újonccsapatként több alkalommal is pontot tudtak szerezni, és volt, hogy az időmérő utolsó szakaszába is beverekedték magukat. Úgy tűnik, az elsőre jól csengő 8. helyet is sikerül megtartaniuk a bajnokságban, a jövővel kapcsolatban azonban vannak aggályaik.

2017-ben ugyanis alaposan megváltoznak a technikai szabályok, ez pedig „komoly kihívások” elé állítja az istállót, aminek rutinosabb ellenfelekkel kell szembenéznie a felgyorsuló fejlesztési versenyben. „A szabályváltozások új dimenziót nyitnak” – mondta Komacu a Motorsportnak egy hosszabb interjú során. „De, ha nem változtatnák meg az előírásokat, akkor is azt kellene tennünk, amit most teszünk, hogy minden a helyére kerüljön az új szezonnal kapcsolatban” – folytatta.

„Mit jelentenek ezek az új szabályok? Az autók sokat változnak, és a következő évben több fejlesztésre lesz szükségünk. Idén más volt a helyzet; nem érkezett annyi fejlesztés, ami nem volt olyan rossz, hiszen jó alappal rendelkeztünk és a szabályok stabilak voltak. Ahogyan megismertük az autót, és ahogy egyre professzionálisabban működtettük a csapatot, úgy váltunk egyre versenyképesebbé. De képzeljék csak el, ha jövőre ugyanannyit fejlődnénk év közben, mint most, akkor lemaradnánk, mert az új szabályok miatt a nagyok rengeteg fejlesztéssel állnak elő” – jelezte.

„Az autók, melyek részt vesznek az első versenyen, nem lesznek annyira kiforrottak, szóval rengeteg újítást fognak bevetni. Nekünk pedig tartanunk kell a lépést ezekkel a csapatokkal. Ez hatalmas kihívás lesz a csapat számára. Egy futam alatt kell majd elintéznünk azt, ami idén öt futamot vett igénybe” – magyarázta, majd megkérdezték, minden a terv szerint halad-e a csapat felkészülését illetően. „Nem mondanám, hogy minden a terv szerint halad. Egy kicsit le vagyunk maradva, de azért jól haladunk. Nem tartunk még mindenben ott, ahol elterveztük” – válaszolta.

A mérnök szerint a Haasnak nagyon nehéz dolga lesz, ha 2017-ben is ugyanazon a szinten akar teljesíteni, mint idén és meg akarja őrizni a 8. helyet. „A három legjobb csapat elhúzott. A Mercedes, a Red Bull és a Ferrari meglépett. Mögöttük van a Force India és a Williams, majd a McLaren és a Toro Rosso, ezután jövünk mi. A pontok tekintetében messze vagyunk tőlük, de ha a versenyképességet nézzük, akkor közel. Nincs messze a 6. hely, de pár dologgal szenvedtünk, és van, amiben újoncként javulnunk kell, szóval most a 8. pozíció a miénk. Komoly kihívás lesz ennek a helyezésnek a megtartása” – mondta, majd elmondta, miért gondolja így.

„Nyilvánvaló, hogy a McLaren-Honda sokat fog javulni. Ők egy gyári csapat. A Honda-motorok biztos gyorsulnak, és a McLaren is jó munkát végez majd. A Toro Rosso aerodinamikailag mindig nagyon jó munkát végez, jövőre pedig új Renault-motorokat kapnak. Ott a gyári Renault, ők most mögöttünk vannak, de erősebbek lesznek. Szóval nekünk is fejlődnünk kell, ha meg akarjuk tartani a 8. helyet. Nem mondhatom, hogy magabiztos vagyok a következő évvel kapcsolatban. Most alázatosnak kell lennünk. Meg kell értenünk a kihívásokat, és tisztában kell lennünk azzal, hogy a helyezésünk megtartása nehéz lesz, mivel nem vagyunk gyári csapat” – fogalmazott.

Oszd meg!





1 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Balrog
#1 Balrog 2016. november 08. 11:00  

már egy ideje próbáltam kideríteni, hogy mérnöki oldalon egyáltalán kik dolgoznak náluk jelenleg, de szinte semmi infó nincs erről, csak annyi, hogy tavasz óta erősítettek ezen a fronton. De például a több helyen aerodinamikai vezetőként feltüntetett Agathangelou a LinkedIn profilja alapján még mindig a Ferrarinál dolgozik, szóval az sem egyértelmű, hogy ő a jövő évi autó fejlesztéseiben részt vesz-e egyáltalán

Utoljára módosítva: 2016. november 08. 11:01

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”