Ezért nem büntették Hamiltont

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 31. 13:23
FOTÓ: ©xpbimages.com

Több szurkoló és pilóta is feltette a kérdést, miért nem kapott büntetést Lewis Hamilton az első kanyaros incidensért? Íme, a válasz: a telemetriai adatok megmutatták, visszavett a tempóból, miután előnyt szerzett az első kanyar levágásával.

Miután a címvédő elrontotta az első kanyart, blokkoló kerékkel a füves bukótérbe hajtott, majd azon átvágva a kettes kanyar „kihagyásával” tért vissza a pályára. A leintés után több ellenfél is fölvetette, ezért még büntetést is kaphatott volna (főleg annak fényében, hogy Max Verstappent egy hasonló manőverért szankcionálták), hiszen előnyt szerzett Nico Rosberggel szemben.

Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting valamint a testület versenybírái azonban vizsgálat alá sem vonták ügyet, hiszen „biztosak voltak abban”, hogy Hamilton nem szerzett komoly előnyt a kanyar levágásával. Bár első ránézésre valóban úgy tűnhet, megnőtt a távolság közte és üldözői között, ebben Rosberg és Verstappen koccanása is közrejátszott. Mivel a címvédő később a tempóból is visszavett – a telemetriai adatok is alátámasztják – meglátásuk szerint nem érdemelt büntetést.

Verstappen esetében azért jártak el szigorúbban, mert a holland „csak a kanyar levágásával tudta megtartani pozícióját Sebastian Vettellel szemben”, vagyis abban az esetben, ha rendesen beveszi a kanyart, a német tisztán le tudta volna előzni. Ő tehát – a versenybíróság indoklása szerint – ezért kapott öt másodperces büntetést, és veszítette el a harmadik helyezést.

A bírák Rosberg és Verstappen összecsapását is alaposan kivizsgálták, hiszen koccanásuk után a német is „levágta” a kettes kanyart. Ehhez azonban Verstappen manőverére is szükség volt, ezért úgy döntöttek, nem szankcionálják az esetet. Noha az incidens során a holland alig hagyott helyet ellenfelének, végül őt sem büntették. A videofelvétel elemezésekor egyébként kiderült, a szélesítés előtt Rosberg volt elöl, és visszatérésekor is hasonló helyzetben volt, tehát nem szerzett előnyt.

FIA
Oszd meg!





12 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

elzee
#12 elzee 2016. november 01. 08:03  
s60pcc:
Mert tőlem értelmes gondolatokat olvashatsz. 95%-ban, a maradék 5%-ban szórakozok. A lenti megállapítás egyébként tény és az első kategóriába tartozik. ;)

akkor áruld már el, hogy jutottál erre a következtetésre az értelmes feleddel? :)

s60pcc
#11 s60pcc 2016. október 31. 21:10  
elzee:
hogy engednek téged is írni? :)

Mert tőlem értelmes gondolatokat olvashatsz. 95%-ban, a maradék 5%-ban szórakozok. A lenti megállapítás egyébként tény és az első kategóriába tartozik. ;)

Konszpiresiszeoriz
#10 Konszpiresiszeoriz 2016. október 31. 20:50  

Monzában ezt megoldották rendesen.

elzee
#9 elzee 2016. október 31. 17:41  
s60pcc:
Ekkora baromságot...

hogy engednek téged is írni? :)

s60pcc
#8 s60pcc 2016. október 31. 17:30  
elzee:
Előnyt szerzett, nem is kicsit. Nem büntették, mert féltek a hisztijétől.

Ekkora baromságot...

elzee
#7 elzee 2016. október 31. 17:00  

Előnyt szerzett, nem is kicsit. Nem büntették, mert féltek a hisztijétől.

Jocke
#6 Jocke 2016. október 31. 16:56  

Rosberg előtt volt, ez nem kérdés, és nem is az a probléma, hogy utána mekkorára nőtt az előny, hanem az, hogy hibázott egy nagyot, és ezt büntetlenül megtehette. Emlékszem, amikor Rosberg Szocsiban füstölősre fékezte a rajt után, mindenki rajta röhögött, Hamiltonnak pedig már a sokaik hibája idén, és ezzel még csak nem is veszített semmit (utána természetesen szépen ment az élen, ezt nem is vitatom).

Illetve még egy kicsit visszatérve ahhoz, hogy Rosberg előtt volt: ha időben fékez és megpróbálja normálisan bevenni a kanyart, akkor nem biztos, hogy előtte is marad, érdekes lett volna, hogy ezek ott hárman hogyan rendezik le.

cybergyerek
#5 cybergyerek 2016. október 31. 16:19  

tisztán rosberg előtt volt, szóval nem lehet mondani hogy előnyt szerzett volna. a távolság persze megnőtt, de ahogy a cikk is írja, nem kimondottan csak emiatt. viszont azzal a felvetéssel egyetértek, hogy nem szerencsés hogy az ilyen hibák következmények nélkül maradhatnak abból a szempontból , hogy a pálya nem bünteti eléggé őket ezekkel az aszfaltozott bukóterekkel.

bzmatek
#4 bzmatek 2016. október 31. 14:43  
gaben1000:
Már hogyne lenne előnyszerzés, ha nem tudod bevenni a kanyart, de mégis visszajössz az első helyre. Egyszerűen nonszensz ilyet állítani, az meg hogy gondja volt a fékekkel, ilyen szempontból abszolút nem számít, egyéni probléma. Bírtam, mikor helikopterről mutatták az esetet, Szujó pont akkor mondta, hogy nem szerzett vele előnyt. Végülis csak kihagyott egy kanyart meg 1 kilométer előnyt szerzett vele. Ennyi erővel ilyen pályákon nyugodtan rá lehet készülni, hogy nyomok egy kis gumifüstölős fékezést, aztán levágom a kanyart, nem kell törődnöm azzal, hogy belemenjek a harcba. Az meg hogy az első helyen volt, hát persze, ha nem fékezek időben, jó hogy előrébb leszek. Mindegy, nem Hamilton-t akarom bántani, másnak is elnézték volna, de ez is jól mutatja, hogy hülyeség ennyire beszabályozni ezt a sportot, nincs az a sportbíró, aki következetesen tud ítélni hasonló eseteknél.

Annyit hozzá tennék, hogy ha kop gázon, ha elvesz, azért a füvön átszánkázni nem ugyanaz, mintha aszfalton vágná le egyenesen ... Mindenesetre a lehetőség adott, hogy ezek ne legyenek kérdésesek (bólya, kavicságy), de valakiknek ez így jó ...

Rikii
#3 Rikii 2016. október 31. 14:43  

Hogyne szerzett volna elonyt. Semmisse valt a hibaja.
S itt nem Hamilton ellen beszelek, hanem arrol, hogy az aszfaltozott playstation palyak kozott ma mar ritkasag soderagyat latni.

gaben1000
#2 gaben1000 2016. október 31. 14:29  

Már hogyne lenne előnyszerzés, ha nem tudod bevenni a kanyart, de mégis visszajössz az első helyre. Egyszerűen nonszensz ilyet állítani, az meg hogy gondja volt a fékekkel, ilyen szempontból abszolút nem számít, egyéni probléma.
Bírtam, mikor helikopterről mutatták az esetet, Szujó pont akkor mondta, hogy nem szerzett vele előnyt. Végülis csak kihagyott egy kanyart meg 1 kilométer előnyt szerzett vele. Ennyi erővel ilyen pályákon nyugodtan rá lehet készülni, hogy nyomok egy kis gumifüstölős fékezést, aztán levágom a kanyart, nem kell törődnöm azzal, hogy belemenjek a harcba. Az meg hogy az első helyen volt, hát persze, ha nem fékezek időben, jó hogy előrébb leszek.
Mindegy, nem Hamilton-t akarom bántani, másnak is elnézték volna, de ez is jól mutatja, hogy hülyeség ennyire beszabályozni ezt a sportot, nincs az a sportbíró, aki következetesen tud ítélni hasonló eseteknél.

trialboj
#1 trialboj 2016. október 31. 14:14  

Ennek így akkor sincs értelme. Hurkákat oda vagy vissza a sódert, és nincs több hőzöngés, ha beleragadsz így jártál, ha átevickélsz rajta akkor sérül az autó, és rengeteg időt vesztesz.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél