Félre a szabályokat! – Egyszerű és érthető F1-et akar Ecclestone

írta: M4Sport
2016. november 16. 13:55
FOTÓ: ©xpbimages.com

Szerdán Genfben tartja következő ülését a Stratégiai Csoport. Bernie Ecclestone vezényletével a Mercedes és a Red Bull a szabályok leegyszerűsítéséért száll harcba.

A mexikói szabálytalanságok és büntetések révén újra a szabályokról vitázik a Forma–1. Pontosabban a vita tárgyát ezúttal nem is annyira a szabályok, sokkal inkább a szabályozás és szabályalkalmazás képezi. Többek szerint ugyanis az FIA átesett a ló túloldalára, és már olyan dolgokba is beleszól, amilyenekbe alapvetően nem kellene – például meghatározza, mit lehet és mit nem a párharcoknál.

Bernie Ecclestone szerint ideje leegyszerűsíteni a szabálykönyvet. „Alapos vizsgálatra van szükség. Túl sok a szabály. Ügyvédek, doktorok és ki tudja, mi mindenki kell ahhoz, hogy manapság az F1 tagja legyél” – jelentette ki a brit üzletember a Motorsportnak. Kiemelte, szerinte Charlie Whiting versenyigazgató felelőssége a szabályok leegyszerűsítése. „Nem lehet megjavítani egy öreg házat, talán jobb lerombolni, és újrakezdeni. Elég emberünk van, nincs mire várni.”

Ecclestone szerint már csak azért is égető ez a probléma, mert a túlszabályozottság egyre nyilvánvalóbban rossz hatást gyakorol a versenyzésre. „Rendbe kell tennünk a szabályokat, mert jelenleg tilos a versenyzés. Bármit csinálhatsz, nem versenyezhetsz. Megmondják, mit lehet és mit nem, és így mindenki azon gondolkodik, vajon mit tehet meg. Ez nevetséges. Hadd intézzék el egymás között. Ha valaki blokkolni akarja a másikat, a másiknak kell megtalálnia az előzés módját. Az egyetlen dolog, amivel gondot okozhatsz, ha balesetet idézel elő a veszélyes versenyzéssel. Amúgy elég egyszerű.”

A brit ezzel az utóbbi időben sokat bírált Max Verstappenre célzott, aki miatt Whiting Austinban módosított is a veszélyes védekezésre vonatkozó szabályon. A tapasztaltabb versenyzők szerint szükség volt erre, mert a hollandnak érezhetően eszében sincs tartania magát azon íratlan szabályokhoz, amelyeket ők rendszerint betartanak.

Ecclestone Fernando Alonso vagy Jenson Button ezen érvelését ugyanakkor nem tartja megalapozottnak. „A világ változik. Meg kéne csak nézni, mit csináltak ők, amikor kezdők voltak. Nekem nincs időm erre, de vissza kéne nézni pár régi versenyt” – fogalmazott.

Ami a sportág túlszabályozásának kérdését illeti, Ecclestone-nak vannak támogatói. Brazíliában Helmut Marko, Christian Horner, Toto Wolff és Niki Lauda is arról beszélt, túl sok és túl szigorú a jelenlegi szabályozás. A Red Bull és a Mercedes egyaránt a párharcokat szabályozó regulák eltörlése mellett foglalt állást. „A biztonság fontos, és Charlie ebből indult ki. Az ő feladata, hogy védje a biztonságot” – nyilatkozta Wolff. „De muszáj leülni, és megbeszélni, hogy tudnánk javítani a show-n, és hogyan tudnánk úgy egyszerűsíteni, hogy nem csökkentjük vele a versenyző biztonságát. Már az eredmény lenne, ha elkezdenénk a jó irányba haladni.”

FIA
Oszd meg!





4 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

_JuSuF_
#4 _JuSuF_ 2016. november 17. 11:08  

Sziasztok!

Mint tudjátok, én Force India szurkoló vagyok, és sokszor bosszant, hogy akár a kedvenc csapatom, akár más közép csapat nem kap elég figyelmet, például itt a fórumon se. Megjelenik 1-1 cikk, pár hozzószólás van csak, senkit sem érdekel az, hogy a középmezőnyben milyen irtózatos csaták mennek, és olykor vérre mennek azért a pár pontocskáért ami nekik életet vagy halált jelenthet.
Ha csak valami brutális nem történik, akkor a Force India idén elhódítja a 4. helyet a konstruktőri bajnokságban, fennállása óta a legjobb helyet. Ennek kimondhatatlanul örülök. Főleg úgy, hogy tavaly meg a fennállása legjobb helyét, az év végi 5. helyet ünnepelhette a csapat.

Na de lássuk, hogyan is alakult ez az év, alább pedig linkelek nektek néhány képet a Force India és a Williams idei csatájáról. Annyit mondhatok, és ezt nyilván Ti is tudjátok, hogy az év elejéhez képest így év végére nagyot fordultak a dolgok.
A 2016-os naptár 6. futamára úgy érkezett meg a Force India, hogy mindösszesen 14 pontot sikerült szerezniük 5 futam alatt, míg a Williams 65 pontot. Így versenyek negyede után máris 51 pontos hátrányba kerültek. Ekkor a senki földjén találták magukat, hiszen a Williams messze volt tőlük, míg a Toro Rosso-t magabiztos, közel 30 potnos előnnyel előzték, és tartották az 5. helyet. Ekkor még a csapat is úgy nyilatkozott, hogy az év végi 5. helyet mindenképp meg szeretnék szerezni, nem is gondoltak a 4. helyre. Aztán jött a Monacoi nagydíj, és a csapat robbantott, 23 pontot szereztek, míg a Williams csak egyet, és a következő futamoktól kezdve is sorra jöttek az állandó pontszerzések.
Magát az autót már júliustól nem fejlesztették igazán, átálltak 2017-re, csupán finom hangolták azt, hiszen az alap jó volt. Néhány akkori cikk:

http://www.f1vilag.hu/hirek/force-india-nem-kot-kompromisszumokat

http://www.vezess.hu/forma-1/2016/06/22/f1-a-force-india-tartalekra-all/

Egészen a 13. futamig tartott, mire a Force India utolérte és meg is előzte a Williams-t, a 14. futamon ugyan újra vissza előzött Sir Frank Williams alakulata, de a 15. futamon ismét vissza került az előny az indiai gárdához és azóta nem is eresztik azt el. 1 futam van még hátra, melynek egy 27 pontos előnnyel vágnak neki. Csak, hogy lássuk mekkora előny ez a csapatnak, a Williams az Orosz nagydíjon szerzett 4-5. helyeivel szerzett 22 pontja a legtöbb amit eddig egy verseny alatt szereztek az évben. És akkor még nem voltak így elveszve az autóval.

Nem lehet azt sem mondani, hogy csak a szerencsének köszönheti az állást a Force India. Több DNF és eggyel több totál nulla pontos versenyt tudhatnak magukéinak.

Lássuk hát az év alakulását számokban is.

Pontok, DNF-ek, Nullázások:
http://www.kephost.com/image/v2GT

Futamonkénti pontszerzés:
http://www.kephost.com/image/v2GJ

Összpontszám alakulása:
http://www.kephost.com/image/v2GE

Ezek alapján úgy gondolom, hogy a Force India minden szempontból megérdemli a történelmi 4. helyezésüket. Számomra ők a Forma-1 legszimpatikusabb csapata, Fisichella pole pozíciója óta drukkolok nekik. Gyakorlatilag minden évben egyre jobbak, és roppantul szurkolok 2017 miatt. Egy álom válna valóra, ha sikerülne egy konstruktőri 3. hely.

Köszönöm, hogy ezt végig olvastad kedves fórum társ.

Hajrá Force India!

sába
#3 sába 2016. november 16. 22:44  
Balrog:
Mi lesz így a Ferrarival? :/

Főleg ha még az ilyen megbeszéléseken is csak a merci és az rb vesz részt? Hol voltak a ferrarisok?

Schwarzi
#2 Schwarzi 2016. november 16. 20:32  

Csárlivájting monnyonle

Balrog
#1 Balrog 2016. november 16. 14:20  

Mi lesz így a Ferrarival? :/

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”