Fény derült Räikkönen elszúrt kerékcseréjének okára

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 24. 12:32
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Ferrarinál tisztázták Kimi Räikkönen elrontott kerékcseréjének körülményeit. Maurizio Arrivabene visszatérő hibáról beszélt.

A futam közepén három kerékcserére átállított finn a 38. körben egy virtuális biztonsági autós fázist kihasználva érkezett meg a boxba, ám hiába végezték el gyorsan a szerelők a cserét, a jobb hátsó kerékkel probléma adódott. Kimi Räikkönen végiggurult a boxutcán, majd amikor észlelte, hogy valami nincs rendjén, csapata kérésére félreállt. A Ferrari veszélyes kiengedésért 5000 eurós büntetést fizetett az FIA-nak.

„Nem tudom, mi történt pontosan. A zöld jelzést megkaptam, és ilyenkor persze, hogy elindulok. Hogy miért jött, miközben még nem voltunk készen, azt viszont nem tudom. Szikrákat láttam, megkérdeztem, hogy minden rendben van-e, és azt mondták, álljak meg” – nyilatkozta 2007 bajnoka az esetről.

Azóta már kiderült, a kerékanya ferdült el a tengelyen, Maurizio Arrivabene csapatfőnök pedig ennek okát is elárulta. „A kerékcserénél az volt a gond, hogy az anya félrecsúszott a meneten. Ausztriában is volt hasonló problémánk, de akkor sikerült javítanunk, még mielőtt visszatért volna a pályára. Ez csak a részleteken múlik. Van, hogy a kerékkulcs szöge nem megfelelő. A kerékcserék gyakorlása során azt tapasztaltuk, hogy ez egy gyakori probléma.”

Olyannyira gyakori, hogy két futammal ezelőtt a Ferrariéval azonos kerékanyákat, tengelyt és kerékagyat használó Haasnál Esteban Gutiérrez ugyanezen ok miatt veszítette el egyik kerekét jóval a cseréje után.

Mindez azonban a Räikkönen által fölvetett kérdésre még nem ad választ: hogyhogy zöldre válthatott a lámpa, ha a cserét valójában nem is sikerült befejezni? A lámpás indításokkal korábban sokszor meggyűlt már a csapatok baja, és erre reagálva ma már olyan rendszert használnak, amelynél a kerékkulcsok összeköttetésben állnak a jelzőlámpával. Zöld jelzést csak akkor adhat az eszköz, ha a kerékkulcs ütközésig csavarta az anyát. Erre most azonban nem került sor a ferdén föltett csavar miatt.

Arrivabene egyértelművé tette, valójában emberi mulasztás történt. „Nem a rendszer hibája volt” – ismerte el.

A Ferrarinak sokba került az újabb baki. Räikkönen jó eséllyel a 10 pontot érő 5. helyen érhetett volna célba, s az olaszok ezzel Max Verstappen kiesését kihasználva 7 ponttal csökkenthették volna hátrányukat a Red Bull-lal szemben. Maranellóban idén azonban túl sokszor hangzik el a „volna” szó…

Oszd meg!





17 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

andrea1
#17 andrea1 2016. október 25. 15:18  
f1m12:
az a keverék, amin korábban is szenvedett. de lehet, h pont az a szett tett be neki

Az a szett érdekes.volt...végig követtem.a.hétvégét koridokben, egymáshoz.képest. A versenyen ezen az etapon amikor lágyon voltak bár.nyilván azért már volt Kimi gumijaiba de pénteken, szombaton, a ss as.etapba a.versemyen sose kapott kimi.vetteltol 3 -5 tizedeket az.első szektorba
..sőt a tendencia az.volt hogy.ott inkább kimi ment jobban egész hétvégén,nemcsak sebhez képest, az élmezőnyhoz képest is jól.ment ott,mindig.Szóval az.biztos hogy nem volt frankó az a szett, már nem.tudjuk meg.milyen lett.volna a másikon. :/ lényegében mindegy, lényeg az hogy kiesett :/

f1m12
#16 f1m12 2016. október 25. 14:33  
KIMI AND THE RED POWER:
Maradjunk annyiban, hogy biztos 4.-et. :D 12-14 körrel frissebb, lágyabb keverék és 10 mp... 6-7 kör lett volna max.

az a keverék, amin korábban is szenvedett. de lehet, h pont az a szett tett be neki

Go.Michael
#15 Go.Michael 2016. október 25. 09:05  

Ebben az egészben megint annyi az olasz vonás, hogy jobb bele sem folyni. Nekem csupán egy kérdésem van ami felmerült, Wéber a közvetítésben is mondta, 2 kerékcsere ideje is beleférne, akkora volt a különbség az utána következő kocsinak, ergo adott a hiba a cserénél, miért nem orvosolták? Korábban sikerült már azt mondja MA, akkor most hova a francba rohantunk? áhh...

Rikii
#14 Rikii 2016. október 25. 04:59  
Denis Hunter:
megint nem ertettem, miert nem hoztak ki ot is a VSC alatt kereket cserelni. Persze akkor is elofordulhatott volna ez a hiba, de talan nem kapkodnak annyira, valamint mit vartak attol a szuperlagy gumitol? meg 2-3 gyors kore maradt VSC utan, aztan johetett a kerekcsere. Szep taktika ismet a Ferraritol.

kapkodni? 40 masodperc elonye volt Sainzhoz kepest, ket kerekcsere is belefert volna...

Utoljára módosítva: 2016. október 25. 04:59

Kimi345
#13 Kimi345 2016. október 24. 22:18  
fagyi:
Érdekes, hogy amikor nem Kimis sapkában nézem a futamot, mindig benyalja. Este már nem akartam az ágyból úgy nézni, hát nem betalált megint a szerencsétlenség azt a jó leborult szivarvégit :D

Én meg mikor nézem a futamot akkor mindig szopik úgyhogy jobb lesz ha csak az ismétlést nézem meg....

KIMI AND THE RED POWER
#12 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 24. 20:29  
qwerm:
tanultak belőle. ha netalán betalálnának jövőre, akkor inkább idén forduljanak elő ilyen dolgok. csak azt sajnálom, h egy lehetséges 4. vagy egy biztos 5. helyet buktak.

Maradjunk annyiban, hogy biztos 4.-et. :D 12-14 körrel frissebb, lágyabb keverék és 10 mp... 6-7 kör lett volna max.

DUdi
#11 DUdi 2016. október 24. 16:28  
fist1:
Ez a "majd legközelebb" a Ferrari jól bevált szövege, de hogy már a szurkolók is kezdik elsajátítani... :P

Miért mit kellett volna tenni? Hibáztak. Ez van.
Amit írtam az nem a "majd legközelebb" szurkolói verziója. Legalábbis részemről biztos nem.

Utoljára módosítva: 2016. október 24. 16:33

Denis Hunter
#10 Denis Hunter 2016. október 24. 16:13  

megint nem ertettem, miert nem hoztak ki ot is a VSC alatt kereket cserelni. Persze akkor is elofordulhatott volna ez a hiba, de talan nem kapkodnak annyira, valamint mit vartak attol a szuperlagy gumitol? meg 2-3 gyors kore maradt VSC utan, aztan johetett a kerekcsere. Szep taktika ismet a Ferraritol.

fist1
#9 fist1 2016. október 24. 16:02  
DUdi:
Na jól van akkor. Ezzel már nincs mit tenni. Vegyen mindenki egy mély levegőt és koncentráljon a hétvégi versenyre.

Ez a "majd legközelebb" a Ferrari jól bevált szövege, de hogy már a szurkolók is kezdik elsajátítani... :P

Kimilton
#8 Kimilton 2016. október 24. 14:25  

Ennyi eszük van, ha valamibe ilyen egyértelmű hiba van azt le kell cserélni végleg valami másra...

fagyi
#7 fagyi 2016. október 24. 13:55  

Érdekes, hogy amikor nem Kimis sapkában nézem a futamot, mindig benyalja.

Este már nem akartam az ágyból úgy nézni, hát nem betalált megint a szerencsétlenség azt a jó leborult szivarvégit :D

qwerm
#6 qwerm 2016. október 24. 13:29  

tanultak belőle. ha netalán betalálnának jövőre, akkor inkább idén forduljanak elő ilyen dolgok. csak azt sajnálom, h egy lehetséges 4. vagy egy biztos 5. helyet buktak.

DUdi
#5 DUdi 2016. október 24. 13:24  
trialboj:
Nem a jövő évre? :)) Ilyen nevetséges hibákkal mihez kezdjenek 1 hét múlva? Azért örülök hogy nem maradt náluk Alonso, mert ha így "gyilkolnák" az ő szurkolóinak is az idegeit, azt nehezebben emészteném meg.

Van még 3 verseny. Minél több pontot kell szerezni :)

trialboj
#4 trialboj 2016. október 24. 13:09  
DUdi:
Na jól van akkor. Ezzel már nincs mit tenni. Vegyen mindenki egy mély levegőt és koncentráljon a hétvégi versenyre.

Nem a jövő évre? :)) Ilyen nevetséges hibákkal mihez kezdjenek 1 hét múlva? Azért örülök hogy nem maradt náluk Alonso, mert ha így "gyilkolnák" az ő szurkolóinak is az idegeit, azt nehezebben emészteném meg.

Hombre B
#3 Hombre B 2016. október 24. 13:08  

Az a baj, hogy idén ez már a sok ilyen hiba, ami persze mindenkinél ugyanúgy fenn szokott állni és nem lehet mindenre felkészülni, de nagyon sok pontot eldobtak így egész évben, amely nélkül a 2. hely lehet simán meglenne.

Igazából most már tényleg legyen vége az évnek, alaposan értékeljék ki az idei évet és tanuljanak belőle. Sergio elvárásaira meg ne foglalkozzanak, értelmetlen célokat kár hajszolni.

DUdi
#2 DUdi 2016. október 24. 12:56  

Na jól van akkor. Ezzel már nincs mit tenni. Vegyen mindenki egy mély levegőt és koncentráljon a hétvégi versenyre.

BrettShaw
#1 BrettShaw 2016. október 24. 12:45  

Pont a ferka mondta pár éve, amikor volt egy ugyanilyen baki, hogy átalakítják a rendszert és csak és kizárólag akkor engedik ki a kocsit, ha a kerékanya valóban a helyén van. Még arról is beszéltek, hogy beszerelnek külön érzékelőket, hogy az anya valós zárt helyzetéről kapjanak visszacsatolást. Nem sikerült.

Gondolom, hogy egyszerűbb legyen az egész nem az anyát vizsgálták, hanem a kulcs nyomatékát és sebességét, ami miután ferdén megszorult az anya ugyanazt mutatta, mintha fent lenne.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél