Hamilton egy hajszállal a Ferrarik előtt délelőtt – Rosberg csak 7. lett

F1 banner 2017
írta: Motorsportal
2016. október 28. 18:31
FOTÓ: ©xpbimages.com

Minimális, mégis csalóka előnnyel nyerte Lewis Hamilton a Mexikói Nagydíj első szabadedzését. A legkeményebb keveréken is gyorsabbnak bizonyult a lágy gumit használó Ferrariknál, miközben Nico Rosberg csak 7. lett. A Red Bullt fékprobléma hátráltatta, egyszer a piros zászló is lendült.

Kabátjukba burkolózó, de fázósan is lelkes szurkolók, borús ég és mindössze 11 Celsius-fokos hőmérséklet fogata a mezőnyt péntek délelőtt Mexikóban. Az első szabadedzésnek öt autó is glóriával fölszerelkezve vágott neki. Sergio Pérez már sokadszor, Felipe Massa, Kevin Magnussen, Felipe Nasr és Pascal Wehrlein viszont most először mérhette fel a fejvédő vezetésre gyakorolt hatását.

Aligha a fejvédőnek köszönhető, hogy Wehrlein már installációs körében bemutatta első kicsúszását. „A pálya eléggé csúszós” – állapította meg Esteban Gutiérrez. „Elég nagy port látok az egyenesekben” – nevezte meg a szintén hazai színekben versenyző Sergio Pérez a csúszkálás egyik okát. Valóban szokatlan látványt jelentett, hogy az autók ritka esőfüggönyhöz hasonló porfüggönyt húztak maguk mögött. De az igencsak hűvös idő sem segített a helyzeten.

E körülmények nem is motiválták szorgos munkára a mezőnyt. Az első mért körre negyed órát kellett várni, Esteban Ocon nevéhez fűződött (1:28,842), aztán jött a nagy blokkolással kezdő Fernando Alonso, és az élre állt, majd Kevin Magnussen is teljesített egy (2 másodperccel lassabb) mért kört a glóriával.

Az első félóra végén az élcsapatok is verseny üzemmódba kapcsoltak. Nico Rosberg és Lewis Hamilton is a lágy gumin kezdett – mégpedig hosszabb etapokkal. A brit már a felvezető körében arra panaszkodott, hogy kormánya nem jelzi, hányas sebességi fokozatban van, e problémája viszont később megoldódott. Rosberg második mért körén vette át a vezetést egy 1:22,7-es idővel, Hamilton harmadik nekifutásra már 1:21,9-nél járt, aztán fokozatosan javítottak: a brit 1:21,6-nál, Rosberg 1:21,8-nál állt meg.

A körözés pedig 34 perccel a kezdés után… Felipe Nasr épp a glóriával indult neki egy gyors körnek, ám az egyik kanyar külső ívén lévő kerékvetőkön áthajtva pár méterrel később egyszerűen letört a fél első szárnya. A pályára került törmelék miatt azonnal lendült a piros zászló.

A sorrend ekkor Hamilton, Rosberg, Pérez, Bottas, Verstappen, Ricciardo és Vettel volt. A Force India szuperlágy gumijának köszönhetően került ennyire előkelő helyre, míg a Red Bull és a Ferrari a lágy Pirellikkel kezdte a munkát. A vörös autó orra alá egyébként ismét fölkerült a Red Bulltól átvett, „Batman-szárnynak” hívott légterelő elem, amely egy hete egy kerékvetőn ugyancsak letört Sebastian Vettel autójáról, és leütötte az egyik visszapillantót.

A körözés nem egészen 10 perc szünet után folytatódhatott. A két Williams egyből fel is zárkózott a 3-4. helyre. Valtteri Bottasék 8 ponttal állnak a Force India mögött, és Mexikóban abban bíznak, hogy a hosszú egyenesek segítségével újra ellenfelük elé kerülhetnek az erősorrendben.

Max Verstappennek hamar vissza kellett térnie a boxba. Hátsó fékjei olyannyira túlmelegedtek, hogy a szerelők még a garázs előtt lekapták a kerekeket, s poroltóval vették elejét a tűznek. A hollandot ki is vonták a forgalomból: autóját szétszedték, és kiderült, hogy hátsó fékjei csúnyán megégtek. Verstappen ezzel be is fejezte a délelőtti munkát.

Ez idő alatt a Mercedesek a közepes gumin folytatták a körözést. Mindketten javítottak lágy gumis legjobbjukhoz képest, Hamilton pedig át is törte az 1:21-es határt, és 1:20,914-es idejével máris hat tizeddel túlszárnyalta a tavalyi pénteki legjobb időeredményt.

Miután a fékezéskor vibrációra panaszkodó Rosberg újabb javítás nélkül a boxba hajtott, nem sokkal később már csak a 6. helyen állt. A két Force India a szuperlágy, Bottas és a Hamiltonra 0,079 másodpercre felzárkózó Vettel a lágy gumikkal került elé. Kicsit később pedig Kimi Räikkönen is fölzárkózott csapattársa mögé.

A két McLaren egyikének sem sikerült a legjobb tízbe kerülnie, Jenson Buttonnek viszont arra volt ideje, hogy a biztonság miatt aggódjon. „Egy pályabíró a falon belül áll a hetes előtt” – figyelmeztette az FIA-t.

Massa a hátsó kerekek blokkolására, Räikkönen a forgalomra, Grosjean erőteljes alulkormányzásra panaszkodott a hajrában, Button pedig sok társához hasonlóan vibrációt érzett – az eredmény viszont az élmezőnyben már nem változott. A legjobb tízben a két Mercedes, Ferrari, Force India és Williams, valamint az egy állva maradt Red Bull mellett Danyiil Kvjat tűnt még fel. A McLarenek közül a gyorsabb Fernando Alonso is csak a 16. helyig jutott.

Folytatás magyar idő szerint 21 órakor a második szabadedzéssel.

Mexikói Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:20,914 34
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:20,993 +0,079 23
3. Kimi Räikkönen Ferrari 1:21,072 +0,158 19
4. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:21,200 +0,286 23
5. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:21,409 +0,495 23
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:21,447 +0,533 34
7. Nico Rosberg Mercedes 1:21,673 +0,759 32
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:21,727 +0,813 27
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:21,836 +0,922 31
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:22,215 +1,301 29
11. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,500 +1,586 21
12. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:22,563 +1,649 32
13. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:22,723 +1,809 17
14. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:22,877 +1,963 10
15. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:22,910 +1,996 23
16. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:23,089 +2,175 25
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:23,089 +2,175 12
18. Jenson Button McLaren-Honda 1:23,342 +2,428 24
19. Kevin Magnussen Renault 1:23,556 +2,642 32
20. esteban ocon Manor-Mercedes 1:24,083 +3,169 30
21. Jolyon Palmer Renault 1:24,097 +3,183 35
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:24,350 +3,436 28
Oszd meg!





8 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

SANI{Ó
#8 SANI{Ó 2016. október 28. 21:47  

hajjaj...Rosberg húzz bele, mert ha megint hátul lennél akkor jön a segítő varázsgomb és Hamiltonnak megint fura hibái lészen.....

sába
#7 sába 2016. október 28. 18:52  

Két mercedes motoros csapat között miért jelentene előnyt bárkinek is a hosszú egyenes?
A merci ismét brutál, Hamilton a kemény keveréken alázta a mezőnyt.

mch1998
#6 mch1998 2016. október 28. 18:13  

Alonso a közepessel nem is olyan rossz. Buttonnak voltak problémái a kocsival + mindketten mintha több üzemanyaggal mennének. Tuti hogy lesznek előrébb is. Szabadedzéseken sose jók.

Utoljára módosítva: 2016. október 28. 18:24

Balrog
#5 Balrog 2016. október 28. 17:30  

kösz

F1890
#4 F1890 2016. október 28. 17:27  

ennek szép a képe, csak német
http://www.sport247.live/en/player/58130387bdef5458858802/13/58/58136b9acb04c/MexicoCity,Mexico-P1-/768/432

Balrog
#3 Balrog 2016. október 28. 17:08  

5 állami csatornán nem találtak helyet a szabadedzésnek? valami értelmesebb streamet tud valaki?

Jadeite
#2 Jadeite 2016. október 28. 17:04  
csaby_massa:
Massan a Hallo, így fehérben nem is olyan rossz. Ha a többiek is az autó szinében kapták volna meg szerintem nem lett volna ennyi kritika. https://www.instagram.com/p/BMFdpsag7Rw/?taken-by=massafelipe19

Ez nekem is feltűnt, és szerintem is kevésbé bántóan néz ki az autó színében, de még így sem túl tetszetős vizuális szempontból (sem).

Utoljára módosítva: 2016. október 28. 17:04

csaby_massa
#1 csaby_massa 2016. október 28. 16:52  

Massan a Hallo, így fehérben nem is olyan rossz. Ha a többiek is az autó szinében kapták volna meg szerintem nem lett volna ennyi kritika.

https://www.instagram.com/p/BMFdpsag7Rw/?taken-by=massafelipe19

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra