Hamilton most érzi csak igazán Schumacher rekordjának súlyát

írta: M4Sport
2016. november 02. 08:49
FOTÓ: ©xpbimages.com

El sem hiszi Lewis Hamilton, hogy utolérte az örökranglistán a minden idők második legtöbb futamgyőzelmét szerző Alain Prostot. Michael Schumacher rekordjának súlyát is csak most érzi igazán.

Austinban elérte a félszázat, Mexikóban megfejelte eggyel, és ezzel Alain Prost mellé lépett fel a ranglistán. Lewis Hamilton 51. futamgyőzelmét aratta a hétvégén, és ezzel már csak Michael Schumacher áll előtte a futamgyőzelmek számában – „csekély” 40 elsőség a hátránya vele szemben…

Míg Hamiltonnak 186 futam kellett e szám eléréséhez, Prost 199 versenyén jutott el eddig. A francia a versenyt követően a közösségi oldalán gratulált a címvédőnek, aki pedig tisztelettel köszönte is azt. Elárulta, nehezen tudja felfogni, hogy idáig jutott. „Teljesen szürreálisnak érzem ezt jelenleg. Hihetetlen, hogy elértem. Ő egy igazi mester volt, Ötvenegy győzelem nagyon sok.”

Szerinte a mostani érzés arra is rávilágít, milyen nagy tett volt Schumacher részéről, hogy 91-ig jutott. „Michael 91 sikere egyszerűen észbontó és szédítő. Szóval nagyon hálás vagyok. Már harminc győzelmet szereztem ezzel a csapattal, ami azt mutatja, hogy ez a legjobb csapat, és ezt hétvégéről hétvégére sikerül is bizonyítanunk. Életem legjobb döntése volt, hogy ide szerződtem!”

Hamilton az eddig teljesített versenyeinek és győzelmeinek százalékos arányát tekintve a jelenlegi mezőny legsikeresebb tagja (és az egyetlen, akinek eddig valamennyi idényében sikerült legalább egy futamgyőzelmet szereznie). Futamai 27,42%-át meg tudta nyerni, Sebastian Vettel ezzel szemben 23,86%-nál jár. Ami az örökrangsort illeti, Juan Manuel Fangio alighanem megdönthetetlen, 47,06%-os győzelmi aránnyal áll az élen, míg Jim Clark 34,72%-kal, Michael Schumacher pedig 29,64%-kal van Hamilton előtt.

A brit eközben egy másik listán már nagy tempóval közelít a rekord felé. Mexikóban pályafutása 59. pole pozícióját szerezte meg, így Ayrton Senna (65) és Michael Schumacher (68) is látótávolságon belülre került előtte.

A legtöbb futamgyőzelmet szerző versenyzők:

1. Michael Schumacher 91 (29,64%)

2. Alain Prost 51 (25,63%)

3. Lewis Hamilton 51 (27,42%)

4. Sebastian Vettel 42 (23,86%)

5. Ayrton Senna 41 (25,47%)

6. Fernando Alonso 32 (11,81%)

7. Nigel Mansell 31 (16,58%)

8. Jackie Stewart 27 (27,22%)

9. Jim Clark 25 (34,72%)

10. Niki Lauda 25 (14,62%)

…13. Nico Rosberg 23 (11,27%)

…16. Kimi Räikkönen 20 (8%)

…18. Jenson Button 15 (4,95%)

…28. Felipe Massa 11 (4,44%)

…54. Daniel Ricciardo 4 (3,74%)

…106. Max Verstappen 1 (2,63%)

Oszd meg!





27 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Nigel
#27 Nigel 2016. november 03. 16:45  
McLarenHonda:
Már bocs, Nigel, de Kovát és Buttont egy kalap alá venni, mint nem elég veretes csapattárs, hát tőled nem ezt várná az ember. Utóbbinak van 15 győzelme, és egy vb-címe, ráadásul pont Barrichellót buciztatta éveken át. Maximum nem igazán időmérő specialista. Schuminak Piquet kivételével nem voltak erős csapattársai. Most nagyon kettős mércézel. Megkísértet G0007 szelleme?

Nem kísértett meg senkinek sem a szelleme. Nem akarom Hamilton érdemeit kisebbíteni, de azért MS-hez és Sennához hasonlítani szerintem még korai. Látod, Vettel is előkelő helyen áll a pole-listán, de ez még nem jelenti azt, hogy közel egy szinten is van velük.

Ham a sikerei túlnyomó részét azon négy év alatt érte el, amióta a Merci pilótája. Azóta pedig, valljuk be, nem ütközött komoly ellenállásba, gyakorlatilag csak Rosberget kellett legyőznie.

Ettől függetlenül kétségtelenül klasszis versenyző, de azért várjunk még azzal, hogy a top 5-be vegyük a minden idők legjobb pilótái rangsorban. Alonso csak szenved, és hiába nyújtja a tudása legjavát, hiába nyűgözi le a szakértőket, az eredmények elmaradnak, esélye sincs a McLarennel kiemelkedőt produkálni.

Schumacherék idejében legalább szabad volt a fejlesztés, lehetett tesztelni, ma viszont erre nincs lehetőség. Ez pedig óriási hátrány mindazon csapatoknak, akik azon fáradoznak, hogy megtörjék a Mercedes-hegemóniát.

Utoljára módosítva: 2016. november 03. 17:20

McLarenHonda
#26 McLarenHonda 2016. november 03. 07:24  
Nigel:
Egyébként Prost nem volt időmérő-specialista. 1990-ben együtt versenyeztek Nigel Mansellel. Prost egyetlen pole-t sem szerzett, Nigel viszont hármat. Még szép, hogy MS a ferrarinál szerezte pole-jainak a többségét, 11 éven át versenyzett a vörösöknél egyhuzamban. A csapattársainak nem volt megtiltva, hogy legyőzzék őt az időmérőkön, de ez mégsem nagyon sikerült nekik. F1 pályafutása első 50 kvaliján mindössze egyszer maradt alul, és három éven át (1992-1994, 3-szor 16 futam) nem tudták legyőzni a csapattársai. Tudsz mondani akárcsak egyetlen versenyzőt is, aki hasonló mérleggel rendelkezik ? Alonsót leszámítva Hamiltonnak nem voltak túl veretes ellenfelei csapaton belül (Kovalainen, Button). Rosbergnek hosszú évekbe telt, míg megszerezte első futamgyőzelmét. Nem egy MS vagy Senna kaliberű pilóta.

Már bocs, Nigel, de Kovát és Buttont egy kalap alá venni, mint nem elég veretes csapattárs, hát tőled nem ezt várná az ember. Utóbbinak van 15 győzelme, és egy vb-címe, ráadásul pont Barrichellót buciztatta éveken át. Maximum nem igazán időmérő specialista. Schuminak Piquet kivételével nem voltak erős csapattársai. Most nagyon kettős mércézel. Megkísértet G0007 szelleme?

Nigel
#25 Nigel 2016. november 02. 20:30  
F1890:
attól még a korának a másik legendája volt, és senna bucira verte. bocs de irvine barrichello(akitől azért volt h párszor kikapott) ezeket ugyanúgy hamilton vettel alo bucizta volna

Igen, egy párszor kikapott, de inkább csak a pályafutása későbbi szakaszában. Kovalainen viszont két év alatt (2008, 2009) 10-szer győzte le Lewist időmérőkön. Nem azt mondom, hogy rossz Hamiltontól (hisz a többit megnyerte), de azért mégiscsak más veretlenül teljesíteni három éven át a kvalikon a csapattársakkal szemben, mint ahogy azt MS tette.

Egyébként, amikor Schumachernek viszonylag versenyképes kocsija volt (1993-ban), és fel tudta venni a versenyt Sennával, akkor a 16 alkalomból nyolcszor legyőzte a brazil legendát a kvalikon, és olyan pályákon volt jobb nála, ahol Senna tradícionálisan jól szerepelt, és amelyek, a jellegüknél fogva, fekszenek a technikás, gyors versenyzőknek.

Ez a két pálya pedig Monaco és a Hungaroring.

Utoljára módosítva: 2016. november 02. 21:49

F1890
#24 F1890 2016. november 02. 20:20  
Nigel:
Egyébként Prost nem volt időmérő-specialista. 1990-ben együtt versenyeztek Nigel Mansellel. Prost egyetlen pole-t sem szerzett, Nigel viszont hármat. Még szép, hogy MS a ferrarinál szerezte pole-jainak a többségét, 11 éven át versenyzett a vörösöknél egyhuzamban. A csapattársainak nem volt megtiltva, hogy legyőzzék őt az időmérőkön, de ez mégsem nagyon sikerült nekik. F1 pályafutása első 50 kvaliján mindössze egyszer maradt alul, és három éven át (1992-1994, 3-szor 16 futam) nem tudták legyőzni a csapattársai. Tudsz mondani akárcsak egyetlen versenyzőt is, aki hasonló mérleggel rendelkezik ? Alonsót leszámítva Hamiltonnak nem voltak túl veretes ellenfelei csapaton belül (Kovalainen, Button). Rosbergnek hosszú évekbe telt, míg megszerezte első futamgyőzelmét. Nem egy MS vagy Senna kaliberű pilóta.

attól még a korának a másik legendája volt, és senna bucira verte.
bocs de irvine barrichello(akitől azért volt h párszor kikapott) ezeket ugyanúgy hamilton vettel alo bucizta volna

Utoljára módosítva: 2016. november 02. 20:21

Nigel
#23 Nigel 2016. november 02. 19:32  
F1890:
schumacher meg a ferrari éra alatt szerezte a polejainak döntő többségét. komolyan ha már hamilton érdemeit akarod csökkentei akkor schumacherét is csökkentsed szvsz, aki egy barrichello irvine mellett szerezte. senna legalább prost ellen többek között. hamilton meg rózbinger ellen

Egyébként Prost nem volt időmérő-specialista. 1990-ben együtt versenyeztek Nigel Mansellel. Prost egyetlen pole-t sem szerzett, Nigel viszont hármat.

Még szép, hogy MS a ferrarinál szerezte pole-jainak a többségét, 11 éven át versenyzett a vörösöknél egyhuzamban. A csapattársainak nem volt megtiltva, hogy legyőzzék őt az időmérőkön, de ez mégsem nagyon sikerült nekik. F1 pályafutása első 50 kvaliján mindössze egyszer maradt alul, és három éven át (1992-1994, 3-szor 16 futam) nem tudták legyőzni a csapattársai. Tudsz mondani akárcsak egyetlen versenyzőt is, aki hasonló mérleggel rendelkezik ?

Alonsót leszámítva Hamiltonnak nem voltak túl veretes ellenfelei csapaton belül (Kovalainen, Button). Rosbergnek hosszú évekbe telt, míg megszerezte első futamgyőzelmét. Nem egy MS vagy Senna kaliberű pilóta.

Utoljára módosítva: 2016. november 02. 19:57

F1890
#22 F1890 2016. november 02. 18:45  
Nigel:
Vettel 46 pole-ja sincs nagyon messze Schumacher és Senna eredményétől. Jó versenyző, de mégsem hasonlítják hozzájuk. Szóval elég csalóka a kép. A RB dominancia évei alatt sorra szerezte az első rajtkockákat, nem ritkán egyetlen próbálkozás elég volt a számára a Q3-ban ahhoz, hogy végül a pole-ból indulhasson, míg most sokszor a második körében nem tud javítani az addigi legjobb idején. Hamilton közel áll ahhoz, hogy beérje Sennát, de ez még nem jelenti azt, hogy valóban olyan jó is lenne, mint a néhai pole-király.

schumacher meg a ferrari éra alatt szerezte a polejainak döntő többségét. komolyan ha már hamilton érdemeit akarod csökkentei akkor schumacherét is csökkentsed szvsz, aki egy barrichello irvine mellett szerezte. senna legalább prost ellen többek között. hamilton meg rózbinger ellen

Nigel
#21 Nigel 2016. november 02. 18:35  

Vettel 46 pole-ja sincs nagyon messze Schumacher és Senna eredményétől. Jó versenyző, de mégsem hasonlítják hozzájuk. Szóval elég csalóka a kép.

A RB dominancia évei alatt sorra szerezte az első rajtkockákat, nem ritkán egyetlen próbálkozás elég volt a számára a Q3-ban ahhoz, hogy végül a pole-ból indulhasson, míg most sokszor a második körében nem tud javítani az addigi legjobb idején.

Hamilton közel áll ahhoz, hogy beérje Sennát, de ez még nem jelenti azt, hogy valóban olyan jó is lenne, mint a néhai pole-király.

Paberto
#20 Paberto 2016. november 02. 17:24  
gaben1000:
Schumachernél örök fájó pont lesz, hogy a Mercedes-érában elért monacoi pole statisztikailag nem az övé. Érthetetlen idióta szabály. Talán nem szerzett hasonló eset miatt pole-t statisztikailag, de ha igen, akkor is oltári nagy baromság. Vagy akkor már ezt a statisztikát is ketté szedhetnék, mint a részvételt meg a tényleges rajtot.

Hamiltonnak sem szerepel a neve mellett a 2012es Barcelonai pole.

F1890
#19 F1890 2016. november 02. 14:05  
Balrog:
én se akarom ezt nagyon erőltetni, de azért felfogható ez úgy is, hogy Hamilton mindig ott volt a lepattanónál, egyeseknél meg csak előfordult, hogy egyébként győzelemre képes autóval sem győztek. de persze, ehhez azért valamilyen szinten mázli is kell :D

sztem ahhoz h statisztikai alapon legyen értelme erről beszélni ahhoz elég sok mintakéne h legyen értelme erről beszélni. de hozhatnám 14-et jó példa h bottas is csomószor volt 3. de előle nem estek ki pont ketten.

Balrog
#18 Balrog 2016. november 02. 13:57  
F1890:
más a szitu: 14-től kezdődően csak más kérdés h ha 3. vagy a két merci kiüti e egymást vagy lepusztul e az autójuk. hamiltonnak meg minden évben volt olyan kocsija amikor 1-2 hétvégén a kocsija a leggyorsabb volt

én se akarom ezt nagyon erőltetni, de azért felfogható ez úgy is, hogy Hamilton mindig ott volt a lepattanónál, egyeseknél meg csak előfordult, hogy egyébként győzelemre képes autóval sem győztek. de persze, ehhez azért valamilyen szinten mázli is kell :D

F1890
#17 F1890 2016. november 02. 13:39  
Timad:
Mi van ha azt mondom rajta kívül más nem hozta volna minden évben, sorozatban a győzelmet..? Ahogy Schumacher sem hozta ’12-ben, ahogy Vettel sem ’14-ben, vagy Raikönnen ’15-ben ésatöbbi...

más a szitu: 14-től kezdődően csak más kérdés h ha 3. vagy a két merci kiüti e egymást vagy lepusztul e az autójuk. hamiltonnak meg minden évben volt olyan kocsija amikor 1-2 hétvégén a kocsija a leggyorsabb volt

Timad
#16 Timad 2016. november 02. 13:23  
MrBreaker:
Hát igen szerződni tudni kell. A mostani generációban egyedül neki volt/van olyan autója ami minden évben képes volt nyerni,ezzel nem kis handicappel indül a többiekkel szemben.

Mi van ha azt mondom rajta kívül más nem hozta volna minden évben, sorozatban a győzelmet..?

Ahogy Schumacher sem hozta ’12-ben, ahogy Vettel sem ’14-ben, vagy Raikönnen ’15-ben ésatöbbi...

MrBreaker
#15 MrBreaker 2016. november 02. 12:55  

Hát igen szerződni tudni kell. A mostani generációban egyedül neki volt/van olyan autója ami minden évben képes volt nyerni,ezzel nem kis handicappel indül a többiekkel szemben.

F1890
#14 F1890 2016. november 02. 11:51  
Pauszaniasz:
MSC arányait lényegesen rontják a Mercis évek ennélkül 36,7 % volna .

ahogy minden egyes embernél lehetne ilyeneket találni...

Timad
#13 Timad 2016. november 02. 11:47  
Pauszaniasz:
MSC arányait lényegesen rontják a Mercis évek ennélkül 36,7 % volna .

Hamiltonét is rontják a McLarenes évek.. :D 39,47% lenne azok nélkül.

Am. 36,4.. az a 36,7, a DSQ-s futamokkal illik sztem számolni, na ezen mondjuk nem veszünk össze, csak lábjegyzetben hozzáteszem.

Pauszaniasz
#12 Pauszaniasz 2016. november 02. 11:38  

MSC arányait lényegesen rontják a Mercis évek ennélkül 36,7 % volna .

Balrog
#11 Balrog 2016. november 02. 11:27  
sztárvorsz:
Ha meg azt nezem, Hamilton 8 ev alatt teljesit manjdnem annyi futamot, mint Prost 13 ev alatt , es meg hol van a visszavonulastol, egyre fiatalabb korban is kerulnek be pilotak. Nem ezzel akarom magyarazni Hamilton teljesitmenyet mert az amugy sok szempontbol is impozans, semmit nem von le belole, csupan nem sok ertelmet latom ezeknek az orok ranglistaknak. Mondjuk en szemely szerint mar csak azert sem csipem oket, mert pl. Schumacher is a nagyreszet a Ferrari dominancia alatt szerezte. Ahogy Hamilton is 29 gyozelmet a 14-es szabalyvaltozasok ota daralta be, Vettel detto. Persze ez mar mas tema, a statisztikak nem az okokrol szolnak :d

az 50-es és 60-as években meg a nagydíjaknak csak a töredéke számított bele a világbajnokságba, ezért Clarknak például csak kb. a győzelmei 60%-a szerepel a statisztikában, most nem érek rá utánaszámolni :D ráadásul a bajnokságon kívüli versenyeken is jellemzően elindult az összes nagy név, mivel akkor még az elnevezéshez hűen pénzdíjas versenyeket rendeztek, tehát megérte

Utoljára módosítva: 2016. november 02. 11:28

F1890
#10 F1890 2016. november 02. 11:22  
sztárvorsz:
Ha meg azt nezem, Hamilton 8 ev alatt teljesit manjdnem annyi futamot, mint Prost 13 ev alatt , es meg hol van a visszavonulastol, egyre fiatalabb korban is kerulnek be pilotak. Nem ezzel akarom magyarazni Hamilton teljesitmenyet mert az amugy sok szempontbol is impozans, semmit nem von le belole, csupan nem sok ertelmet latom ezeknek az orok ranglistaknak. Mondjuk en szemely szerint mar csak azert sem csipem oket, mert pl. Schumacher is a nagyreszet a Ferrari dominancia alatt szerezte. Ahogy Hamilton is 29 gyozelmet a 14-es szabalyvaltozasok ota daralta be, Vettel detto. Persze ez mar mas tema, a statisztikak nem az okokrol szolnak :d

ez igaz mindenkire h akkor szerezte futamjainak legtöbbjét amikor domináns autója volt

sztárvorsz
#9 sztárvorsz 2016. november 02. 11:13  

Ha meg azt nezem, Hamilton 8 ev alatt teljesit manjdnem annyi futamot, mint Prost 13 ev alatt , es meg hol van a visszavonulastol, egyre fiatalabb korban is kerulnek be pilotak. Nem ezzel akarom magyarazni Hamilton teljesitmenyet mert az amugy sok szempontbol is impozans, semmit nem von le belole, csupan nem sok ertelmet latom ezeknek az orok ranglistaknak.

Mondjuk en szemely szerint mar csak azert sem csipem oket, mert pl. Schumacher is a nagyreszet a Ferrari dominancia alatt szerezte. Ahogy Hamilton is 29 gyozelmet a 14-es szabalyvaltozasok ota daralta be, Vettel detto. Persze ez mar mas tema, a statisztikak nem az okokrol szolnak :d

Utoljára módosítva: 2016. november 02. 11:17

F1890
#8 F1890 2016. november 02. 11:02  
Timad:
most csak fun fact miatt: 5x esett ki biztos vezető helyről, 1x vettek el tőle győzelmet 08 BEL, 1x taktikázták el 2015 MON, 1x meg a pirelli robbanó gumija miatt bukott győzelmet 13 GBR. Aztán lehet kimaradt vmi. :D Am. meg ez a megbízhatóság.. hát ha belegondolsz, Schumi idején meg a Sennások, Prostosok mondhatták, ugyanezt. Egyre jobb lett a megbízhatóság, valamelyest a futamok száma is növekedett.. A Hamilton utániaknak meg mégjobb lesz a megbízhatóságuk és még több futam lesz tartva.. evvan.. :/ Szerk: Schumacher 186 futammal a háta mögött: 67 Győzelem (+16 Hamiltonhoz képest) 54 Pole pozíció (-5 Hamiltonhoz képest)

főleg h msc ferrari éra alatt alig döglött be akocsi...

a pole rekord valszeg meglesz hamiltonnak és az bitang erős... mostmár nem lehet kifogás és rizsa h jaj ezek maiak nem méltóak a régiekhez (sztem eddig sem volt)

Timad
#7 Timad 2016. november 02. 10:45  
sztárvorsz:
Szep eredmeny, bar en szemely szerint nem tulajdonitok tul nagy jelentoseget ezeknek a statisztikaknak, Schumacher-re - Senna-ra sem (csak) feltetlen ezek miatt nezek fel. De Hamilton, Vettel meg a mai pilotak eseteben sokat lejt a palya, mivel korabban is kerultek be, es tobb futam is van egy evben - arrol nem is beszelve, hogy a megbizhatosag is sokkal jobb mint anno.

most csak fun fact miatt: 5x esett ki biztos vezető helyről, 1x vettek el tőle győzelmet 08 BEL, 1x taktikázták el 2015 MON, 1x meg a pirelli robbanó gumija miatt bukott győzelmet 13 GBR.
Aztán lehet kimaradt vmi. :D

Am. meg ez a megbízhatóság.. hát ha belegondolsz, Schumi idején meg a Sennások, Prostosok mondhatták, ugyanezt. Egyre jobb lett a megbízhatóság, valamelyest a futamok száma is növekedett.. A Hamilton utániaknak meg mégjobb lesz a megbízhatóságuk és még több futam lesz tartva.. evvan.. :/

Szerk:

Schumacher 186 futammal a háta mögött:
67 Győzelem (+16 Hamiltonhoz képest)
54 Pole pozíció (-5 Hamiltonhoz képest)

Utoljára módosítva: 2016. november 02. 10:51

Balrog
#6 Balrog 2016. november 02. 10:40  
sztárvorsz:
Szep eredmeny, bar en szemely szerint nem tulajdonitok tul nagy jelentoseget ezeknek a statisztikaknak, Schumacher-re - Senna-ra sem (csak) feltetlen ezek miatt nezek fel. De Hamilton, Vettel meg a mai pilotak eseteben sokat lejt a palya, mivel korabban is kerultek be, es tobb futam is van egy evben - arrol nem is beszelve, hogy a megbizhatosag is sokkal jobb mint anno.

ez akkor számítana, ha Hamilton és Vettel sokkal több futam alatt ért volna el hasonló statisztikákat, mint a legendák, de ez nincs így egyáltalán. tehát ilyen szempontból szerintem lényegtelen, hogy a nagydíjak hogyan oszlanak el szezonok szerint. Ahogy láthatod, a győzelmi arányuk sem lényegesen kisebb. a megbízhatóság csökkenésével meg ugyanúgy nagyobb eséllyel örökölhetsz meg győzelmet mások problémái miatt, mint veszíthetsz el, szóval annyira ez sem döntő faktor.

sztárvorsz
#5 sztárvorsz 2016. november 02. 10:29  

Szep eredmeny, bar en szemely szerint nem tulajdonitok tul nagy jelentoseget ezeknek a statisztikaknak, Schumacher-re - Senna-ra sem (csak) feltetlen ezek miatt nezek fel. De Hamilton, Vettel meg a mai pilotak eseteben sokat lejt a palya, mivel korabban is kerultek be, es tobb futam is van egy evben - arrol nem is beszelve, hogy a megbizhatosag is sokkal jobb mint anno.

pipi_82
#4 pipi_82 2016. november 02. 10:28  

Hat igen... majomkodas ide, celebkedes oda, azert ezeket az eredmenyeket senki nem veszi el tole, es bizony komoly szamokrol beszelunk itt.

Balrog
#3 Balrog 2016. november 02. 10:27  

Ascari ugyan az említett versenyzőkhöz képest relatíve kevés futamon állt rajthoz, de a 40.63%-os győzelmi aránya azért még úgy sem semmi :)

Timad
#2 Timad 2016. november 02. 10:22  

Ha és amennyiben :D jövőre is elől lesz a merci a red bullal karöltve akkor is kb 10-15 győzelme simán lehet a következő 4 évben, ahogy poleból is és akkor egy w65-70 p80-as stattal zárna... nem lenne semmi.

gaben1000
#1 gaben1000 2016. november 02. 09:04  

Schumachernél örök fájó pont lesz, hogy a Mercedes-érában elért monacoi pole statisztikailag nem az övé. Érthetetlen idióta szabály.
Talán nem szerzett hasonló eset miatt pole-t statisztikailag, de ha igen, akkor is oltári nagy baromság.
Vagy akkor már ezt a statisztikát is ketté szedhetnék, mint a részvételt meg a tényleges rajtot.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”