Hamilton: Rosberg nem változott, csak nekem volt sok műszaki hibám

írta: M4Sport
2016. október 30. 01:16
FOTÓ: ©xpbimages.com

Nem történt csoda, de még csak változás sem – Lewis Hamilton kijelentette, Nico Rosberg kizárólag az ő műszaki hibáinak köszönheti, hogy a bajnoki tabella élén áll.

Többen megállapították már, hogy a bajnokságot 26 pontos előnnyel vezető Nico Rosberg idén más versenyző lett. Miközben egy éve sok esetben tompának és erőtlennek tűnt Lewis Hamilton mellett, addig a tavalyi austini vereség óta összeszedettebbnek és sok esetben keményebbnek is mutatkozott.

A címvédő szerint azonban szó sincs arról, hogy csapattársa megtalálta volna a siker receptjét, amit eddig nem ismert. Kijelentette, ő úgy tekinti, hogy Rosberg kizárólag szerencséjének köszönhetően került nagy előnybe vele szemben. „Nem változott, csak sok műszaki hibám volt. Ez az egyetlen különbség. Ha mindkét autó megbízható lett volna egész évben, ugyanolyan csatákat vívtunk volna, mint tavaly és tavalyelőtt. Szóval én nem látok semmilyen különbséget” – mondta a Sky Sportsnak.

Hamilton az utóbbi hetekben nem győzte hangsúlyozni, mennyire tart az újabb technikai hibáktól. Elmondása szerint az egész austini versenyen is azt figyelte, mikor hall furcsa hangokat a motorból, és attól félt, hogy megismétlődik a sepangi esete.

A kérdésre, szerinte Rosberg első bajnoki címszerzésének lehetősége miatt nagyobb nyomást érez-e, mint korábbi küzdelmeikkor, elmondta: „Pont ugyanolyan ez, mint a többi bajnoki csatánál. Elvégzi a munkát, amit el kell. Fogalmam sincs, most mire gondol, mi jár a fejében, és nem is igazán szeretnék belebonyolódni ebbe, mert az én szempontomból nem számít.”

Hamilton a pole-ból várja a vasárnapi Mexikói Nagydíjat, a szenvedős hétvégét produkáló csapattársa rajtol mellőle.

Oszd meg!





80 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

velorex
#80 velorex 2016. október 30. 19:30  

Ez pontosan így van. Hamilton leichtosan lenyilatkozta a helyzetet. Ezen nincs mit filózni. Az egészben az a hihetetlen, hogy Hamiton így kezeli ezt a helyzetet.

sába
#79 sába 2016. október 30. 18:27  
grabowsky78:
Persze tavaly meg ugyan ez fordítva! Hamilton már megint fullba nyomja a kretént! Amikor már majdnem azt hiszem, hogy nem utálom a Hamiltont, jön egy cikk és rájövök, hogy DE!

Jó kis hozzászólás, tetszett. :)

vinyei93
#78 vinyei93 2016. október 30. 15:36  
bzmatek:
Miért röhögnél, nem a rajton mulik, hogy ekkora hátrányban van. De érdekes hozzáállás, én akkor se röhögnék, ha Rosbi rontaná el ... Továbbá, miből gondolod, hogy elrontja a rajtot bármelyik, akkor már a másik meg is nyerte ...

Sosem vitattam, hogy mennyi tech hibája volt. Ettől még a rajt az egyik legfontosabb része a futamnak, ha jól rajtolsz, jobb taktikát kaphatsz, könnyebben meg tudod nyerni a futamot.
Félreérted, nem állítom, hogy aki jobban rajtol, az nyer, csupán 2 egymás utáni dolgot írtam.
Annyi van, hogy akármennyire van is igaza Hamiltonnak eme nyilatkozatában(nem szeretnék belemenni h igaza van e vagy sem), attól még egy konkrétan beképzelt nyilatkozat, sőt, egyenesen bunkó, illetve személy szerint olyan szintű vergődést látok benne, amit eddig sose láttam Hamiltontól. Szerintem. Pedig elvileg érettebb lett, komolyabban áll hozzá a dolgokhoz. Az is sejthető, hogy pszihikailag próbálja Rosberget ezzel hátrányba hozni. Így ha ezek után pl elrontaná a rajtot, és netán így a végkimenetel az lenne, hogy Rosberg nyer, akkor igen, kiröhögném. Attól még nem lesz nekem igazam, nem lesz Hamilton rosszabb, stb, csak én itthon a tv előtt kiröhögném. Ennyi.

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 15:41

Bredio
#77 Bredio 2016. október 30. 15:31  

Szánalmas ez a vergődés, amit most leművel. Én még azt hittem, hogy egy érett, sportszerű versenyző lett belőle az évek alatt.

Janisf
#76 Janisf 2016. október 30. 15:09  

Úgy látszik Hamilton elfelejtette, hogy ez egy technikai sport... :) Kicsit több alázatot Lewis, hiszen voltak személyi hibák is ebben az évben nem is kevés...
A másik dolog meg az hogy a Forma1-ben nincs feltételes mód!! 2007 után illett volna megtanulni...
Végső soron aki 9 versenyt meg tud nyerni és a legtöbb esetben ezen kívül is dobogón végez, az abszolút megérdemli a VB címet..

Jadeite
#75 Jadeite 2016. október 30. 14:51  
bzmatek:
Amit ebben évben Rosberg tett, azt kb. fél mezőny lehozta volna Mercivel (rajtolni más is tud, s behozni 1-2 hely valamelyikén ezt a Mercit). Továbbra se értem, hogy a jobb rajtok (kb. ennyiben merül ki az érve mindenkinek), miért érdemli meg jobban, mint aki folyamatosan dolgozza le a technikai okok miatti ponthátrányát, magyarán jobb teljesítményt nyújt egész évet nézve.

"rajtolni más is tud, s behozni 1-2 hely valamelyikén ezt a Mercit" - más lehet h tud, de Haminak pár hete az elrontott rajt után még a rajtpozícióját sem sikerült visszaszereznie, harmadiknak ért be, az űrhajóval. Igazából az az ember az isteni szerencse mintapéldánya (hami-fanok szeretnek sírni, de számolni kevésbé), eddigi közös éveikben Rosbergnek kétszer (2x) több műszaki gondja volt, fordított esetben már Rosbergnek is lenne címe.

Warumdarum
#74 Warumdarum 2016. október 30. 14:41  
027:
Ha Rosberg idén vb-t nyer akkor Jacques Villeneuve után övé lesz legkevésbé megérdemelet cím.

Ha Rosberg idén vb-t nyer akkor Alain Prost után ő lesz az elmúlt 27 év második olyan bajnoka aki az uralkodó világbajnok (tehát papíron esélyesebb) csapattársa ellen nyer, azonos autóval.

continental
#73 continental 2016. október 30. 14:21  

Szimpatikus nyilatkozat..ja bocs,nem ide. :D

NanoKutya
#72 NanoKutya 2016. október 30. 13:40  

Csak az "igazán nagyok" nyilatkoznak így...

bzmatek
#71 bzmatek 2016. október 30. 12:57  
Thibczy:
Pl. Monzából, ahol konkrétan a rajt pillanatáig konkrétan bucira verte Rosberget. Aztán idén nem sikerült az, ami 2 éve igen.

S szerinted ez mindenhol így lesz ezek után? :)

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 12:58

Thibczy
#70 Thibczy 2016. október 30. 12:56  
bzmatek:
Miért röhögnél, nem a rajton mulik, hogy ekkora hátrányban van. De érdekes hozzáállás, én akkor se röhögnék, ha Rosbi rontaná el ... Továbbá, miből gondolod, hogy elrontja a rajtot bármelyik, akkor már a másik meg is nyerte ...

Pl. Monzából, ahol konkrétan a rajt pillanatáig konkrétan bucira verte Rosberget. Aztán idén nem sikerült az, ami 2 éve igen.

bzmatek
#69 bzmatek 2016. október 30. 12:37  
vinyei93:
Mekkorát röhögnék ha elrontaná a rajtot, és Rosberg nyerne :D

Miért röhögnél, nem a rajton mulik, hogy ekkora hátrányban van. De érdekes hozzáállás, én akkor se röhögnék, ha Rosbi rontaná el ... Továbbá, miből gondolod, hogy elrontja a rajtot bármelyik, akkor már a másik meg is nyerte ...

bzmatek
#68 bzmatek 2016. október 30. 12:35  

Amit ebben évben Rosberg tett, azt kb. fél mezőny lehozta volna Mercivel (rajtolni más is tud, s behozni 1-2 hely valamelyikén ezt a Mercit). Továbbra se értem, hogy a jobb rajtok (kb. ennyiben merül ki az érve mindenkinek), miért érdemli meg jobban, mint aki folyamatosan dolgozza le a technikai okok miatti ponthátrányát, magyarán jobb teljesítményt nyújt egész évet nézve.

vinyei93
#67 vinyei93 2016. október 30. 12:32  

Mekkorát röhögnék ha elrontaná a rajtot, és Rosberg nyerne :D

MS_argo001
#66 MS_argo001 2016. október 30. 12:28  
Thibczy:
Rosbergnek 17 pont hátránya volt, mivel a kettős győzelem mindig megvolt amennyiben egyik pilótával sem történt semmi rendkívüli, így Rosberg egyetlen esélye az volt, hogy Hamiltonnal vmi csoda folytán történik vmi és legfeljebb 3. lesz, míg ő nyer.

De így legalább az esély is elúszott, ugyanaz az esély, amire most Hamiltonnak van szüksége!

Thibczy
#65 Thibczy 2016. október 30. 12:21  
MS_argo001:
Azt azért nem árt megjegyezni, hogy az utolsó futamon dupla pontokat osztottak ki. Tehát Rosberg műszaki hibája kvázi kétszer annyi pontba került, mint normális esetben került volna. Hiába, a 2010-es évek egyik leghülyébb szabálya volt ez.

Rosbergnek 17 pont hátránya volt, mivel a kettős győzelem mindig megvolt amennyiben egyik pilótával sem történt semmi rendkívüli, így Rosberg egyetlen esélye az volt, hogy Hamiltonnal vmi csoda folytán történik vmi és legfeljebb 3. lesz, míg ő nyer.

F1890
#64 F1890 2016. október 30. 12:11  
Thibczy:
Hamilton a győzelmet Monacóban a Red Bull balfaszkodásának köszönhette. Rosberg kb. 2 mp-cel volt lassabb körönként, előbb-utóbb megelőzte volna, a 2. hely mindenképp meglett volna. Ha kicsit kevésbé mákosabb Hamilton? Persze, minden előfordulhat, ez is. Ahogy a megbízhatósagi statisztikákat elnézve az is előfordulhatott volna, hogy Hamilton motorja Kínaban és Szocsiban is a futamon megy tönkre.

nem feltétlenül tudta volna megelőzni. nehéz itt előzni főleg esőben mert mégkönnyebb hibázni. ricciardonak sem sikerült előzni pedig volt olyan h 2 seccel gyosabb volt. és ahogy mentek volna a körök vki kiáll mögülök és akkor gyorsabb náluk és újabb helyet bukik.

Thibczy
#63 Thibczy 2016. október 30. 12:07  
p4x-639:
lélegezz nyugodtan és kérlek válaszolj: ha nem engedi el Rozi Monacoban akkor nyert volt Hamilton? ahogy Rozi szárnya tört le/esett hátra 9.-nek úgy ha kicsit kevésbé mákosabb Hamilton nem történhetett volna meg vele is ugyanez? (vagy a puszta tudása okozta, hogy pont úgy ütköztek, hogy ő jött ki kétszer jól belőle és nem Rozi? ez nem arról szól ki volt a hibás, ki érdemelte meg hanem arról, hogy ki jött ki jól belőle és az Hamilton volt mindkét esetben) ez kapásból 3 futam ahol nem csak azért nyert mert jó volt hanem azért mert külső segítséget kapott vagy a jóistentől vagy a csapattársától. Szóval nem villogta épp szét Hamilton se az idei évet még akkor sem amikor nem hátráltatta a technika.

Hamilton a győzelmet Monacóban a Red Bull balfaszkodásának köszönhette. Rosberg kb. 2 mp-cel volt lassabb körönként, előbb-utóbb megelőzte volna, a 2. hely mindenképp meglett volna.

Ha kicsit kevésbé mákosabb Hamilton? Persze, minden előfordulhat, ez is. Ahogy a megbízhatósagi statisztikákat elnézve az is előfordulhatott volna, hogy Hamilton motorja Kínaban és Szocsiban is a futamon megy tönkre.

MS_argo001
#62 MS_argo001 2016. október 30. 11:58  
Mtom:
Azert nem beszel senki rola, mert abban az evben is Hamiltont erte tobb muszaki hiba, es ketszer kapaszkodott vissza 25 pont koruli hatranybol. Az ev vegi Rosberg muszaki hibakkal ez kb kiegyenlitodott. Erre most nem latok eselyt, siman arra fogadnek hogy Rosberg motirhiba nelkul fejezi be az evet, mig Hamiltonnak azok harom idomerobe es egy gyozelembe kerultek.

Azt azért nem árt megjegyezni, hogy az utolsó futamon dupla pontokat osztottak ki. Tehát Rosberg műszaki hibája kvázi kétszer annyi pontba került, mint normális esetben került volna.
Hiába, a 2010-es évek egyik leghülyébb szabálya volt ez.

ernike
#61 ernike 2016. október 30. 11:42  

Ez technikai sport, tavaly Rosbinak volt sokkal több hibája. Persze idegesítő ez számára meg a Hami fanok számára is és meg is értem, de hajrá Rosbi kijárna ez a vb cím neki és lehet Hami is tanulna valamit a vereségből. Jót tenne ez mindkettejüknek.

Mtom
#60 Mtom 2016. október 30. 11:39  
MS_argo001:
Tehát, ha Hamilton nyer, az kizárólag az ő érdeme, viszont ha Rosberg nyer, azt a címet Hamilton veszíti el neki. Arról miért nem beszél senki, hogy Rosbergnek a 2014-es záró futamon a kezdetektől fogva gondja volta kocsijával, esélyt sem adva a küzdelemre? Őszintén nem értem, idén miért ne érdemelné meg Rosberg. 2015-ben valóban nem érdemelte volna meg, de idén...

Azert nem beszel senki rola, mert abban az evben is Hamiltont erte tobb muszaki hiba, es ketszer kapaszkodott vissza 25 pont koruli hatranybol. Az ev vegi Rosberg muszaki hibakkal ez kb kiegyenlitodott.
Erre most nem latok eselyt, siman arra fogadnek hogy Rosberg motirhiba nelkul fejezi be az evet, mig Hamiltonnak azok harom idomerobe es egy gyozelembe kerultek.

Mtom
#59 Mtom 2016. október 30. 11:33  
concorde:
Van egy komoly különbség Rosberg és Hamilton között. Rosberg idénre felnőtt, Hamilton pedig egy idegesítő, nyafogós kisiskolás szintjén mozog. Egy 3x VB nem ilyen. Rosberg arra fókuszált idén, amire kellett, szorgosan gyűjtötte a pontokat, a VB címet pedig pontokért adják. Ráadásul Hamilton a saját fészkébe sz*rik, azzal hogy még a csapatának is odavág egyet, akiknek 2 címet köszönhet az utóbbi 2 évben. Vicc!

Ez a tema mar 2014-ben ki lett targyalva ugyanezert.
Konnyu ugy hiszti nelkul, osszeszedettnek es nyugodtnak lenni, hogyneked semmi problemad, a csapattarsmeg 20-40 pontos hatranyokbol probalja visszakuzdeni magat.
Szerinted melyik a jobb?

f1m12
#58 f1m12 2016. október 30. 11:30  
027:
Ha Rosberg idén vb-t nyer akkor Jacques Villeneuve után övé lesz legkevésbé megérdemelet cím.

amit legkevésbé se szarna le senki sem. 20-30 év múlva hogy emlegetnék ezt az emberek?? max annyit tennének hozzá, h sikerült felülkerekedni egy korszakos zseni fölött. és Hamilton nagyságát nézve elismerné mindenki, h azért kell a szerencse is egy ilyen pilóta ellen. ennyi

f1m12
#57 f1m12 2016. október 30. 11:28  
bzmatek:
Hamilton is gyűjtötte volna szorgosan (s nem is kicsit vezetne), csak ebben az évben a szerencse Rosberg oldalára állt. Én korábban Barrichellonak is drukkoltam, aztán most Kiminek, de ha Schumi technika miatt kiesik pár futamon, s Bari behúzza a VB-t, eszembe nem lett volna olyanokat írni, mint itt a Rosbergnek drukkolók. Ezzel az autóval a fél mezőny hozná azt amit ő ... Egészben az a legszebb, hogy Hamilton a rossz rajtja, s a kezdeti talán kicsit könynelműségei elenére simán vezetné bajnokságot, ha nem hátráltatja csak fele ennyi probléma, s ez mutatja meg két pilóta közti különbséget.

a szerencse Rosberg oldalára állt??? mér, eddig hol volt? a garázs másik oldalán???
egyébként meg Ha a Ferrari a beígért ütem szerint fejlődik, és Ha fekszik a kocsi a pilótáknak, és Ha a Mercikkel csatáztak volna, akkor Lehet, hogy most ők is beleszólhatnának........és láthatnánk a pilóták közötti különbséget. Vettel idén sokszor megkapta, h béna. tavaly Kimi. amikor elnéztem, akár idén is, h bizony a nagy Hamilton hibázik, v a technika megtréfálja, még akkor is dobogós, vagyis sokszor észre se lehet venni, mert nem büntet úgy egy űrhajó.....vedd észre, hogy ha Rózsi nem tökéletes, Hamiltonban is úgy benne van a hiba

p4x-639
#56 p4x-639 2016. október 30. 11:27  
Thibczy:
Ausztriában Rozinak köze nem volt Hamiltonhoz, Vettel felrobbanó gumija hozta helyzetbe. Az ütközésnél meg farok volt, beszopta, megérdemelte. Monacóban meg esett kelt, a fél futamot egy McLaren mögött töltötte, a végen pedig stílusosan még Hülkenberg is megelőzte.

lélegezz nyugodtan és kérlek válaszolj: ha nem engedi el Rozi Monacoban akkor nyert volt Hamilton?
ahogy Rozi szárnya tört le/esett hátra 9.-nek úgy ha kicsit kevésbé mákosabb Hamilton nem történhetett volna meg vele is ugyanez? (vagy a puszta tudása okozta, hogy pont úgy ütköztek, hogy ő jött ki kétszer jól belőle és nem Rozi? ez nem arról szól ki volt a hibás, ki érdemelte meg hanem arról, hogy ki jött ki jól belőle és az Hamilton volt mindkét esetben)
ez kapásból 3 futam ahol nem csak azért nyert mert jó volt hanem azért mert külső segítséget kapott vagy a jóistentől vagy a csapattársától. Szóval nem villogta épp szét Hamilton se az idei évet még akkor sem amikor nem hátráltatta a technika.

Bredio
#55 Bredio 2016. október 30. 11:25  

Ennyit a sportszerűségről. Ebből is látszik, hogy Hamilton egy felcicomázott díszp*raszt.

2 könnyed vb címet köszönhet a Mercedesnek, egyetlen egyet Rosberg is nyerhet. Ha úriember lenne, akkor inkább hálás lenne az elmúlt évekért.

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 11:27

SV-JEV
#54 SV-JEV 2016. október 30. 11:25  

Azért az idei technikai hibák ellenére Hami 2vbcímet "kapott" a csapattól ami nem rossz még akkor is ha az ideit elbukja...

F1890
#53 F1890 2016. október 30. 11:06  

én így látom rzberg szempontjából az idei évet

SOkkal lazább és eltökéltebb ami kívülről lejön nekem. Ez a tavalyi usa óta látom a szemében h leszar már mindent azt is h hamilton amúgy önerőből erősebb, szarik a médijára. csak koncentrál a kövi hétvégére. túl nagy nyomást helyezettt eddig magára sztem és kb úgy állt eddig hozzá kívülről mint akinek csak akkor van sansza mikor hamilton balfaszkodik.

mellesleg az h hamilton nem tud rajtolni és állítólag pár hete kezdett el komolyabban foglalkozni a témával pluszban rózberg elmondása szerint soha ennyit nem töltött adatelemzéssel az nehogy már rózberg gyengeségeit mutassa meg, hanem inkább hamilton faszsága h nem vette elég komolyan eddig ezeket. olyan mint amikor cét baszogatják amiatt h ő többet edz mint messi csak azért van olyan jó. hát könyörgöm ki a fasz tiltja meg a többieknek h ők is ugyanannyit edzenek? semmi.

mondjuk lehet ez már csak belebeszélés de elmúlt két futamon azt átom rata megint h a biztos 2. helyre megy ami nem biztos h jó. csak nehogy kipukkadjon a lufi pont a végére... de ha fogadnom kéne a hátralévő 3 futamot is hamilton fogja nyerni mert rózbi a biztosra utazik kerüli a hibákat, és kevésbé csúcsrajáratott motorrral megy..sztem

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 11:09

albutr
#52 albutr 2016. október 30. 10:57  
p4x-639:
az a vicc, hogy amíg Hamilton nyer és vezet a pontversenyben addig elfogadjátok, hogy az a jobb aki több pontot gyűjt de amint nem ő van az élen jön a számolgatás, hogy hol mennyit bukott és ő kéne elől legyen. ez egy ilyen sportág, benne van a szerencse, a technika, a tudás és ezek összessége dönti el ki nyeri a VB-t. (az megint megér egy misét mi a szerencse és mi a tudás) Összességében Rosberg áll jobban idén, amiért megérdemli a pacsit.

itt inkább arról van szó hogy Rosberg éles helyzettben még sohasem verte meg Hamiltont.

Thibczy
#51 Thibczy 2016. október 30. 10:56  
p4x-639:
már leszámítva azt amikor Rozit megkérték, hogy engedje el Monacoban(enélkül Hamilton nem nyert volna), vagy Ausztriát és Kanadát amikor csak a mákjának köszönhette, hogy Rozi húzta a rövidebbet és nem az ő autója sérült.

Ausztriában Rozinak köze nem volt Hamiltonhoz, Vettel felrobbanó gumija hozta helyzetbe. Az ütközésnél meg farok volt, beszopta, megérdemelte.

Monacóban meg esett kelt, a fél futamot egy McLaren mögött töltötte, a végen pedig stílusosan még Hülkenberg is megelőzte.

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 10:58

cnote76
#50 cnote76 2016. október 30. 10:41  
fist1:
Az a te dolgod, hogy te önkényesen csak egy szezont emelsz ki, de a valóságban a sztochasztikus folyamatok nem így működnek, hogy 20 alkalommal mindig ugyanúgy jöjjenek ki a bizonyos valószínűséggel bekövetkező műszaki problémák.

Rendben van! Azért mondom, hogy mennyünk vissza a életük legelső bármilyen technikai sport versenyükig, hogy valóságos képet kapjunk! Csak akkor lehet egyértelműen eldönteni, melyikük a szerencsésebb/szerencsétlenebb.

fist1
#49 fist1 2016. október 30. 10:41  
p4x-639:
az a vicc, hogy amíg Hamilton nyer és vezet a pontversenyben addig elfogadjátok, hogy az a jobb aki több pontot gyűjt de amint nem ő van az élen jön a számolgatás, hogy hol mennyit bukott és ő kéne elől legyen. ez egy ilyen sportág, benne van a szerencse, a technika, a tudás és ezek összessége dönti el ki nyeri a VB-t. (az megint megér egy misét mi a szerencse és mi a tudás) Összességében Rosberg áll jobban idén, amiért megérdemli a pacsit.

Hagyjad, gyerekek még. ;)

p4x-639
#48 p4x-639 2016. október 30. 10:40  
027:
na igen ..márcsak az elengedés miatt se érdemelné meg :D

annyival jobb Hamiltonnál, hogy még futamgyőzelmet is ajándékozhat neki ;)

p4x-639
#47 p4x-639 2016. október 30. 10:38  

az a vicc, hogy amíg Hamilton nyer és vezet a pontversenyben addig elfogadjátok, hogy az a jobb aki több pontot gyűjt de amint nem ő van az élen jön a számolgatás, hogy hol mennyit bukott és ő kéne elől legyen.

ez egy ilyen sportág, benne van a szerencse, a technika, a tudás és ezek összessége dönti el ki nyeri a VB-t. (az megint megér egy misét mi a szerencse és mi a tudás) Összességében Rosberg áll jobban idén, amiért megérdemli a pacsit.

027
#46 027 2016. október 30. 10:36  
p4x-639:
már leszámítva azt amikor Rozit megkérték, hogy engedje el Monacoban(enélkül Hamilton nem nyert volna), vagy Ausztriát és Kanadát amikor csak a mákjának köszönhette, hogy Rozi húzta a rövidebbet és nem az ő autója sérült.

na igen ..márcsak az elengedés miatt se érdemelné meg :D

fist1
#45 fist1 2016. október 30. 10:35  
cnote76:
Egy szezont kell nézni, hiszen évente van világbajnokság. Ennyi erővel nézhetjük az egész életüket a gokartot meg a műanyag motorral hányszor estek el 3 évesen...

Az a te dolgod, hogy te önkényesen csak egy szezont emelsz ki, de a valóságban a sztochasztikus folyamatok nem így működnek, hogy 20 alkalommal mindig ugyanúgy jöjjenek ki a bizonyos valószínűséggel bekövetkező műszaki problémák.

027
#44 027 2016. október 30. 10:34  

Ez 1 vicc..ahogy Rosberg teljesítményét az egekbe emelik...

cnote76
#43 cnote76 2016. október 30. 10:33  
fist1:
Hát nevetni fogsz, de a rajton múlik a verseny nagy része. Ez statisztikailag is messzemenőkig igazolható.

Azért mondom! Aki egy hétvége alatt azt a 3 mp-es műveletet többször jól csinálja az legyen a VB. Nem is kellenek ide pontok, meg időmérő. Sőt a futamot se kelljen lefutni. Legyen csak egy rajt :D

fist1
#42 fist1 2016. október 30. 10:31  
cnote76:
Adjunk egy VB címet most azonnal mindenkinek aki idén több jó rajtot mutatott be mint a csapattársa!

Hát nevetni fogsz, de a rajton múlik a verseny nagy része. Ez statisztikailag is messzemenőkig igazolható.

p4x-639
#41 p4x-639 2016. október 30. 10:30  
027:
És akkor még az év eleji 4-5 futamról nem is beszéltünk..Mindenesetre elég figyelemre méltó adat hogy Rosberg 9/5 futamot a technikai oltárán hozott haza. Ham összes idei futamgyőzelmét erőből hozta.

már leszámítva azt amikor Rozit megkérték, hogy engedje el Monacoban(enélkül Hamilton nem nyert volna), vagy Ausztriát és Kanadát amikor csak a mákjának köszönhette, hogy Rozi húzta a rövidebbet és nem az ő autója sérült.

cnote76
#40 cnote76 2016. október 30. 10:29  
fist1:
Hosszabb távon kell nézni, és kiegyenlítődik. Farkas Péter megtette az egyik görbe tükrében.

Egy szezont kell nézni, hiszen évente van világbajnokság. Ennyi erővel nézhetjük az egész életüket a gokartot meg a műanyag motorral hányszor estek el 3 évesen...

cnote76
#39 cnote76 2016. október 30. 10:28  
fist1:
Mert az emberek hülyék. Nekik csak az ösztönös zseni érdemli meg a címet, de neki automatikusan kijár, nem kell érte csiszolnia pl. a rajttechnikáját. Rosberg rengeteget dolgozik rajta, hogy jobb versenyzővé váljon, mint amit az alap genetikája megengedne neki. Ez már önmagában tiszteletet érdemelne, és ha beérik a munka, és behúzza a címet, az igenis megérdemelt lesz. Évek, évtizedek kőkemény munkája van mögötte, de a kis fotelszakértők eldöntik, hogy nem érdemli meg, mert Hamiltonnak x-szel több műszaki gondja volt. Az Istenért, hát nőjünk már fel.

Adjunk egy VB címet most azonnal mindenkinek aki idén több jó rajtot mutatott be mint a csapattársa!

fist1
#38 fist1 2016. október 30. 10:27  
cnote76:
Meg lehet vele békélni, ha nem csak 1 versenyzőt érint 8 ugyanolyan motor közül, többször is egy szezon során!

Hosszabb távon kell nézni, és kiegyenlítődik. Farkas Péter megtette az egyik görbe tükrében.

fist1
#37 fist1 2016. október 30. 10:26  
MS_argo001:
Mégis rengetegszer olvasni, hogy Rosberg nem érdemli meg!

Mert az emberek hülyék. Nekik csak az ösztönös zseni érdemli meg a címet, de neki automatikusan kijár, nem kell érte csiszolnia pl. a rajttechnikáját. Rosberg rengeteget dolgozik rajta, hogy jobb versenyzővé váljon, mint amit az alap genetikája megengedne neki. Ez már önmagában tiszteletet érdemelne, és ha beérik a munka, és behúzza a címet, az igenis megérdemelt lesz. Évek, évtizedek kőkemény munkája van mögötte, de a kis fotelszakértők eldöntik, hogy nem érdemli meg, mert Hamiltonnak x-szel több műszaki gondja volt. Az Istenért, hát nőjünk már fel.

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 10:27

cnote76
#36 cnote76 2016. október 30. 10:23  
fist1:
A műszaki hiba a sport része. Aki ezzel nem tud megbékélni, nézzen atlétikát.

Meg lehet vele békélni, ha nem csak 1 versenyzőt érint 8 ugyanolyan motor közül, többször is egy szezon során!

fist1
#35 fist1 2016. október 30. 10:21  
cnote76:
Pontosan erről van szó. Írjuk az ÖSSZES hibát Hamilton számlájára, oké (elrontott rajtok, elrontott rajtok következtében ütközés (Bottas), Rosberggel való ütközések stb. ) tényleg minden legyen az ő sara! A műszaki hibákról viszont könyörgöm egyezzünk már meg abban még az elvakult Hamilton utálókkal is, hogy arról ugyebár nem tehet a versenyző. DE Tegyük fel, hogy még az a 4 kuka időmérő SEM számít balszerencsének a technikai hiba miatt, hiszen ettől még a futamon elindult, és hát utolsó helyről is meg lehet akár egy futamot nyerni (minden nap előfordul...). Legyünk ennyire elvakultak! De amikor kiesik az élről motorhiba miatt, arról az egyről legalább hadd ne tegyen már! Rosbergnek azt hiszem EGYSZER volt egy váltó hiba miatti rajtbünti (5 hely) + vesztett egy pozíciót utólag a futamon bünti miatt (ezek természetesen nem az ő hibái, műszaki hiba volt, vele ne legyünk elvakultak) Mindent összegezve, még ha Hamiltont fullra lehúzzuk, és Rosberget az egekbe emeljük: ha az a Maláj kiesés (amiről megegyezhetünk, hogy tényleg nem tehet) nincs, akkor most VEZETNÉ A PONTTÁBLÁT! Pedig az összes hibát az ő számlájára írtuk... És ez itt a lényeg. Az összes hibája ellenére is vezetnie kéne a táblázatot. Még így is a tökéletes, idén teljesen megváltozott Rosberg aki most aztán igazán összeszedte magát mögötte lenne... Az meg, hogy technikai sport, ezt el kell fogadni, hát ez így van, de nehogy már így kelljen valakiből VB-t csinálni. Megérdemelné-e a címet? Persze, ebben a mezőnyben mindenki a versenyzésnek szenteli az életét, mindenki megérdemelné. Csak ez nem arról szól, hogy ki érdemelné meg...

A műszaki hiba a sport része. Aki ezzel nem tud megbékélni, nézzen atlétikát.

fist1
#34 fist1 2016. október 30. 10:19  
027:
És akkor még az év eleji 4-5 futamról nem is beszéltünk..Mindenesetre elég figyelemre méltó adat hogy Rosberg 9/5 futamot a technikai oltárán hozott haza. Ham összes idei futamgyőzelmét erőből hozta.

Hamiltonnak volt 2 műszaki gondja időmérőn, versenyen 1-gyel többször esett ki, mint Rosberg. Ha Rosbergnek mindösszesen ennyi elég a VB-címhez (miközben azért ő is kapott igazságtalanul büntetést versenyen, hasonlóért Hamiltont vagy Verstappent gyakran elfelejtik megbüntetni), akkor megérdemli. Ha olyan arányban verné Rosberget, mint ahogy az elvakult Hamilton-fanok azt elferdítik, akkor nem vezetné a VB-t ekkora fölénnyel.

Utoljára módosítva: 2016. október 30. 10:29

MS_argo001
#33 MS_argo001 2016. október 30. 10:17  
cnote76:
Pontosan erről van szó. Írjuk az ÖSSZES hibát Hamilton számlájára, oké (elrontott rajtok, elrontott rajtok következtében ütközés (Bottas), Rosberggel való ütközések stb. ) tényleg minden legyen az ő sara! A műszaki hibákról viszont könyörgöm egyezzünk már meg abban még az elvakult Hamilton utálókkal is, hogy arról ugyebár nem tehet a versenyző. DE Tegyük fel, hogy még az a 4 kuka időmérő SEM számít balszerencsének a technikai hiba miatt, hiszen ettől még a futamon elindult, és hát utolsó helyről is meg lehet akár egy futamot nyerni (minden nap előfordul...). Legyünk ennyire elvakultak! De amikor kiesik az élről motorhiba miatt, arról az egyről legalább hadd ne tegyen már! Rosbergnek azt hiszem EGYSZER volt egy váltó hiba miatti rajtbünti (5 hely) + vesztett egy pozíciót utólag a futamon bünti miatt (ezek természetesen nem az ő hibái, műszaki hiba volt, vele ne legyünk elvakultak) Mindent összegezve, még ha Hamiltont fullra lehúzzuk, és Rosberget az egekbe emeljük: ha az a Maláj kiesés (amiről megegyezhetünk, hogy tényleg nem tehet) nincs, akkor most VEZETNÉ A PONTTÁBLÁT! Pedig az összes hibát az ő számlájára írtuk... És ez itt a lényeg. Az összes hibája ellenére is vezetnie kéne a táblázatot. Még így is a tökéletes, idén teljesen megváltozott Rosberg aki most aztán igazán összeszedte magát mögötte lenne... Az meg, hogy technikai sport, ezt el kell fogadni, hát ez így van, de nehogy már így kelljen valakiből VB-t csinálni. Megérdemelné-e a címet? Persze, ebben a mezőnyben mindenki a versenyzésnek szenteli az életét, mindenki megérdemelné. Csak ez nem arról szól, hogy ki érdemelné meg...

Mégis rengetegszer olvasni, hogy Rosberg nem érdemli meg!

cnote76
#32 cnote76 2016. október 30. 10:16  
Balrog:
tegyük fel, hogy mindez igaz. és vegyük Hamilton sepangi kiesését. Gondolom abban kiegyezhetünk, hogyha Hamilton hibát hibára halmozott is idén, az a kiesés azért tisztán a technikán múlott. Viszont ha az nincs, akkor most bizony a gyerekes, primitív Hamilton vezetné a tabellát. És akkor most kanyarodjunk vissza a feltevésedhez, hogy az idei különbség tulajdonképpen Rosberg felnőttségén múlott-e tényleg, vagy mégis az a fránya technika is okolható érte talán egy icipicit? Nos?

Pontosan erről van szó. Írjuk az ÖSSZES hibát Hamilton számlájára, oké (elrontott rajtok, elrontott rajtok következtében ütközés (Bottas), Rosberggel való ütközések stb. ) tényleg minden legyen az ő sara!

A műszaki hibákról viszont könyörgöm egyezzünk már meg abban még az elvakult Hamilton utálókkal is, hogy arról ugyebár nem tehet a versenyző. DE Tegyük fel, hogy még az a 4 kuka időmérő SEM számít balszerencsének a technikai hiba miatt, hiszen ettől még a futamon elindult, és hát utolsó helyről is meg lehet akár egy futamot nyerni (minden nap előfordul...). Legyünk ennyire elvakultak! De amikor kiesik az élről motorhiba miatt, arról az egyről legalább hadd ne tegyen már!

Rosbergnek azt hiszem EGYSZER volt egy váltó hiba miatti rajtbünti (5 hely) + vesztett egy pozíciót utólag a futamon bünti miatt (ezek természetesen nem az ő hibái, műszaki hiba volt, vele ne legyünk elvakultak)

Mindent összegezve, még ha Hamiltont fullra lehúzzuk, és Rosberget az egekbe emeljük: ha az a Maláj kiesés (amiről megegyezhetünk, hogy tényleg nem tehet) nincs, akkor most VEZETNÉ A PONTTÁBLÁT! Pedig az összes hibát az ő számlájára írtuk...

És ez itt a lényeg. Az összes hibája ellenére is vezetnie kéne a táblázatot. Még így is a tökéletes, idén teljesen megváltozott Rosberg aki most aztán igazán összeszedte magát mögötte lenne... Az meg, hogy technikai sport, ezt el kell fogadni, hát ez így van, de nehogy már így kelljen valakiből VB-t csinálni. Megérdemelné-e a címet? Persze, ebben a mezőnyben mindenki a versenyzésnek szenteli az életét, mindenki megérdemelné. Csak ez nem arról szól, hogy ki érdemelné meg...

grabowsky78
#31 grabowsky78 2016. október 30. 10:10  

Persze tavaly meg ugyan ez fordítva! Hamilton már megint fullba nyomja a kretént! Amikor már majdnem azt hiszem, hogy nem utálom a Hamiltont, jön egy cikk és rájövök, hogy DE!

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”