Hamilton Rosbergnek: Ki kell élveznie, mert nem tart sokáig!

írta: M4Sport
2016. november 29. 12:19
FOTÓ: ©xpbimages.com

Lewis Hamilton máris „hadat üzent” Nico Rosbergnek. Jelezte, ki kell élveznie a siker pillanatait, mert 2017-ben visszahódítja a bajnoki címét!

Keke Rosberg fia abu-dzabi sikere után kijelentette: a frissen koronázott világbajnokot csak még erősebbé teszi a most elhódított bajnoki cím. A Mercedes versenyzőinek eddigi párharca alapján ugyanakkor még valamit biztosra vehetünk: Nico Rosberg győzelme Lewis Hamiltont is jobb versenyzővé fogja tenni.

Nem egyszer bebizonyosodott már, hogy a brit vereségek, sorscsapások után, dacos elszántságában képes a legtöbbet kihozni magából. Toto Wolff korábban úgy írta le ezt: „Lewisnak szüksége van az ellenségekre.”

Hogy mennyire, azt év végi formája, sorozatban megszerzett pole pozíciói és győzelmei is igazolták. Ám a háromszoros bajnok brit máris jelezte, ez csupán a kezdet volt, 2017-ben érkezik a csattanós válasza. „Nico elkövetkező pár napja csodálatos lesz, az ünneplésről fog szólni. Hogy az autójára fölteheti az 1-es rajtszámot, az nagyszerű érzés számára. De ki kell élveznie, ameddig tart, mert nagyon keményen fogok dolgozni a télen, és vissza fogom szerezni tőle a következő szezonban!” – nyilatkozta Hamilton a Sun című lapnak.

Ahogy Rosberg számára meghatározó pofon volt a tavalyi austini vereség, úgy Hamiltont is csak motiválja a mostani második hely. „Idén minden ellenünk volt, nagyon hosszú szezon volt, és bár az én és az autóm tempója is megvolt, végül nem a kívánt eredmény született. Nehéz ez. Gratulálok Nicónak, mindent megtett, amit kellett! Nem az ő tehet róla, hogy tökéletes volt a megbízhatósága. Megtette, amit kellett, de csak annyit mondhatok neki, hogy jövőre keményen fogok harcolni, hogy visszavegyem tőle a címet.”

Hamiltont a verseny után két honfitárs világbajnok, Jackie Stewart és Nigel Mansell is kritizálta, amiért Abu-Dzabiban a csapatutasításra is fittyet hányva tartotta fel Rosberget. Ő azonban megvédte álláspontját. „A verseny elején nem tudtam, mit csináljak. Az élen voltam, és nem úgy alakult a verseny, ahogyan szerettem volna, mert el is húzhattam volna, de azzal csak lehetővé tettem volna, hogy egyszerűen jöjjön utánam. Az utolsó etapnál megpróbáltam segíteni saját magamon, mert mástól nem várhattam segítséget. Nem ártottam neki, sem a csapatnak, szóval mindenki elégedett lehet, meglett a kettős győzelem. És megvolt az alapos okom arra, hogy így tegyek” – fogalmazott.

Oszd meg!





39 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Denis Hunter
#39 Denis Hunter 2016. november 30. 20:53  
_JuSuF_:
Becsült értékek, de tavaly ilyen összegekről cikkeztek: A 2015-ös költségvetési lista: 1. Red Bull: 468,7 millió euró (266 millió + 35,7 millió + 167 millió) 2. Mercedes: 467,4 millió euró (122 millió + 212,4 millió + 133 millió) 3. McLaren: 465 millió euró (144,5 millió + 216,5 millió + 104 millió) 4. Ferrari: 418 millió euró (208,5 millió + 34,5 millió + 175 millió) 5. Williams: 186,4 millió euró (52,5 millió + 22,9 millió + 111 millió) 6. Lotus: 139,1 millió euró (69,5 millió + 13,6 millió + 56 millió) 7. Toro Rosso: 137,45 millió euró (68 millió + 9,45 millió + 60 millió) 8. Force India: 129,7 millió euró (49,5 millió + 12,2 millió + 68 millió) 9. Sauber: 103,25 millió euró (44 millió + 9,25 millió + 50 millió) 10. Manor: 83 millió euró (0,5 millió + 32,5 millió + 50 millió) Azért durva, hogy privát csapatoknak is milyen iszonyatos összegeket kell össze kaparniuk. Ehhez mérten a FI szereplése még inkább becsületre méltó ahogy írod is.

Ez mar reg nem ilyen jol mutat a McLaren haza tajan, szerintem max 200 milla korul lehetnek, hiszen motort is ingyen adta a honda, meg a versenyzoket is ok fizetik. Mekinek meg evek ota nincs foszponzora, honnan lenne 400 milliojuk evente?

Denis Hunter
#38 Denis Hunter 2016. november 30. 20:52  

Honda is tok uj motort epit jovore, remelem elorebb lepnek vele es nem hatra.
FI meg tok mindegy milyen motorral megy, fejlodesuk ellenere ebben az eraban nem lesz privat csapat VB RB mas kategoria, mert ok gyari csapatnak megfelelo osszeget koltenek, ha az FI megharomszorozza a koltsegveteset, akar meg eselyuk is lehet.

GreenHonda
#37 GreenHonda 2016. november 30. 17:57  

#32 P4X-639

#36 JADEITE


Nektek miért kőbe vésett szentírás a Red Bull kasztnijának felbecsülhetetlen erőssége? Ugyanannyira lehet igaz, s ugyanannyit hangoztatták, mint a Renault motor bivalyosodását. Sőt, továbbmegyek, már a Red Bullnál nyilatkozták többen, hogy elérték a Ferrari szintjét, pedig saját karosszériájuk Istenítését még az új boldog motorpartnerházasság age-ben is szerették hangsúlyozni.

A Ferrari pedig nem volt a Red Bull szintjén az év második felében. Vannak tényezők, például gumikopás és hasonlók, amiben szépen mentek, a karosszéria sem olyan gyenge, csupán a vb-ért folytatott harcban ez totálisan esélytelen lett volna, hiába vannak sokszor közel. Alonso is sokszor tudta a tempót tartani, versenyeken legfőképp, csak összességében már kijött a lemaradás abban az időszakban is a Red Bullhoz képest.

Utoljára módosítva: 2016. november 30. 17:58

Jadeite
#36 Jadeite 2016. november 30. 14:03  
GreenHonda:
A Renault már a Ferrari szintjén van jó reggelt kívánok

Jó reggelt neked is. Ez egy elég vad állítás, amit enyhén szólva cáfol, amire korábban mások is rávilágítottak: a Ferrari már tudta a RB tempóját, ami hasonlóan erős motor esetén azt feltételezi, h a karosszéria is 1 szinten áll, amit te sem gondolhatsz komolyan.
Egyébként a merc lebutított motorokat ad, mindenki tudja, de nem vagyok meggyőződve arról, h ha az újjáépített Renault-motor betalálna, nem adnának ők is 1 fokkal rosszabb motorokat a partnereknek, mivel nekik is van gyári csapatuk.

Árnyék
#35 Árnyék 2016. november 30. 12:32  
cnote76:
Rosberg: "2015 Austin megváltoztatott, azóta elhatároztam h visszavágok, legyőzöm" --> Gyönyörű teljesítmény megmutatta végre, keményen odatette magát. Hamilton: "Jövőre keményen felkészülök és visszaszerzem a címet" --> nem tud veszíteni és bazi nagy arca van =) De lehetne még sorolni: Rosberg csak annyit megy az utolsó 4 versenyen TAKTIKUSAN amit kell, gyönyörű, nem hajtja szét a technikát.. Hamilton büdös paraszt amiért taktikázik egy futamon a VB-ért. Érzed a lényeget? =)

persze... de zömében nem tőlem idéztél... és nekem semmi bajom azzal amit csinált a pályán... csak azzal ahogy vislekedik előtte és utána, meg amit nyilatkoz... sőt utóbbival sincs smmi bajom, csak a stílussal ahogy teszi.... azzal van bajom, s azokra minden jogom megvan ahhoz, hoyg kijelentsem, nem tud veszteni, s kurvanagy arca van... ;)

trialboj
#34 trialboj 2016. november 30. 08:39  

Korrekt nyilatkozat, nincs miről beszélni.

kayassine
#33 kayassine 2016. november 29. 23:45  
p4x-639:
szóval akkor kaszniban a Ferrari meg a Red Bull szintjén? (vagy mivel magyarázos a hasonló tempót?) amúgy meg nem mindegy, jövőre a Renault újratervezi a motorját, aztán ahogy őket ismerem jó eséllyel lesz az rövidtávon visszalépés mintsem előre.

Egyetértek.
Talán mostanra már összeállt egy erős motorfejlesztő csapat a Renaultnál, és vége a bénázásnak, de nem lesz egyszerű a Mercedes motort utolérni. Minél agresszívebben fejlesztenek, annál nagyobbat kockáztatnak.
Ha jövő év végére a Red Bull+Renault páros utoléri a Mercedest, már a seggüket a földhöz verhetik örömükben.

Utoljára módosítva: 2016. november 29. 23:46

p4x-639
#32 p4x-639 2016. november 29. 21:01  
GreenHonda:
A Renault már a Ferrari szintjén van jó reggelt kívánok

szóval akkor kaszniban a Ferrari meg a Red Bull szintjén? (vagy mivel magyarázos a hasonló tempót?)

amúgy meg nem mindegy, jövőre a Renault újratervezi a motorját, aztán ahogy őket ismerem jó eséllyel lesz az rövidtávon visszalépés mintsem előre.

GreenHonda
#31 GreenHonda 2016. november 29. 20:10  
Jadeite:
A mercedes-motor elhagyása nem lenne az év ötlete, mivel másik értelmes motort csak a Ferraritól kaphat, aki szintén nem arról híres, h a legjobb motorjait osztogatja (jellemző, h a RB nak sem ők, sem a merc nem mertek adni, semmilyet), a Renault nagy kérdőjel, h mennyit képes még fejlődni, és van még a Honda..

A Renault már a Ferrari szintjén van jó reggelt kívánok

Lewisthebest
#30 Lewisthebest 2016. november 29. 19:14  

#14 #18 #19
Ha feljebb akarnak lépni akkor a Merci egy járhatatlan út, vagyis a rendszeres dobogókig még talán eljuthatnak (kb 2014-es Williams szint) de bajnoki cím nem lesz belőle. Ezért lépett le a Mclaren is tőlük mert tudták, hogy amíg gyári csapata van a Mercinek addig a privát alakulatoknak úgy is ilyen lebutított cuccokat osztogat amivel már szezon elején rohanhatnak a vesztükbe. Ezért kockáztatták a biztos középmezőnyt/élmezőny végét azért, hogy a jövőben valamikor bajnokok lehessenek. A jelenlegi gyártók közül a Renault és a Honda az amivel meglehetne úgy egyezni, hogy azonos erőforrást kapjanak, de egy új gyártót is belehet hozni csak az nyilván már sokkal komplikáltabb.

Utoljára módosítva: 2016. november 29. 19:14

kayassine
#29 kayassine 2016. november 29. 18:22  
kisdee:
Pedig még csak most fog igazán erőre kapni Rosberg, mivel nem fog rágörcsölni a világbajnokságra. Én egy nagyon erős jövő évre számítok Rosbergtől (bár a páratlan évei rosszabbul szoktak sikerülni a Mercedesnél, remélem megtöri ezt a formát).

Csattanós válasz lenne, ha jövőre még jobban teljesítene, esetleg megint ő gyűjtene több pontot. Remélem magabiztosabbá teszi a VB cím.

Utoljára módosítva: 2016. november 29. 18:22

distressor
#28 distressor 2016. november 29. 18:13  
cnote76:
Rosberg: "2015 Austin megváltoztatott, azóta elhatároztam h visszavágok, legyőzöm" --> Gyönyörű teljesítmény megmutatta végre, keményen odatette magát. Hamilton: "Jövőre keményen felkészülök és visszaszerzem a címet" --> nem tud veszíteni és bazi nagy arca van =) De lehetne még sorolni: Rosberg csak annyit megy az utolsó 4 versenyen TAKTIKUSAN amit kell, gyönyörű, nem hajtja szét a technikát.. Hamilton büdös paraszt amiért taktikázik egy futamon a VB-ért. Érzed a lényeget? =)

sztm mindketten jól csinálták.
- Ros jól tette, hogy a fixre ment, így biztosan meglett a VB cím. Lekerült róla ezáltal végre a nyomás, és reméljük jövőre sokkal felszabadultabban versenyez, és megizzasztja Hamit.

- Hami igenis jól tette, hogy ezt nyomta az utolsó futamon. Nem volt más választása.
Viszont ezzel emelte Ros fényét is, hiszen végre nem bicsaklott meg a német keze komoly stressz helyzetben, nem dőlt be Hami trükkjének, és remekül helytállt. Az uccsó körökben sztm az egekben volt a vérnyomása.
Sztm ezzel a nyilatkozattal sincs semmi gond.

Kár h ennyire pocsék volt az elmúlt három év, remélem jövőre más is mehet a VB címért, nem csak a mercisek.

kisdee
#27 kisdee 2016. november 29. 18:04  

Pedig még csak most fog igazán erőre kapni Rosberg, mivel nem fog rágörcsölni a világbajnokságra. Én egy nagyon erős jövő évre számítok Rosbergtől (bár a páratlan évei rosszabbul szoktak sikerülni a Mercedesnél, remélem megtöri ezt a formát).

albutr
#26 albutr 2016. november 29. 17:41  
GM555:
nagyon remélem hogy nem ők lesznek azok!

majd jön Verstappen évei.

cnote76
#25 cnote76 2016. november 29. 17:09  
Árnyék:
jövőre az sem biztos hoyg harcban lesznek a vb-ért... persze erősen gyanús azért... s az simán meglehet, hoyg 3 csapat 6 pilótája fogja egymást körbveregetni, s még az FI is odafog kóstolgatni néha... szóval lhet visszavág, lehet nem, lehet Rosberg előrébb lesz pontban, lehet nem... egy biztos. nem tud veszteni Hamilton, s takarni sem tudja jól... és bazinagy arca van...

Rosberg: "2015 Austin megváltoztatott, azóta elhatároztam h visszavágok, legyőzöm" --> Gyönyörű teljesítmény megmutatta végre, keményen odatette magát.
Hamilton: "Jövőre keményen felkészülök és visszaszerzem a címet" --> nem tud veszíteni és bazi nagy arca van =)

De lehetne még sorolni: Rosberg csak annyit megy az utolsó 4 versenyen TAKTIKUSAN amit kell, gyönyörű, nem hajtja szét a technikát.. Hamilton büdös paraszt amiért taktikázik egy futamon a VB-ért.

Érzed a lényeget? =)

_JuSuF_
#24 _JuSuF_ 2016. november 29. 16:58  
Enveblo:
ja, pont úgy mint a willi 2014 után :D ? kb akkor is ez volt a szöveg, most meg fix 15. hely

azért én itt csak poénkodtam ám. :)
Az alapvető, legreálisabb cél jövőre csak a 4. hely tartása lehet. A 3. hely az valóban csak álomszerű.

elzee
#23 elzee 2016. november 29. 16:55  

ritka egy unszimpatikus faszkalap ez a Hamilton...

Enveblo
#22 Enveblo 2016. november 29. 16:44  
_JuSuF_:
Nem biztos amúgy, hogy lesz esélye vissza szerezni a címet. Jövőre a harmadik helyért kell mennie a Force Indiának, és úgy gondolom Perez és Ocon is bele fognak szólni még a közdelmekbe, akár sok értékes pontot is rabolva a bajnoki éllovasoktól!

ja, pont úgy mint a willi 2014 után :D ? kb akkor is ez volt a szöveg, most meg fix 15. hely

hammertime
#21 hammertime 2016. november 29. 16:40  
Jadeite:
A mercedes-motor elhagyása nem lenne az év ötlete, mivel másik értelmes motort csak a Ferraritól kaphat, aki szintén nem arról híres, h a legjobb motorjait osztogatja (jellemző, h a RB nak sem ők, sem a merc nem mertek adni, semmilyet), a Renault nagy kérdőjel, h mennyit képes még fejlődni, és van még a Honda..

Reanult elvileg az alapokról újratervezi a motort, az nagy kérdés hogy milyen lesz.

_JuSuF_
#20 _JuSuF_ 2016. november 29. 16:37  
sába:
Épp a masszív anyagi és strukturális különbség miatt szégyen a mclarenre nézve, hogy majd 100 pont különbség van közöttük az FI javára. Szóval. ha a mclaren ilyen teljesítménnyel mer nagyot álmodni, a FI miért ne tehetné? A mercedest elhagyni pedig a legnagyobb ostobaság lenne.

Becsült értékek, de tavaly ilyen összegekről cikkeztek:

A 2015-ös költségvetési lista:

1. Red Bull: 468,7 millió euró (266 millió + 35,7 millió + 167 millió)
2. Mercedes: 467,4 millió euró (122 millió + 212,4 millió + 133 millió)
3. McLaren: 465 millió euró (144,5 millió + 216,5 millió + 104 millió)
4. Ferrari: 418 millió euró (208,5 millió + 34,5 millió + 175 millió)
5. Williams: 186,4 millió euró (52,5 millió + 22,9 millió + 111 millió)
6. Lotus: 139,1 millió euró (69,5 millió + 13,6 millió + 56 millió)
7. Toro Rosso: 137,45 millió euró (68 millió + 9,45 millió + 60 millió)
8. Force India: 129,7 millió euró (49,5 millió + 12,2 millió + 68 millió)
9. Sauber: 103,25 millió euró (44 millió + 9,25 millió + 50 millió)
10. Manor: 83 millió euró (0,5 millió + 32,5 millió + 50 millió)

Azért durva, hogy privát csapatoknak is milyen iszonyatos összegeket kell össze kaparniuk. Ehhez mérten a FI szereplése még inkább becsületre méltó ahogy írod is.

Jadeite
#19 Jadeite 2016. november 29. 16:36  
Lewisthebest:
Azért a Mclaren és a Force India között van egy masszív különbség ami a pénztárcát illeti, ráadásul az utóbbi nem gyári csapat szóval minden ellenük szól. De az kétségtelen tény, hogy a rendelkezésre álló lehetőségekhez mérten nagyon ügyes csapat a FI. Most kéne az íróasztalok mögött is jól taktikázni és szerezni olyan támogatókat ami lehetővé teszi, hogy egész szezonon át fejlesszenek illetve az se lenne rossz, ha elhagynák a Mercedest mert nem hiszem, hogy a Németekkel bárki is bajnok lehetne amíg van gyári csapatuk.

A mercedes-motor elhagyása nem lenne az év ötlete, mivel másik értelmes motort csak a Ferraritól kaphat, aki szintén nem arról híres, h a legjobb motorjait osztogatja (jellemző, h a RB nak sem ők, sem a merc nem mertek adni, semmilyet), a Renault nagy kérdőjel, h mennyit képes még fejlődni, és van még a Honda..

Utoljára módosítva: 2016. november 29. 16:41

sába
#18 sába 2016. november 29. 16:21  
Lewisthebest:
Azért a Mclaren és a Force India között van egy masszív különbség ami a pénztárcát illeti, ráadásul az utóbbi nem gyári csapat szóval minden ellenük szól. De az kétségtelen tény, hogy a rendelkezésre álló lehetőségekhez mérten nagyon ügyes csapat a FI. Most kéne az íróasztalok mögött is jól taktikázni és szerezni olyan támogatókat ami lehetővé teszi, hogy egész szezonon át fejlesszenek illetve az se lenne rossz, ha elhagynák a Mercedest mert nem hiszem, hogy a Németekkel bárki is bajnok lehetne amíg van gyári csapatuk.

Épp a masszív anyagi és strukturális különbség miatt szégyen a mclarenre nézve, hogy majd 100 pont különbség van közöttük az FI javára. Szóval. ha a mclaren ilyen teljesítménnyel mer nagyot álmodni, a FI miért ne tehetné? A mercedest elhagyni pedig a legnagyobb ostobaság lenne.

Árnyék
#17 Árnyék 2016. november 29. 16:17  

jövőre az sem biztos hoyg harcban lesznek a vb-ért... persze erősen gyanús azért... s az simán meglehet, hoyg 3 csapat 6 pilótája fogja egymást körbveregetni, s még az FI is odafog kóstolgatni néha... szóval lhet visszavág, lehet nem, lehet Rosberg előrébb lesz pontban, lehet nem... egy biztos. nem tud veszteni Hamilton, s takarni sem tudja jól... és bazinagy arca van...

sába
#16 sába 2016. november 29. 16:17  
_JuSuF_:
mint látod a pénz nem minden. Relatíve kevés pénzből is jól főzőtt a Force India. A komoly sponzor keresés már régen megy, és sajnálatos módon eddig nem igazán ment jól. Az Aston Martinos dolog kár, hogy nem jött össze. Nem is értem én ezt, mert privát csapat létükre nagyon jól mennek, sokkal inkább érdemes lenne most egy 4. helyezett csapatba fektetni pénzt mint egy totál hátul köröző csapatba. A TV közvetítésekben is egyre többet mutatják őket. A Merci partnerséget meg szerintem őrültség lenne felrúgni. Jó kis kasztnijuk van, de a motor is sokat dob rajtuk.

A szponzor keresést eléggé megnehezíti Mallya kétes hírneve.

hammertime
#15 hammertime 2016. november 29. 15:57  
_JuSuF_:
ne haragudj, de Hamilton esetében is ez szokott lenni. És erről nem a pilóták tehetnek! Annyira nagy az előnyük - és olyan unalmas is - ,hogy én úgy gondolom kamu és mondvacsiált veszélyekről szoktak beszámolni. Lásd: - Nico győzelme komoly veszélyben volt, az utols 10 körben kritikus volt a helyzet... - Lewis autóját bármelyik pllanatban elveszíthettük volna - Lassú defektünk volt - A fékeket nehéz volt managelni, de Nico/Lewis kézben tartották a dolgokat. - komolyan aggódtunk a mögöttünk érkezők tempója miatt - féltünk, hogy hiábra kényszerítenek - stb és ehhez hasonló bullshit hegyek. Szeritem ezeket hallva pár néző még el is hiszi, hogy ennyiszer ilyen komoly veszélyben volt a tuti Merci 1-2. :D

Ezért kell csak azokkal foglalkozni, ami valós pontveszteséget okozott.

_JuSuF_
#14 _JuSuF_ 2016. november 29. 15:53  
Lewisthebest:
Azért a Mclaren és a Force India között van egy masszív különbség ami a pénztárcát illeti, ráadásul az utóbbi nem gyári csapat szóval minden ellenük szól. De az kétségtelen tény, hogy a rendelkezésre álló lehetőségekhez mérten nagyon ügyes csapat a FI. Most kéne az íróasztalok mögött is jól taktikázni és szerezni olyan támogatókat ami lehetővé teszi, hogy egész szezonon át fejlesszenek illetve az se lenne rossz, ha elhagynák a Mercedest mert nem hiszem, hogy a Németekkel bárki is bajnok lehetne amíg van gyári csapatuk.

mint látod a pénz nem minden. Relatíve kevés pénzből is jól főzőtt a Force India. A komoly sponzor keresés már régen megy, és sajnálatos módon eddig nem igazán ment jól. Az Aston Martinos dolog kár, hogy nem jött össze. Nem is értem én ezt, mert privát csapat létükre nagyon jól mennek, sokkal inkább érdemes lenne most egy 4. helyezett csapatba fektetni pénzt mint egy totál hátul köröző csapatba. A TV közvetítésekben is egyre többet mutatják őket.

A Merci partnerséget meg szerintem őrültség lenne felrúgni. Jó kis kasztnijuk van, de a motor is sokat dob rajtuk.

_JuSuF_
#13 _JuSuF_ 2016. november 29. 15:50  
hammertime:
Ja, hát ha Rosbinál azokat is beleszámoljátok amikor egy megnyert verseny után előadták, hogy mekkora tech problémái voltak, akkor biztos.;)

ne haragudj, de Hamilton esetében is ez szokott lenni. És erről nem a pilóták tehetnek! Annyira nagy az előnyük - és olyan unalmas is - ,hogy én úgy gondolom kamu és mondvacsiált veszélyekről szoktak beszámolni. Lásd:
- Nico győzelme komoly veszélyben volt, az utols 10 körben kritikus volt a helyzet...
- Lewis autóját bármelyik pllanatban elveszíthettük volna
- Lassú defektünk volt
- A fékeket nehéz volt managelni, de Nico/Lewis kézben tartották a dolgokat.
- komolyan aggódtunk a mögöttünk érkezők tempója miatt
- féltünk, hogy hiábra kényszerítenek
- stb

és ehhez hasonló bullshit hegyek. Szeritem ezeket hallva pár néző még el is hiszi, hogy ennyiszer ilyen komoly veszélyben volt a tuti Merci 1-2. :D

Lewisthebest
#12 Lewisthebest 2016. november 29. 15:46  
sába:
Miért? 4. hely FI 173 pont 6. hely McLaren 76 pont Ha Alonso/mclaren szerint nekik van a legnagyobb esélyük megtörni a mercedes hegemóniát, akkor a FI miért ne bízhatna egy kis pontrablásban?

Azért a Mclaren és a Force India között van egy masszív különbség ami a pénztárcát illeti, ráadásul az utóbbi nem gyári csapat szóval minden ellenük szól. De az kétségtelen tény, hogy a rendelkezésre álló lehetőségekhez mérten nagyon ügyes csapat a FI. Most kéne az íróasztalok mögött is jól taktikázni és szerezni olyan támogatókat ami lehetővé teszi, hogy egész szezonon át fejlesszenek illetve az se lenne rossz, ha elhagynák a Mercedest mert nem hiszem, hogy a Németekkel bárki is bajnok lehetne amíg van gyári csapatuk.

hammertime
#11 hammertime 2016. november 29. 15:45  
qwerm:
nem ő tehet róla, h megbízható volt az autója, ahogy hamilton sem tehet róla, h összességében meg neki volt megbízhatóbb az autója a 3 év során. a barcelonai kilökésről sem rosberg tehet, és arról sem hamilton tehet, h rosberg monacoban elengedte. lehetne a másik oldalon is sorolni hosszan a dolgokat. nyelje le. gratuláljon. veszítsen méltósággal.

Ja, hát ha Rosbinál azokat is beleszámoljátok amikor egy megnyert verseny után előadták, hogy mekkora tech problémái voltak, akkor biztos.;)

_JuSuF_
#10 _JuSuF_ 2016. november 29. 15:17  
sába:
Miért? 4. hely FI 173 pont 6. hely McLaren 76 pont Ha Alonso/mclaren szerint nekik van a legnagyobb esélyük megtörni a mercedes hegemóniát, akkor a FI miért ne bízhatna egy kis pontrablásban?

adná az ég. Aztán 2017 után, amikor is Perez meg Ocon is begyűjtött pár gyönyörű dobogós helyezést, 2018-ban Perezt viszi majd a Ferrari, Ocon-t meg a Merci. Na az lenne ám csak a Thug life :)

sába
#9 sába 2016. november 29. 15:09  
qwerm:
nem ő tehet róla, h megbízható volt az autója, ahogy hamilton sem tehet róla, h összességében meg neki volt megbízhatóbb az autója a 3 év során. a barcelonai kilökésről sem rosberg tehet, és arról sem hamilton tehet, h rosberg monacoban elengedte. lehetne a másik oldalon is sorolni hosszan a dolgokat. nyelje le. gratuláljon. veszítsen méltósággal.

És arról sem Rosberg tehet, hogy Hamilton már csak akkor volt hajlandó komolyan foglalkozni a rossz rajtjaival, amikor már sz*rban volt.

sába
#8 sába 2016. november 29. 15:03  
G0007:
erős tipp

Miért?
4. hely FI 173 pont
6. hely McLaren 76 pont
Ha Alonso/mclaren szerint nekik van a legnagyobb esélyük megtörni a mercedes hegemóniát, akkor a FI miért ne bízhatna egy kis pontrablásban?

qwerm
#7 qwerm 2016. november 29. 14:49  

nem ő tehet róla, h megbízható volt az autója, ahogy hamilton sem tehet róla, h összességében meg neki volt megbízhatóbb az autója a 3 év során. a barcelonai kilökésről sem rosberg tehet, és arról sem hamilton tehet, h rosberg monacoban elengedte. lehetne a másik oldalon is sorolni hosszan a dolgokat. nyelje le. gratuláljon. veszítsen méltósággal.

_JuSuF_
#6 _JuSuF_ 2016. november 29. 14:34  
G0007:
erős tipp

muszáj kicsit trollkodnom... :D de hát ki tudja? :) Ilyen mértékű fejlődés láttán ki ne bízna benne?

http://imgur.com/a/jkfne

:P

Utoljára módosítva: 2016. november 29. 14:35

G0007
#5 G0007 2016. november 29. 14:27  
_JuSuF_:
Nem biztos amúgy, hogy lesz esélye vissza szerezni a címet. Jövőre a harmadik helyért kell mennie a Force Indiának, és úgy gondolom Perez és Ocon is bele fognak szólni még a közdelmekbe, akár sok értékes pontot is rabolva a bajnoki éllovasoktól!

erős tipp

_JuSuF_
#4 _JuSuF_ 2016. november 29. 13:54  

Nem biztos amúgy, hogy lesz esélye vissza szerezni a címet. Jövőre a harmadik helyért kell mennie a Force Indiának, és úgy gondolom Perez és Ocon is bele fognak szólni még a közdelmekbe, akár sok értékes pontot is rabolva a bajnoki éllovasoktól!

GM555
#3 GM555 2016. november 29. 13:13  
Konszpiresiszeoriz:
Ja és nem is biztos hogy a ti lesztek a legelső erő!

nagyon remélem hogy nem ők lesznek azok!

Konszpiresiszeoriz
#2 Konszpiresiszeoriz 2016. november 29. 12:52  

Ja és nem is biztos hogy a ti lesztek a legelső erő!

Konszpiresiszeoriz
#1 Konszpiresiszeoriz 2016. november 29. 12:50  

Tudod Luis merőben más lesz a jövő évtől.
Változnak a kocsik és senki nem tudhatja hogy fog feküdni az új
szabályrendszer.
És Niconak is megvan címe úgyhogy odateheti magát...nem lesz kecmec.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”