Hamilton századokkal Rosberg előtt – Vettel Ferrarija megadta magát

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 25. 15:31
FOTÓ: ©xpbimages.com

Ahogy besötétedett Abu-Dzabiban, úgy csökkent minimálisra Lewis Hamilton előnye Nico Rosberggel szemben. A brit a második edzést is megnyerte, de csak 0,079 másodperc választotta el őket egymástól. Sebastian Vettel harmadik lett – de a gyakorlás végét a pálya széléről figyelte…

A nap még búcsúzkodott nyugovóra térte közben, a nagy reflektorokat viszont már felkapcsolták Abu-Dzabiban, amikor a boxutca végén zöldre váltott a lámpa. Az időmérő edzés és a verseny szempontjából meghatározó, villanyfényes második szabadedzés vette kezdetét ezzel. Anthony Davidson egy érdekességre hívta fel a figyelmet: „Nagyon furcsán hangzik, de a lámpafény valójában erősebben megvilágítja a pályát, így ilyenkor annak új részletei is beláthatóvá válnak.”

Az új részleteket Romain Grosjean kezdte el elsőként fölfedezni, aki délelőtti fékproblémái után azonnal nagy lendülettel vágott neki a munkának – csapattársa, a két Manor és Fernando Alonso társaságában – a spanyol csapattársa, Jenson Button autóját még ekkor is javították a délelőtti ERS-hiba után.

Kimi Räikkönen versenygépe az övével ellentétben éppen elkészült. A finn autójának padlólemezét csak közvetlenül az edzés kezdete után szerelték fel a Ferrarira, melyen kisebb javításokat kellett elvégezni.

Sebastian Vettel a lágy gumikon hajtott pályára, s 1:43,337-es első idejével máris a tabella első sorába írták a nevét. De nemcsak ő, Max Verstappen is azonnal gyorsabbnak bizonyult, mint délelőtt, és 0,1 másodperccel meg is előzte a négyszeres világbajnokot. Räikkönen egy kicsit „csalt”, amikor mindkettejük elé ugrott, az ő autóján ugyanis az eggyel puhább szuperlágy abroncsok dolgoztak ekkor.

Tíz perc telt el, és máris szemtanúi lehettünk az első látványosabb hibának. Danyiil Kvjat Toro Rossója bukkant fel a bukótérben – a változatosság kedvéért újra balhátsó defektet kapott. Ráadásul épp az egyik tempós jobbosban – ezért repült ki nagy füst kíséretében a pályáról. A Pirelli a délelőtti ugyanilyen hiba után gyors vizsgálatnak vetette alá a defektes gumit, és megállapította, hogy annak hibáját nem az abronccsal kapcsolatos probléma idézte elő. Nyilvánvalóan nem a véletlen műve, hogy Kvjat újra ugyanúgy járt, mint az első 90 percben, a két eset viszont már az FIA technikai delegáltjának, Jo Bauernek az érdeklődését is fölkeltette, aki a garázsban maga is vetett egy pillantást a problémás autóra. A faenzaiakat aztán már nem is láthattuk a pályán – összesen 9 kört teljesített két versenyzőjük

Az esetet követően már mindkét Mercedes a pályán volt, és mindketten lágy gumikkal kezdtek. Nico Rosberg fokozatosan lopakodott fel a 3. helyre, a két szuperlágy gumis finn, Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas mögé. Lewis Hamilton viszont nem tudott elmozdulni a 21. helyről. Kockásra fékezett gumikra panaszkodott, s egyúttal jelezte, ki kellene egyensúlyozniuk a kerekeit. Később pedig arra kérte mérnökeit, vizsgálják meg a váltóját, mert valami nincs rendjén.

Az első félóra végéhez érve Vettel először rakatta fel a lila jelölésű ultralágy gumikat. Az első szektorban abszolút legjobb részidőt autózott, a középsőben viszont nem tudta túlszárnyalni Bottas szuperlágyas idejét. Első körében végül 0,9 másodperces előnnyel vette át a vezetést Räikkönentől, ideje 1:41,404 volt. Aztán egy hűtőkört követően újra nekifutott, és abszolút legjobb második és harmadik szektorokkal 1:41,130 másodpercre javított.

A lila gumik számának növekedésével aztán a lila szektoridők is egyre gyakoribbá váltak. Rosberg például közel 2 tizedet adott honfitársának – más kérdés, hogy Hamilton ezt is alul tudta múlni 79 ezreddel.

Az ezzel harmadiknak visszacsúszó Vettel mögé felzárkózott Verstappen és Räikkönen, míg Ricciardónak többszöri nekifutásra – és egy mérnökétől érkező kanyarvételi tanács segítségével – sikerült felzárkóznia az 5. helyre. „Egy kicsit feltartott a forgalom, de tudom, hol kell javítanunk” – jelezte elégedetten csapatának.

Mögöttük Bottas, Pérez, Hülkenberg és Massa alkotott Williams-Force India szendvicset. Az edzés feléhez érkezve ez volt a top 10 sorrendje, míg a mezőny második felét Fernando Alonso vezette a két Haas, Jolyon Palmer, és a Manorok előtt. A problémákkal bajlódó Toro Rossónak az utolsó két pozíció maradt.

Rövid szusszanás után Nico Rosberg tért vissza először a pályára, ám a német autóján hiába maradt fenn az ultralágy gumi, azzal esélye sem volt eltűntetni a minimális időhátrányát. Megtankolt autójával nekivágott tudniillik a hosszú etapjának. És példáját a többiek is követték – leszámítva a motorszerelés miatt késésben lévő Jenson Buttont, aki ekkor futotta meg időmérős körét, s zárkózott fel közvetlenül Alonso mögé a 12. helyre.

Ami az élmezőny versenytempóját illeti, Hamilton ezen a téren is lépéselőnyben volt csapattársával szemben – mind az ultralágy, mind a lágy keveréken. Rosberg az etapok között lecseréltette első szárnyát – egy új légterelőről volt szó, amellyel a jelek szerint nem volt teljesen elégedett. Egy ízben egy nagy blokkolós fékezést is bemutatott, mely véget is vetett ultralágyas menetének.

A Red Bullok tempója biztató volt: 1:45-ös időkre is képesek voltak az ultralágy abroncsokon, és bár a Mercedes aligha kapcsolt még maximális fordulatszámra, Christian Hornerék bizakodhatnak az erős vasárnapi szereplésben. Talán még úgy is, hogy Max Verstappen kicsit sem volt elégedett. Ultralágyas etapjának 9. körében jelezte: „Tönkretettem a jobb elsőt már megint.” Később pedig azt mondta: „Így nem tudok hosszú etapot futni. Olyan, mintha behúzták volna a kéziféket.”

Tíz perc volt még hátra az edzésből, amikor a Ferrarinál elhangzott a baljós mondat: „Azt hiszem, váltóhiba” – szólt bele a lágy gumis etapot futó Vettel a rádióba, miközben félrekormányozta leálló autóját. Diagnózisát a telemetria adatai is megerősítették. Idén egész évben üldözik a csapatot a váltóproblémák, így nem meglepő, hogy Vettel savanyú arccal vetkőzött neki a szalagkorlát mögött, s nézte végig, ahogy társai elhúznak előtte. Aggodalomra ugyanakkor talán még nincs ok, pénteken ugyanis általában még nem a versenyen használatos erőátvitellel köröznek a versenyzők.

A végeredmény már nem változott az edzés végén, Hamilton neve mellé újabb strigula került, ám Rosberg igencsak közel került hozzá.

A program a szombati 11 órakor kezdődő harmadik szabadedzéssel folytatódik.

Abu-dzabi Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:40,861 36
2. Nico Rosberg Mercedes 1:40,940 +0,079 38
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:41,130 +0,269 31
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:41,389 +0,528 24
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:41,390 +0,529 33
6. Kimi Räikkönen Ferrari 1:41,464 +0,603 34
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:41,959 +1,098 35
8. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:42,041 +1,180 35
9. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:42,264 +1,403 36
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:42,268 +1,407 36
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:42,366 +1,505 33
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:42,823 +1,962 24
13. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:43,012 +2,151 35
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:43,108 +2,247 17
15. Jolyon Palmer Renault 1:43,272 +2,411 33
16. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:43,600 +2,739 35
17. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:43,754 +2,893 33
18. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:43,903 +3,042 36
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:44,045 +3,184 34
20. Kevin Magnussen Renault 1:44,117 +3,256 25
21. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:44,478 +3,617 5
22. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:45,948 +5,087 4
Oszd meg!





1 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

sába
#1 sába 2016. november 25. 23:45  

Látom mindenkit felizgatott a hír.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél