Hamilton újra az élen zárt – Alonso újra egy székben kötött ki a pálya szélén…

írta: M4Sport
2016. november 11. 18:30
FOTÓ: ©xpbimages.com

Lewis Hamilton elsőként zárta a Brazil Nagydíj második szabadedzését is, ám ezúttal minimális különbséggel Nico Rosberg előtt. Mögöttük a két Williams zárt a Red Bullok és a Ferrarik előtt – Fernando Alonso pedig visszatért a pálya szélén lévő székébe!

Az időjósok által jelzett esőveszélynek nyoma sem volt Interlagosban a Brazil Nagydíj második szabadedzésén, mely ugyanolyan ragyogó napsütésben, 29 Celsius-fokos melegben kezdődött, mint a délelőtti.

Az első percekben a McLareneket gyors egymásutánjában Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel váltotta az élen. A két Ferrari délelőtt egyszer sem használta a lágy keveréket – ezúttal pedig a kemény gumin kezdte meg a körözést. A Red Bull eggyel puhább abroncsokon nyitott, és Daniel Ricciardo 1:13,7-es eredménnyel a vörös autók elé is ugrott.

Több látványos elfékezést is láthattunk az első tíz percben. Esteban Gutiérrez az első kanyarban az egyik Toro Rossóval csatázva fékezte füstölősre első kerekét, míg Marcus Ericsson első próbálkozása közben pördült meg. Később Max Verstappen is füstjeleket küldött az égbe a Senna-S előtt, mielőtt feljött a második helyre.

A Mercedes jó főszereplőként késleltetve lépett a színre. Elsőként Nico Rosberg autózott mért kört a közepes gumikon: első, 1:13,9-es ideje csak a 4. helyre volt elég. Következő próbálkozásakor már 0,4-del alulmúlta Ricciardót. Lewis Hamiltonnak ugyanez elsőre sikerült: a brit további 0,2 másodpercet faragott csapattársa idejéből: 1:13,157-es eredményével elfoglalta délelőtti pozícióját a tabella élén.

Rosberg a rádión jelezte, szívesen próbálkozna még egy körrel, ám mérnöke erre azt felelte, a motor által megtett kilométerek miatt ezt nem tartja jó ötletnek. Mindez azt mutatja, a Mercedesnél továbbra is tartanak a megbízhatósági problémáktól, ahogy attól is, hogy ha nem vigyáznak, szükségük lehet még motorcserére idén.

Az edzés első félórájának volt még egy említésre méltó jelenete. Kimi Räikkönen a pálya lassú középső szakaszán Carlos Sainzot próbálta megelőzni – sikertelenül. A spanyol nem hagyta magát a kanyarokban, ám amikor az utolsó fordulóból kigyorsítottak, a finn hirtelen kivágott mellé, megelőzte, majd útját keresztezve a boxutcába hajtott. Alighanem egy rutinos róka adott „leckét” ezzel a pimasz tehetségnek. Csakhogy az FIA nem sokkal később jelezte, az edzés után vizsgálatot indít az ügyben – és nem csak az előzés, a korábbi kanyarokban történtek kapcsán is.

2007 bajnoka egyébként a Ferrarik közül elsőként autózott mért kört a lágy keveréken. Hiába azonban a plusztapadás, csak a második helyre tudott feljönni – Daniel Ricciardo tudniillik addigra már megfutotta a maga sárga gumis körét, amely 0,2 másodperccel jobb volt Räikkönenénél.

A meglepetést az jelentette, hogy a hazai pályán utoljára versenyző, az első kanyarban látványosat blokkoló Felipe Massa aztán mindkettejüket felülmúlta a lágy keveréken, s ezzel átvette a vezetést. A Williams már délelőtt is ígéretes formát mutatott azon a pályán, amiről előzetesen úgy vélték, inkább a Force Indiának fog kedvezni, mintsem nekik. Jó teljesítményüket aztán a pár századdal Massa elé ugró Valtteri Bottas is megerősítette.

Max Verstappen többször is belehibázott első lágygumis gyorskörébe, majd második körét meg is szakította, miután meglátogatta az egyik kanyar füves bukóterét. Pedig a középső szektorban mindössze 0,09 másodperc volt a lemaradása. Így viszont Ricciardo mögött ragadt.

A két Ferrari csak utánuk következett, Räikkönen után Vettel sem tudott igazán versenyképes időt futni a lágy Pirelliken, csupán csapattársát tudta maga mögé utasítani 0,04 másodperccel a 7. pozícióban.

Az élcsapatok közül a Mercedesek jöttek ki utoljára, a tudósítások szerint visszafogott üzemmódban lévő motorjukkal. Rosberg 1:12,301-es, Hamilton 1:12,271-es kört autózott, s bár minimális volt közöttük a különbség, az eddigi tendencia folytatódott: a győzelmi kényszerben lévő brit volt a gyorsabb. Természetesen ők ketten foglalták el a tabella első két helyét – mögöttük két Williams, két Red Bull és két Ferrari következett, a legjobb tízet pedig Nico Hülkenberg és Jenson Button tette teljessé az edzés felénél.

A gyakorlás második fele már elsősorban a versenyre való felkészülésről szólt. No meg egy kis deja vu-ről. A hosszú etapját megkezdő Fernando Alonso a 2015-ös szezonból jól ismert üzenetet kapott mérnökétől: „Fernando, azonnal állítsd le az autót!” Tavaly is így végződött pénteki napja. Csapata ERS-hibát jelentett – a spanyol ezzel be is fejezte a délutáni munkát.

Miközben a pályabírók McLarenjét próbálták a fal mögé tolni, a kétszeres világbajnok gyorsan egy „éket” keresett, amit segítőkészen versenygépe kereke alá is tett. Később egykedvűen támasztotta a kerítést a pálya szélén – talán arra gondolt, jól jönne neki egy napozószék… De nem is ő lett volna, ha nem tudta volna így is magára irányítani a figyelmet. Előbb kavicsokkal focizott, aztán végre talált magának egy újabb széket az egyik tévés rendező állásában, melybe elégedetten huppant bele… Showman a javából!

A 2015-ös események persze még így is távoli emléknek tűnnek annak fényében, hogy a wokingiak versenyzői ezúttal legalább nem a mezőny végén, hanem a 10-11. helyen foglaltak helyet. Más kérdés, hogy időközben Jenson Button is a garázsban rekedt. Előbb arról érkezett hír, hogy a váltó egy szenzora jelzett hibát, később kiderült a kipufogó túlmelegedése miatt a brit edzése is véget ért, így a csapat hosszú etapok nélkül volt kénytelen zárni a pénteket.

A mezőny többi tagja velük ellentétben szorgosan rótta a köröket. A Mercedesnél a hosszú etapokon is Hamilton tűnt a gyorsabbnak, Rosberg viszont igencsak kiegyensúlyozott időket futott. Verstappen lágygumis etapján a pálya kanyargós belső részén bemutatott egy Gilles Villeneuve-öt idéző csúsztatást, Hamilton pedig etapja vége felé csúnyán elfékezte első abroncsát. Kimi Räikkönennek eközben a fékekkel adódott gondja.

A sorrend a hajrában már nem változott, Sebastian Vettel viszont még elveszített egy elemet a leintés előtt Ferrarijáról. Hamilton egyelőre hibátlan Brazíliában, a bajnoki címre pályázó Rosberg pedig hátrányban vele szemben.

A hétvége szombaton a 3. szabadedzéssel folytatódik, magyar idő szerint 14 órakor.

Brazil Nagydíj, 2. szabadedzés – végeredmény

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:12,271 41
2. Nico Rosberg Mercedes 1:12,301 +0,030 40
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:12,761 +0,490 47
4. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:12,789 +0,518 43
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:12,828 +0,557 43
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:12,928 +0,657 45
7. Sebastian Vettel Ferrari 1:13,002 +0,731 45
8. Kimi Räikkönen Ferrari 1:13,047 +0,776 24
9. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:13,299 +1,028 42
10. Jenson Button McLaren-Honda 1:13,440 +1,169 19
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:13,572 +1,301 18
12. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:13,689 +1,418 46
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:13,801 +1,530 47
14. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:13,918 +1,647 38
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:14,074 +1,803 35
16. Kevin Magnussen Renault 1:14,109 +1,838 47
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:14,309 +2,038 40
18. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:14,317 +2,046 46
19. Jolyon Palmer Renault 1:14,436 +2,165 44
20. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:14,558 +2,287 42
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:14,695 +2,424 21
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:14,958 +2,687 22

Oszd meg!





31 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Horizont
#31 Horizont 2016. november 11. 21:33  
Zasalamel:
Védjed baszki, még akkor is ha hülyeséget csinált. Olyan részen ahol 300-zal mennek, majd Sainz előtt alig 1 méterrel keresztezve bement a boxba ahol le kell lassítani 60-ra, ha ezt nem találod veszélyesnek, akkor halvány löveted sincs az autóversenyzésről.

Gondolom ha a takony csinálta volna akik most védik a piást kb halálbüntetést követelnének :)

Utoljára módosítva: 2016. november 11. 21:35

dani969
#30 dani969 2016. november 11. 21:30  
HannaLill:
Honda rohadjon meg mint tök a mezőn két éve nem bírnak egy rendes motort összerakni Fukusimába az összes mérnökkel akik ezt a rakás szart megtervezték

Te meg puffogsz két éve... Nem unod még rohadtul?

HannaLill
#29 HannaLill 2016. november 11. 19:19  

Honda rohadjon meg mint tök a mezőn két éve nem bírnak egy rendes motort összerakni
Fukusimába az összes mérnökkel akik ezt a rakás szart megtervezték

IcemanBen
#28 IcemanBen 2016. november 11. 19:14  

https://pbs.twimg.com/media/Cw__aW2WgAA53v-.jpg

Miről maradtunk le?:D Ennyi kanyaron keresztül volt buli..

f1m12
#27 f1m12 2016. november 11. 19:09  
guide:
Hogy kapcsolódik ide a Vettel-Whiting ügy?

:D
nagy a gyanúm, h a kövi 3 évben mindenhez fog :D

guide
#26 guide 2016. november 11. 18:56  
KIMI AND THE RED POWER:
Elküldeni melegebb éghajlatra a sport egyik vezetőjét az semmi, csinálni 1 ilyet edzésen az már büntetés? Hol volt ez veszélyes? A gyorsabb autó keresztezett a lassabb előtt. Bár ettől a bandától már minden kitelik, így semmin nem lepődnék meg. Ettől függetlenül persze tök felesleges volt

Hogy kapcsolódik ide a Vettel-Whiting ügy?

Balrog
#25 Balrog 2016. november 11. 18:52  

Haas F1 Team ‏@HaasF1Team 2m2 minutes ago
NEWS: @KevinMagnussen to drive alongside @RGrosjean beginning with the 2017 FIA #F1 World Championship. #HaasF1 http://bit.ly/2fjObUS

f1m12
#24 f1m12 2016. november 11. 18:37  
Vito:
Teljesen felesleges ezen vitàzni. Majd pont egy Kimi nem tudja felmèrni belefèr-e egy elèvàgàs vagy sem. Kicsit vicces egyesektől akik egyből halàllal jönnek. Egyèbkènt nem lennèk meglepve ha ebbe egy kicsi "vissza kapod" is benne volt. A mexikòis szabadedzèsre cèlzok. Massa volt Kimi előtt Kimi mögött az egyik Toro, Kimi pròbalta Massàt megelőzni de èrezte hogy felesleges ezèrt a harmadik szektorban lemaradt hogy üres legyen előtte a pàlya. Erre az egyik (màr nem emlèkszem melyik pilòta) toro rosso csakazèrt is megnyomta ès mindenàron meg akarta Kimit előzni. Rajkò egyszer pròbàlt üres teret hagyni közte ès Massa között, plusz az idiòtàt levèdekezni.

én nem azért írtam, mert akkora veszélyes lett volna. csak valahogy ki akartam azt fejezni, h beszólni valakinek nagyon csúnya dolog, de picit sem veszélyes. mindössze ennyi.

Vito
#23 Vito 2016. november 11. 18:34  

Teljesen felesleges ezen vitàzni. Majd pont egy Kimi nem tudja felmèrni belefèr-e egy elèvàgàs vagy sem. Kicsit vicces egyesektől akik egyből halàllal jönnek.

Egyèbkènt nem lennèk meglepve ha ebbe egy kicsi "vissza kapod" is benne volt. A mexikòis szabadedzèsre cèlzok. Massa volt Kimi előtt Kimi mögött az egyik Toro, Kimi pròbalta Massàt megelőzni de èrezte hogy felesleges ezèrt a harmadik szektorban lemaradt hogy üres legyen előtte a pàlya. Erre az egyik (màr nem emlèkszem melyik pilòta) toro rosso csakazèrt is megnyomta ès mindenàron meg akarta Kimit előzni. Rajkò egyszer pròbàlt üres teret hagyni közte ès Massa között, plusz az idiòtàt levèdekezni.

Zasalamel
#22 Zasalamel 2016. november 11. 18:30  
andrea1:
Azt ő is mondta h felesleges volt részéről, lent írta. Olvasd el.

Szted nem olvasom el?

"Elküldeni melegebb éghajlatra a sport egyik vezetőjét az semmi, csinálni 1 ilyet edzésen az már büntetés? Hol volt ez veszélyes?"

A második mondatára reagáltam.

Utoljára módosítva: 2016. november 11. 18:31

andrea1
#21 andrea1 2016. november 11. 18:29  
Zasalamel:
Védjed baszki, még akkor is ha hülyeséget csinált. Olyan részen ahol 300-zal mennek, majd Sainz előtt alig 1 méterrel keresztezve bement a boxba ahol le kell lassítani 60-ra, ha ezt nem találod veszélyesnek, akkor halvány löveted sincs az autóversenyzésről.

Azt ő is mondta h felesleges volt részéről, lent írta. Olvasd el.

MS_argo001
#20 MS_argo001 2016. november 11. 18:29  

Alonso jól elvan a kamerával. :D

IcemanBen
#19 IcemanBen 2016. november 11. 18:28  

Alonso:D Hatalmas:)

Zasalamel
#18 Zasalamel 2016. november 11. 18:20  
KIMI AND THE RED POWER:
Kimi erősebben fékez meg Sainz jobban nyomja? Ez milyen magyarázat? :D Az aktuális helyzetre kell reagálni, nem arra, hogy mi lenne ha ez meg az máshogyan van.

Védjed baszki, még akkor is ha hülyeséget csinált. Olyan részen ahol 300-zal mennek, majd Sainz előtt alig 1 méterrel keresztezve bement a boxba ahol le kell lassítani 60-ra, ha ezt nem találod veszélyesnek, akkor halvány löveted sincs az autóversenyzésről.

Utoljára módosítva: 2016. november 11. 18:27

andrea1
#17 andrea1 2016. november 11. 18:20  
f1m12:
azért abba kevesen haltak eddig bele, h elküldték melegebb éghajlatra......persze ezzel nem azt akarom mondani, h Kimit büntessék, annyira veszélyes volt, de a kettő valahogy nem jön össze

Ezért nem kell egymásnak esni, meglátjuk h kap-e :D Mondjuk egy figyelmeztetés is elég lenne, azért ha súlyozni akarjuk vele szemben voltak veszélyesek itt-ott, elengedték az emert. Tudom még mindig itt tartunk. Szóval néha őt is el lehet engedni ilyenek miatt, egy szabad, figyelmeztetés elég lenne.
Megértem a frusztráltságát, mert délelőtt kiakart valamit próbálni nem engedték mert nem volt idő, gondolom nehéz megint beállítást találni, keresik a határokat ma megint a piros autóban.

Utoljára módosítva: 2016. november 11. 18:21

Balrog
#16 Balrog 2016. november 11. 18:15  
f1m12:
azért abba kevesen haltak eddig bele, h elküldték melegebb éghajlatra......persze ezzel nem azt akarom mondani, h Kimit büntessék, annyira veszélyes volt, de a kettő valahogy nem jön össze

mondjuk inkább így kéne nevelni a fiatalokat, mint a szabályok tetszés szerinti hajlítgatásával :D de azért elég felesleges volt most ez

f1m12
#15 f1m12 2016. november 11. 18:11  
KIMI AND THE RED POWER:
Elküldeni melegebb éghajlatra a sport egyik vezetőjét az semmi, csinálni 1 ilyet edzésen az már büntetés? Hol volt ez veszélyes? A gyorsabb autó keresztezett a lassabb előtt. Bár ettől a bandától már minden kitelik, így semmin nem lepődnék meg. Ettől függetlenül persze tök felesleges volt

azért abba kevesen haltak eddig bele, h elküldték melegebb éghajlatra......persze ezzel nem azt akarom mondani, h Kimit büntessék, annyira veszélyes volt, de a kettő valahogy nem jön össze

IcemanBen
#14 IcemanBen 2016. november 11. 18:08  

caliper = felfüggesztés
szép volt Szujó.

Balrog
#13 Balrog 2016. november 11. 18:06  

Pereznél amúgy szerintem Kobayashi még jobb példa az F1 előtt gyengének tűnő pilótára

mpiere
#12 mpiere 2016. november 11. 18:06  
KIMI AND THE RED POWER:
Kimi erősebben fékez meg Sainz jobban nyomja? Ez milyen magyarázat? :D Az aktuális helyzetre kell reagálni, nem arra, hogy mi lenne ha ez meg az máshogyan van.

basszus, még védjed. teljesen feleslegeses, veszélyes megmozdulás volt. abszolút teljesen felesleges

KIMI AND THE RED POWER
#11 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 11. 18:01  
Zasalamel:
Azért ez elég veszélyes volt, 1 méteren belül voltak egymáshoz képest, ha Kimi erősebben fékez, vagy Sainz éppen nyomta volna a gázt akkor koccoltak volna egy csúnyát.

Kimi erősebben fékez meg Sainz jobban nyomja? Ez milyen magyarázat? :D Az aktuális helyzetre kell reagálni, nem arra, hogy mi lenne ha ez meg az máshogyan van.

andrea1
#10 andrea1 2016. november 11. 18:00  
KIMI AND THE RED POWER:
Elküldeni melegebb éghajlatra a sport egyik vezetőjét az semmi, csinálni 1 ilyet edzésen az már büntetés? Hol volt ez veszélyes? A gyorsabb autó keresztezett a lassabb előtt. Bár ettől a bandától már minden kitelik, így semmin nem lepődnék meg. Ettől függetlenül persze tök felesleges volt

Kapott érte figyelmeztetést, szóval ezt le kell zárni innentől. Szerintem az átrántást nem fogják díjazni már belőlük kiindulva, valljuk be a veszélyesség határát súrolta, még ha ő ezt tudta kontrollálni, amit valljuk be ha visszajátszásokat nézünk Kiminek még mindig jó reflexei vannak, az idén ezeket mutogatta.

Utoljára módosítva: 2016. november 11. 18:02

IcemanBen
#9 IcemanBen 2016. november 11. 17:58  

Bakuban vonalátlépésért büntettek, ezért most gondolom szintén megvágják. Kár, hogy egyesek meg versenyen büntetlenül leterelhetnek a pályáról 300-nál.

mpiere
#8 mpiere 2016. november 11. 17:56  

jó látni hogy az év végére már jól kiforrt a Honda motor

Zasalamel
#7 Zasalamel 2016. november 11. 17:51  
KIMI AND THE RED POWER:
Elküldeni melegebb éghajlatra a sport egyik vezetőjét az semmi, csinálni 1 ilyet edzésen az már büntetés? Hol volt ez veszélyes? A gyorsabb autó keresztezett a lassabb előtt. Bár ettől a bandától már minden kitelik, így semmin nem lepődnék meg. Ettől függetlenül persze tök felesleges volt

Azért ez elég veszélyes volt, 1 méteren belül voltak egymáshoz képest, ha Kimi erősebben fékez, vagy Sainz éppen nyomta volna a gázt akkor koccoltak volna egy csúnyát.

KIMI AND THE RED POWER
#6 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 11. 17:49  
andrea1:
Csodálkoznék ha ezt megúszná büntetés nélkül. Hülyeség volt most Sainz-val akadékoskodni.

Elküldeni melegebb éghajlatra a sport egyik vezetőjét az semmi, csinálni 1 ilyet edzésen az már büntetés? Hol volt ez veszélyes? A gyorsabb autó keresztezett a lassabb előtt. Bár ettől a bandától már minden kitelik, így semmin nem lepődnék meg. Ettől függetlenül persze tök felesleges volt

Balrog
#5 Balrog 2016. november 11. 17:49  

annyi látszott, hogy Kimi lecsúszik a középső szektorban, Sainz pedig bemegy mellé kívülről és kifékezi a következő kanyarban (kicsit erőszakos volt), válaszul Kimi meg kívülről legyorsulta a célegyenes előtt, majd az utolsó pillanatban átrántotta az autót a spanyol előtt és kiment a boxba

Enveblo
#4 Enveblo 2016. november 11. 17:47  
Balrog:
mikor már Kiminél gurul el a gyógyszer egy szabadedzésen :D még a végén hiszek az olasz média pánikkeltésének

mi volt?

andrea1
#3 andrea1 2016. november 11. 17:34  

Csodálkoznék ha ezt megúszná büntetés nélkül. Hülyeség volt most Sainz-val akadékoskodni.

Vito
#2 Vito 2016. november 11. 17:33  
Balrog:
mikor már Kiminél gurul el a gyógyszer egy szabadedzésen :D még a végén hiszek az olasz média pánikkeltésének

Mi törtènt?

Balrog
#1 Balrog 2016. november 11. 17:29  

mikor már Kiminél gurul el a gyógyszer egy szabadedzésen :D még a végén hiszek az olasz média pánikkeltésének

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”