Három variáció bukókeretre (képekkel)

írta: M4Sport
2016. január 29. 16:55
FOTÓ: ©YouTube/Giorgio Piola

Három grafika, három különböző megoldás – mind előnyökkel és hátrányokkal is jár. Íme, a variációk a versenyzők fejét védő bukókeretekre!

Az elmúlt napokban sok szó esett már a versenyzők fejének védelméről, valamint az FIA által vizsgált esetleges megoldásokról. Az úgynevezett glóriáról már láthattunk grafikákat, most az olasz La Gazzetta dello Sport két másik koncepciót is bemutatott, melyeket ugyancsak teszteltek a szövetség szakemberei.

Grafikájukból jól látható, hogy az egyes megoldások között alapvetően nincs sok különbség, leginkább a védőkeret helyzetét variálták. Az egyelőre legjobbnak tartott glória (1. ábra) a versenyző feje fölött halad el, majd a pilótafülke előtti tartópilléren egyesül a két oldala. Előnye, hogy nem zavarja jelentősen a kilátást, ugyanakkor problémássá teszi az autó elhagyását, melyre öt másodperce van a versenyzőnek.

A második verziót az olaszok AFP-V2-es névvel illették. Lényegében amolyan csövekből álló szélvédőről van szó, amihez hasonló megoldást már korábban is kipróbált az FIA. A mentéssel és meneküléssel ennél a változatnál nincs gond, ugyanakkor az eszköz leginkább csak a szemből érkező tárgyaktól véd, ráadásul erősebben rontja a kilátást az autóból.

A harmadik megoldás a háromágú kupola nevet kapta. Ennél három cső ível előre a bukócsőtől a pilótafülke elejére. Ez a kialakítás a tárgyakkal való ütközést tekintve a legbiztonságosabb, ám két hátulütője is van: erősen rontja a kilátást az autóból, továbbá a versenyző kiszállását is megnehezíti – jobban, mint a glória.

Mindezekből kiderül, miért hangsúlyozta a versenyzőket képviselő Alexander Wurz, hogy jelenleg nem a tökéletes megoldást, hanem a rendelkezésre állók legjobbikát keresik, melyet mihamarabb szeretnének használni: hiába a hátulütők, a biztonságot így is növelni lehetne.

FIA
Oszd meg!





8 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

f1 the best
#8 f1 the best 2016. január 31. 20:34  

Szerintem ezekre a csöves cuccokra semmit szükség. Ronda, zavarja a kilátást és a kiszállást, az oldalról jövő dolgoktól nem véd. Helyette valami "öntisztulós plexi vagy üveg" (mint a sisak plexik) kellene, ami teljesen fedett, átlátszó és gyorsan leszedhető akár kívülről akár belülről. Valami olyasmi mint a mi a képemen van vagy maradjon továbbra is ilyen ahogy most van.

Casual
#7 Casual 2016. január 31. 12:22  
daviid:
Lehet hülyeséget kérdezek, de olyan megoldás miért nincs, ami olyan, mint a Mercedes koncepciója, csak az a cső nem középen, hanem a cockpit két szélén lenne? Szerintem úgy sokkal szebben nézne ki, plusz az a középső elem a pilóta kilátását sem zavarná meg.

De zavarná és nagyobb lenne a holttere mint a mostani verzióak.

daviid
#6 daviid 2016. január 30. 21:36  

Lehet hülyeséget kérdezek, de olyan megoldás miért nincs, ami olyan, mint a Mercedes koncepciója, csak az a cső nem középen, hanem a cockpit két szélén lenne? Szerintem úgy sokkal szebben nézne ki, plusz az a középső elem a pilóta kilátását sem zavarná meg.

csika7
#5 csika7 2016. január 30. 07:35  

Szerintem be se szálljanak a kocsiba.

BrettShaw
#4 BrettShaw 2016. január 29. 21:38  
szaki:
Ugy tudom, hogy a pilota 5 másodperc alatt ki kell tudjon szálni az autóból. A harmadik megoldásnál szerintem ez teljesen lehetetlen, az elsőnél is nehézkes. Marad a harmadik, vagy férfi módjára bevállalják, hogy ez a sport veszélyekkel és életveszélyel jár!

Ez a férfi módra bevállalják ma már nem divat... Semmi hősies nincs megdögleni egy kocsiban. Külön poén, hogy egy olyan előírással ellenzed a megoldást, ami a szintén (nem "férfiasan") a pilóta életét védi.

Casual
#3 Casual 2016. január 29. 20:43  
szaki:
Ugy tudom, hogy a pilota 5 másodperc alatt ki kell tudjon szálni az autóból. A harmadik megoldásnál szerintem ez teljesen lehetetlen, az elsőnél is nehézkes. Marad a harmadik, vagy férfi módjára bevállalják, hogy ez a sport veszélyekkel és életveszélyel jár!

Ezeket nyilván nyithatóra csinálják, mert valahogy be is kell szállniuk, akkor simán kiszáll 5mp alatt. Ha meg pl felborul, eddig sem tudott kiszállni. Meg egyébként is egy nagyobb buktánál ma már inkább az a javasolt hogy ne mozduljanak ameddig a segítség meg nem érkezik.

szaki
#2 szaki 2016. január 29. 20:18  

Ugy tudom, hogy a pilota 5 másodperc alatt ki kell tudjon szálni az autóból. A harmadik megoldásnál szerintem ez teljesen lehetetlen, az elsőnél is nehézkes. Marad a harmadik, vagy férfi módjára bevállalják, hogy ez a sport veszélyekkel és életveszélyel jár!

Enveblo
#1 Enveblo 2016. január 29. 18:05  

Szerintem a második féle tök király, csak átlátszóban kéne, még ha nem is lenne annyira strapabíró, legalább nem zavarna, védni meg az is véd annyit hogy elég legyen, bár daruskocsi alá egyikkel sem mennék



PIT STOP

Amikor a Jégember is megizzad (videó)

FORMA-1 HÍREK

Lewis Hamilton

22016.09.28. 15:49

Hamilton meg akar lepődni

12016.09.28. 14:14

Fél tucat versenyző képes lenne a Mercedesszel, amire Rosbergék?

Stewart szerint a németeknek most kéne kivonulniuk...

42016.09.28. 11:53

Szokatlanul hosszú autóval készül az egyik csapat 2017-re?

Német források szerint extrém utat választottak

02016.09.28. 10:51

Ricciardo: Verstappen olyan, mint Vettel

Hiába a korkülönbség, az ifjú hollandtól is tud tanulni