Haug: Rosbergnek még ma is segít, hogy Schumacher a csapattársa volt

írta: M4Sport
2016. november 24. 08:37
FOTÓ: ©xpbimages.com

Sokat segített Michael Schumacher is Nico Rosbergnek abban, hogy ma a bajnoki cím várományosának mondhatja magát – véli Norbert Haug. Szerinte a hétszeres bajnok munkája a mai napig érezteti hatását a csapatnál.

A Mercedes korábbi sportigazgatója 5-6 éves korában ismerte meg Nico Rosberget, amikor apja, Keke révén először kapcsolatba került a Mercedesszel. Később a McLarennel közösen gokartcsapatot indítottak a németnek és Lewis Hamiltonnak, így elmondható, mindkét versenyző fejlődését gyerekkoruk óta figyelemmel kísérte.

Már csak emiatt is megelégedéssel tölti el, hogy most őket látja a bajnoki címért csatázni. „Már tizenhat évesként, a mi gokartcsapatunkban is mindketten szorgalma, tehetséges és ígéretes versenyzők voltak. Akkoriban mindannyiunk számára álom volt, hogy mindketten eljussanak a Forma–1-be. Igazi hollywoodi történet, hogy ezen a hétvégén újra a bajnoki címért csapnak össze” – nyilatkozta Norbert Haug a Bildnek.

A német szakember kiemelte, kezdettől fogva az volt a céljuk Rosberggel, hogy együtt jussanak a csúcsra. Azt azonban nem állítja, hogy nélküle nem jött volna létre a Mercedes és Rosberg közötti házasság. „Nem kívánok bekapcsolódni abba a vetélkedésbe, ki is fedezte fel valójában őt. Az ideális recept a szimbiózis: egy jó versenyző segíti a jó csapatot, a jó csapat pedig a jó versenyzőt” – mondta szerényen.

Rosberg a kezdetektől segíti a Mercedest: a 2010-es újjáalakulás óta a csapat versenyzője. Őt Haug szerint eközben korábbi csapattársa, Michael Schumacher is segítette saját fejlődésében. „Ebben biztos vagyok. Michael igenis jó formában volt abban a három szezonban. Három év szünet után hozzá kellett szoknia az új autókhoz, az új gumikhoz, az új szabályokhoz. Michael 2012-ben megszerezte a monacói pole pozíciót, mégpedig úgy, hogy nem az övé volt a legjobb autó. Aki erre képes, az a legmagasabb szinten van” – nyilatkozta.

„Nico természetesen ma már sokkal rutinosabb. De a legtöbb riválisa sem lett gyengébb. A Forma–1 egy kemény versengés. Aki azt gondolja, hogy már mindent tud, és nem kell továbbfejlődnie, az holnap már csak múlt lesz.”

Szerinte Schumacher a mai napig hatással van a Mercedesre. „A bánásmód, a stílus, a csapatszellem szempontjából, a csapathoz hozott ötletei révén Michaelnek döntő szerepe volt az alapok lerakásában – és ezt mindenki megerősítené a csapatból, aki már akkor is ott volt. Ross Brawnnal, Aldo Costa, Andy Cowell és Bob Bell mérnökcsapatával együtt. Azóta mindent pompásan továbbvittek, és fáradhatatlanul fejlesztettek.”

Haug a másik bajnokesélyes, Lewis Hamilton kapcsán rámutatott, hiába él olyan kép róla, mint aki a puszta tehetségéből él, s emiatt nem dolgozik annyit a sikerekért, ez távol áll a valóságtól. „Aki ezt elhiszi, tévútra lép. A könnyelmű élet nem vezet győzelmekhez. Lewis talán többet használja a közösségi médiát, de aki azt gondolja, hogy a függőágyból kipattanva azonnal gyors lesz, téved. Lewis ugyanúgy rendkívül sokat dolgozik a sikereiért, mint Nico. És aki többet posztol, még nem feltétlenül edz kevesebbet” – figyelmeztetett.

Ami a bajnoki döntőt illeti, végül elmondta, Rosberg helyzete távolról sem olyan egyszerű, amilyennek tűnik. „Matematikai szempontból Mercedes-kettős győzelemnek kéne születnie, de a Forma–1-ben már láthattuk, olykor a leglehetetlenebb lehetetlenségek is megtörténnek. Egy ütközés vagy megpördülés az első kanyarban akár nulla pontot is jelenthet. Takaréklángon versenyezve pedig nem hozhatja be az autóját a harmadik helyen, mert a Red Bull és a Ferrari is megelőzheti” – fogalmazott.

A kérdésre, melyik versenyző bajnoki címét kívánja, Haug mosolyogva csak annyit felelt: „Amelyiküknek több pontja lesz…”

Oszd meg!





11 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

MS_argo001
#11 MS_argo001 2016. november 25. 17:53  
mb c124:
Csak mint külső szemlélő... Az ilyen cikkeknél megjelennek a cukimi szurkolóknál még inkább f@sznyálazó kommentek. Valószínűleg ezeknek szeretne az ellenpólusa lenni, sőt kicsit felnyitni a szemét a szentimentális bálványozóknak..., csak ez lehetetlen küldetés. :D

1-2 embert leszámítva nincs akkora bálványozás, nem tudom, kinek a faszát kellene nyálazni, bár ebben a témában lehet más jobban otthon van.

mb c124
#10 mb c124 2016. november 25. 11:21  
MS_argo001:
Tudod, mi a nevetség tárgya? Hogy minden schumacheres cikk alatt folyamatosan ugyanazt hajtogatod, ugyanazzal a tálalással. Egyébként a drukkereknek csak kis része esik olyan túlzásokba, mint amiket te megemlítettél, a többség inkább csak egyetértését fejezi ki a cikkben foglaltakkal. Igazából te nagyítod fel ezt a "problémát".

Csak mint külső szemlélő...
Az ilyen cikkeknél megjelennek a cukimi szurkolóknál még inkább f@sznyálazó kommentek. Valószínűleg ezeknek szeretne az ellenpólusa lenni, sőt kicsit felnyitni a szemét a szentimentális bálványozóknak..., csak ez lehetetlen küldetés. :D

MS_argo001
#9 MS_argo001 2016. november 24. 20:21  
F1890:
az arány nem mindegy :D és ez a szomorú h egyesek azt hiszik h schumacher a takarítástól kezdve a motortervezésen át mindent megcsinált... az h segített a csapatfejlődésében? senkisem tagadja, de az amit egyesek már beállítanak róla az már nevetség tárgya szvsz. és itt nem haugról meg bránról beszélek :D

Tudod, mi a nevetség tárgya? Hogy minden schumacheres cikk alatt folyamatosan ugyanazt hajtogatod, ugyanazzal a tálalással. Egyébként a drukkereknek csak kis része esik olyan túlzásokba, mint amiket te megemlítettél, a többség inkább csak egyetértését fejezi ki a cikkben foglaltakkal. Igazából te nagyítod fel ezt a "problémát".

sába
#8 sába 2016. november 24. 20:18  
F1890:
az arány nem mindegy :D és ez a szomorú h egyesek azt hiszik h schumacher a takarítástól kezdve a motortervezésen át mindent megcsinált... az h segített a csapatfejlődésében? senkisem tagadja, de az amit egyesek már beállítanak róla az már nevetség tárgya szvsz. és itt nem haugról meg bránról beszélek :D

Ez csak egy sima sarkítás, hogy valahogy igazolni tudd a megszállottságodat.

F1890
#7 F1890 2016. november 24. 18:23  
Jadeite:
Komolyan nem tudom, h te csak egy troll vagy, vagy tényleg.. speciális. Igazából talán mind1 is, nyilván jobban tudod, mint vmi Haug nevű senki és kollégái.

az arány nem mindegy :D és ez a szomorú h egyesek azt hiszik h schumacher a takarítástól kezdve a motortervezésen át mindent megcsinált... az h segített a csapatfejlődésében? senkisem tagadja, de az amit egyesek már beállítanak róla az már nevetség tárgya szvsz. és itt nem haugról meg bránról beszélek :D

Utoljára módosítva: 2016. november 24. 18:24

Jadeite
#6 Jadeite 2016. november 24. 18:16  
F1890:
jaja, egy motort bizonyára msc-é fejlesztett ki :) sztem hamilton a kulcstényező lásd mclaren és merci, második évében behúzta a vb-t mindkét csapatnál. a történelmet nem lehet meghazudtolni :)

Komolyan nem tudom, h te csak egy troll vagy, vagy tényleg.. speciális. Igazából talán mind1 is, nyilván jobban tudod, mint vmi Haug nevű senki és kollégái.

Utoljára módosítva: 2016. november 24. 18:17

F1890
#5 F1890 2016. november 24. 18:02  
sába:
Na, Alonso után még egy hülye (Haug) a "Schumacher" sztoriban. Van dolgod épp elég mostanság.

jaja, egy motort bizonyára msc-é fejlesztett ki :) sztem hamilton a kulcstényező lásd mclaren és merci, második évében behúzta a vb-t mindkét csapatnál. a történelmet nem lehet meghazudtolni :)

MS_argo001
#4 MS_argo001 2016. november 24. 17:28  
sába:
Na, Alonso után még egy hülye (Haug) a "Schumacher" sztoriban. Van dolgod épp elég mostanság.

Nem számít az F1-ben évtizedeket lehúzó szereplők véleménye. Majd F1890 megmondja.

sába
#3 sába 2016. november 24. 14:25  
F1890:
jah, az egyik kulcsmomentum az volt h hamilton a csapathoz igazolt paddyvel és wolffal egyetemben. schumachernek meg ne tulajdoníts egy olyan mérnöki csodát mint a v6 hibrid motort, köszi.

Na, Alonso után még egy hülye (Haug) a "Schumacher" sztoriban. Van dolgod épp elég mostanság.

F1890
#2 F1890 2016. november 24. 13:33  
G0007:
hát igen Benetton és Ferrai után lényegében a Mercinél is megcsinálta, csak már nem élvezhette ki a munkája gyümölcsét. Rosbergnek ezért is járna már ez a vb cím mivel ő lojális volt a kezdetektől fogva akkor is amikor még nem ment a szekér, nem csak beült a tutiba amit előtte felépítettek évek munkájával. Lehet , hogy nyers tehetségben fasorban sincs Lewishoz képest, de megtanulta kompenzálni ezt más erényeivel amikhez képest meg Lewis nincs fasorban sem. Így emiatt a két dolog miatt kívánom, hogy 016 az ő éve legyen. És ha egy mód van rá lehetőleg győzelemmel, hogy azért mutasson is valamit végre , ne csak a taktikus 2. helyeket.

jah, az egyik kulcsmomentum az volt h hamilton a csapathoz igazolt paddyvel és wolffal egyetemben. schumachernek meg ne tulajdoníts egy olyan mérnöki csodát mint a v6 hibrid motort, köszi.

G0007
#1 G0007 2016. november 24. 11:51  

hát igen Benetton és Ferrai után lényegében a Mercinél is megcsinálta, csak már nem élvezhette ki a munkája gyümölcsét. Rosbergnek ezért is járna már ez a vb cím mivel ő lojális volt a kezdetektől fogva akkor is amikor még nem ment a szekér, nem csak beült a tutiba amit előtte felépítettek évek munkájával. Lehet , hogy nyers tehetségben fasorban sincs Lewishoz képest, de megtanulta kompenzálni ezt más erényeivel amikhez képest meg Lewis nincs fasorban sem. Így emiatt a két dolog miatt kívánom, hogy 016 az ő éve legyen. És ha egy mód van rá lehetőleg győzelemmel, hogy azért mutasson is valamit végre , ne csak a taktikus 2. helyeket.

Utoljára módosítva: 2016. november 24. 12:00

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”