Hivatalos: Elkelt a Renault második versenyzői ülése

írta: M4Sport
2016. november 09. 18:50
FOTÓ: ©xpbimages.com

Már több lap is tényként kezelte, a Renault megtartja Jolyon Palmert a 2017-es szezonra, most pedig a francia gyár is kiadta az ezzel kapcsolatos közleményt, a mai nappal tehát biztossá vált, hogy a fiatal brit lesz Nico Hülkenberg csapattársa a következő évben.

A Renault vezetői eredetileg a nyári szünet utánra ígérték a 2017-es pilótapáros ismertetését, végül azonban alaposan megcsúsztak a döntési folyamattal, az utóbbi időben viszont felgyorsultak az események. Pár hete megerősítették, Nico Hülkenberg lesz az egyik pilótájuk, ma pedig – ahogyan azt több brit lap is megjósolta – azt közölték a nyilvánossággal, hogy megtartják Jolyon Palmert.

„Hihetetlenül boldog vagyok, hogy a Renault-nál maradhatok egy második szezonra, és alig várom, hogy megháláljam a csapat belém vetett bizalmát” – idézte a korábbi GP2-es bajnok szavait a csapat közleménye. „Mivel 2015 óta Enstone-ban dolgozom, maximálisan értékelni tudom az infrastruktúrában végbement változásokat, és a többi csapattaghoz hasonlóan izgatottan várom a 2017-es évet és az új autónkat” – tette hozzá, majd első évéről is beszélt.

„Köszönhetően annak, hogy idén már a Forma–1-ben vezettem nagyon meredek volt a tanulási görbém. Tudom, hogy jobban teljesítek, mint valaha, és azt is, hogy még jobb eredmények jönnek majd. Mindenki hihetetlenül lelkes és elszánt Enstone-ban és Viry-ben. Várjuk az új szezont, az pedig hatalmas megtiszteltetés, hogy én is a részese lehetek mindennek” – magyarázta.

Bár a szezon nehezen indult a brit számára (még az is felmerült, hogy idő előtt távoznia kell a csapattól), a nyári szünet után elkapta a fonalat és felvette a versenyt tapasztaltabb csapattársával, Kevin Magnussennel. A hírek szerint ez döntő fontosságú volt újraszerződtetése kapcsán. „Örülünk, hogy megtarthatjuk Jolyont a 2017-es évre” – mondta a Renault Sport elnöke, Jérôme Stoll. „Jelezte, ki van éhezve arra, hogy velünk folytassa, a teljesítménye pedig folyamatosan javult” – tette hozzá.

„Biztosra vesszük, hogy Nicóval közösen segítik majd a csapatot a célok elérésében. Jolyon megérti a csapatot, és mindenkit motivál, aki vele dolgozik. Felállásunk a folyamatosság és a friss vér kombinációja. Biztosra vesszük, hogy Nico motiválni fogja Jolyont a még jobb eredmények elérésére. Szeretnénk köszönetet mondani Kevin Magnussennek a 2016-os évben tett erőfeszítéseiért. Remek munkát végzett a szezon során, 2017-re – és az azt követő időszakra – pedig a legjobbakat kívánjuk neki” – vett búcsút az évelején, Pastor Maldonado helyére igazolt dán pilótától.

Magnussen egyébként az Auto Motor und Sport értesülései szerint visszautasította a Renault vezetői által ajánlott egyéves szerződést, és inkább elfogadta a Haas-istálló két szezonra szóló ajánlatát. A franciák másik „jelöltje”, az évet tartalékpilótaként kezdő Esteban Ocon eközben minden valószínűség szerint a Force Indiához csatlakozik.

A csapatok eddig ismert 2017-es felállása

Mercedes: Lewis Hamilton, Nico Rosberg

Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen

Red Bull: Daniel Ricciardo, Max Verstappen

Williams: Valtteri Bottas, Lance Stroll

Force India: Sergio Pérez, megerősítésre vár

Toro Rosso: Danyiil Kvjat, Carlos Sainz

Renault: Nico Hülkenberg, Jolyon Palmer

Sauber: megerősítésre vár

McLaren: Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne

Manor: megerősítésre vár

Haas: Romain Grosjean (?), megerősítésre vár

Oszd meg!





38 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

sába
#38 sába 2016. november 10. 13:10  
F1890:
idén seholse volt sanszuk tempó terén odaérni. tavaly malajzia hungaroring szingapúr bahrein-ben ott voltak vagy közel. és még braziliában sem kaptak akkora verést. idén én seholsem láttam olyan helyszínt ahol közel egytempót tudtak volna. egyedül mexikóban, de ugye ott meg szar volt a kvali. kanada melbörn ott nyerhettek volna , de rossz volt a taktika. viszont a tempójuk nem volt meg hozzá sajnos. tavaly meg azért volt 3-5 futam ahol elég közel voltak a mercihez

"Jövőre ha a Meki és a Renault beéri a ferkát, sztem a ferka menjen pizzát sütni, komolyan többre vinné."
Ebből a mondatból indult el a vita.
Valaki mondja már meg, hogy mi t***k**mtől lenne esélye beérni a ferrarit ennek a két csapatnak. Évek óta egy hulladék mind a kettő, szinte minden versenyen megkapják a körüket még a ferraritól is.
Attól, hogy a ferrari autója, taktikája stb. sz*r a mercihez, rb-hez képest, ez a két csapat még mindig a béka valaga alatt van. Semmi olyan innovációt vagy bármi kiemelkedőt nem tudnak felmutatni, amitől leesett volna az ember álla.

Utoljára módosítva: 2016. november 10. 13:12

Janisf
#37 Janisf 2016. november 10. 12:54  
F1890:
idén seholse volt sanszuk tempó terén odaérni. tavaly malajzia hungaroring szingapúr bahrein-ben ott voltak vagy közel. és még braziliában sem kaptak akkora verést. idén én seholsem láttam olyan helyszínt ahol közel egytempót tudtak volna. egyedül mexikóban, de ugye ott meg szar volt a kvali. kanada melbörn ott nyerhettek volna , de rossz volt a taktika. viszont a tempójuk nem volt meg hozzá sajnos. tavaly meg azért volt 3-5 futam ahol elég közel voltak a mercihez

Azért szingapúrért nagy kár, és Kanadáért, és Melbourne-ért és Bahreinért és, Malajziáért is, Belgiumról már nem is beszélve..

F1890
#36 F1890 2016. november 10. 11:18  
Janisf:
Szerintem kb ugyanennyire volt lemaradva a Ferrari tavaly.. Idén is lett volna esélyük erőből a győzelemre csak elbaszták, tavaly kihasználták... Nagyon sok csapat és egyéni hibát vétettek idén, valamint a megbízhatóság is romlott.. Ezért nem sikerült győzni idén... Összességében tavaly szerintem gyengébb volt az autó idén viszont töketlenkednek a boxutcában és néha az autóban ülve is... Az viszont tény hogy az RB sokkal közelebb van a mercihez mint amennyire tavaly voltak.

idén seholse volt sanszuk tempó terén odaérni. tavaly malajzia hungaroring szingapúr bahrein-ben ott voltak vagy közel. és még braziliában sem kaptak akkora verést. idén én seholsem láttam olyan helyszínt ahol közel egytempót tudtak volna. egyedül mexikóban, de ugye ott meg szar volt a kvali.

kanada melbörn ott nyerhettek volna , de rossz volt a taktika. viszont a tempójuk nem volt meg hozzá sajnos. tavaly meg azért volt 3-5 futam ahol elég közel voltak a mercihez

Janisf
#35 Janisf 2016. november 10. 11:07  
F1890:
Na ne mond már. Idén 0 győzelemmel állnak, esélyük sincs tempó terén felvenni a versenyt a mercivel. A rb-nak meg gyengébb motorral már szorongatja a merci tökeit. tavaly közelebb voltak a mercihez és ez az igazán nagy ciki sztem h rizsáznak ide oda, de a távolság csak nő

Szerintem kb ugyanennyire volt lemaradva a Ferrari tavaly.. Idén is lett volna esélyük erőből a győzelemre csak elbaszták, tavaly kihasználták... Nagyon sok csapat és egyéni hibát vétettek idén, valamint a megbízhatóság is romlott.. Ezért nem sikerült győzni idén... Összességében tavaly szerintem gyengébb volt az autó idén viszont töketlenkednek a boxutcában és néha az autóban ülve is... Az viszont tény hogy az RB sokkal közelebb van a mercihez mint amennyire tavaly voltak.

Zasalamel
#34 Zasalamel 2016. november 10. 10:50  
Go.Michael:
Ezeket amit írsz a sajtó generál, van némi alapja, de nagy porhintés az egész. A háttérben csinálják, teszik a dolgukat. A valós folyamatba halandó ember nem lát bele, azért a ferrari mint cég vérprofi, ott vannak egy ideje. Én nem féltem a csapatot, ha a meki jövőre világbajnok lehet, akkor a ferrarinak több a sansza rá. :) Meglátjuk, ha holnap leigazolják Lowe-t akkor mindenki azt fogja mondani, milyen komoly csapat a ferrari. A média kikezdte a csapatot, és szerintem korántsem ekkora a baj mint amiket olvasni.

Sajnos van alapja, amit a média mond, mivel a vak is látja h vmi nagy gáz van a ferrarinál. Minden évet egy jó alappal kezdik (ezzel nincs is nagy gond), de egyszerűen nem tudnak fejlődni és ahogy telik a szezon úgy csúsznak hátra, ez megy 2011 óta.

Egy force india hatékonyabb tud lenni, mint a 10x annyi költségvetéssel rendelkező ferrari, ezt bármilyen nézőpontból is ultraciki.

Utoljára módosítva: 2016. november 10. 10:57

F1890
#33 F1890 2016. november 10. 10:35  
Go.Michael:
Ezeket amit írsz a sajtó generál, van némi alapja, de nagy porhintés az egész. A háttérben csinálják, teszik a dolgukat. A valós folyamatba halandó ember nem lát bele, azért a ferrari mint cég vérprofi, ott vannak egy ideje. Én nem féltem a csapatot, ha a meki jövőre világbajnok lehet, akkor a ferrarinak több a sansza rá. :) Meglátjuk, ha holnap leigazolják Lowe-t akkor mindenki azt fogja mondani, milyen komoly csapat a ferrari. A média kikezdte a csapatot, és szerintem korántsem ekkora a baj mint amiket olvasni.

Na ne mond már. Idén 0 győzelemmel állnak, esélyük sincs tempó terén felvenni a versenyt a mercivel. A rb-nak meg gyengébb motorral már szorongatja a merci tökeit. tavaly közelebb voltak a mercihez és ez az igazán nagy ciki sztem h rizsáznak ide oda, de a távolság csak nő

Go.Michael
#32 Go.Michael 2016. november 10. 10:20  
Zasalamel:
Ez jó kép :D Akár el is kezdhetik e projekt megvalósítását, ha már nem tudnak autót fejleszteni. :D 23 Az utóbbi 10 évben 2 korszakváltás is történt és a ferrari mindegyiket elb*szta. De nem is ez az ami idegesít, mert nyilván nem nyerhet mindig a ferrari, de az h ennyire tanácstalanok legyenek amikor fejleszteni kell, valamint állandóan bűnbakot keresnek akit kirúghatnak év végén és mindig átformálják a csapatot, na meg az elnök is belepofázik a csapat munkájába. Sumi korszakából tanulhatnának, hogy a túlzott olasz struktúra baromira nem hozza a sikert. Most meg egy DTM-es tervezőtől várják a sikert. Örülhetnek ha jövőre megtartják a 3 helyet a csapat vb-n.

Ezeket amit írsz a sajtó generál, van némi alapja, de nagy porhintés az egész. A háttérben csinálják, teszik a dolgukat. A valós folyamatba halandó ember nem lát bele, azért a ferrari mint cég vérprofi, ott vannak egy ideje. Én nem féltem a csapatot, ha a meki jövőre világbajnok lehet, akkor a ferrarinak több a sansza rá. :) Meglátjuk, ha holnap leigazolják Lowe-t akkor mindenki azt fogja mondani, milyen komoly csapat a ferrari. A média kikezdte a csapatot, és szerintem korántsem ekkora a baj mint amiket olvasni.

Hesler
#31 Hesler 2016. november 10. 10:10  

Gratulálok, sikerült megtartani a mezőny egyik leggyengébb pilótáját! Nagyszerű!

grabowsky78
#30 grabowsky78 2016. november 10. 08:49  

Palmer egy talány számomra, talán jövőre kiderül róla több is! Ebben a gyengus renaultban egy másik talány csapattárssal nehéz volt beárazni! Jövőre Hülk már elég jó támpont lesz.

Zasalamel
#29 Zasalamel 2016. november 10. 08:43  
sztárvorsz:
http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/800x450/format/jpg/quality/85/http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/06/ferrari-breadvan-oven-lead.jpg Már elkezdték az átállást :D

Ez jó kép :D Akár el is kezdhetik e projekt megvalósítását, ha már nem tudnak autót fejleszteni. :D

23
Az utóbbi 10 évben 2 korszakváltás is történt és a ferrari mindegyiket elb*szta. De nem is ez az ami idegesít, mert nyilván nem nyerhet mindig a ferrari, de az h ennyire tanácstalanok legyenek amikor fejleszteni kell, valamint állandóan bűnbakot keresnek akit kirúghatnak év végén és mindig átformálják a csapatot, na meg az elnök is belepofázik a csapat munkájába. Sumi korszakából tanulhatnának, hogy a túlzott olasz struktúra baromira nem hozza a sikert.

Most meg egy DTM-es tervezőtől várják a sikert. Örülhetnek ha jövőre megtartják a 3 helyet a csapat vb-n.

Utoljára módosítva: 2016. november 10. 08:51

Berger 87
#28 Berger 87 2016. november 10. 08:39  

Érdekes döntés... Ha Magnussen valóban a Haas-hoz igazol, akkor szerintem kisebb rekordot dönthet: 2014 Mercedes motor, 2015 Honda, 2016 Renault, 2017 Ferrari :D :D

khristiank
#27 khristiank 2016. november 10. 06:33  
Zasalamel:
Ez most vicces akart lenni?

ez kérlek, az is :D

sztárvorsz
#26 sztárvorsz 2016. november 09. 23:43  
Zasalamel:
Jövőre ha a Meki és a Renault beéri a ferkát, sztem a ferka menjen pizzát sütni, komolyan többre vinné.

http://o.aolcdn.com/dims-shared/dims3/GLOB/legacy_thumbnail/800x450/format/jpg/quality/85/http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2009/06/ferrari-breadvan-oven-lead.jpg

Már elkezdték az átállást :D

Balrog
#25 Balrog 2016. november 09. 22:41  
sába:
Hát ja, azért kapkodnak érte a csapatok. Marad a fenekén a manorban, miközben a beugró csapattársa megy az FI-ba.

két reális opció volt a számára, a Williams és az FI. A Williamsnél Strollék pénzével nem lehet versenyezni, hiába van meg a jó kapcsolat Wolffon keresztül, az FI-nél meg pont nem szimpatizálnak vele. de inkább nézném meg őt egy erős középcsapatban, mint Palmert

nálam amúgy Palmer az anti-Maldonado. a versenyzői intelligenciája teljesen rendben van, viszont neki meg a nyers tempója gyenge. Szerintem ő az egyik pilóta, akit rohadtul felértékel ez a Pirelli-éra, kíváncsi leszek rá, ha az olaszok beváltják az ígéretüket és tartósabbak lesznek jövőre az abroncsok, mit fog kezdeni Hülkenberggel.

Utoljára módosítva: 2016. november 09. 22:43

sába
#24 sába 2016. november 09. 22:07  

OFF:
Holnapi sajtótájékoztató résztvevői:
Sebastian Vettel
Lewis Hamilton
Felipe Massa
Daniel Ricciardo
Nico Rosberg
Max Verstappen
.... és Charlie Whiting

Hm, elég pikáns lesz!

Go.Michael
#23 Go.Michael 2016. november 09. 22:06  
Zasalamel:
Jövőre ha a Meki és a Renault beéri a ferkát, sztem a ferka menjen pizzát sütni, komolyan többre vinné.

Én úgy hallottam a Manor az egész mezőnynek kört fog adni, de ez még nem hivatalos.

Muszáj minden cikknél feleslegesen szapulni a ferrarit? Jövőre bármi megtörténhet, de tényleg a szuper mclarenre és a jelenleg a renault nagy előrelépésére van a legjobb odds. Marhaság.

sába
#22 sába 2016. november 09. 22:06  
Lombardo:
Miért pukkadna ki?Azért volt egy-két komoly felvillanása idén.

Hát ja, azért kapkodnak érte a csapatok. Marad a fenekén a manorban, miközben a beugró csapattársa megy az FI-ba.

Lombardo
#21 Lombardo 2016. november 09. 21:34  
sába:
Ocon jó lesz a FI-ba. Mindenesetre a Wehrlein lufi kipukkanni látszik.

Miért pukkadna ki?Azért volt egy-két komoly felvillanása idén.

Utoljára módosítva: 2016. november 09. 21:34

Balrog
#20 Balrog 2016. november 09. 21:15  
Bogyi007:
Elsikkadtál te és a többiek is a cikk egy része felett?! "Magnussen egyébként az Auto Motor und Sport értesülései szerint visszautasította a Renault vezetői által ajánlott egyéves szerződést, és inkább elfogadta a Haas-istálló két szezonra szóló ajánlatát." Nálam ez azt jelenti hogy Magnussent akarták, de ő nem egy évre akart maradni hanem minimum két évre s így ő inkább lelépett onnan a Haas felé. Palmer így marad a csapatnál s csak vélhetőleg egy évre, de neki ez is elég...6

a sajtó azt fabrikálta mindebből, hogy Bottas már aláírt hozzájuk 2018-ra, ezért csak a jövő évre keresnek töltelékpilótát, Magnussen meg nem kért ebből. aztán majd meglátjuk

Bogyi007
#19 Bogyi007 2016. november 09. 21:14  
ddb:
Én nagyon örülök ennek. A kínálatból ő a legjobb. Mindenki Magnussent tartja a legjobbnak a mostani mezőnyben még forgó jelöltek közül, de Palmer az utóbbi időben ráment Magnussenre és egy szinten van vele, így miért is lenne Magnussen a sokkal jobb? Palmer újonc egy botrányos autóval. Szerintem sokat fejlődött és felvette a harcot. Emellett szimpatikus is nagyon. Örülök neki. Szurkolok neki jó ideje.

Elsikkadtál te és a többiek is a cikk egy része felett?!

"Magnussen egyébként az Auto Motor und Sport értesülései szerint visszautasította a Renault vezetői által ajánlott egyéves szerződést, és inkább elfogadta a Haas-istálló két szezonra szóló ajánlatát."

Nálam ez azt jelenti hogy Magnussent akarták, de ő nem egy évre akart maradni hanem minimum két évre s így ő inkább lelépett onnan a Haas felé. Palmer így marad a csapatnál s csak vélhetőleg egy évre, de neki ez is elég...6

Utoljára módosítva: 2016. november 09. 21:17

Zasalamel
#18 Zasalamel 2016. november 09. 21:10  
Lewisthebest:
Volt már 21 éves nyeretlenségük és ezekben az években nagyon fos szezonjaik szóval még belefér :D Szerintem építs egy időgépet és menj előre 2028-ba, hátha.. :D

Ez most vicces akart lenni?

Lewisthebest
#17 Lewisthebest 2016. november 09. 21:08  
Zasalamel:
De ha mégis megtörténik, az olyan mély gödör lesz, amiből nem fognak kimászni.

Volt már 21 éves nyeretlenségük és ezekben az években nagyon fos szezonjaik szóval még belefér :D Szerintem építs egy időgépet és menj előre 2028-ba, hátha.. :D

albutr
#16 albutr 2016. november 09. 21:04  
sába:
Hagyjuk már ezt a meki és a renault utóléri a ferrari szöveget. Amíg mindkét csapat megkapja tőlük versenyen a kört, addig nincs miről beszélni.

ezt nem tudjuk a RBhol volt 2008-ban viszont 2009-ben meg ott voltak az elején.

Zasalamel
#15 Zasalamel 2016. november 09. 21:03  
sába:
Hagyjuk már ezt a meki és a renault utóléri a ferrari szöveget. Amíg mindkét csapat megkapja tőlük versenyen a kört, addig nincs miről beszélni.

De ha mégis megtörténik, az olyan mély gödör lesz, amiből nem fognak kimászni.

Utoljára módosítva: 2016. november 09. 21:03

sába
#14 sába 2016. november 09. 21:00  
Zasalamel:
2017-ről

Hagyjuk már ezt a meki és a renault utóléri a ferrari szöveget. Amíg mindkét csapat megkapja tőlük versenyen a kört, addig nincs miről beszélni.

Zasalamel
#13 Zasalamel 2016. november 09. 20:58  
sába:
Te miről beszélsz?

2017-ről

sába
#12 sába 2016. november 09. 20:58  
albutr:
Ocon jobb lett vlna.

Ocon jó lesz a FI-ba. Mindenesetre a Wehrlein lufi kipukkanni látszik.

sába
#11 sába 2016. november 09. 20:56  
Zasalamel:
Jövőre ha a Meki és a Renault beéri a ferkát, sztem a ferka menjen pizzát sütni, komolyan többre vinné.

Te miről beszélsz?

albutr
#10 albutr 2016. november 09. 20:50  

Ocon jobb lett vlna.

Zasalamel
#9 Zasalamel 2016. november 09. 20:47  

Jövőre ha a Meki és a Renault beéri a ferkát, sztem a ferka menjen pizzát sütni, komolyan többre vinné.

Horizont
#8 Horizont 2016. november 09. 20:27  

Nem értem az eddigieket. Újonc volt idén, és az év második felére kb utol is érte Magnit, nem egy többszörös vb jelölt, de nem is katasztrófa mint egyesek.Jelenlegi ígéretek csak a manorosok meg még Ericsson, aki használható és pénzt is hoz. A többi jelölt nagyon felejtős kategória.

F1890
#7 F1890 2016. november 09. 20:20  

kellenek a töltelékek a mezőnybe, na de egy gyári csapatba?:O

ernike
#6 ernike 2016. november 09. 19:56  

Őszintén szólva ha nekem kellett volna Magnussen és Palmer közt választani én is őt választottam volna.

ddb
#5 ddb 2016. november 09. 19:53  

Én nagyon örülök ennek. A kínálatból ő a legjobb. Mindenki Magnussent tartja a legjobbnak a mostani mezőnyben még forgó jelöltek közül, de Palmer az utóbbi időben ráment Magnussenre és egy szinten van vele, így miért is lenne Magnussen a sokkal jobb? Palmer újonc egy botrányos autóval. Szerintem sokat fejlődött és felvette a harcot. Emellett szimpatikus is nagyon.

Örülök neki. Szurkolok neki jó ideje.

roberto65
#4 roberto65 2016. november 09. 19:23  

Szerintem annyira nem rossz pilóta. A szezon 2. felében egészen szépen feljött Magnussenre. Sokkal jobb pilótát nemigen tudtak volna szerezni, pláne ha Ocon tényleg a Force Indiában köt ki.
1 év még bőven belefér, aztán meglátjuk hogy megy Hülkenberg mellett.

gaben1000
#3 gaben1000 2016. november 09. 19:12  

Mi van? :D Ugyanarról a hírről és pilótáról beszélünk? Vagy ennyire nem értem a szarkazmust? :D

Balrog
#2 Balrog 2016. november 09. 19:07  
can-tah:
Helyes dontes, remek pilotă. Akinek van szeme a sporthoz, annak a kezdektol egyertelmu volt, hogy egy nap vilagbajnok lehet.

Csak azt sajnálom, hogy nem mutatkozhatott be 2-3 évvel hamarabb, így már necces lesz Schumi rekordja, ha nem jön ki olyan jól a lépés

can-tah
#1 can-tah 2016. november 09. 19:04  

Helyes dontes, remek pilotă. Akinek van szeme a sporthoz, annak a kezdektol egyertelmu volt, hogy egy nap vilagbajnok lehet.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”