Hivatalos: Elvették Vettel 3. helyét – büntetés a németnek!

írta: M4Sport
2016. október 31. 00:49
FOTÓ: ©xpbimages.com

Ahogy jött, úgy ment: Sebastian Vettel is elveszítette dobogós helyezését, miután az FIA szabálytalannak ítélte a Daniel Ricciardo elleni manőverét. Az ausztrál lett a harmadik!

Hiába kapta meg a lehetőséget Sebastian Vettel arra, hogy az 5 másodperces időbüntetéssel sújtott Max Verstappen helyett ő ünnepeljen a mexikói dobogón, órákkal a leintés után már csak a pezsgő emléke maradt meg neki a 3. helyből. Az FIA a Daniel Ricciardo elleni, ütközéshez vezető utolsó előtti körös manővere miatt indított vizsgálatot ellene, és utólagosan 10 másodperces időbüntetést adott neki. Emellett 2 büntetőpont is a neve mellé került.

Az FIA a Ferrari és a Red Bull versenyzőjét is meghallgatta a futam után, megvizsgálta a bizonyítékokat, és úgy ítélte meg, hogy Vettel féktávon történő irányváltása „abnormális és potenciálisan veszélyes” volt. Miután Charlie Whiting épp egy hete, Austinban közölte a versenyzőkkel, hogy a jövőben szigorúbban járnak el a hasonló megmozdulások esetén, a négyszeres világbajnokkal a szövetség példát is statuált.

A sors furcsa fintora, hogy épp az a versenyző vált a „Verstappen-szabály” első büntetett áldozatává, aki korábban a leghangosabban bírálta Max Verstappent hasonló manővereiért.

Vettel a célban 3,5 másodperces előnyben volt a valóságban 5.-ként leintett Daniel Ricciardóval szemben, így eleve örökölt 3. helyét az ausztrál örökölte meg. A ferraris ráadásul az 5. helyre csúszott vissza, mivel Max Verstappen csak 5 másodperces büntetést kapott, így hiába a Vettellel szembeni jogtalan előnyszerzése, végül mégis őt rangsorolták előrébb…

Az FIA a következőképpen indokolta döntését: „A telemetria és a videofelvételek azt mutatták, hogy az 5-ös rajtszámú autó irányt váltott fékezéskor. A 27.5-ös cikkely és a versenyigazgató iránymutatása alapvetően három kritériumot fogalmaz meg a szabálysértés definiálására: 1. potenciálisan veszélyes vezetés, 2. abnormális irányváltás, 3. egy másik versenyző kitérő manőverre kényszerítése.”

„A videofelvételek – beleértve a pálya belső kameráinak felvételeit, a sugárzott képeket és a két versenyző fedélzeti kamerás felvételeit –, valamint a telemetria azt mutatták, hogy volt abnormális irányváltás az 5-ös autónál, ezt potenciálisan veszélyesnek ítélték, hiszen a kerekek nagyon közel voltak egymáshoz. A videós bizonyítékok egyértelműen megmutatták, hogy a 3-as rajtszámú autónak elkerülő manővert kellett tennie emiatt. A három kritérium teljesülésével az 5-ös rajtszámú autó megszegte a 27.5-ös szabálypontot.”

FIA
Oszd meg!





131 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

mb c124
#131 mb c124 2016. november 01. 12:54  
MrBreaker:
Ezzel még mindig nem cáfoltál meg.Az egész ’14-es szabályváltozásokat a Merci kezdeményezte nagyobb hangsúlyt fektetve a motorokra.Na most itt az,hogy 4 vagy 6 hengeres legyen az a hybrid turbo motor,amit a Mercedes kezdeményezésére hoztak be már szinte olyan,mintha a kisujjamba vagy a nagyujjamba harapjak bele.A lényegi dolgokon nem változtat semmit.

Valahogy a Renaultról mindig megfeledkeztek... Bezzeg a csúnya Mercedes, aki belement volna abba is hogy 15-ben vezessék be az új motorokat...
http://www.vezess.hu/forma-1/2011/06/17/f1-kiszallassal-fenyeget-a-renault/

mb c124
#130 mb c124 2016. november 01. 12:46  
Balrog:
én azt mondom, hogyha valaki tényleg hisz abban, hogy egy rohadt gumiteszttel egy három éves domináns periódust be lehet biztosítani ilyen versengő környezetben, az teljesen fölöslegesen vesz el az életéből kéthetente min két órát :D

:DD

sly0007
#129 sly0007 2016. november 01. 10:36  

Egyre ritkábban nézek futamot, de ezek után még ritkábban fogok, már lassan híreket sem nézem majd meg, csak átpörgetem. Nem azért, mert Vettelt büntették, nem vagyok ferrari fan, csak azért, hogy ilyen blamát megengedhetnek maguknak: Lerángatnak valakit, hogy nem te nyertél, hanem ő. Erre pezsgőzés után kihozzák, hogy mégse ő nyert hanem egy harmadik. Ez már viccnek is durva, saját maga paródiájává vált az F1. Kíváncsi lennék mikor jönnek majd a szorkolók a Vettel ’idézetes’ molinókkal szurkolni, mert ez elég magas labda rá :)

albutr
#128 albutr 2016. november 01. 09:58  
frontember:
Várjuk mindazon rinyálók, hisztizők és nyafogók bocsánatkérő kommentjeit, akik szerint a Ferrarinak mindent lehet

mert az mennyivel volt jobb mikor a Ferrarinak mindent lehetett?

autopeti
#127 autopeti 2016. október 31. 23:10  
BrettShaw:
Irdatlan nagy marhaság amit írtál. Ugyanis az a nyomvonal, ami egyben a legrövidebb út is két pont között az EGYENES. Minden kanyart megéri levágni, csak és kizárólag akkor nem, ha olyan kombináció, aminek az egyik vagy több apexe elcsúszik a normálishoz képest.

nem fizikusként írtam nem fizikusoknak, de ha jobban elolvasod szerintem megérted mit akartam írni.

BrettShaw
#126 BrettShaw 2016. október 31. 21:29  
autopeti:
De miért van manapság annyi megkérdőjelezhető pálylevágás? Mert Tilke olyan pályákat tervez, ahol egy adott behatárolt területen belül a pályának számító aszfaltcsík a leghosszabb útvonal. Régen képesek voltak olyan pályákat tervezni, ahol maga az aszfaltcsík volt a legrövidebb út, minden letérés időveszteséget okozott. Manapság elég megnézni, pl. most Mexicóban is, mennyi felesleges sikánt iktattak be. Szegény nézők ott a nagy lelátón, azt láthatták milyen az amikor a forma 1-es autók 75-tel kígyóznak egymás mögött. Mesterséges sikánokkal alakítják ki a pályákat ami ilyen átvágásokat eredményez, Auzstráliában, Ausztriában, a Hungaroringen, Belgiumban nem nagyon találunk olyan kanyart, amit levágva előnyhöz lehet jutni. (Spában is csak azóta amióta őfelsége I.Nagy Hermann belesz@rt a pálya vonalvezetésébe)

Irdatlan nagy marhaság amit írtál. Ugyanis az a nyomvonal, ami egyben a legrövidebb út is két pont között az EGYENES.

Minden kanyart megéri levágni, csak és kizárólag akkor nem, ha olyan kombináció, aminek az egyik vagy több apexe elcsúszik a normálishoz képest.

Elektron
#125 Elektron 2016. október 31. 19:40  
f1m12:
+1. ha nem lett volna fontos, meg se ejtik. és persze nem scak ennek köszönhető a dominanciájuk,de azért biztos nem jött rosszul

annak a tesztnek egyáltalán nincs semmi köze a dominanciájukhoz
A teszt után is volt olyan futamuk 2013-ban, ahol szarul kezelték a gumikat.
2013-ban többször változtattak a gumikon, és 2014-2016 között is voltak módosítások.

szucssz
#124 szucssz 2016. október 31. 18:27  

A Vettel-t ekézőknek:
A verseny után Jean Todt FIA-elnök elsősorban azért volt dühös, mert kimehetett adásba Vettel dühöngése. A francia elöljáró kérdőre vonta a verseny közvetítésének rendezőjét, aki ráadásul azt elfelejtette adásba tenni, amikor a Red Bull rászólt Verstappenre, hogy „a következő utasításig maradj Vettel előtt”. Az utasítás pedig egészen a leintésig elmaradt.
Verstappen mérnöke a pálya levágása után azt mondta, „készülj fel arra, hogy valószínűleg át kell adnod a pozíciót.” Ennyi hangzott el, de Vettelnek kétszer is azt mondta a mérnöke a rádión, hogy a Red Bull utasította Verstappent a pozíciója átadására.

f1m12
#123 f1m12 2016. október 31. 16:30  
m3gm0nd0'3mb3r:
OFF: Ez nem hit kérdése. Ez statisztika. Azzal vitatkozhatsz.

+1. ha nem lett volna fontos, meg se ejtik. és persze nem scak ennek köszönhető a dominanciájuk,de azért biztos nem jött rosszul

autopeti
#122 autopeti 2016. október 31. 16:26  

De miért van manapság annyi megkérdőjelezhető pálylevágás? Mert Tilke olyan pályákat tervez, ahol egy adott behatárolt területen belül a pályának számító aszfaltcsík a leghosszabb útvonal. Régen képesek voltak olyan pályákat tervezni, ahol maga az aszfaltcsík volt a legrövidebb út, minden letérés időveszteséget okozott. Manapság elég megnézni, pl. most Mexicóban is, mennyi felesleges sikánt iktattak be. Szegény nézők ott a nagy lelátón, azt láthatták milyen az amikor a forma 1-es autók 75-tel kígyóznak egymás mögött. Mesterséges sikánokkal alakítják ki a pályákat ami ilyen átvágásokat eredményez, Auzstráliában, Ausztriában, a Hungaroringen, Belgiumban nem nagyon találunk olyan kanyart, amit levágva előnyhöz lehet jutni. (Spában is csak azóta amióta őfelsége I.Nagy Hermann belesz@rt a pálya vonalvezetésébe)

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 16:26

frontember
#121 frontember 2016. október 31. 15:16  
Diák Murphy:
Látom megy az ajvék :D Vén trotty Arrivabene már "elrablásól" beszél... Jaaj... Ez de jellemző. Mikor nekik fúj a bíró akkor "jogos" meg "bölcs döntés", de ha ellenük akkor elrabolták, világméretű összeesküvés, maffia... Kár, hogy nem tegnap döntöttek mondjuk 0,5 perccel később mint a Verstappen büntetés. Bár akkor a Tifosi droidok rájuk gyújtották volna az épületet. Viszont így garantált a rinya a veresektől... Mindegy, majd jövőre, hátha megint kaptok bíborosi áldást az autótokra...

A gerinctelen takony ember mintapéldánya vagy. Tegnap itt hisztiztél 15 kommentben, hogy a mocsok Ferrarit bezzeg nem büntetik, csak "odaszólnak" es az ellenfél büntetést kap.

Most pedig, hogy példás es súlyosabb büntetést kaptak, mint a kis paraszt gyerek, aki miatt az egesz történt, annyi gerinc sincs benned, hogy ideírd, hogy tévedtél, most is csak a visszataszító ugatás megy a vörösökre.

Grundon mindkét csapat egyszerre zavarja le az ilyen tartás nélküli inkorrekt senkiket a pályáról a faszba, hogy otthon tessék ilyen ordenáré féreg módjára viselkedni.

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 15:17

trialboj
#120 trialboj 2016. október 31. 12:39  

Jaja, biztos igazuk van és szabálytalan volt amit csinált, csak azt felejtik el, hogy Ricsinek esélye sem lett volna ellene, ha Max nem szar bele a szabálykönyvbe, és elengedi az elfékezés után.
Ehelyett, szándékosan vagy sem, de jelentősen feltartotta, amivel szinte tökéletes helyzetet teremtett Ricsinek.

És ha így nézem akkor nem értek egyet a büntetéssel, mert Vettel szívta meg a legjobban, holott ő volt a támadó aki sikeresen helyezte nyomás alá az előtte lévőt.

A futam nagyon unalmas volt, egyre jobban kezdek lefűzni a sportról, ezért nem is pazarolnék rá több energiát.

Annyit viszont elért a Vérstappen, hogy nem csak Ricsivel, de minden más pilótával szemben, ellene drukkoljak, mert 10/7x úgy csinál felhajtást, hogy szembemegy a /ki nem mondott/ szabályokkal. (A nyilatkozata Vettel ellen viszont tetszett, csak kár hogy az autóban is pont ennyire pofátlan, és nem tiszteli a versenyzőtársait)

McLarenHonda
#119 McLarenHonda 2016. október 31. 12:16  
KIMI AND THE RED POWER:
Mit kellett volna csinálni? Levédeni a belső ívet még idő előtt. Tisztán látszik, hogy későn vette észre Ric-et és már csak reflexből rántotta rá féktávon. Hangsúlyozom, nem az a probléma, hogy behúzódott, hanem, hogy mindezt későn, már akkor tette amikor fékeztek.

Pontosan.

Személy szerint engem nem is zavarna ez a fajta védekezés egy bizonyos pontig, csakhogy az elmúlt pár verseny sem szólt másról, mint panaszkodásról Verstappenre, hogy ez veszélyes, majd létrejött egy SZABÁLY ennek megelőzésére.

McLarenHonda
#118 McLarenHonda 2016. október 31. 12:12  
guide:
Ne hasonlítsd már össze azt,amit Max csinált Kimivel,meg amit Vettel csinált Ricsivel! Ha erre használják ezután a szabályt,akkor elég is! Vettel egy kicsit terelgette arrébb a pályán a mellette lévő Ricsit olyan módon,hogy még maradt neki hely.Max meg bemozdult abba az irányba,amerről a mögötte lévő előzést akart kezdeményezni.

Komolyan nem hiszlek el, olyan kettős mérce van nálad, hogy elképesztő:

https://cdn-e1.streamable.com/video/mp4-mobile/uqj2.mp4?token=1479117075_dd48d9fa6f239c6cb8d8c9a9826d0d3770ca1cb9

Féktávon változtatott irányt.

grabowsky78
#117 grabowsky78 2016. október 31. 11:56  
Balrog:
én azt mondom, hogyha valaki tényleg hisz abban, hogy egy rohadt gumiteszttel egy három éves domináns periódust be lehet biztosítani ilyen versengő környezetben, az teljesen fölöslegesen vesz el az életéből kéthetente min két órát :D

Nem biztosan nem elég hozzá, de addig a tesztig a Merci 3kör alatt zabálta a gumikat utána meg versenyeket nyert! .... és a büntetés mértékéből kiderült, hogy itt bizony más is van a háttérben amit azóta látunk is!

m3gm0nd0'3mb3r
#116 m3gm0nd0'3mb3r 2016. október 31. 11:51  
Balrog:
én azt mondom, hogyha valaki tényleg hisz abban, hogy egy rohadt gumiteszttel egy három éves domináns periódust be lehet biztosítani ilyen versengő környezetben, az teljesen fölöslegesen vesz el az életéből kéthetente min két órát :D

OFF: Ez nem hit kérdése. Ez statisztika. Azzal vitatkozhatsz.

kimi-sebfan
#115 kimi-sebfan 2016. október 31. 11:45  
Diák Murphy:
Látom megy az ajvék :D Vén trotty Arrivabene már "elrablásól" beszél... Jaaj... Ez de jellemző. Mikor nekik fúj a bíró akkor "jogos" meg "bölcs döntés", de ha ellenük akkor elrabolták, világméretű összeesküvés, maffia... Kár, hogy nem tegnap döntöttek mondjuk 0,5 perccel később mint a Verstappen büntetés. Bár akkor a Tifosi droidok rájuk gyújtották volna az épületet. Viszont így garantált a rinya a veresektől... Mindegy, majd jövőre, hátha megint kaptok bíborosi áldást az autótokra...

Felébredtél?
Jól alukált anyuci pici fia?

m3gm0nd0'3mb3r
#114 m3gm0nd0'3mb3r 2016. október 31. 11:45  

Ha gumiszabályként év közben így lehet csavargatni a szabályokat, azzal gyakorlatilag a Forma-1 történelmének legdurvább csatáit is lehetett volna halomra büntetni.

Én szégyellem magam az FIA helyett bazzeg.
Charlie adja vissza a fizetését, és ne várja meg az év végét, takarodjon horgászni.

FUCK OFF CHARLIE

kimi-sebfan
#113 kimi-sebfan 2016. október 31. 11:43  
KIMI AND THE RED POWER:
Mit kellett volna csinálni? Levédeni a belső ívet még idő előtt. Tisztán látszik, hogy későn vette észre Ric-et és már csak reflexből rántotta rá féktávon. Hangsúlyozom, nem az a probléma, hogy behúzódott, hanem, hogy mindezt későn, már akkor tette amikor fékeztek.

Nyugi,nem lett Vettel dobogós.Gondolom téged úgy is ez izgatott fel!

Diák Murphy
#112 Diák Murphy 2016. október 31. 11:32  

Látom megy az ajvék :D

Vén trotty Arrivabene már "elrablásól" beszél... Jaaj... Ez de jellemző. Mikor nekik fúj a bíró akkor "jogos" meg "bölcs döntés", de ha ellenük akkor elrabolták, világméretű összeesküvés, maffia...

Kár, hogy nem tegnap döntöttek mondjuk 0,5 perccel később mint a Verstappen büntetés. Bár akkor a Tifosi droidok rájuk gyújtották volna az épületet.

Viszont így garantált a rinya a veresektől... Mindegy, majd jövőre, hátha megint kaptok bíborosi áldást az autótokra...

BrettShaw
#111 BrettShaw 2016. október 31. 10:41  
guide:
Persze.Beállni Verstappen mögé és elengedni Ricsit.Az szabályos lett volna. Hú,de most már tényleg mennem kell.:)

Visszatérünk rá, ha megérted ennek a szabálynak a jelentőségét.

KIMI AND THE RED POWER
#110 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 31. 10:28  
guide:
Persze.Beállni Verstappen mögé és elengedni Ricsit.Az szabályos lett volna. Hú,de most már tényleg mennem kell.:)

Mit kellett volna csinálni? Levédeni a belső ívet még idő előtt. Tisztán látszik, hogy későn vette észre Ric-et és már csak reflexből rántotta rá féktávon. Hangsúlyozom, nem az a probléma, hogy behúzódott, hanem, hogy mindezt későn, már akkor tette amikor fékeztek.

KIMI AND THE RED POWER
#109 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 31. 10:24  
guide:
Ne hasonlítsd már össze azt,amit Max csinált Kimivel,meg amit Vettel csinált Ricsivel! Ha erre használják ezután a szabályt,akkor elég is! Vettel egy kicsit terelgette arrébb a pályán a mellette lévő Ricsit olyan módon,hogy még maradt neki hely.Max meg bemozdult abba az irányba,amerről a mögötte lévő előzést akart kezdeményezni.

A terelgetésnek féktávon az a veszélye, hogy támadó el fogja mérni a féktávot. Nézd vissza a Magyar vagy a Japán GP-t, amikor Max erre kényszerítette előbb 2x Kimit, majd Ham-et. Mind a 3x füstölés lett a vége, 2x bukótér. Tegnap pedig Ric kockásra fékezte a gumijait, hogy ne verje telibe Vettelt. Csak ennyi gond van a féktávon mozgással, és végre normálisan szankcionálják, ha már vannak akik nem értik meg.

guide
#108 guide 2016. október 31. 10:24  
BrettShaw:
Hogyhogy mit? Menni egyenesen, amíg az ideális ív mentén el nem kell kezdeni fordulni. Persze, akkor Ricci megeszi.

Persze.Beállni Verstappen mögé és elengedni Ricsit.Az szabályos lett volna.
Hú,de most már tényleg mennem kell.:)

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 10:26

BrettShaw
#107 BrettShaw 2016. október 31. 10:22  
guide:
Én ebben nem láttam semmi durvát.Mit kellett volna csinálnia?Max is ott volt előtte. https://streamable.com/ciz8

Hogyhogy mit? Menni egyenesen, amíg az ideális ív mentén el nem kell kezdeni fordulni. Persze, akkor Ricci megeszi.

guide
#106 guide 2016. október 31. 10:18  
BrettShaw:
Nem érted ezt a szabályt. Fékávon a pilóta tapadáshatáron fékez, emiatt csak úgy tud kormányozni, ha lazít a féken, ezért tilos irányváltásra kényszeríteni, hiszen biztosan bukja a fékávot a támadó. Ez totál unfair és amúgy mindig is szabálytalan volt. Semmi tökös vagy technikás nincs benne, mégis a leghatekonyabb védekezés...

Én ebben nem láttam semmi durvát.Mit kellett volna csinálnia?Max is ott volt előtte.

https://streamable.com/ciz8

KIMI AND THE RED POWER
#105 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 31. 10:16  
f1m12:
Max segített helyzetbe hozni Ricet. Vettelt nem jogosítja fel, de ha Max nem szabálytalan vele, lehet össze se találkozik Riccel

Ha nem jogosítja fel, akkor miről beszélünk? Ez nem érv, hogy azért nem jogos Vettel büntetése, mert HA Max nem tartja fel, akkor Ric nem kerül pozícióba.

BrettShaw
#104 BrettShaw 2016. október 31. 10:14  
guide:
Ne hasonlítsd már össze azt,amit Max csinált Kimivel,meg amit Vettel csinált Ricsivel! Ha erre használják ezután a szabályt,akkor elég is! Vettel egy kicsit terelgette arrébb a pályán a mellette lévő Ricsit olyan módon,hogy még maradt neki hely.Max meg bemozdult abba az irányba,amerről a mögötte lévő előzést akart kezdeményezni.

Nem érted ezt a szabályt.

Fékávon a pilóta tapadáshatáron fékez, emiatt csak úgy tud kormányozni, ha lazít a féken, ezért tilos irányváltásra kényszeríteni, hiszen biztosan bukja a fékávot a támadó. Ez totál unfair és amúgy mindig is szabálytalan volt. Semmi tökös vagy technikás nincs benne, mégis a leghatekonyabb védekezés...

Balrog
#103 Balrog 2016. október 31. 10:09  
f1m12:
hát kellenének ötletek, az biztos. mondjuk egy-két titkos teszt nekik sem ártana

én azt mondom, hogyha valaki tényleg hisz abban, hogy egy rohadt gumiteszttel egy három éves domináns periódust be lehet biztosítani ilyen versengő környezetben, az teljesen fölöslegesen vesz el az életéből kéthetente min két órát :D

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 10:10

KIMI AND THE RED POWER
#102 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 31. 10:09  
guide:
Ne hasonlítsd már össze azt,amit Max csinált Kimivel,meg amit Vettel csinált Ricsivel! Ha erre használják ezután a szabályt,akkor elég is! Vettel egy kicsit terelgette arrébb a pályán a mellette lévő Ricsit olyan módon,hogy még maradt neki hely.Max meg bemozdult abba az irányba,amerről a mögötte lévő előzést akart kezdeményezni.

A hangsúly a féktávon van. NINCS féktávon irányváltás, mert veszélyes. Ez a lényeg. Nem az, hogy mit csinált Max meg mit nem.

f1m12
#101 f1m12 2016. október 31. 10:08  
KIMI AND THE RED POWER:
Ric-nek a pályán mi köze ahhoz, hogy Max mit csinál? Max szabálytalankodása feljogosítja Vettelt arra, hogy ő is szabálytalan legyen? Válaszold meg ezeket magadban és rájössz mekkora hülyeség.

Max segített helyzetbe hozni Ricet. Vettelt nem jogosítja fel, de ha Max nem szabálytalan vele, lehet össze se találkozik Riccel

f1m12
#100 f1m12 2016. október 31. 10:05  
Balrog:
és utána? mi gátolná meg a Mercit és az RB-t abban, hogy a Ferrari kedvenc szabályai mellett is jobb autót építsenek? :D a jelenlegi szabályoknak az egyik fő célja az volt, hogy a klasszikus gyártókat helyzetbe hozza az RB-vel szemben és így állunk jelenleg :)

hát kellenének ötletek, az biztos. mondjuk egy-két titkos teszt nekik sem ártana

guide
#99 guide 2016. október 31. 10:02  
KIMI AND THE RED POWER:
Ric-nek a pályán mi köze ahhoz, hogy Max mit csinál? Max szabálytalankodása feljogosítja Vettelt arra, hogy ő is szabálytalan legyen? Válaszold meg ezeket magadban és rájössz mekkora hülyeség.

Ne hasonlítsd már össze azt,amit Max csinált Kimivel,meg amit Vettel csinált Ricsivel!
Ha erre használják ezután a szabályt,akkor elég is! Vettel egy kicsit terelgette arrébb a pályán a mellette lévő Ricsit olyan módon,hogy még maradt neki hely.Max meg bemozdult abba az irányba,amerről a mögötte lévő előzést akart kezdeményezni.

KIMI AND THE RED POWER
#98 KIMI AND THE RED POWER 2016. október 31. 09:49  
bando011:
"Akkor is azt mondom, hogy Verstappen szabálytalankodása nélkül Daniel oda sem ért volna Vettel mögé, így nincs miről beszélni." ENNYI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ric-nek a pályán mi köze ahhoz, hogy Max mit csinál? Max szabálytalankodása feljogosítja Vettelt arra, hogy ő is szabálytalan legyen? Válaszold meg ezeket magadban és rájössz mekkora hülyeség.

raklap
#97 raklap 2016. október 31. 09:47  

ez egy autóverseny ... elvileg ... ha gyorsabb vagy mint a másik a másik nem ér utol .... továbbá a zseniális védekezés a tv-be nem láccik csaka a telemtriából ....mivel a pályák 80% -a vicc kategória így el kéne utni oda hogy egyértelműen a támadó felet részesíteni előnyben .... vettel nagyon jó versenyt ment ez nem vita tárgya... verstappen nem csak pöcsként viselkedett ... hanem valszeg a leggusztustalabb dolgot művelte mióta f1-et nézek ... itt nem egy idegből elkövetett esetről van szó .... hanem körökön keresztül tartó gusztustalanságról ...
a sportbirók meg idióták szimplán ... mert vettel lehet arra várt hogy úgyis el kell engedje ha egy kör múlva közlik vele hogy ilyen nem lecc akkor lehet ő is máshogy áll a dolgokhoz... persze lehet vitatkozni dolgokon hogy ha felrugnak és utánna kezezel akkor ugye a rugás miatt jár szabad és nem a kezezés miatt .... de mivel döntés nem volt csak utólag így vettel büntetése is jogos ... objektiv következetes gyors bíráskodás ... és az ilyen esetek elkerülhetőek lennének ... én értem hogy a fiatal holland a forma1 sava borsa de talán egy gerincbeültetés sokat lendítene a helyzetén feltéve ha bármilyen sportértéket akarnak akarunk tulajdonítani a forma1-nek...

albutr
#96 albutr 2016. október 31. 09:47  
guide:
Saniko egy napraforgó.Végül is neki a legkönnyebb,mindig annak szurkol,aki éppen nyerő helyzetben van.

mert így sohasem csalódik mindig van amiért lehet örülni.

grabowsky78
#95 grabowsky78 2016. október 31. 09:45  
Paberto:
Olvasd el mit irtam. Nem mondtam hogy a Ferrari gyart 6 hengerest. A V6 kozelebb all hozzajuk mint a soros 4-es. Ennyi.

Ez inkább úgy lenne az igaz, hogy a f1-hez áll közelebb a V elrendezés mint a soros 4-es! Te bánod, hogy nem 4 hengeres motor van a f1ben?

albutr
#94 albutr 2016. október 31. 09:43  

egy valamit áruljatok el hogy miért kell Ricciardonak bűnhödnie mert Maxi King önfejű volt,ha meg Vettelt büntették akkor meg úgy kellett volna hogy Maxi előtt legyen.

bzmatek
#93 bzmatek 2016. október 31. 09:41  
f1m12:
jövőre valószínüleg sokat fog találkozni Hamilton Verstappennel. majd akkor testközelből figyelheti a manővereit, te is többet örülhetsz. habár nincs miért aggódnod, mert Hamiltonnal még Maxinál is jobban kivételeznek. azért kiváncsi vagyok, ha ott fal van és nem műfű hogy jött volna vissza pályát levágva!

de ott nem volt fal, s a kis gyerek nem tett mást, mint ilyen esetben minden VB pilóta más pályákon, amire általában az a reakció a versenyigazgatóságtól, hogy ok - ok, de még egy ilyen és bünti, pláne, hogy Vettel még mellette se volt, nem tudom mit sír ...

DUdi
#92 DUdi 2016. október 31. 09:35  
guide:
Saniko egy napraforgó.Végül is neki a legkönnyebb,mindig annak szurkol,aki éppen nyerő helyzetben van.

:D :D :D
A győztesnek mindig könnyű szurkolni :P

Thibczy
#91 Thibczy 2016. október 31. 09:35  
bando011:
"Akkor is azt mondom, hogy Verstappen szabálytalankodása nélkül Daniel oda sem ért volna Vettel mögé, így nincs miről beszélni." ENNYI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verstappen szabálytalan volt, nem engedte el a Fuckot, vállalta érte az 5 mp-es büntetést. Ez azonban Fuckot sem mentesíti a buntetes alol, ha a szabalytalanul vezet.

albutr
#90 albutr 2016. október 31. 09:33  

kíváncsi lettem volna Montoya reakciorára mkor Ricciardo cipőjéből kellett volna innia.

T.M.
#89 T.M. 2016. október 31. 09:31  

A Forma-1 idén végképp önmaga paródiájá vált.
Szerintem jövőre a verseny után üljenek le videózni, analizáljanak szét centiméterenként minden manővert, majd összesítsék a statisztikákat és hirdessenek eredményt másnap, hm?
Szánalomhalom.
Részemről ennyi volt, az utolsó sport, ami érdekelt, tényleg sajnálom.

kimi-sebfan
#88 kimi-sebfan 2016. október 31. 09:25  
SANI{Ó:
neki miért is? mert agyilag egy szar vagy? Vettel a saját maga által erőltetett szabályt szegte meg! majd máskor mikor másnak rosszat akar, akkor esetleg gondolkodik, hogy: JÉ EZ VELEM IS MEGTÖRTÉNHET, mert ez a VERSENYZÉS része KELLENE hogy legyen....

Figyi te nyomorék!
1. Engem ne szarozzál,mert 2mp alatt lecsapnálak!
2. Az ne dumáljon,aki olyan baromságokat írogat,hogy Hamit piszkos trükkökkel hátráltatja Toto
3. ha jól emlékszem vettel drukker voltál,de látom csak divatból

guide
#87 guide 2016. október 31. 09:21  
f1m12:
ez aztán a pálfordulás! a szemünk előtt így Vettel meg úgy Vettel. a baromságaidat még a rajongók is vércikinek tartották. aztán mi történt? rájöttél, h ki a köv potenciális bajnok, és az nem Vettel? és már Maxi dákóját sz*p*d

Saniko egy napraforgó.Végül is neki a legkönnyebb,mindig annak szurkol,aki éppen nyerő helyzetben van.

Balrog
#86 Balrog 2016. október 31. 09:19  
f1m12:
mondjuk akkor el lehet játszani a kivonulás sztorit, amit a többiek oly sokszor megtesznek. a legrégebbi csapat, talán elérnek valamit. rb-nak, Mercinek sikerült

és utána? mi gátolná meg a Mercit és az RB-t abban, hogy a Ferrari kedvenc szabályai mellett is jobb autót építsenek? :D a jelenlegi szabályoknak az egyik fő célja az volt, hogy a klasszikus gyártókat helyzetbe hozza az RB-vel szemben és így állunk jelenleg :)

f1m12
#85 f1m12 2016. október 31. 09:17  
SANI{Ó:
neki miért is? mert agyilag egy szar vagy? Vettel a saját maga által erőltetett szabályt szegte meg! majd máskor mikor másnak rosszat akar, akkor esetleg gondolkodik, hogy: JÉ EZ VELEM IS MEGTÖRTÉNHET, mert ez a VERSENYZÉS része KELLENE hogy legyen....

ez aztán a pálfordulás! a szemünk előtt
így Vettel meg úgy Vettel. a baromságaidat még a rajongók is vércikinek tartották. aztán mi történt? rájöttél, h ki a köv potenciális bajnok, és az nem Vettel?
és már Maxi dákóját sz*p*d

f1m12
#84 f1m12 2016. október 31. 09:13  
McLarenHonda:
Gratulálok azoknak, akik a szabályokat okolják azért, mert a Ferrari képtelen nyerő autót építeni. A politikai befolyásról meg annyit, hogy csak ők kapnak 100 milliós prémiumot, meg vétójogot a tanácsban. Amit mellesleg az új tulaj simán elvehet, végre. Vettel meg ugyanúgy mozgott be féktávon, ahogy Max szokott, és nem amiatt, hogy őt elkerülje, jogos a büntetés, végre van konzekvencia.

mondjuk akkor el lehet játszani a kivonulás sztorit, amit a többiek oly sokszor megtesznek. a legrégebbi csapat, talán elérnek valamit. rb-nak, Mercinek sikerült

bando011
#83 bando011 2016. október 31. 09:09  

"Akkor is azt mondom, hogy Verstappen szabálytalankodása nélkül Daniel oda sem ért volna Vettel mögé, így nincs miről beszélni." ENNYI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

successboy
#82 successboy 2016. október 31. 09:07  
SANI{Ó:
szóval.....aki másnak vermet ás maga bele potty!!!! mondtam, hogy ha kiherélik a F1-et akkor csak a vonatozós öreges jófiús kocsikázás ami szabályos! sajnálom, de pont Vettel volt az egyik fő követelő Max ellen (irigyek, mert jobbak a reflexei) most lehet mindent visszavonna, de amíg az nyugdíjas pilóták uralják a mezőnyt, addig mindig is versenyellenesek lesznek. Max zseniális volt, nem csak kimagaslóan egyedi harcos, de brutálisan okos csapatjátékos is, ha kell!!! Vettel volt a futam versenyzője, de (az általa is követelt) szabály az szabály.....még ha őrületesen is aljasan hülyeség és itt is pofára adják az ítéletet mint sok más esetben is.....

Ne haragudj,de nagyon buta ember lehetsz a külvilágban is.Te tényleg azt hiszed hogy Verstappen Ricciardonak akart segíteni a vergődésével? Még a csapat is rászólt ,hogy engedje el Vettelt, de MAx annyira szereti Ricciardót szerinted ,hogy ezt az ügyet egy szent küldetésnek vette és inkább feláldozta magát és kitette magát egy lehetséges büntetésnek csakhogy Ricciardo megelőzhesse Vettelt majd utána őt is?Jézus fasz^m, igyál sok vizet és menj ki a levegőre.
Brutálisan okos csapatjátékos xD

Utoljára módosítva: 2016. október 31. 09:09

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”