Honda: Bajnokok lehetünk három éven belül

írta: M4Sport
2016. április 05. 14:12
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Honda sportigazgatója úgy véli, három éven belül bajnok lehet a McLaren. A japánok a Mercedes trükkjének átvételétől remélnek nagyobb előrelépést az év későbbi szakaszában. És ha már jönnek a jobb eredmények…

Márciustól állt munkába a Honda új sportigazgatója, Haszegava Juszuke. A japán mérnök az előző évi optimista kijelentései miatt sokat bírált Arai Jaszuhiszát váltotta, s az autógyártó nem titkolt szándéka az volt kinevezésével, hogy harmonikusabbá tegyék kapcsolatukat a McLarennel és a nyilvánossággal. Az új sportigazgató elődje hibájából tanulva nem tett dobogós ígéreteket, s ha kellett, bátran bevallotta, hogy nem végeztek elég jó munkát – emellett viszont úgy fest, Wokinggal is megtalálta a közös hangot.

Haszegava úgy érzi, végre kezdenek egyenesbe jönni, afelől pedig semmi kétsége, hogy erőfeszítéseiket hosszabb távon siker koronázza majd. „Valamikor a jövőben szeretnénk bajnoki címet nyerni. Három éven belül szerintem képesek leszünk elhódítani a címet. Legalábbis ez a célunk” – jelentette ki a Motorsport-Totalnak.

A Honda már visszatérésekor egyértelművé tette, hogy hosszú távú projektben gondolkodik, ám mindez fölveti annak kérdését, vajon két bajnokuknak, Fernando Alonsónak és Jenson Buttonnek lesz-e elég türelme ahhoz, hogy kivárja a sikereket. Haszegava szerint azonban nemcsak nekik, a McLarennek sincs túl sok vesztegetnivaló ideje – elvégre Woking 2012 végén aratta utolsó futamgyőzelmét, a gyengélkedés pedig gazdasági szempontból sem tesz nekik jót. Ennek veszélyeire tavaly év közben Éric Boullier versenyigazgató is többször figyelmeztetett.

Az előző évben a siker szükségességéről alkotott nézetkülönbségek is vezettek konfliktusokhoz a partnerek között, ám azzal, hogy a Honda elismerte, több pénzt és energiát kell ölnie F1-es projektjébe, úgy tűnik, ez is megoldódni látszik. „Azonnal emelnünk kell a színvonalon, és fel kell gyorsítanunk a programunkat” – ismerte el Haszegava is.

A japán persze azt is tudja, milyen sok munka vár még rájuk, ha közelebb akarnak kerülni az élmezőnyhöz. Jenson Buttonék többször is hangsúlyozták, főként az év későbbi szakaszában várnak nagyobb előrelépést motorjuktól. A pletykák arról szólnak, hogy a várhatóan csak az európai versenyekre elkészülő új Honda-erőforrás már a Mercedes által a múlt év őszén először bevetett, s azóta még tovább fejlesztett trükköt is átveheti majd. A németek 2015-ös utolsó motorspecifikációja már egy úgynevezett előgyújtós technikával üzemelt, melynek lényege, hogy már a gyújtógyertyáknál lángra lobbantják a kis mennyiségű üzemanyagot, mely aztán jóval nagyobb energiát felszabadítva és jóval hatékonyabban ég el – ráadásul a teljesítmény mellett a motor élettartamát is növelheti. Egyes források szerint a Ferrari már szintén alkalmazza ezt a megoldást, míg az év későbbi felére a Honda mellett a Renault is átveheti azt.

Akárhogy is, Haszegava nemcsak a technika terén vár komoly előrelépést legénységétől, hanem minden szinten. „Év végéig bizonyítanunk kell, hogy ez egy nagyon jó csapat. És h a jó eredményeket szállítunk, az a partnerségünknek is csak jót fog tenni. Egészen alulról kell felkapaszkodnunk, de ha magasra jutunk, ez egy nagyon szép történet lesz” – tekintett a jövőbe.

Oszd meg!





12 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

BrettShaw
#12 BrettShaw 2016. április 06. 06:54  

Ismét teljesen értelmetlen (szakmai és magyar nyelvi szempontból is) a technikai magyarázat... Nem gáz csak azért leírni valamit, hogy le legyen írva?

fagyi
#11 fagyi 2016. április 05. 23:17  
Sebees:
Csak engem zavar hogy folyamatosan trükkről beszélnek? Sugallva hogy nem egészen szabályos, holott teljesen a szabályok keretein belüli fejlesztésről van szó. A cikkek színvonala egyre bulvárosabb. Miért nem lehet korrekt tényszerű tájékoztatást folytatni.

Kerdes mi a trukk.

RB is szabalyos volt, nem is zartak ki es ameddig bizonyitekkal nem szolgaltak a csapatok jo is volt. Most meg a boritas alatt van minden lenyeg. Lehet az rb tema lenne aeroba merci motorral :D

opamisi
#10 opamisi 2016. április 05. 22:32  
JensonForPresident:
A japanok ezt sose fogjak megtanulni mert az egesz kulturajuk erre epul :) De amugy azt is lehetne mondani, hogy ok a masolas muveszei, es sokszor sokkal jobbat csinalnak vegul az eredetinel, szoval szerintem a japan stilusu masolas az nem egy olcso utanzat lesz az fix. Amugy meg mindenkinek vannak ilyen tervei, a visszatero Renault-nak, a Ferrarinak, nyilvan a Mercedes se akarja abba hagyni a nyerest...ki tudja, hogy melyikukre fog sor kerulni, a Red Bull-rol nem is beszelve.

Pedig pont azt hangoztatták, hogy egyedi tervezéssel akarnak nyerni, mert a Mercit úgy nem lehet megverni, hogy másolnak.

dani969
#9 dani969 2016. április 05. 20:49  
Sebees:
Csak engem zavar hogy folyamatosan trükkről beszélnek? Sugallva hogy nem egészen szabályos, holott teljesen a szabályok keretein belüli fejlesztésről van szó. A cikkek színvonala egyre bulvárosabb. Miért nem lehet korrekt tényszerű tájékoztatást folytatni.

Mert a Szumó-féle emnéty híreit veszik át, és hát Szumót ismerjük...

albutr
#8 albutr 2016. április 05. 20:23  

úgy legyen.

Sebees
#7 Sebees 2016. április 05. 16:47  

Csak engem zavar hogy folyamatosan trükkről beszélnek? Sugallva hogy nem egészen szabályos, holott teljesen a szabályok keretein belüli fejlesztésről van szó. A cikkek színvonala egyre bulvárosabb. Miért nem lehet korrekt tényszerű tájékoztatást folytatni.

fagyi
#6 fagyi 2016. április 05. 16:11  

Ez olyan 3 év, ami minden évben újraindul? :D

ernike
#5 ernike 2016. április 05. 15:21  
Wili:
Ezért találták ki a "zéro" koncepciót. Más kérdés, hogy ez egyelőre nem jött be...

A Meki hangzatosan kitalálta ezt a size zero koncepciót miközben a RB évek óta a legkarcsúbb gépeket csinálja. Parasztvakítás az egész, mindenki arra törekszik hogy a lehető legvékonyabb legyen a gép hátul, semmit nem találtak ki.

Árnyék
#4 Árnyék 2016. április 05. 15:16  
JensonForPresident:
A japanok ezt sose fogjak megtanulni mert az egesz kulturajuk erre epul :) De amugy azt is lehetne mondani, hogy ok a masolas muveszei, es sokszor sokkal jobbat csinalnak vegul az eredetinel, szoval szerintem a japan stilusu masolas az nem egy olcso utanzat lesz az fix. Amugy meg mindenkinek vannak ilyen tervei, a visszatero Renault-nak, a Ferrarinak, nyilvan a Mercedes se akarja abba hagyni a nyerest...ki tudja, hogy melyikukre fog sor kerulni, a Red Bull-rol nem is beszelve.

hát lehet igazad van... de ez jelenleg egy kínai külpiacos hondának tűnik,.... nem belpiacos, de mégcsak nem is japán minőség... :D

Wili
#3 Wili 2016. április 05. 14:59  
Árnyék:
amíg másolnak utánoznak, mindig is lépéshátrányban maradnak... mikor tanulják már ezt meg?

Ezért találták ki a "zéro" koncepciót. Más kérdés, hogy ez egyelőre nem jött be...

JensonForPresident
#2 JensonForPresident 2016. április 05. 14:56  
Árnyék:
amíg másolnak utánoznak, mindig is lépéshátrányban maradnak... mikor tanulják már ezt meg?

A japanok ezt sose fogjak megtanulni mert az egesz kulturajuk erre epul :) De amugy azt is lehetne mondani, hogy ok a masolas muveszei, es sokszor sokkal jobbat csinalnak vegul az eredetinel, szoval szerintem a japan stilusu masolas az nem egy olcso utanzat lesz az fix.

Amugy meg mindenkinek vannak ilyen tervei, a visszatero Renault-nak, a Ferrarinak, nyilvan a Mercedes se akarja abba hagyni a nyerest...ki tudja, hogy melyikukre fog sor kerulni, a Red Bull-rol nem is beszelve.

Árnyék
#1 Árnyék 2016. április 05. 14:40  

amíg másolnak utánoznak, mindig is lépéshátrányban maradnak... mikor tanulják már ezt meg?

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”