Hős férfiak, videojátékozó fiúk – generációs szakadék Alonso és Verstappen között

írta: M4Sport
2016. november 07. 12:31
FOTÓ: ©xpbimages.com

Max Verstappen úgy véli, a 2017-es autókat valójában könnyebb lesz vezetni, mint a mostaniakat. Fernando Alonso viszont rámutatott, a holland azt sem tudhatja, hogy létezik egy másfajta, ennél sokkal nehezebb Forma–1 is…

Sok versenyző dörzsöli már a tenyerét a jövő évi szabályváltozások kapcsán, mivel azt várják tőle, hogy a másodperceket gyorsuló autókat újra nagyobb kihívás, ennélfogva pedig élvezetesebb lesz vezetni. Max Verstappen éppen fordítva gondolkodik. A jövő évi autót a Red Bull szimulátorában már tesztelő holland amondó, a leszorítóerő és a mechanikus tapadás megnövekedésével sem kell majd nagyobb bátorság a határok feszegetéséhez – legfeljebb csak jobb fizikum.

„Nem gondolnám, hogy tökösebbnek kéne lenni, mivel olyan nagy tapadásunk lesz, hogy könnyebb lesz tőle a dolgunk. A mostani autókkal időnként nagyon a határon táncolunk a nagy tempójú kanyarokban, melyeket nem lehet csak úgy padlógázzal bevenni. Jövőre viszont szembecsukva is padlógázosok lesznek” – mutatott rá az egyszeres futamgyőztes. „Nem hinném, hogy csak azért tökösebbnek kéne lenned, mert fizikálisan erősebbé kell válnod. Összességében az eddigi szimulátoros tapasztalatok alapján azt mondhatom, hogy az új autókat sokkal könnyebb lesz vezetni.”

Max Verstappen

Alonso: Ma már nincs is szükség felkészülésre

Ki sem domborodhatna ennél jobban a versenyzőgenerációk közötti szemléletmód-különbség. Miközben a holland a jelenkor autóit tartja nagy kihívásnak, az F1-ben 2001-ben bemutatkozó Fernando Alonso újra és újra az ő első szezonjaiban megtapasztalt F1-et nevezi etalonnak, s folyamatosan azt hangoztatja, hogy a sportágnak vissza kellene térnie ahhoz az állapothoz, ha régi fényét is vissza akarja nyerni.

Alonso szerint sokkal könnyebb ma tizenévesen bemutatkozni a Forma–1-ben, mint amikor ő érkezett meg 19 évesen a királykategóriába. „Én elég fiatalnak számítottam a gokartban. Nyolc-kilencéves voltam, amikor Ayrton Sennát és Alain Prostot néztem a piros-fehér McLaren-Hondában” – kezdte okfejtését az F1i.com-mal való beszélgetésében. „Ez volt az első emlékem, ez motivált arra, hogy versenyző legyek. Aztán amikor a kisebb kategóriákban versenyeztem, Michael időszakát éltük, és amikor megérkeztem a paddockba, nagy megtiszteltetés volt számomra ott látni Michael Schumachert. Később pedig már ellene versenyeztem, egy képen szerepeltem vele, egy versenyzői eligazításon vettünk részt. Sok apró lépést tettem a karrierem során, és közben kialakult tisztelet mások iránt. Mindenki iránt.”

„Giancarlo Fisichellával, Jarno Trullival együtt versenyeztem. Mindketten Olaszországban gokartoztak, akárcsak én, és ők voltak az utolsó nagy bajnokok, aztán az F1-be kerültek. Elérték a céljukat, ezekkel a hihetetlenül nagy terhelést jelentő autókkal versenyeztek, feszegették a határaikat, minden nap keményen edzettek, harcoltak, és leültek a dobogón, mert annyira kimerültek a verseny alatt. A Forma–3-ban el sem tudtad képzelni, hogy egy nap majd ott versenyzel te is. Ehhez sok minden kell, tehetség, felkészültség egyaránt. Most viszont úgy látom, elegendő a tehetség, és felkészülésre nincs is szükség” – állította ellentétbe az ő és Verstappen korszakát.

A Playstation-generáció előnye, hogy nem vezette a korábbi autókat?

A kétszeres bajnok úgy érzi, hogy a V10-es időszak megtapasztalása a rutinosabb versenyzők számára inkább hátrányt jelent manapság. „A mostani szabályok miatt sokat kellett változtatnunk. Ez az új generációt segíti, akik csak mostanában érkeztek a Forma–1-be, mivel ha sokat szimulátorozik valaki, vagy mondjuk sokat játszik Playstationnel, a mostani autók annyira lassúak és annyira puhán kell őket vezetni, hogy az nagyon hasonlít az ezen eszközökön megismert érzéshez.”

„Ezzel szemben korábban a Forma–1 a hősök, a férfiak játéka volt. Sokat kellett enned ahhoz, hogy 2004-ben vagy 2003-ban, vagy 15-17, de akár még 20 évesen Forma–1-es autót tudj vezetni… Most meg már a téli tesztek idején készen állnak, mert ezek az autók csak félig Forma–1-es autók.”

„Úgy vélem, még mindig a legjobb versenyzők jutnak el a Forma–1-ig, viszont nincs szükségük időre az alsóbb kategóriákban történő tanuláshoz. Nincs szükségük két-három évre, hogy fizikálisan elég erősek legyenek ahhoz, hogy minden egyes versenyt százszázalékos teljesítménnyel tudjanak végigcsinálni. Nem kell hozzá olyan erős nyak, már a második versenyükön százszázalékosak.”

A spanyol hangsúlyozta, mindez távolról sem jelenti azt, hogy a mai mezőny kevésbé lenne színvonalas az F1-ben. „Ilyen tekintetben kevesebb felkészülésre van szükségük. De ettől még mindig a legjobbak jutnak el az F1-ig, és az alsóbb kategóriákban így is nyerni tudnak. Aztán miután a Forma–1-be jönnek, akkor is bizonyítanak, mert ha nem teszik, két-három futam után kiteszik őket. Az F1-ben muszáj hoznod az eredményt, amit a csapatod elvár, mert ha nem így van, nem sokáig maradhatsz.”

Alonso 2006

„Azt” az érzést már nem az F1, hanem a gokart adja meg neki

Alonso szerint nagyon is nagy szükség van a Forma–1 megújulására, és ha beválnak az új szabályok szerinte az sokkal jelentősebb hatással lesz majd, mint azt Verstappen vázolta. „Ahhoz, hogy sokáig maradjak az F1-ben, az adrenalint kell éreznem vezetés közben, a puszta vezetés élményét. Jelenleg ezt csak akkor érzem, ha gokartozom. Ha a gokartban mondjuk 55-ös köröket lehet futni, akkor futok 55,0-t, aztán jön egy 55,2-es, 55,2-es, 55,1-es, 55,2-es idő, és megyek tizennyolc kört úgy, hogy egy-két tizeden belül vagyok. Az F1-ben futok egy 1:30-as kört, aztán a második kör már 1:32-es, a harmadik pedig 1:36-os lesz, majd kapok friss gumikat, és lemegyek 1:29-re. Nem vezethetsz úgy, ahogy az ösztönöd diktálná, mert mindennel spórolnod kell, és elég frusztráló, hogy ilyen most a sportág.”

„A szervezők, a csapatok is rájöttek erre, meghallották a szurkolók és a versenyzők véleményét, ezért jövőre nagy változások jönnek. Nagy reményeket fűzünk ahhoz, hogy újra izgalmasabbá válik a vezetés, az egész Forma–1. Meglátjuk, hogy valóban így lesz-e. A sport érdekében remélem, hogy jövőre sok minden meg fog változni. Nemcsak az én szempontomból, de az elkövetkező hosszú évek szempontjából is” – fogalmazott a McLaren versenyzője.

Oszd meg!





25 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

fagyi
#25 fagyi 2016. november 08. 14:20  
Balrog:
pedig szerintem Verstappennek is igaza van :D mert FIZIKAILAG volt nehezebb vezetni azokat a gépeket. de ennek a tehetséghez, képességekhez nincs köze, meg kell lennie az erőnlétnek. ezen túl viszont a régi gépeket könnyebb volt vezetni a nagyobb leszorítóerő miatt. ezt pont érdemes kipróbálni szimulátoron, mert ott a fizikai terhelés kiesik, egy 2004-es autóval mérföldekkel egyszerűbb határon autózni, mint egy 2015-össel

Sebességnek is van behatása szerintem.

Minél gyorsabb valami, annál izgalmasabb terelgetni.

Én annak örülnék a legjobban, ha olyan bivalyerősek lennének a verdák, hogy ember nem tudná kiautózni, aki a legközelebb van a kokszhoz, az nyer. De nem úgy, hogy a gumi, motor, üzemanyag miatt nem lehet kiautózni, mert az már megvan. :D

A sebességnek már félelmet kéne generálnia :D

Utoljára módosítva: 2016. november 08. 14:22

Horizont
#24 Horizont 2016. november 08. 13:58  
Balrog:
pedig szerintem Verstappennek is igaza van :D mert FIZIKAILAG volt nehezebb vezetni azokat a gépeket. de ennek a tehetséghez, képességekhez nincs köze, meg kell lennie az erőnlétnek. ezen túl viszont a régi gépeket könnyebb volt vezetni a nagyobb leszorítóerő miatt. ezt pont érdemes kipróbálni szimulátoron, mert ott a fizikai terhelés kiesik, egy 2004-es autóval mérföldekkel egyszerűbb határon autózni, mint egy 2015-össel

Na végre valaki megértette miről is van szó, és hogy igaza van mind a kettőnek...

Balrog
#23 Balrog 2016. november 08. 11:46  
distressor:
nem értem, h mit nem lehet ezen érteni. Alo, But és az összes régebbi pilóta elmondta már elégszer, hogy igenis nehezebb volt a régi autókat vezetni, amihez még hozzájárult az is, hogy sokkal kevésbé kellett spórolni. Hiányzik nekik, hogy kinyomják az autó szemét. Hiába döntenek meg körrekordokat a mostani versenyeken, ha az időmérős körökhöz képes 10 másodperccel lassabban kell menni. Nyilván hihetetlen technológiát képviselnek a mai autók, de a rohadt spórolás, vitorlázás megöli a lényeget, és az hiányzik Alo-nak is. Valahogy jobban hiszek azoknak az embereknek, akik vezették mindegyik formátumot, és még benne ülnek a jelenlegi autókban is. Az ostoba szabályok, és a Pirelli ledegradálja az F1-et. Sajnos.

pedig szerintem Verstappennek is igaza van :D mert FIZIKAILAG volt nehezebb vezetni azokat a gépeket. de ennek a tehetséghez, képességekhez nincs köze, meg kell lennie az erőnlétnek. ezen túl viszont a régi gépeket könnyebb volt vezetni a nagyobb leszorítóerő miatt. ezt pont érdemes kipróbálni szimulátoron, mert ott a fizikai terhelés kiesik, egy 2004-es autóval mérföldekkel egyszerűbb határon autózni, mint egy 2015-össel

distressor
#22 distressor 2016. november 08. 11:41  

nem értem, h mit nem lehet ezen érteni.
Alo, But és az összes régebbi pilóta elmondta már elégszer, hogy igenis nehezebb volt a régi autókat vezetni, amihez még hozzájárult az is, hogy sokkal kevésbé kellett spórolni.
Hiányzik nekik, hogy kinyomják az autó szemét.

Hiába döntenek meg körrekordokat a mostani versenyeken, ha az időmérős körökhöz képes 10 másodperccel lassabban kell menni.
Nyilván hihetetlen technológiát képviselnek a mai autók, de a rohadt spórolás, vitorlázás megöli a lényeget, és az hiányzik Alo-nak is.

Valahogy jobban hiszek azoknak az embereknek, akik vezették mindegyik formátumot, és még benne ülnek a jelenlegi autókban is.

Az ostoba szabályok, és a Pirelli ledegradálja az F1-et. Sajnos.

Balrog
#21 Balrog 2016. november 08. 09:34  
Pendulum:
Én ezt pontosan tudom,elég öreg róka vagyok a szimulátor világában,annyival egésziteném ki,hogy csak a RedBull-ról van infó,hogy az Rfactor Pro-t használja szimulátor szotfvernek,de ez is régi 2010-es adat,azóta nyilván fejlesztettek ők is.

az rF Pro-t is folyamatosan fejlesztik és a legtöbb csapat jelenleg is azt használja, eleinte a Ferrari szimulátorát a Kunos írta (netKar - Assetto Corsa), de Allison visszatérésekor ők is rF Prora váltottak

fagyi
#20 fagyi 2016. november 08. 08:57  
vandr:
Először is, Alonso ordas nagyot hazudik. Még a Pirellikkel is tudnak konstans 10-15 körös etapokat menni a versenyzők, majdnem az említett gokartos időintervallumban is. Másodszor, állandóan ezen lovagol. Ha ennyire zavarja a spórolás, akkor vonuljon vissza a fenébe és menjen gokartozni. Persze akkor nem kapna 30 milliós fizetést.

Persze, lehet konstansat menni, ha 1.30 helyett beall 1.35 re.

Ego jol mondja, konstans lassan lehet persze menni 10-15 kort, de erezzuk a kulonbseget a ket megkozelites felol.

ego
#19 ego 2016. november 08. 07:16  
vandr:
Először is, Alonso ordas nagyot hazudik. Még a Pirellikkel is tudnak konstans 10-15 körös etapokat menni a versenyzők, majdnem az említett gokartos időintervallumban is. Másodszor, állandóan ezen lovagol. Ha ennyire zavarja a spórolás, akkor vonuljon vissza a fenébe és menjen gokartozni. Persze akkor nem kapna 30 milliós fizetést.

Igen, látjuk aogy a versenyeken szórják az időmérős köröket...csak konstans lassan mehetnek ami azért nem ugyanaz.

vandr
#18 vandr 2016. november 08. 00:10  
fagyi:
En adom Alo velemenyet. Totalisan igaza van. Pont. :D Megyek egy 1.30as kort, aztan 1.32 majd 1.36 xD Nevetseges a Pirelli is. Versenygumi mi? Utcara nem kene xD

Először is, Alonso ordas nagyot hazudik. Még a Pirellikkel is tudnak konstans 10-15 körös etapokat menni a versenyzők, majdnem az említett gokartos időintervallumban is.
Másodszor, állandóan ezen lovagol. Ha ennyire zavarja a spórolás, akkor vonuljon vissza a fenébe és menjen gokartozni. Persze akkor nem kapna 30 milliós fizetést.

Pendulum
#17 Pendulum 2016. november 07. 21:34  
Lewisthebest:
Youtubeon találtam olyan videókat ahol kontrollerrel mentek, de abba nincs tapasztalatom mert régebben amikor akartam kipróbálni akkor olvastam, hogy havonta kell fizetni érte aztán ez el is vette a kedvem tőle :D De rFactor-ban, rFactor 2-ben, Assetto Corsaban, Race 07-be, RaceRoomba lehet kontrollerrel tolni és ezek elég elismert szimulátorok. Az rFactor annyira, hogy az F1-es csapatok nagy része annak a "pro" verzióját használja a szimulátoraiban.

Én ezt pontosan tudom,elég öreg róka vagyok a szimulátor világában,annyival egésziteném ki,hogy csak a RedBull-ról van infó,hogy az Rfactor Pro-t használja szimulátor szotfvernek,de ez is régi 2010-es adat,azóta nyilván fejlesztettek ők is.

albutr
#16 albutr 2016. november 07. 20:41  

mivel abban a korszakban is ért el sikereket.

fagyi
#15 fagyi 2016. november 07. 20:38  

En adom Alo velemenyet. Totalisan igaza van. Pont. :D

Megyek egy 1.30as kort, aztan 1.32 majd 1.36 xD Nevetseges a Pirelli is. Versenygumi mi? Utcara nem kene xD

Utoljára módosítva: 2016. november 07. 20:40

cybergyerek
#14 cybergyerek 2016. november 07. 20:36  
sába:
Hát srácok, úgy látom mind jobban értetek az f1-hez mint Alonso, ugyanis most az ő szavait kérdőjelezitek meg.:) Mondjuk ő meg a nagy tisztelet anno Schumi iránt, egészen addig tartott, amíg versenyképes autót nem kapott. Ha valaki, akkor ő biztosan tudja mi a két éra között a különbség. Egyébként Vetteltől is lehetett már hasonlót hallani. Egyébként talán Gutierrez nyilatkozta le egyszer, amikor a ferrarinál volt tesztpilóta, hogy akkor érezte meg először, hogy milyen igazi f1-s autót vezetni, amikor Maranelloban kipróbálhatott egy v8-s ferrarit. Sőt Ricsi is elmondta már, hogy amikor ő tesztelhette az rb-t mint tesztpilóta,igen komoly fájdalmai voltak utána. Egyébként tényleg megnéznék egy Verstappent, hogy hogyan nyomna le úgy 40-50 kört egy v10-sel vagy v8-sal. Lehet a lepcse szájára fagyna a vigyor.

azért ne legyenek illúzióid. akármekkora szája is van verstappennek, ettől még nem okoznának neki gondot azok az autók se, mint ahogy mezőny nagy részének sem. nyilván úgy is tesztelnének, felkészülnének előtte.

Utoljára módosítva: 2016. november 07. 20:37

albutr
#13 albutr 2016. november 07. 20:23  
Lewisthebest:
Attól mert Alonsonak van valós tapasztalata még őt is elkaphatja a nosztalgia illetve lehet neki savanyú a szőlő :) Valószínűleg, ha most a Mclaren Honda darálna akkor ez lenne az F1 legszebb időszaka ahol brutálisan nehéz vezetni a kocsikat, de a tehetség kifizetődik és ezért vannak ők a toppon. Fizikailag könnyebb mondjuk 10 évvel előtthöz képest, vezetéstechnikailag meg emberfüggő, hogy kinek mi fekszik. De ez a felkészülés amivel Alonso érvel nettó hülyeség mert ahogy az elején is írtam a Spanyol attól függetlenül, hogy idősebb volt tapasztalatlanabbul érkezett az F1-be mint Verstappen. Az ilyeneket meg mint Vandoorne, Sainz, Kvyat stb felesleges is hasonlítani mert mögöttük nem 20-40 futam van hanem évek. Az utánpótlás nevelésre manapság sokkal több lehetőség van ezért fiatalodik a mezőny.

azért van különbség a v10,v8 és a mostani autók között.nála nem hiszem hogy elkapta a nosztalgia.

Lewisthebest
#12 Lewisthebest 2016. november 07. 19:37  
sába:
Hát srácok, úgy látom mind jobban értetek az f1-hez mint Alonso, ugyanis most az ő szavait kérdőjelezitek meg.:) Mondjuk ő meg a nagy tisztelet anno Schumi iránt, egészen addig tartott, amíg versenyképes autót nem kapott. Ha valaki, akkor ő biztosan tudja mi a két éra között a különbség. Egyébként Vetteltől is lehetett már hasonlót hallani. Egyébként talán Gutierrez nyilatkozta le egyszer, amikor a ferrarinál volt tesztpilóta, hogy akkor érezte meg először, hogy milyen igazi f1-s autót vezetni, amikor Maranelloban kipróbálhatott egy v8-s ferrarit. Sőt Ricsi is elmondta már, hogy amikor ő tesztelhette az rb-t mint tesztpilóta,igen komoly fájdalmai voltak utána. Egyébként tényleg megnéznék egy Verstappent, hogy hogyan nyomna le úgy 40-50 kört egy v10-sel vagy v8-sal. Lehet a lepcse szájára fagyna a vigyor.

Attól mert Alonsonak van valós tapasztalata még őt is elkaphatja a nosztalgia illetve lehet neki savanyú a szőlő :) Valószínűleg, ha most a Mclaren Honda darálna akkor ez lenne az F1 legszebb időszaka ahol brutálisan nehéz vezetni a kocsikat, de a tehetség kifizetődik és ezért vannak ők a toppon. Fizikailag könnyebb mondjuk 10 évvel előtthöz képest, vezetéstechnikailag meg emberfüggő, hogy kinek mi fekszik. De ez a felkészülés amivel Alonso érvel nettó hülyeség mert ahogy az elején is írtam a Spanyol attól függetlenül, hogy idősebb volt tapasztalatlanabbul érkezett az F1-be mint Verstappen. Az ilyeneket meg mint Vandoorne, Sainz, Kvyat stb felesleges is hasonlítani mert mögöttük nem 20-40 futam van hanem évek. Az utánpótlás nevelésre manapság sokkal több lehetőség van ezért fiatalodik a mezőny.

successboy
#11 successboy 2016. november 07. 19:33  

Köszi Lonso, hogy ilyen gyönyörűen levezetted ezt,szívből szólt.Így talán a nehezebb felfogásúak is megértik, hogy többek között mitől nem élvezhető a mai F1 annyira és tűnnek el a nézők.Vagy nem...
Sok versenyző társa helyett is kimondta a lényeget.Na nem Verstappenre gondolok, aki úgy ossza itt az észt, hogy fogalma sincs milyen egy teljes versenytávot úgy abszolválnia, hogy kvalifikációs köröket futva körről körre néhány tizedre a másik vezetőszárnya mögött autóz a 40 fokos hőségben egy aerora kihegyezett V10-es Formulával.
De tényleg nagyon menő ez a srác, kb. mint ez a tiv tivy :DD

Utoljára módosítva: 2016. november 07. 19:37

sába
#10 sába 2016. november 07. 18:55  

Hát srácok, úgy látom mind jobban értetek az f1-hez mint Alonso, ugyanis most az ő szavait kérdőjelezitek meg.:) Mondjuk ő meg a nagy tisztelet anno Schumi iránt, egészen addig tartott, amíg versenyképes autót nem kapott.
Ha valaki, akkor ő biztosan tudja mi a két éra között a különbség. Egyébként Vetteltől is lehetett már hasonlót hallani.
Egyébként talán Gutierrez nyilatkozta le egyszer, amikor a ferrarinál volt tesztpilóta, hogy akkor érezte meg először, hogy milyen igazi f1-s autót vezetni, amikor Maranelloban kipróbálhatott egy v8-s ferrarit. Sőt Ricsi is elmondta már, hogy amikor ő tesztelhette az rb-t mint tesztpilóta,igen komoly fájdalmai voltak utána.
Egyébként tényleg megnéznék egy Verstappent, hogy hogyan nyomna le úgy 40-50 kört egy v10-sel vagy v8-sal. Lehet a lepcse szájára fagyna a vigyor.

albutr
#9 albutr 2016. november 07. 18:36  

mostmár nem lehet olyat látni mint 2005 maláj nagydíj vagy 2003 Hockenheim.

Lewisthebest
#8 Lewisthebest 2016. november 07. 18:32  
Pendulum:
Iracinghez nincs controller tudtommal , csak kormány lehetőség.

Youtubeon találtam olyan videókat ahol kontrollerrel mentek, de abba nincs tapasztalatom mert régebben amikor akartam kipróbálni akkor olvastam, hogy havonta kell fizetni érte aztán ez el is vette a kedvem tőle :D De rFactor-ban, rFactor 2-ben, Assetto Corsaban, Race 07-be, RaceRoomba lehet kontrollerrel tolni és ezek elég elismert szimulátorok. Az rFactor annyira, hogy az F1-es csapatok nagy része annak a "pro" verzióját használja a szimulátoraiban.

Pendulum
#7 Pendulum 2016. november 07. 18:16  
Lewisthebest:
+1 Bár a kontroller még belefér az igazából csak a kanyarodás szempontjából szenved némi hátrányt a kormányokhoz képest, a gázt és a féket ugyanolyan finoman lehet adagolni a ravaszokkal, így egy olyan kezében akinek van érzéke hozzá versenyképes lehet. Egér és billentyűzet viszont esélytelen az max az arcade játékokban elég az elmegy kategóriához.

Iracinghez nincs controller tudtommal , csak kormány lehetőség.

Lewisthebest
#6 Lewisthebest 2016. november 07. 17:48  
Balrog:
ezzel a playstation generációzással már a tököm tele van :D próbáljon meg valaki kontrollerrel sikeres lenni iRacingben és utána videojátékozzon itt. a szimulátorozásnak nem a PS és a Gran Turismo a csúcsa, a komolyabb szoftvereknél szabadidő függvényében ugyanúgy hónapokra-évekre van szükség, hogy az ember megbízhatóan teljesítsen és megfelelő tehetség birtokában felvegye a versenyt a legjobbakkal. pont azért nem túl népszerű az e-sportok között sem, mert ugyanúgy rengeteg idő, pénz és energia belefektetésére van szükség, hogy valaki sikeres legyen benne, tehát nem tud minden második dagadt ázsiai kisgyerek pro lenni benne egy egérrel/kontrollerrel.

+1 Bár a kontroller még belefér az igazából csak a kanyarodás szempontjából szenved némi hátrányt a kormányokhoz képest, a gázt és a féket ugyanolyan finoman lehet adagolni a ravaszokkal, így egy olyan kezében akinek van érzéke hozzá versenyképes lehet. Egér és billentyűzet viszont esélytelen az max az arcade játékokban elég az elmegy kategóriához.

Balrog
#5 Balrog 2016. november 07. 17:22  

ezzel a playstation generációzással már a tököm tele van :D próbáljon meg valaki kontrollerrel sikeres lenni iRacingben és utána videojátékozzon itt. a szimulátorozásnak nem a PS és a Gran Turismo a csúcsa, a komolyabb szoftvereknél szabadidő függvényében ugyanúgy hónapokra-évekre van szükség, hogy az ember megbízhatóan teljesítsen és megfelelő tehetség birtokában felvegye a versenyt a legjobbakkal. pont azért nem túl népszerű az e-sportok között sem, mert ugyanúgy rengeteg idő, pénz és energia belefektetésére van szükség, hogy valaki sikeres legyen benne, tehát nem tud minden második dagadt ázsiai kisgyerek pro lenni benne egy egérrel/kontrollerrel.

Utoljára módosítva: 2016. november 07. 17:23

Lewisthebest
#4 Lewisthebest 2016. november 07. 16:40  
jtfan:
Szerintem valamit félreértesz. A fizikai igénybevétel jelentősen lecsökkent. Ezen nincs mit vitatni. Tehetség meg mindig is kellett. Lauda autózgatása meg kb semmit sem jelent. Kipróbálta az öreg, semmi több.

Fizikailag 1 körön most már biztos nem egyszerű miután körrekord körüli időket autóznak, versenytávon meg csak úgy lehetne elérni a tankolásos időszak erőhatásait ha megint tankolnának. Amúgy bazi nehéz autóval és olyan gumival ami irreálisan magas guminyomási értékek mellett is gyorsan kopik nem fogják elérni azt a szintet.

jtfan
#3 jtfan 2016. november 07. 15:41  
Lewisthebest:
Nem tudom mért van szükség erre a baromságra minden évben, de Alonso is 19 évesen váltott F1-re ráadásul ő jóval tapasztalatlanabb volt még Verstappennél is mert huszonvalahány futamon vett részt előtte kisebb forma autóval míg Maxnak az F3-ba volt több mint 40 versenye és mellette még indult a télen valami szériában meg volt Renault 2.0-ás mellékszereplése is. Alonso első éveiben meg Lauda volt az aki nyilatkozott mindenféle hülyeséget pl, hogy ezeket az autókat már egy Majom is eltudná vezetni aztán 2002 környékén beült a Jaguárba és azokon a körein amelyeken éppen nem pördült meg kb 12 másodperccel volt lassabb a kelleténél. Persze lehet azzal ilyenkor védekezni, hogy Lauda már az 50-es éveiben volt, de ha egy majom eltudja vezetni az autót akkor egy 50-es éveiben járó 3x-os világbajnoknak is el kéne tudni :) De a hybrid érának is volt már ilyen ex versenyzős égése amikor Brundle próbálta ki a Force Indiát egy reklám forgatás erejéig és sikeresen meg is törte a kocsit. Arról nem is beszélve, hogy mondjuk Kimi, hogy leszerepelt 2014-ben, de még 15-ben is aktív versenyzőként pedig, ha ez olyan könnyű és ő még versenyzett az "igazi F1"-ben akkor ez már nem kellene gondot okozzon.

Szerintem valamit félreértesz. A fizikai igénybevétel jelentősen lecsökkent. Ezen nincs mit vitatni. Tehetség meg mindig is kellett. Lauda autózgatása meg kb semmit sem jelent. Kipróbálta az öreg, semmi több.

Lewisthebest
#2 Lewisthebest 2016. november 07. 15:33  
jtfan:
Alonso most rátapintott a lényegre. Az F1 elvesztette a varázsát. Tegnap Gp2, ma F1. Nincs szükség különösebb fizikai átállásra. Az F1 videójátékká vált. Ma már senki nem néz ki agyonnyúzottnak a dobogón. Webber is említette már ezt. De szerintem más kortárs pilóták is így gondolják.

Nem tudom mért van szükség erre a baromságra minden évben, de Alonso is 19 évesen váltott F1-re ráadásul ő jóval tapasztalatlanabb volt még Verstappennél is mert huszonvalahány futamon vett részt előtte kisebb forma autóval míg Maxnak az F3-ba volt több mint 40 versenye és mellette még indult a télen valami szériában meg volt Renault 2.0-ás mellékszereplése is. Alonso első éveiben meg Lauda volt az aki nyilatkozott mindenféle hülyeséget pl, hogy ezeket az autókat már egy Majom is eltudná vezetni aztán 2002 környékén beült a Jaguárba és azokon a körein amelyeken éppen nem pördült meg kb 12 másodperccel volt lassabb a kelleténél. Persze lehet azzal ilyenkor védekezni, hogy Lauda már az 50-es éveiben volt, de ha egy majom eltudja vezetni az autót akkor egy 50-es éveiben járó 3x-os világbajnoknak is el kéne tudni :) De a hybrid érának is volt már ilyen ex versenyzős égése amikor Brundle próbálta ki a Force Indiát egy reklám forgatás erejéig és sikeresen meg is törte a kocsit. Arról nem is beszélve, hogy mondjuk Kimi, hogy leszerepelt 2014-ben, de még 15-ben is aktív versenyzőként pedig, ha ez olyan könnyű és ő még versenyzett az "igazi F1"-ben akkor ez már nem kellene gondot okozzon.

jtfan
#1 jtfan 2016. november 07. 14:56  

Alonso most rátapintott a lényegre. Az F1 elvesztette a varázsát. Tegnap Gp2, ma F1. Nincs szükség különösebb fizikai átállásra. Az F1 videójátékká vált. Ma már senki nem néz ki agyonnyúzottnak a dobogón. Webber is említette már ezt. De szerintem más kortárs pilóták is így gondolják.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”