Ismét oda kellene figyelni az IndyCarra?

írta: M4Sport
2016. január 11. 17:55
FOTÓ: ©xpbimages.com

Mivel a sorozat ismét rendkívül versenyképes, az IndyCarnak is szerepelnie kellene azok között a szériák között, melyekből könnyebben el lehet jutni a Forma-1-be – jelentette ki az amerikai bajnokság egyik sztárja, Ryan Hunter-Reay.

Az IndyCar és Champ Car-sorozat 2008-as egyesülése óta csak Sébastien Bourdais kapott Forma-1-es lehetőséget az amerikai széria legjobbjai közül, ám ő sem bírt gyökeret verni a királykategóriában. A sorozat 2012-es bajnoka, Ryan Hunter-Reay megérti, hogy a rivalizálás és az újjáépítés éveiben háttérbe szorult a versenysorozat, a fiatal pilótáknak pedig hamar elkellett dönteniük, melyik utat választják, hiszen már nem volt meg a korábban még jellemző átjárhatóság.

„Már a versenyzői pályafutásod elején elérkezel egy útelágazáshoz” – mondta a Sky Sports munkatársának. „Ha az F1-ben szeretnél versenyezni, akkor az európai szériákban kell teljesítened és az ottani szamárlétrát kell megmásznod, abban az esetben viszont, ha az IndyCarban akarsz szerepelni, akkor az amerikai utat kell bejárnod. Régen ezzel szemben az IndyCarban elért sikerek is elvezettek a Forma-1-ig, a sorozat gyengébb évei után azonban ez az út eltűnt” – folytatja.

Hunter-Reay úgy érzi, az amerikai sorozat már maga mögött hagyta a nehéz éveket, éppen ezért örülne, ha a helyzet megváltozna. „Most az IndyCar rendkívül erős, talán most a legversenyképesebb; és ezt most nem azért mondom, mert ebben a pillanatban itt versenyzem. Azt hiszem, ezt hétről hétre bizonyítjuk a pályán nyújtott teljesítménnyel” – teszi hozzá az Andretti Autosport versenyzője.

A tapasztalt versenyző véleményét természetesen az idén debütáló Haas-istállóról is kikérték, az alakulat ugyanis sokak szerint hozzájárulhat a Forma-1 amerikai népszerűségének növeléséhez, ez pedig talán az IndyCar-pilóták helyzetét is segítheti. Noha Hunter-Reay örül a hazai csapat érkezésének, nem hiszi, hogy ez önmagában elég lesz az érdeklődés fokozásához, főleg úgy, hogy eközben az Amerikai Nagydíj jövője bizonytalan.

„Egy sportnak nagyon nehéz betörnie az amerikai piacra, hiszen az rendkívül telített” – kezdi. „Ott van a foci, a kosárlabda és a baseball; egy sportrajongó tényleg rengeteg lehetőség közül választhat. Azt hiszem, a Forma-1 megcsinálhatja, viszont több időre lesz szüksége és többre annál, hogy egy csapat amerikainak nevezi magát, noha a bázisuk közben az Egyesült Királyságban van. Nem tudom, mi lehet a megoldás, de remélem, hogy több versenyünk lesz. Én egyébként minden amerikai motorsportsikerért tudok rajongani” – zárja gondolatát a 35 éves sportember.

Oszd meg!





21 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Casual
#21 Casual 2016. január 13. 09:16  
F1890:
ha jól tudom akkor most offolták a kvali verziót azért mert nem volt elég biztonságos , úgyh ezért talán érthető is h nem adnak pontot a miniversenyért

Ez volt régóta az első év hogy külön volt egy kvali meg race trim, és mindig kaptak pontot a kvaliért tehát nem állja meg a helyét ez az érvelés.

F1890
#20 F1890 2016. január 12. 23:22  
Casual:
Mint írtam a hagyományos indycaros pontrendszerben sem lett volna bajnok. A dupla pontok hoztak Dixonnak 4 pontot de azon hogy az Indy 500 kvalijáért nem adtak pontot azon bukott 11-et Montyval szemben és az egy utolsó pillanatos döntés volt a kvali napja előtt. Tehát nem egy olyan dolog mint a duplapont amit előre tudott mindenki így fel is készülhettek rá. De mint írtam ez lényegtelen, mert Montoya aműgy sem érdemelte meg, mondjuk senki nem volt kiemelkedő tavaly.

ha jól tudom akkor most offolták a kvali verziót azért mert nem volt elég biztonságos , úgyh ezért talán érthető is h nem adnak pontot a miniversenyért

Casual
#19 Casual 2016. január 12. 22:54  
F1890:
én sem értek egyet a duplázással, de h vmi csak azért legyen duplapontos mert utolsó futam annak nem sok értelme van. mellesleg jól emlékeztem h duplapontok nélkül se indy se utolsó, montoya lett volna a bajnok

Mint írtam a hagyományos indycaros pontrendszerben sem lett volna bajnok. A dupla pontok hoztak Dixonnak 4 pontot de azon hogy az Indy 500 kvalijáért nem adtak pontot azon bukott 11-et Montyval szemben és az egy utolsó pillanatos döntés volt a kvali napja előtt. Tehát nem egy olyan dolog mint a duplapont amit előre tudott mindenki így fel is készülhettek rá. De mint írtam ez lényegtelen, mert Montoya aműgy sem érdemelte meg, mondjuk senki nem volt kiemelkedő tavaly.

fagyi
#18 fagyi 2016. január 12. 16:08  
albutr:
de ez fordítva is igaz di Resta.

Valamilyen szinten igazad van, de pl Di Resta szerintem egész jól megállta a helyét ahhoz képest, hogy DTM-ből jött ellenben az F1-kel akik megfordultak a DTM-ben, bár azt hozzá kell tenni, hogy volt valamelyest formaautós tapasztalata, de azért utána húzott le 4 évet a DTM-ben mielőtt az F1-be jött.

F1-sek igazából verhetők, ha nem formaautóról van szó.

F1890
#17 F1890 2016. január 12. 15:04  
Toti:
Volt még két 500 mérföldes futam, nem hiszem, hogy a többi könnyebb lenne, mint az Indy 500. Vagy az Indy 500-on azért jár dupla pont, mert jó a neve?

én sem értek egyet a duplázással, de h vmi csak azért legyen duplapontos mert utolsó futam annak nem sok értelme van. mellesleg jól emlékeztem h duplapontok nélkül se indy se utolsó, montoya lett volna a bajnok

Toti
#16 Toti 2016. január 12. 14:48  
F1890:
azért az indy 500-at ne hasonlítsuk már egy showelemhez ami csak azért ad duplapontot h több embernek legyen esélye a végén

Volt még két 500 mérföldes futam, nem hiszem, hogy a többi könnyebb lenne, mint az Indy 500. Vagy az Indy 500-on azért jár dupla pont, mert jó a neve?

F1890
#15 F1890 2016. január 12. 13:21  
Casual:
Azon hogy túlzotta ellazázta. A szezon második felében csak kotlott a pontjain, az meg soha nem vezet jórosszraar. Egyébként a duplapontok nélküli indys pontrendszer szerint is bukta volna a bajnokságot. Szóval...

azért az indy 500-at ne hasonlítsuk már egy showelemhez ami csak azért ad duplapontot h több embernek legyen esélye a végén

Casual
#14 Casual 2016. január 12. 12:36  
F1890:
akkor szerinted min bukta el? iszonyat nagy pechje volt évelején is pár esős futamon, meg utolsó futamon is azzal h olyan szituban volt h nem tudta elkerülni az ütközést

Azon hogy túlzotta ellazázta. A szezon második felében csak kotlott a pontjain, az meg soha nem vezet jórosszraar. Egyébként a duplapontok nélküli indys pontrendszer szerint is bukta volna a bajnokságot. Szóval...

Utoljára módosítva: 2016. január 12. 12:56

F1890
#13 F1890 2016. január 12. 11:59  
Casual:
Nem azon bukta el, de lényegtelen. Amúgy van abban valami amit mondasz. Mondjuk egy Dixon 10 évvel fiatalabban szvsz beférne az F1 mezőnybe, de erről már jócskán lecsszott. Más meg nem igazán üti meg a mércét.

akkor szerinted min bukta el? iszonyat nagy pechje volt évelején is pár esős futamon, meg utolsó futamon is azzal h olyan szituban volt h nem tudta elkerülni az ütközést

Casual
#12 Casual 2016. január 12. 10:23  
F1890:
azt nem mondanám, mivel ott másféle a versenyzési mód. de azért látszik h esőben és versenyintelligencia terén simán verik az amerikaiakat. montoya is 40 évesen nem feltétlenül a sebességével hanem a konzisztens teljesítményével, és fejével jutott el oda ahova. az már más kérdés h a balfasz duplapontok miatt bukta el a bajnokságot

Nem azon bukta el, de lényegtelen. Amúgy van abban valami amit mondasz. Mondjuk egy Dixon 10 évvel fiatalabban szvsz beférne az F1 mezőnybe, de erről már jócskán lecsszott. Más meg nem igazán üti meg a mércét.

Utoljára módosítva: 2016. január 12. 11:05

cybergyerek
#11 cybergyerek 2016. január 11. 23:15  
Pendulum:
Nagyon nem igaz,amit néhányan lentebb irnak,Mika Hakkinen pl hol volt a DTM-ben?DC?Ralf?vagy Timo Glock?Sehol... pedig F1ben jól szerepeltek főleg Mika és Glock,teljesen más versenysorozat az Amerikai,kár is összehasonlitani az Indycart az F1-el,vagy vegyük a nagy Kimi Raikkönent,mit csinált a Nascarban?Semmit...mégis ő Kimi Raikkönen.

azért mondjuk az indycarral jobban össze lehet hasonlítani az f1-et, mint a dtm-mel.

Zasalamel
#10 Zasalamel 2016. január 11. 22:49  
Pendulum:
Nagyon nem igaz,amit néhányan lentebb irnak,Mika Hakkinen pl hol volt a DTM-ben?DC?Ralf?vagy Timo Glock?Sehol... pedig F1ben jól szerepeltek főleg Mika és Glock,teljesen más versenysorozat az Amerikai,kár is összehasonlitani az Indycart az F1-el,vagy vegyük a nagy Kimi Raikkönent,mit csinált a Nascarban?Semmit...mégis ő Kimi Raikkönen.

Openwheel kategóriákban az F1-s pilóták a legjobbak, nyilván ezt nem jelenti azt h dtm-ben is, mivel az egy más kategória. Loeb se annyira jó aszfalton, de rallyban kb bárkit elverne.

Utoljára módosítva: 2016. január 11. 22:49

albutr
#9 albutr 2016. január 11. 21:00  
Pendulum:
Nagyon nem igaz,amit néhányan lentebb irnak,Mika Hakkinen pl hol volt a DTM-ben?DC?Ralf?vagy Timo Glock?Sehol... pedig F1ben jól szerepeltek főleg Mika és Glock,teljesen más versenysorozat az Amerikai,kár is összehasonlitani az Indycart az F1-el,vagy vegyük a nagy Kimi Raikkönent,mit csinált a Nascarban?Semmit...mégis ő Kimi Raikkönen.

de ez fordítva is igaz di Resta.

F1890
#8 F1890 2016. január 11. 20:52  
Konszpiresiszeoriz:
Szóval a Forma 1 első 10 helyezettje simán bajnok lenne Amerikában?

azt nem mondanám, mivel ott másféle a versenyzési mód. de azért látszik h esőben és versenyintelligencia terén simán verik az amerikaiakat. montoya is 40 évesen nem feltétlenül a sebességével hanem a konzisztens teljesítményével, és fejével jutott el oda ahova. az már más kérdés h a balfasz duplapontok miatt bukta el a bajnokságot

Pendulum
#7 Pendulum 2016. január 11. 20:43  

Nagyon nem igaz,amit néhányan lentebb irnak,Mika Hakkinen pl hol volt a DTM-ben?DC?Ralf?vagy Timo Glock?Sehol... pedig F1ben jól szerepeltek főleg Mika és Glock,teljesen más versenysorozat az Amerikai,kár is összehasonlitani az Indycart az F1-el,vagy vegyük a nagy Kimi Raikkönent,mit csinált a Nascarban?Semmit...mégis ő Kimi Raikkönen.

Tuareg
#6 Tuareg 2016. január 11. 19:58  
Zasalamel:
Sztem simán, ha azt nézzük h egy Bourdais is szarrá nyerte magát hasonló amerikai szériában, akkor kb az F1-es mezőny fele (de leginkább a felső tíz) komoly esélyese lehet.

Jaj hagyjuk már ezeket. Szerintem is jobb összességében a pilóta felhozatal az F1-ben de Bourdais egy haldokló sorozat gyenge mezőnyében lett 4x bajnok. Illetve ennyi erővel a Moto Gp-ről is sokat elmond hogy Rossi oktatta a fiatalokat. Pont ugyanannyira mint Montoya. Volt mindkettőnek pár jó futama, de messze nem ők voltak a leggyorsabbak és végül ezen szépen el is ment a bajnoki címük.

albutr
#5 albutr 2016. január 11. 19:54  
Konszpiresiszeoriz:
Szóval a Forma 1 első 10 helyezettje simán bajnok lenne Amerikában?

szerintem igen.

Zasalamel
#4 Zasalamel 2016. január 11. 19:30  
Konszpiresiszeoriz:
Szóval a Forma 1 első 10 helyezettje simán bajnok lenne Amerikában?

Sztem simán, ha azt nézzük h egy Bourdais is szarrá nyerte magát hasonló amerikai szériában, akkor kb az F1-es mezőny fele (de leginkább a felső tíz) komoly esélyese lehet.

Utoljára módosítva: 2016. január 11. 19:31

Konszpiresiszeoriz
#3 Konszpiresiszeoriz 2016. január 11. 19:12  
F1890:
szvsz az indycar jócskán levan maradva pilótafronton az f1-től. versenyzői intelligencia terén egészen nyilvánvaló a különbség a két sorozatban. és sokat mondó h montoya 40-en felül lazán oktatta a fiatalokat

Szóval a Forma 1 első 10 helyezettje simán bajnok lenne Amerikában?

F1890
#2 F1890 2016. január 11. 18:34  

szvsz az indycar jócskán levan maradva pilótafronton az f1-től. versenyzői intelligencia terén egészen nyilvánvaló a különbség a két sorozatban. és sokat mondó h montoya 40-en felül lazán oktatta a fiatalokat

Utoljára módosítva: 2016. január 11. 18:48

Tuareg
#1 Tuareg 2016. január 11. 18:29  

Newgarden nagyon szépen fejlődik, idén akár a bajnoki cím is összejöhet ha a csapata fejlődik a kiállásoknál. Utána megnézném a Haasban(feltéve ha versenyképesek lesznek). A többiek túl "öregek" és már úgyse jönnek vagy eleve tárgytalan az egész.



FORMA-1 HÍREK

Max Verstappen

22016.09.26. 19:27

Akadályba ütközhet az F1 eladása

Egy levél, ami felkavarhatja az állóvizet

112016.09.26. 18:18

Vettel jövőre előnyben lehet?

Amiben a Pirelli-tesztek segíthetik

02016.09.26. 16:43

Ami miatt még nehezebb a Renault dolga

A gyenge forma sem segíti őket a pilóták kiválasztásakor