Jos Verstappen is megszólalt „telefonügyben”

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 16. 17:55
FOTÓ: ©xpbimages.com

A brazil hétvége egyik legfelkapottabb témája volt, hogy a Mercedes sportigazgatója felhívta Max Verstappen édesapját, hogy jelezze, érdemes lenne kicsit visszafognia fiát. Toto Wolff után most Jos Verstappen is megszólalt az üggyel kapcsolatban, kiemelve, a sajtó felfújta azt.

Az osztrák szakember arra kérte a korábbi F1-es pilótát, lássa el pár tanáccsal a Red Bull fiatal csillagát, aki az utóbbi időben több vitatható esetbe is belekeveredett, mielőtt egy újabb manőverrel a Mercedes kettősének bajnoki csatájába is beleszól. A beszélgetés aztán nem várt hullámokat vert: a hétvége során többen kifejtették véleményüket, és az érintetteknek is beszélniük kellett róla.

Először a bikások csapatvezetője, Christian Horner szólalt meg, aki elfogadhatatlannak tartja az ellenfél viselkedését, mondván sohasem hallott még olyat, hogy valaki az egyik pilóta édesapjához fordul egy ilyen kéréssel, ő maga pedig biztosan nem tenne ilyet. Később Wolff is megszólalt: elmondta, jó kapcsolatban áll Josszal, és arra kérte, térjen vissza a paddockba, mert a fiatal pilóta rá hallgat a legjobban, ő pedig jól tudja, mit kell tenni, mikor valaki a figyelem középpontjába kerül.

Végül megjegyezte, a sajtó túl nagy ügyet csinált a telefonhívásból, mivel néhányan „kicsit üldözési mániásak”. Nemrég a másik főszereplő is megszólalt. „A ténynek, hogy visszatértem a paddockba semmi köze ahhoz a telefonhíváshoz” – szögezte le a holland exversenyző, aki az utóbbi időben távol maradt a versenyhelyszínektől, noha korábban folyamatosan ott volt fia mellett.

„Ezt az egész esetet kétféleképpen is lehet nézni, de számomra ez teljesen rendben van. Nagyon jól kijövök Tótóval, szóval, ami most történt, az részemről egyáltalán nem problémás. Ő egyszerűen a barátom. Nem érzem magamat frusztráltnak a történtek miatt. Max most lázban tartja a Forma–1 világát; nagyon sokat beszélnek róla ezekben a napokban. Ez azonban jó a Forma–1 számára, és jó Max számára is” – zárta gondolatát a korábbi Benetton-pilóta.

Oszd meg!





6 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

albutr
#6 albutr 2016. november 19. 18:51  
Joe:
Max nemsokara Mercedes pilota lesz?! Amit a hetvegen bemutatott a srac az rendkivuli volt, ha egy picit meg erik es nem szalad el vele a lo akkor bizony nagy bajnok lesz belole.

az még nagyon messze lesz hogy Max a Mercedeshez szerződik.

Lewisthebest
#5 Lewisthebest 2016. november 17. 13:29  
Joe:
Max nemsokara Mercedes pilota lesz?! Amit a hetvegen bemutatott a srac az rendkivuli volt, ha egy picit meg erik es nem szalad el vele a lo akkor bizony nagy bajnok lesz belole.

Nem látom most értelmét annak, hogy a Mercedeshez menjen. Ez most nyilván furán hangzik, de a Red Bull egyre közelebb és közelebb van, ráadásul a jövő évi szabályváltozások kedveznek nekik, a Mercedesről meg már most jelentek meg cikkek, hogy 2018-ban vagy 2020-ban elhagyják az F1-et és átnyergelnek a Formula E-re. Belőlük meg ki is nézem, hogy amíg megy az alázás addig maradnak aztán ahogy valaki más átugorja őket le is lépnek, esetleg eladják a csapatot és akkor majd valakinek a partnereként a középmezőnybe elvergődnek. Szóval szerintem a jelenlegi helyzetben a legjobb helyen van. Ha jól alakulnak a dolgai akkor akár már jövőre bajnok lehet, de ha az nem jön össze akkor sem kell még kapkodni és leigazolni egy olyan csapathoz amit lehet, hogy eladnak a feje fölül vagy egy olyanhoz ahol káosz van (Ferrari, Mclaren, Renault)

Joe
#4 Joe 2016. november 17. 13:16  
NanoKutya:
Húú, nagyon megnézném Hamilton mellett...lehet a Senna-Prost konfliktusra rátennének egy lapáttal!

Izzana az F1 ujra :-)

_JuSuF_
#3 _JuSuF_ 2016. november 17. 11:00  

Sziasztok!

Mint tudjátok, én Force India szurkoló vagyok, és sokszor bosszant, hogy akár a kedvenc csapatom, akár más közép csapat nem kap elég figyelmet, például itt a fórumon se. Megjelenik 1-1 cikk, pár hozzószólás van csak, senkit sem érdekel az, hogy a középmezőnyben milyen irtózatos csaták mennek, és olykor vérre mennek azért a pár pontocskáért ami nekik életet vagy halált jelenthet.
Ha csak valami brutális nem történik, akkor a Force India idén elhódítja a 4. helyet a konstruktőri bajnokságban, fennállása óta a legjobb helyet. Ennek kimondhatatlanul örülök. Főleg úgy, hogy tavaly meg a fennállása legjobb helyét, az év végi 5. helyet ünnepelhette a csapat.

Na de lássuk, hogyan is alakult ez az év, alább pedig linkelek nektek néhány képet a Force India és a Williams idei csatájáról. Annyit mondhatok, és ezt nyilván Ti is tudjátok, hogy az év elejéhez képest így év végére nagyot fordultak a dolgok.
A 2016-os naptár 6. futamára úgy érkezett meg a Force India, hogy mindösszesen 14 pontot sikerült szerezniük 5 futam alatt, míg a Williams 65 pontot. Így versenyek negyede után máris 51 pontos hátrányba kerültek. Ekkor a senki földjén találták magukat, hiszen a Williams messze volt tőlük, míg a Toro Rosso-t magabiztos, közel 30 potnos előnnyel előzték, és tartották az 5. helyet. Ekkor még a csapat is úgy nyilatkozott, hogy az év végi 5. helyet mindenképp meg szeretnék szerezni, nem is gondoltak a 4. helyre. Aztán jött a Monacoi nagydíj, és a csapat robbantott, 23 pontot szereztek, míg a Williams csak egyet, és a következő futamoktól kezdve is sorra jöttek az állandó pontszerzések.
Magát az autót már júliustól nem fejlesztették igazán, átálltak 2017-re, csupán finom hangolták azt, hiszen az alap jó volt. Néhány akkori cikk:

http://www.f1vilag.hu/hirek/force-india-nem-kot-kompromisszumokat

http://www.vezess.hu/forma-1/2016/06/22/f1-a-force-india-tartalekra-all/

Egészen a 13. futamig tartott, mire a Force India utolérte és meg is előzte a Williams-t, a 14. futamon ugyan újra vissza előzött Sir Frank Williams alakulata, de a 15. futamon ismét vissza került az előny az indiai gárdához és azóta nem is eresztik azt el. 1 futam van még hátra, melynek egy 27 pontos előnnyel vágnak neki. Csak, hogy lássuk mekkora előny ez a csapatnak, a Williams az Orosz nagydíjon szerzett 4-5. helyeivel szerzett 22 pontja a legtöbb amit eddig egy verseny alatt szereztek az évben. És akkor még nem voltak így elveszve az autóval.

Nem lehet azt sem mondani, hogy csak a szerencsének köszönheti az állást a Force India. Több DNF és eggyel több totál nulla pontos versenyt tudhatnak magukéinak.

Lássuk hát az év alakulását számokban is.

Pontok, DNF-ek, Nullázások:
http://www.kephost.com/image/v2GT

Futamonkénti pontszerzés:
http://www.kephost.com/image/v2GJ

Összpontszám alakulása:
http://www.kephost.com/image/v2GE

Ezek alapján úgy gondolom, hogy a Force India minden szempontból megérdemli a történelmi 4. helyezésüket. Számomra ők a Forma-1 legszimpatikusabb csapata, Fisichella pole pozíciója óta drukkolok nekik. Gyakorlatilag minden évben egyre jobbak, és roppantul szurkolok 2017 miatt. Egy álom válna valóra, ha sikerülne egy konstruktőri 3. hely.

Köszönöm, hogy ezt végig olvastad kedves fórum társ.

Hajrá Force India!

NanoKutya
#2 NanoKutya 2016. november 17. 09:07  
Joe:
Max nemsokara Mercedes pilota lesz?! Amit a hetvegen bemutatott a srac az rendkivuli volt, ha egy picit meg erik es nem szalad el vele a lo akkor bizony nagy bajnok lesz belole.

Húú, nagyon megnézném Hamilton mellett...lehet a Senna-Prost konfliktusra rátennének egy lapáttal!

Joe
#1 Joe 2016. november 17. 07:48  

Max nemsokara Mercedes pilota lesz?!
Amit a hetvegen bemutatott a srac az rendkivuli volt, ha egy picit meg erik es nem szalad el vele a lo akkor bizony nagy bajnok lesz belole.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

12016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

52016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra