Kapaszkodhat-e Hamilton a Red Bull alternatív taktikájába?

írta: M4Sport
2016. november 26. 17:05
FOTÓ: ©xpbimages.com

A Red Bull ismét különcködik! De beválhat-e Daniel Ricciardóék eltérő stratégiája, s kell-e aggódnia miattuk a dobogóra hajtó Nico Rosbergnek?

Az utóbbi időben megszokássá vált a Red Bullnál, hogy letérnek a mindenki által járt ösvényről abban a reményben, hátha megnyílik előttük egy új lehetőség. Malajzia óta nemigen működött azon taktikájuk, hogy a Mercedesektől eltérő gumitípuson rajtoltak, igaz, némi kavarodást olykor-olykor azért így is sikerült okozniuk.

És most is ez a céljuk. Daniel Ricciardo azzal, hogy 0,015 másodperccel meg tudta előzni Kimi Räikkönent a Q3 hajrájában, a lehető legjobb pozícióba került az alternatív stratégiájával. Míg körülötte a Mercedes és a Ferrari is az ultralágy gumin startol, az ő autójára az eddig nem szeretett szuperlágyak kerülnek majd fel – csakúgy, mint a 6. Max Verstappenére.

„Meg kellett próbálkoznunk valamivel. Úgy tűnik, idén ez a szokás. Ha képesek vagyunk másik gumival kvalifikálni magunkat, akkor megpróbálkozunk vele, hogy lássuk, nyílik-e lehetőség előttünk. Meglátjuk, hogy alakul, de remélem, hogy harcban lehetünk” – bizakodott az ausztrál.

A Red Bullnál nem is volt kérdés, hogy megpróbálják a szuperlágyas első etapot, két versenyzőjük azonban a Q2 végén még visszatért a pályára az ultralágyon. Max Verstappen elárulta, csak tapogatóztak. „A Q2-ben ki akartam deríteni, mennyire gyorsak az ultralágy gumik. Ezért mentem ki még egyszer, és futottam két gyors szektort is, de a harmadikban visszavettem. Csak egy teszt volt” – magyarázta. „Az ultralágy elég gyenge volt a hosszú etapok során. Délelőtt teljesítetem egy hosszú etapot a szuperlággyal – kicsit magasabb hőmérséklet mellett –, és jól működött. Holnap kiderül, mennyit ér. Ha ugyanolyan gumit választunk, akkor csak üldözők lehetünk.”

Christian Horner elárulta, már az időmérő előtt kiválasztották taktikájukat. „Ez egy alacsony kockázatú taktika, mivel nagyon biztos volt a helyzetünk az időmérőn ezekkel a gumikkal. Kicsit tartósabbak, mint az ultralágyak. Délelőtt hoztuk meg a döntést, a harmadik edzés után. Danielé a legjobb hely a holnap versenyen, meglátjuk, hogy alakulnak a dolgok elöl.”

Reményei szerint Ricciardo oda tud keveredni a Mercedesek közé. „Nagyszerű utolsó futam lenne, ha egy kicsit izgalmassá tudnánk tenni. Ha jól sikerülne a rajtunk, és közéjük kerülnénk, az valóban érdekes lenne. Remélem, Daniel gumija jobb állapotban lesz. Láttuk az ultralágy gumik kopását, Daniel pedig nagyon gyors hosszú etapokat teljesített tegnap. Tisztában vagyunk vele, hogy a Mercedes tempófölényben van, de ha meg tudjuk nehezíteni a dolgukat, bármi megtörténhet.”

Nico Rosberg

Kell-e aggódnia Rosbergnek?

Nos, a bajnoki éllovas Nico Rosberg aligha örülne ennek – Lewis Hamilton viszont annál inkább. De vajon valóban meghatározó szerepet játszhatnak-e a Red Bullok kettejük küzdelmében?

Tény, Ricciardóék valóban biztató hosszú etapokat teljesítettek – a most mellőzött ultralágy gumin például az ausztrál gyorsabb átlagidőt ért el a két Mercedesnél. Csakhogy az az abroncs náluk gyorsabban kopott, mint Lewis Hamiltonéknál. Alighanem ez is a más gumiválasztásra motiválta őket.

A Mercedesnél mindazonáltal már tegnap is úgy számoltak, körönként 0,3 másodperces tempóelőnyben vannak az osztrákokkal szemben. Niki Lauda ráadásul nem érzi túl nagy előnynek a Red Bull választását. „Az, hogy a Red Bull szuperlágy gumin rajtol, nem jelent túl sokat. A különbség a két keverék között itt igen kicsi. Talán két körrel bírják tovább, és a két keverék tempója is nagyon hasonló. Nem hiszem, hogy előnyre tettek volna szert vele” – nyilatkozta az RTL-nek.

Ricciardóék még egyvalamire játszhatnak: megpróbálhatnak megspórolni egy kiállást. A Pirelli pénteken azt jósolta, nagyjából 15 kör teljesíthető az ultralágy gumikon, ennélfogva a két kiállás lehet az ideális taktika. Az ultralágy, lágy, lágy sorrendet vélték a legjobbnak. Arról pénteken még nem tudtak nyilatkozni, van-e esély egy kiállással teljesíteni a távot, ám előrebocsátották, ehhez legalább 20 körre kellene nyújtani az első etapot, míg a lágy gumikon 35 kört kellene teljesíteni.

Vajon a szuperlágy gumikkal ez megvalósítható?

Nico Rosberg

Verstappen önmagára volt mérges

Ami Ricciardo és Verstappen időmérőjét illeti, a két versenyző egyébként ellentétes utat járt be a három edzésrészben. Az ausztrál eleinte nemigen tudta tartani a lépést csapattársával. „Elég lassan lendültem bele, de végül elkaptam a fonalat, és a Q3-ban, amikor igazán számított, összejött a jó idő. Elégedett vagyok, a harmadik hely volt a cél, és remélem, hogy holnap is valahol itt érhetek célba.”

Verstappen eközben önmagára volt mérges az elszúrt Q3 miatt. „Kétszer is elfékeztem magam egy kicsit ugyanabban a kanyarban. Az első és a harmadik szektorom nagyon jó volt, csak a második szektor nem stimmelt. De ez is benne van az időmérőkben. A féktáv elég nehéz volt, mivel azon a részen a pálya határán autózunk. A Q3-ban egyszerűen nem működött. Előrébb kell kerülnöm. A tempóm megvan, viszont a legjobb három csapatot tekintve utolsóként rajtolok. Ezzel egyáltalán nem vagyok elégedett. De a holnapi verseny érdekes lesz” – tekintett előre az egyszeres futamgyőztes.

Oszd meg!





2 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

roul_
#2 roul_ 2016. november 26. 20:57  

Annak örülök hogy nem Verstappen indul Rosberg mögül. Mexikóban majdnem katasztrófa lett belőle. És annak is hogy ezúttal a Redbullon van a keményebb gumi a rajtnál, így maga a rajt, ha jobban is kapja el Rici, nem lesz annyira veszélyes, Max Vettel torpedójától kell tartani. Az első kanyar közelebb van és nem annyira lassú mint a legtöbb pályán, szóval talán nem lesz gond. Ráadásul az alternatív taktika nem fog bejönni. Mivel a Mercik várhatóan előbb jönnek ki. Aki előbb jön az van előnyben. Az hogy a végén esetleg Rici gyorsabb lehet nem számít, nem fog tudni előzni.
De persze lehet egy hatalmas baleset is, vagy pont Ham fog beragadni. Millió egy forgatókönyv létezik.

Utoljára módosítva: 2016. november 26. 20:58

Kimilton
#1 Kimilton 2016. november 26. 20:03  

Durva lenne ha az egyik Red Bull egy jó rajtnak vagy a taktikának köszönhetően megelőzné Rosberget, majd feltartja, hogy csapattárs is megelőzhesse :D A Ferrari dobogóban nem bízok...

Utoljára módosítva: 2016. november 26. 20:08

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”