Kockázat és vesztenivaló – Hamilton és Rosberg helyzete sem egyértelmű

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 22. 23:42
FOTÓ: ©xpbimages.com

Lewis Hamiltonnak kötelező a győzelem, Nico Rosberg viszont nem játszhat a második helyre. Vajon melyikük vállal több kockázatot, és kinek több a vesztenivalója valójában?

A felállás minden tekintetben a fordítottja a múlt évinek. Ezúttal Lewis Hamiltoné a pole pozíció, de Nico Rosberg a bajnoki éllovas. Bár bajnokavatásra most nincs esély, a tétet ez talán csak még tovább növeli. 2015-ben az austini rajt után Rosberg lendületet vesztett, külső ívre került, Hamilton bebújt mellé, és könyörtelenül a bukótérbe vezette őt.

Vajon megismétli magát a történelem? Vagy eljön a reváns ideje?

A hasonló forgatókönyv kétségtelenül Hamilton malmára hajtaná a vizet, akinek nem elég legyőznie csapattársát, 33 pontos hátránya miatt fontos lenne, hogy másoknak is sikerüljön. Idén Kanadában már láthattuk, egy rajt utáni összecsapással akár elő is állhat ez a helyzet. De ennek a fordítottja is: Hamilton egy újabb elszúrt első körrel csak még nehezebb helyzetbe kerülne – mint történt az legutóbb Szuzukában.

Damon Hill rámutatott: bár látszólag Hamilton van „minden mindegy” helyzetben, s Rosberg játszhat biztonságra, valójában ez is relatív. „Lewis mindent elveszíthet, ő nem engedheti már meg magának, hogy ne érjen célba. Ilyen tekintetben Rosberg kockáztathat többet, mert akár még egy kiesés is belefér nála, még akkor is elöl lesz. De az mindenképpen igaz, hogy védekezés közben sebezhető az ember. A legjobb taktika tehát a támadás.”

Lewis HamiltonÍgy látja ezt Niki Lauda is. „Nico nem játszhat biztonságra, így nem szabad versenybe mennie a szezonzárás előtt, mert akkor veszít. Csakis a legvégén szabad a bajnokságra gondolni. Nicónak támadnia kell, meg kell próbálnia nyerni. Szoros és kemény csatára számítok.”

Rosberg már csütörtökön jelezte, így is áll hozzá a hátralévő hétvégékhez. Hiába ugyanis a pontelőnye, ő továbbra is csak a versenyekre összpontosít – azokat pedig kivétel nélkül meg akarja nyerni. Az időmérő után is előrebocsátotta: teljes gőzzel támadni fog.

Johnny Herbert szerint azért az első kanyarban jobb lesz vigyáznia. „Ami a rajtot illeti, az is fontos lesz, hogy Lewis nagyon okosan tudja helyezni az autóját az egyes kanyarban. Szélesen fordulhat, kivezetheti Nicót a pályáról. Nico nem kerülhet ilyen helyzetbe, nem mehet kívülre, nem hagyhatja, hogy kiszorítsák. Szóval abban reménykedhet, hogy Lewisnak nem jön össze ez a rajt, és ő fordul el elsőként.”

De reménykedhet-e ebben? Rosberg tudja, nincs garancia arra, hogy ezúttal nem ő ragad be az első métereken úgy, mint legutóbb Hamilton. „Nehéz lesz. Sokakat láttunk már rosszul rajtolni az elmúlt években, mivel a boxutcában gyakoroljuk az indulást, ahol emelkedik a pálya, miközben a valódi rajtrácson éppen lejt. Szóval teljesen más. Biztos, hogy érdekes lesz holnap” – tekintett előre.

Hamilton abban bízik, az elmúlt hetek munkája kifizetődik majd a verseny első másodperceiben. „Bizakodó vagyok. Sokat dolgoztunk, sok területen próbáltunk javítani, és jó érzés ilyen előkelő helyen lenni. Egész hétvégén gyakoroltam a rajtokat, és jók a megérzéseim.”

Lewis Hamilton

Végre megfejtette az első kanyar titkát

Hamilton nem titkolta, nagyon örül annak, hogy végre sikerült megszereznie az első rajtkockát Austinban – 2012 óta most először. A részidőkből az derült ki, ezt az időmérő edzést valójában a pálya első szakaszán nyerte meg. „Elég sokáig tartott. Korábban is gyors voltam itt, de valamiért nem tudtam jól összerakni az időmérős köröket. Az első kanyar mindig a gyenge pontom volt. Minden évben úgy térek vissza ide, hogy megpróbálok javítani rajta. És ezen a hétvégén sikerült” – állapította meg elégedetten.

Az első kanyart első Q3-as próbálkozásakor elmérő, második nekifutásra pedig kicsit szélesebben vevő Rosberg szerint is az első szektoron múlt – de szó sincs arról, hogy bármit is elszúrt volna. „Én inkább csak a második és harmadik szektort részesítem előnyben, Lewis ezért volt gyorsabb az elsőben, ilyen egyszerű. Jó kör volt, elégedett voltam vele. Persze kicsit zavart, hogy Lewis megelőzött, de így megy ez. Idén már sokszor kiderült, hogy az időmérő nem olyan fontos, szóval még a második helyről is jók az esélyeim.”

Akárhogy is, Niki Lauda szerint Hamiltonnak létfontosságú volt ez a részsiker. „Lewis fantasztikusan csinálta. Ha most második lenne, sokkal nehezebb versenyre számíthatna. Lewisnak muszáj lesz jobban rajtolnia, mint a legutóbbi alkalmakkor. Biztosra veszem, hogy sokat tanult azóta, és holnap jól fog elindulni.”

Oszd meg!





2 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

sába
#2 sába 2016. október 23. 10:52  
Konszpiresiszeoriz:
Srácok! A pole rajtkocka a külső vagy a belső íven van?

https://www.youtube.com/watch?v=D7Cc7W1T2zQ

Konszpiresiszeoriz
#1 Konszpiresiszeoriz 2016. október 23. 10:11  

Srácok!

A pole rajtkocka a külső vagy a belső íven van?

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra