Konyhai mérleg és módosítás: ez is kellett a Mercedes sikeréhez

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 16. 15:37
FOTÓ: ©xpbimages.com

A csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe elárulta, a Mercedes brazíliai győzelmében a piros zászlós időszak alatt végrehajtott változtatások is kulcsszerepet játszottak, hiszen ezeknek köszönhetően Lewis Hamilton és Nico Rosberg autója is jobban viselkedett a vizes pályán.

A futam közvetítése során is látszott, hogy a Mercedes szakemberei az első megszakítás alatt az FIA technikai delegáltjával, Jo Bauerrel egyeztetnek, és konyhai mérleggel ellenőrzik a cserealkatrészek súlyát. Erre azért volt szükség, mert a jelenlegi előírások értelmében a piros zászlós időszakban beépített elemek nem lehetnek könnyebbek a korábban használtaknál.

A Mercedes pedig mindenképpen változtatni akart az autók futóművén, hogy a versenyzők a lehető legtöbbet hozhassák ki az esős abroncsokból. „Az autónk eredetileg száraz pályára volt beállítva. Szárazra kellett állítanunk, hiszen mindig ezt tesszük, ha nem biztos, hogy vizes lesz a pálya, előbb vagy utóbb ugyanis általában lesznek száraz peridusok” – magyarázta a technikai igazgató, Paddy Lowe a Motorsportnak, amikor a futam alatti módosításokról faggatták.

„A futam alatt azonban egyértelművé vált, hogy ezúttal nem fog elállni az eső, szóval gyakorlatilag esős beállításokra váltottunk; állítottunk az egyensúlyon, hogy jobb legyen az autó viselkedése az esőben. Ilyenkor nagyon oda kell figyelni, nehogy könnyebb elemeket helyezzünk fel az autóra, ezért vontuk be a tanácskozásba az FIA-t is. Néhány háztartási mérlegnek köszönhetően pedig megoldottuk a helyzetet. A tempó jó volt, a versenyzők nem szenvedtek és az egyensúly is rendben volt. Ez is kellett ahhoz, hogy ne hibázzanak a futam során” – magyarázta.

Lowe elismerte, a csapatnak szerencséje volt azzal, hogy a szünet alatt felszerelt alkatrészek nem voltak könnyebbek a megengedettnél, éppen ezért a jövőben nagyobb figyelmet kell majd fordítaniuk erre a területre is. „Őszintén mondom, a folytatásban jobban oda kell figyelnünk erre, mert nem szándékosan készültünk így ezekkel az alkatrészekkel” – hangsúlyozta.

Viszonylag ritka, hogy a csapatok a piros zászlós időszak alatt változtatnak az eredeti beállításokon, Lowe azonban egy másik emlékezetes módosításkor is a „fedélzeten” volt, 2011-ben ugyanis a Kanadai Nagydíj alatt, amikor a McLaren módosított Jenson Button autóján, még ő is a brit alakulatnál dolgozott. „Az a helyzet hasonlított talán legjobban a mostanira, amikor a pálya vizes maradt. Ott azonban leginkább a fékekkel, valamint a gumik felmelegítésével foglalatoskodtunk. Jól dolgoztunk, hiszen Jenson a mezőny végéről meg tudta nyerni a futamot” – emlékezett vissza.

Oszd meg!





2 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

_JuSuF_
#2 _JuSuF_ 2016. november 17. 11:07  

Sziasztok!

Mint tudjátok, én Force India szurkoló vagyok, és sokszor bosszant, hogy akár a kedvenc csapatom, akár más közép csapat nem kap elég figyelmet, például itt a fórumon se. Megjelenik 1-1 cikk, pár hozzószólás van csak, senkit sem érdekel az, hogy a középmezőnyben milyen irtózatos csaták mennek, és olykor vérre mennek azért a pár pontocskáért ami nekik életet vagy halált jelenthet.
Ha csak valami brutális nem történik, akkor a Force India idén elhódítja a 4. helyet a konstruktőri bajnokságban, fennállása óta a legjobb helyet. Ennek kimondhatatlanul örülök. Főleg úgy, hogy tavaly meg a fennállása legjobb helyét, az év végi 5. helyet ünnepelhette a csapat.

Na de lássuk, hogyan is alakult ez az év, alább pedig linkelek nektek néhány képet a Force India és a Williams idei csatájáról. Annyit mondhatok, és ezt nyilván Ti is tudjátok, hogy az év elejéhez képest így év végére nagyot fordultak a dolgok.
A 2016-os naptár 6. futamára úgy érkezett meg a Force India, hogy mindösszesen 14 pontot sikerült szerezniük 5 futam alatt, míg a Williams 65 pontot. Így versenyek negyede után máris 51 pontos hátrányba kerültek. Ekkor a senki földjén találták magukat, hiszen a Williams messze volt tőlük, míg a Toro Rosso-t magabiztos, közel 30 potnos előnnyel előzték, és tartották az 5. helyet. Ekkor még a csapat is úgy nyilatkozott, hogy az év végi 5. helyet mindenképp meg szeretnék szerezni, nem is gondoltak a 4. helyre. Aztán jött a Monacoi nagydíj, és a csapat robbantott, 23 pontot szereztek, míg a Williams csak egyet, és a következő futamoktól kezdve is sorra jöttek az állandó pontszerzések.
Magát az autót már júliustól nem fejlesztették igazán, átálltak 2017-re, csupán finom hangolták azt, hiszen az alap jó volt. Néhány akkori cikk:

http://www.f1vilag.hu/hirek/force-india-nem-kot-kompromisszumokat

http://www.vezess.hu/forma-1/2016/06/22/f1-a-force-india-tartalekra-all/

Egészen a 13. futamig tartott, mire a Force India utolérte és meg is előzte a Williams-t, a 14. futamon ugyan újra vissza előzött Sir Frank Williams alakulata, de a 15. futamon ismét vissza került az előny az indiai gárdához és azóta nem is eresztik azt el. 1 futam van még hátra, melynek egy 27 pontos előnnyel vágnak neki. Csak, hogy lássuk mekkora előny ez a csapatnak, a Williams az Orosz nagydíjon szerzett 4-5. helyeivel szerzett 22 pontja a legtöbb amit eddig egy verseny alatt szereztek az évben. És akkor még nem voltak így elveszve az autóval.

Nem lehet azt sem mondani, hogy csak a szerencsének köszönheti az állást a Force India. Több DNF és eggyel több totál nulla pontos versenyt tudhatnak magukéinak.

Lássuk hát az év alakulását számokban is.

Pontok, DNF-ek, Nullázások:
http://www.kephost.com/image/v2GT

Futamonkénti pontszerzés:
http://www.kephost.com/image/v2GJ

Összpontszám alakulása:
http://www.kephost.com/image/v2GE

Ezek alapján úgy gondolom, hogy a Force India minden szempontból megérdemli a történelmi 4. helyezésüket. Számomra ők a Forma-1 legszimpatikusabb csapata, Fisichella pole pozíciója óta drukkolok nekik. Gyakorlatilag minden évben egyre jobbak, és roppantul szurkolok 2017 miatt. Egy álom válna valóra, ha sikerülne egy konstruktőri 3. hely.

Köszönöm, hogy ezt végig olvastad kedves fórum társ.

Hajrá Force India!

HannaLill
#1 HannaLill 2016. november 16. 20:45  

Ezért Ők a világbajnokok mert itt van ész a többieknek ez szerintem eszébe se jutott.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél