„Lewis látja, hogy a tehetsége önmagában már nem elég Nico ellen”

írta: M4Sport
2016. november 09. 12:41
FOTÓ: ©Daimler Media

Lewis Hamilton csak a szezon végén eszmélt rá arra, hogy nem csak a műszaki problémáinak köszönhető Nico Rosberg bajnoki előnye? Niki Lauda elmondta, milyen változások hozták nehéz helyzetbe a címvédőt – és helyzetbe az első bajnoki győzelmére törő csapattársat.

Hét pontra van Nico Rosberg álmai megvalósulásától – ennyivel kell több egységet gyűjtenie Brazíliában Lewis Hamiltonnál ahhoz, hogy megszerezze első világbajnoki címét. Ha a hétvégén nem sikerül, ráadásul még mindig lesz egy meccslabdája: mostantól két második hely, de akár egy második és egy harmadik hely is elegendő számára a sikerhez.

Bár Lewis Hamilton az utóbbi hónapokban előszeretettel hangsúlyozza, hogy technikai hibáinak, balszerencséjének köszönhető tetemes hátránya, mindez távolról sem jelenti azt, hogy Nico Rosberg ne vált volna keményebb ellenféllé 2014-hez és 2015-höz képest. „Valójában csak egyetlen hibát vétett. Monacóban nem tudta felmelegíteni a gumikat és a fékeket úgy, ahogyan Lewis” – hívták fel a figyelmet a Mercedes mérnökei a német kiegyensúlyozottságára.

Rosberg a rajtok terén is stabilabb volt, mint Hamilton: csak Magyarországon és Németországban rontotta el az indulását, miközben csapattársának év elején és a szezon második felében is volt rossz sorozata a rajtoknál.

A bajnoki éllovas állítja, nem változott semmit az előző két bajnoki kudarca óta. Azaz egy dologban mégis. „Az egyetlen változás a magánéletemben történt. Van egy klassz családom, egy kislányom, aki most egy éves és két hónapos. Ez különleges érzés, ami a sport területére is elkísér. Mindig mosolyogva indulok a következő helyszínre” – nyilatkozta.

Nico RosbergAz új szemléletmód hatása: Rosberg idén agresszívebb lett

A külső szemlélők mégis úgy látják, Rosberg igenis más lett 2015 óta, keményebb és magabiztosabb versenyző. És ezt hozzáállása is tükrözi: minden hétvégén azt hangoztatja, kizárólag a következő versenyre koncentrál, csakis a saját dolgára, a zavaró tényezőket pedig igyekszik kiiktatni. Legutóbb a mexikói sajtótájékoztatón is láthattuk, hogy csinálja: minden egyes provokatívnak szánt, vagy kényes témát boncolgatni kívánó kérdést nagy higgadtsággal, okosan hárított, még véletlenül se ment bele potenciálisan vitákat generáló témákba.

Ami az agresszivitást illeti, Hamilton talán még mindig viszi a prímet, ám ezen a téren is jelentős előrelépés érzékelhető részéről. A legjobb példát erre Max Verstappen elleni idei csatái jelentik. A holland Kanadában még megpördülésre kényszerítette őt, Silverstone-ban már volt válasza kemény előzésére, Hockenheimben pedig egy valódi „verstappenes” bevetődéssel bújt be a Red Bull mellé, s még arra is ügyelt, hogy ügyesen kiterelje őt a bukótérbe. Pont úgy, ahogy korábban Hamilton tette vele előszeretettel. Az agresszív tini támadásait aztán Mexikóban kétszer is vissza tudta verni – Malajziában ráadásul Kimi Räikkönen ellen is bemutatott egy koccanással járó, bátor előzést (Hockenheimhez hasonlóan ennek is büntetés volt az ára).

„Tipikus Nico” – mondta Niki Lauda Rosberg változásáról az Auto Motor und Sportnak. „Leült és föltette magának a kérdést: »Miben jobb Lewis nálam?« Ugyanolyan gyorsak, de a kemény munkája ellenére mégsem tudta legyőzni őt. Mégpedig azért, mert Nico korábban mindig az összképet tartotta szem előtt, és ezért a párharcoknál rendre visszavett. Lewis egyszerűen betartott neki, minden résbe bement, és ezzel máris túljutott rajta.”

„Nico a múlt év végén aztán megváltoztatta a hozzáállását. Ahelyett, hogy depresszióba esett volna, rákészült erre a keménységre. És most Lewis hirtelen azt látja, hogy a természet adta tehetsége már önmagában nem elég Nico ellen” – mutatott rá a háromszoros világbajnok. Lauda példaként említette a két mercedeses barcelonai ütközését is, amelynél a kettős kiesést az eredményezte, hogy ezúttal nemcsak Hamilton, hanem Rosberg is agresszív volt. „Korábban visszavett volna ebben a helyzetben” – vélekedett.

Hozzátette, Rosberg mindezt egymaga érte el, senkitől sem kért és fogadott tanácsot. „Nem hagyja, hogy beleszóljanak a dolgába, szerintem még az apja sem teheti. Teljesen egymaga boldogul.”

Nico Rosberg

Hamilton túl későn kapcsolt?

Lauda szerint Rosberg összeszedettségének a titka eközben az, hogy tudatosan kerül mindent, ami potenciálisan elterelheti a figyelmét. Ennek volt köszönhető például, hogy Gerhard Bergert kérte fel a szerződéshosszabbításával kapcsolatos ügyei intézésére. „Nico nem akarta magát terhelni ebben a döntő fontosságú szezonban a szerződésről szóló tárgyalásokkal. Ismét racionális döntést hozott: más csinálta helyette. Toto és én talán vagy kétszer beszéltünk vele az új szerződéséről, de Gerharddal vagy ötvenszer” – árulta el a tanácsadó.

Végül azt is kiemelte, Hamilton talán túlságosan későn döbbent rá arra, hogy nem kizárólag műszaki problémái miatt került nehéz helyzetbe a bajnokságban. Monzában gyenge rajtja döntött a német javára, Szingapúrban és Szuzukában pedig nem is volt ellenszere Rosberggel szemben. Pedig ezeken a versenyeken kellett volna ledolgoznia hátrányát. „Lewis megértette, hogy a puszta tehetsége már nem elég ez ellen a kiforrott Rosberg ellen. Ezért most már sokkal több időt öl az autóval, a gumikkal való munkába, a beállításokra. A kérdés csak az, maradt-e még elég ideje a fordításra” – állapította meg Lauda.

Oszd meg!





21 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

karl
#21 karl 2016. november 10. 09:38  

ha Rosbergnek is nullázna egyszer az autója..........

almodopelikan
#20 almodopelikan 2016. november 10. 00:12  
Loci:
Tudom, hogy a sportban nincs "ha", és technikai sport meg minden, de ha Ham nem esik ki az élről, akkor most ő vezetné a bajnokságot, nem született volna meg ez a cikk sem és én sem írnám ide a baromságaimat...

Ha Vettel nem löki ki ott Rosberget...
Ha a Red Bull nem ajándékoz egy győzelmet Hamiltonnak
Ha...
Ha a másik oldalon is van

Thibczy
#19 Thibczy 2016. november 09. 22:21  
027:
Szokásos Lauda féle bullshit..3 opció lehet: 1. Születésétől fogva ilylen baromságokat nyilatkozott. 2. 76ban nem csak a fülét hagyta el ..hanem az eszét is 3. Fizetik ezekért a baromságokért

4. Időskori demencia

Mr. Répatorta balneológus
#18 Mr. Répatorta balneológus 2016. november 09. 21:43  
F1890:
tévedsz, lábjegyzetbe ott lesz h "hamilton lett volna a bajnok csak ... és.... és.... és "

Jogos :-D

sztárvorsz
#17 sztárvorsz 2016. november 09. 21:10  

Ilyen a bajnokság, pontok számítanak. Rosberg végig talpon maradt / felállt, ott volt Hamilton nyakán az elmúlt években és idén is. 2:1 vb cím arány nem unfair azért. A 3:0-hoz (4:0 házon belül) nem volt eléggé előnyben Hamilton.

Utoljára módosítva: 2016. november 09. 21:11

Lewisthebest
#16 Lewisthebest 2016. november 09. 21:01  
Vito:
A Mercedessel nemhogy majom, de mèg pinoccio is nyerne. Pèldàul Kimi 2005-ös McLaren-je közel sem dominàlt ennyire, mègis nemhogy hàtrasorolàsbòl de utolsò helyről SC NÈLKÜL!! is tudott nyerni. Kàr a dumàèrt, Lewis ugyan olyan sàros a dologban.

Ez viccnek is rossz a 2005-ös Mclaren talán az F1 leggyorsabb autója volt, az mindent elmond, hogy egy olyan korszakban ahol előzni szinte lehetetlen volt Kimi tudott vele nyerni a 17. helyről. Az egyetlen baja annak a konstrukciónak a megbízhatósága volt. Ha csak annyi technikai gondjuk van mint a Renaultnak akkor simán 1-2-be lettek volna a vb-be és csak az lett volna kérdés, hogy Kimi vagy Juan Pablo.

Utoljára módosítva: 2016. november 09. 21:01

F1890
#15 F1890 2016. november 09. 20:39  
Mr. Répatorta balneológus:
És mi lesz itt ha nyer Rosberg a végén????? 3 hónapon keresztül fogjuk ezt olvasni. 2010-ben Vettel győzelme esetén is így volt. Tudomásul kellene venni, hogy ezt a játékot pontra játsszák és az nyer a végén, akinek ebből a legtöbb van. És a lexikonok csak ezt fogják megőrizni, a tényt.

tévedsz, lábjegyzetbe ott lesz h "hamilton lett volna a bajnok csak ... és.... és.... és "

Mr. Répatorta balneológus
#14 Mr. Répatorta balneológus 2016. november 09. 20:06  
Konszpiresiszeoriz:
Látjátok agyhalottak? Ezért utál benneteket mindenki. Lauda tett egy korrekt nyilatkozatot, egy percig sem kisebbítette Hamilton érdemeit,tudását, tehetségét erre ti megint fújjátok az idióta baromságaitokat.Hami így Hami úgy. Remélem Nico simán behúzza és várom nagyon a jövő évet mert nem tudhatjuk kire hogy hatnak majd a szabályváltozások. Nehogy egyes versenyzőknek nagy pofára esés legyen....

És mi lesz itt ha nyer Rosberg a végén????? 3 hónapon keresztül fogjuk ezt olvasni. 2010-ben Vettel győzelme esetén is így volt. Tudomásul kellene venni, hogy ezt a játékot pontra játsszák és az nyer a végén, akinek ebből a legtöbb van. És a lexikonok csak ezt fogják megőrizni, a tényt.

Vito
#13 Vito 2016. november 09. 19:57  
Luxor:
Ez mind mellébeszélő duma! "Mondok valamit, hogy tereljem a csapat hibáit" Ne beszéljünk többről, csak arról a versenyről, mikor Hamiltont hátrább sorolták a motor csere miatt. Ha nincs a hátrasorolás, és ugyan úgy sikerül a versenye, akkor most ő vezeti a bajnokságot. A többi saját hibáján kívüli kiesésről nem is beszélve. "Keményebb lett Rosberg a párharcokban..." Hány párharcuk volt idén???

A Mercedessel nemhogy majom, de mèg pinoccio is nyerne. Pèldàul Kimi 2005-ös McLaren-je közel sem dominàlt ennyire, mègis nemhogy hàtrasorolàsbòl de utolsò helyről SC NÈLKÜL!! is tudott nyerni. Kàr a dumàèrt, Lewis ugyan olyan sàros a dologban.

027
#12 027 2016. november 09. 17:53  
Lewisthebest:
Én is egy esős futamot szeretnék az egyrészt garantálná az izgalmakat (természetesen a 30 körös SC fázis után) és alakíthatja úgy a pontállást, hogy aki az utolsó futamot viszi az lesz a győztes és akkor azt hiszem egyik tábor sem panaszkodhat. De akkor még Hamiltonnak is fel kell kötnie a nadrágot mert a Red Bull technikailag meg versenyzői szempontból is jó eséllyel indul az esőben és ha csak az egyikük is eltudja venni a győzelmet Lewistól akkor Rosbergnek ki kell esni vagy nagyon hátul végezni, hogy a 2. hely annyit számítson.

http://www.netweather.tv/index.cgi?action=f1;sess=
Nincs kizárva az eső.De egy picit nagyobb intezitás kéne.

Lewisthebest
#11 Lewisthebest 2016. november 09. 15:54  
Lombardo:
Ha Interlagosban jön egy esős káoszfutam, akkor Rosbergnek szerintem vége. Nyerni már nem fog, ha semmi rendkívüli nem jön, akkor ket 2. helyet behúzhat, de ha bármi kavarodás van, szerintem nem fogja bírni a nyomást. Drukkolok, hogy valtozatossabb futamok legyenek, esővel, erős RB/Ferrarival. Dolgozzon meg a vb címért, es cáfoljon rám. Ne két tükörsima, laza kocsikázós második hellyel legyen vb, fél másodpercre lemaradva Hamiltontól és fél másodperccel az üldözők előtt.

Én is egy esős futamot szeretnék az egyrészt garantálná az izgalmakat (természetesen a 30 körös SC fázis után) és alakíthatja úgy a pontállást, hogy aki az utolsó futamot viszi az lesz a győztes és akkor azt hiszem egyik tábor sem panaszkodhat. De akkor még Hamiltonnak is fel kell kötnie a nadrágot mert a Red Bull technikailag meg versenyzői szempontból is jó eséllyel indul az esőben és ha csak az egyikük is eltudja venni a győzelmet Lewistól akkor Rosbergnek ki kell esni vagy nagyon hátul végezni, hogy a 2. hely annyit számítson.

Utoljára módosítva: 2016. november 09. 15:55

Lombardo
#10 Lombardo 2016. november 09. 15:45  
Lewisthebest:
Ez hülyeség mert ha Lewis nem esik ki Malajziában akkor utána Rosberg is más hozzáállással megy. Jelenleg neki bőven elég 80%-on a 2. helyekre játszani mert akkor is a végén 6 pont előnnyel bajnok lesz. Így növeli az esélyét annak, hogy az ő autója nem fog lerohadni és, hogy nem fog elkövetni valami amatőr hibát ami akár kieséssel jár. Persze ez kb olyan taktika mint amikor a fociba valaki lő egy gólt és utána 11 emberrel védekezik, de a győzelem az győzelem azt sosem kell megmagyarázni és őszintén szólva Rosberg helyében két világbajnoki cím elszalasztása után én is a biztosabbra mennék mint, hogy elizguljam vagy megálljon a kocsi és az egész világ rajtam röhögjön.

Ha Interlagosban jön egy esős káoszfutam, akkor Rosbergnek szerintem vége.
Nyerni már nem fog, ha semmi rendkívüli nem jön, akkor ket 2. helyet behúzhat, de ha bármi kavarodás van, szerintem nem fogja bírni a nyomást.

Drukkolok, hogy valtozatossabb futamok legyenek, esővel, erős RB/Ferrarival. Dolgozzon meg a vb címért, es cáfoljon rám. Ne két tükörsima, laza kocsikázós második hellyel legyen vb, fél másodpercre lemaradva Hamiltontól és fél másodperccel az üldözők előtt.

027
#9 027 2016. november 09. 15:09  

Szokásos Lauda féle bullshit..3 opció lehet:
1. Születésétől fogva ilylen baromságokat nyilatkozott.
2. 76ban nem csak a fülét hagyta el ..hanem az eszét is
3. Fizetik ezekért a baromságokért

Lewisthebest
#8 Lewisthebest 2016. november 09. 15:08  
Loci:
Tudom, hogy a sportban nincs "ha", és technikai sport meg minden, de ha Ham nem esik ki az élről, akkor most ő vezetné a bajnokságot, nem született volna meg ez a cikk sem és én sem írnám ide a baromságaimat...

Ez hülyeség mert ha Lewis nem esik ki Malajziában akkor utána Rosberg is más hozzáállással megy. Jelenleg neki bőven elég 80%-on a 2. helyekre játszani mert akkor is a végén 6 pont előnnyel bajnok lesz. Így növeli az esélyét annak, hogy az ő autója nem fog lerohadni és, hogy nem fog elkövetni valami amatőr hibát ami akár kieséssel jár. Persze ez kb olyan taktika mint amikor a fociba valaki lő egy gólt és utána 11 emberrel védekezik, de a győzelem az győzelem azt sosem kell megmagyarázni és őszintén szólva Rosberg helyében két világbajnoki cím elszalasztása után én is a biztosabbra mennék mint, hogy elizguljam vagy megálljon a kocsi és az egész világ rajtam röhögjön.

Konszpiresiszeoriz
#7 Konszpiresiszeoriz 2016. november 09. 15:01  
kimi-sebfan:
De ha nem tetszik neki,akkor vissza is mehet a McLarenhez! Ja mégse,az nem nyerő autó jelenleg!

Pedig onnan akart nyugdíjba menni, csakhát valakinek megsúgják hogy hova tartson....

Konszpiresiszeoriz
#6 Konszpiresiszeoriz 2016. november 09. 15:00  

Látjátok agyhalottak?
Ezért utál benneteket mindenki.
Lauda tett egy korrekt nyilatkozatot, egy percig sem kisebbítette Hamilton érdemeit,tudását, tehetségét erre ti megint fújjátok az idióta baromságaitokat.Hami így Hami úgy.
Remélem Nico simán behúzza és várom nagyon a jövő évet mert nem tudhatjuk kire hogy hatnak majd a szabályváltozások.
Nehogy egyes versenyzőknek nagy pofára esés legyen....

kimi-sebfan
#5 kimi-sebfan 2016. november 09. 14:54  
Luxor:
Nem vétett semmit. A vezetőség azt akarja bebizonyítani, hogy az ők autójukkal bárki világbajnok lehet. Csak azt nem veszik észre, hogy a "külvilág" észreveszi, amint egyik versenyzőjüket, felfele, másikat lefele nyomják! Akkor lenne nagy a pofára esése Laudának, ha Hamiltonnak sikerülne megnyerni az idei bajnokságot is! Kevés az esély, de megállhat Rosberg alatt is az autó, vagy Verstappen "alkothat" az első kanyarban...

De ha nem tetszik neki,akkor vissza is mehet a McLarenhez!
Ja mégse,az nem nyerő autó jelenleg!

Luxor
#4 Luxor 2016. november 09. 14:09  
Balrog:
Ham nem tudom mit vétett Lauda ellen, de tavaly év vége óta látványosan minden helyzetben Nico pártját fogja (előtte meg épp ellenkezőleg)

Nem vétett semmit. A vezetőség azt akarja bebizonyítani, hogy az ők autójukkal bárki világbajnok lehet. Csak azt nem veszik észre, hogy a "külvilág" észreveszi, amint egyik versenyzőjüket, felfele, másikat lefele nyomják! Akkor lenne nagy a pofára esése Laudának, ha Hamiltonnak sikerülne megnyerni az idei bajnokságot is! Kevés az esély, de megállhat Rosberg alatt is az autó, vagy Verstappen "alkothat" az első kanyarban...

Luxor
#3 Luxor 2016. november 09. 14:02  

Ez mind mellébeszélő duma! "Mondok valamit, hogy tereljem a csapat hibáit" Ne beszéljünk többről, csak arról a versenyről, mikor Hamiltont hátrább sorolták a motor csere miatt. Ha nincs a hátrasorolás, és ugyan úgy sikerül a versenye, akkor most ő vezeti a bajnokságot. A többi saját hibáján kívüli kiesésről nem is beszélve. "Keményebb lett Rosberg a párharcokban..." Hány párharcuk volt idén???

Balrog
#2 Balrog 2016. november 09. 13:57  

Ham nem tudom mit vétett Lauda ellen, de tavaly év vége óta látványosan minden helyzetben Nico pártját fogja (előtte meg épp ellenkezőleg)

Loci
#1 Loci 2016. november 09. 13:52  

Tudom, hogy a sportban nincs "ha", és technikai sport meg minden, de ha Ham nem esik ki az élről, akkor most ő vezetné a bajnokságot, nem született volna meg ez a cikk sem és én sem írnám ide a baromságaimat...

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”