Lowe és a Ferrari? A haraszt tovább zörög…

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 03. 09:44
FOTÓ: ©xpbimages.com

Újra felerősödtek a Paddy Lowe Ferrarihoz szerződéséről szóló találgatások. A Mercedes vezetői is megszólaltak – Toto Wolff cáfolata nyitva hagy pár kérdést.

A Mercedes technikai vezetőjének távozásáról régóta pletykálnak már a paddockban – először szeptemberben röppent fel a hír arról, hogy miután hamarosan lejár a szerződése, akár meg is szerezhető. Mexikóban ismét fölerősödtek az erről szóló találgatások: a Ferrari állítólag Sergio Marchionne olaszosítási törekvése ellenére is szeretné megtalálni James Allison utódját, aki Mattia Binottóval vagy akár fölé rendelve irányítja technikai részlegüket.

Toto Wolffot, a Mercedes sportigazgatóját a brit Sky Sports kérdezte a témában, és bár arról számolt be, hogy nem tart Lowe elvesztésétől, azt mégsem jelentette ki egyértelműen, hogy Lowe biztosan náluk marad. „A pletykaidőszak kellős közepén járunk, ezúttal vezető beosztású csapattagokról szólnak a hírek. Paddy egy mindenki által ismert vezető személyiség, aki iránt természetes, hogy érdeklődnek más csapatok. Hogy a média hangzatos címekkel számol be erről, az egyáltalán nem lep meg” – fogalmazott az osztrák.

A kérdésre, aggódik-e Lowe elvesztése miatt, félig kitérő válasszal szolgált. „Nem aggódom, ez egy sok személyből álló erős szervezet. Nincs ezzel probléma.”

Niki Lauda konkrétabban fogalmazott. „Nézelődhetnek, ahol akarnak. Számomra az a legfontosabb, hogy mi pontosan tudjuk, mit csinálunk. Paddy Lowe nálunk van, hozzánk tartozik, szerződése van velünk” – mondta.

Mindezek után felmerül a kérdés, meddig is szól Lowe szerződése valójában. Korábban arról lehetett hallani, az idei év végéig, később egyes források azt írták, 2017 közepéig. Akárhogy is, aligha pletykálnának távozásáról, ha nem közeledne kontraktusa lejártához. „Meg fogjuk beszélni a dolgokat. Én nem veszek részt a pletykákban, mivel jelenleg semmi tartalom nem áll mögöttük” – jelentette ki Wolff.

A Red Bull emberei sehová se mennek

Eközben még vadabb találgatások is szárnyra kaptak a Ferrarival kapcsolatban. Egyesek akár Christian Horner és Adrian Newey párosát is el tudnák képzelni vörösben.

A Red Bull csapatfőnöke nem rendelkezik ilyen jó képzelőerővel. „Semmi sem motivál ilyesmire” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Én nagyon boldog vagyok a jelenlegi helyemen, és elköteleztem magam a csapat iránt 2020-ig. Adrian is hosszú távra kötelezte el magát, ráadásul más dolgokban is érdekelt, mint az utcai Aston Martin tervezése.”

„A célunk most az, hogy visszatérjük a győztesek útjára, és valódi kihívói legyünk a Mercedesnek az elkövetkező években” – tette egyértelművé a brit.

Oszd meg!





4 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Rikii
#4 Rikii 2016. november 03. 15:17  

Akkor jon Hamilton is !? :D

Quivver
#3 Quivver 2016. november 03. 13:51  

A józan ész azt diktálná, hogy maradjon ott, ahol beérett a munkája és sikert sikerre halmoznak. Viszont nem tudjuk, mit tartogat a jövő és láttunk már furcsa dolgokat.

Jelenleg a Mercedes-AMG Petronasnak 2020 december 31-én jár le a 2013-ban aláírt Concorde-szerződése, amit még az F1 tulajdonosváltása előtt kötöttek az FIA-vel és a F1 Grouppal (Bernie E). Kérdéses, mennyire tekintik ezt az egyezményt az új tulajdosonok magukra nézve kötelező érvényűnek, illetve az sem mellékes, hogy maga a Mercedes igényt tart-e 2020-ig a Forma-1-es szerepvállalásra saját csapattal, vagy ha lehetőségük van eladni a csapatot, nem fognak-e élni ezzel.

Mindkét jelenlegi pilótájuknak a 2018-as szezon végéig érvényes a szerződése, Laudának 2017 végén jár le. A Mercedes nemrég bejelentette, hogy a 2018/2019-es szezonban a Formula E-ben indítanak csapatot (ez a szezon 2018 októbere környékén fog várhatóan indulni).

A jelenlegi motorok idén nyári hírek szerint 2025-ig maradnak, viszont a Mercedes-dominancia már fél év múlva megszűnhet. Megéri vajon nekik az az erőfeszítés, hogy ha elveszítik a trónt, vért izzadva vissza akarják azt szerezni, vagy egyszerűbb eladni vajon az egész csapatot tokkal-vonóval, Concorde-licensszel együtt (á la Brawn GP), és megmaradni motorszállítóként, hogy a befektetésük megtérüljön, és közben az elektromos autókra koncentrálhatnának az elavult F1 helyett?

Mi más oka lenne Lowe-nak távoznia a sikercsapatból (ráadásul pont a kilátástalan Ferrarihoz), hacsak nem lenne birtokában olyan információnak, ami biztossá teszi, hogy hosszú távon nem tud már ott maradni?

Balrog
#2 Balrog 2016. november 03. 10:09  

remélem nem igaz, az ő szerepe nagyon alul van értékelve a McLaren és a Mercedes sikereiben. nagy érvágás lenne

Go.Michael
#1 Go.Michael 2016. november 03. 10:01  

Engem nagyon meglepne ha átigazolna a ferrarihoz. Bő 3 éve a mercedes csapat tagja, persze új kihívások mindig kellenek, a ferrari pedig ferrari, kihívás meg van bőven, legyen bármennyi fanyalgó is, a kategória legnagyobb márkája. Ennek ellenére meglepne ilyen hamar véget érne ez a házasság. Mondjuk a tv nézőnek biztos jót tenne, jövőre alapból kiborul a bili a szabályváltozással, így pedig talán a ferrari is kezdene valamit magával. Egy biztos, manapság a sportban, legyen az forma1 vagy kosárlabda, foci, ha valamit elkezdenek pletykálni, akkor az nem légből kapott hülyeség.. Személy szerint örülnék neki, egyrészt mindent tud a merciről, egyből munkába tudna állni, és egyik legjobb szakember a száguldó cirkuszban.

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Danyiil Kvjat, glória

02016.12.08. 15:32

Komolyak a Mercedes elvárásai új pilótájukkal szemben

Humoros „álláshirdetésükre” érkezett egy hasonlóan vicces válasz

02016.12.08. 14:07

A visszaútra nem váltott jegyet Rosberg

Nem tud elképzelni nagyobb tettet a bajnoki címnél és Hamilton legyőzésénél