Meghajol Verstappen előtt a paddock: „Az egyik legjobb teljesítmény volt az F1-ben”

írta: M4Sport
2016. november 13. 21:19
FOTÓ: ©xpbimages.com

Hiába a két bajnokesélyes különcsatája, a Mercedes újabb kettős győzelme, a Brazil Nagydíj alighanem Max Verstappen őrületes meneteléséről marad emlékezetes. Klasszikust láthattunk az ifjú hollandtól – kapja is a dicséreteket!

Szuperlatívuszokban beszél a paddock Max Verstappen vasárnapi versenyéről – pedig a holland „csak” egy újabb harmadik helyet szerzett. De nagyon nem mindegy, hogyan! A negyedik rajtkockából rajtoló Red Bull-tehetség mellett ezen a délutánon/estén sokszor a mezőny legnagyobb nevei, bajnokok és bajnokesélyesek halványultak el. A biztonsági autó utáni rajtnál például Kimi Räikkönent hagyta állva szinte szó szerint, aztán a verseny során külső íven előzte meg Nico Rosberget, a hajrában úgy hámozta át Daniel Ricciardón, mintha nem is egyforma autóval mennének, Sebastian Vettelnek sem volt ellenszere vele szemben, végül pedig a pozíciójához makacsul ragaszkodó Sergio Pérez eszén is sikeresen járt túl.

Pedig a 39. körben majdnem a falban végezte. „Kicsit felgyorsult a szívverésem” – kommentált a csapatrádión. „Az évszázad mentése volt” – jegyezte meg némi túlzással Martin Brundle. Aztán az utolsó biztonsági autós fázis előtt újra úgy tűnt, félresiklik versenye: az eső erősödött, ő viszont a rossz gumikon, köztes Pirelliken volt a pályán. Az 55. körben a boxba is hajtott esőgumikért, és ezzel visszacsúszott a 13. helyre. De nem ismert lehetetlent. Friss abroncsait és ihletett állapotát kihasználva 10 pozíciót javítva kaparintotta meg a dobogós helyezést.

Édesapja Red Bullhoz szerződése óta most először mutatkozott a paddockban. Kissé meghatottan, kissé meglepetten értékelte fia versenyét. „Soha nem láttam még ilyet! Még engem is meglepett. Pedig már régóta ismerem, minden egyes versenyét láttam” – nyilatkozta az idősebb Verstappen a Sky Sportsnak. „Ez a nap egyszerűen hihetetlen volt. Tudom, hogy ezt a napot ő most nagyon élvezte. Igaz, nem sikerült a stratégiája, nem volt szerencsés az időjárással, de amit aztán ezután láttunk, azért szerintem még meg is érte rosszkor kiállni! Ez nagyon jó a Forma–1-nek, mindenki lelkes, ilyenből akarunk többet.”

Niki Lauda még piros sapkáját is megemelte az egyszeres futamgyőztes vasárnapi produkciója előtt. „Verstappen kiemelkedett. Ahogy mindenkit megelőzött… fantasztikus verseny volt. Igen, frissebb gumin volt, de megcsinálta. Hihetetlen volt. Az, ahogyan előzött, lenyűgözött. Mindig tudtam, hogy a srác jó, de most továbbfejlődött, és megmutatta mindenkinek, hogy mit tud” – mondta az osztrák.

Christian Horner nehezen találta a jelzőket versenyzője teljesítményére. „Ez az egyik legjobb teljesítmény volt, amit valaha is a Forma–1-ben láttam. Elképesztő volt! Megpróbálkoztunk a köztes gumikon, mert akkor ez jó döntésnek tűnt. Daniel lila szektorokat futott, ezért úgy tűnt, ezzel a döntéssel akár meg is nyerhetjük a versenyt. De a végén az eső erősödött. Nagyon nagy feladat elé állítottuk Maxot, de ahogy az utolsó tizenöt körben vezetett, az egyszerűen hihetetlen volt.”

Damon Hill kiemelte, érett felismerésnek tartotta, hogy Verstappen az utolsó biztonsági autó alatt jelezte csapatának, nem elégedett a köztes gumikkal, és ki szeretne állni. Annak ellenére, hogy ezzel (ideiglenesen) le kellett mondania dobogós esélyeiről. „A negyedik helyen állt, és megpróbálta a mezőny végéről. Beszéltünk vele a biztonsági autó mögött, és azt mondta, nem képes túljutni ezeken a gumikon az utolsó szektoron, ezért biztonsági okokból extrém esőgumikra váltottunk nála. És megpróbálta! Onnantól kezdve csak arra törekedett, hogy visszatérjen a dobogóra, ez látszott rajta” – mondta Horner.

Verstappen nem egy esetben kívülről, lehetetlennek tűnő íveken próbálta támadni ellenfeleit – többször is sikerre. Főnöke szerint nem ártott neki, hogy nem is oly rég még csak gokartokkal versenyzett. „Használta az aszfaltot, kereste a tapadást. A biztonsági autó mögött is látható volt, hogy folyamatosan mindenhol keresgélt. Nagyon sokat gokartozott, és ezt a tapasztalatát most mind felhasználta az ívválasztásnál.”

A kérdésre, a Rosberg elleni megmozdulás volt-e a kedvence, végül kicsit oda is szúrt még a Mercedesnek. „Ezt Totótól kérdezzék! Nagyon bátor volt, kívülről próbálkozott, és szinte semmit sem látott. Hihetetlen versenyzés volt, nagyon megérdemelte a dobogót.”

Oszd meg!





43 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

albutr
#43 albutr 2016. november 14. 19:50  
McBlack:
"Alonso biztos megnyerte volna a futamot sőt kört adott volna Hamiltonnak " De meg ám, sőt olyan fölénnyel, hogy kört adott volna saját magának is és a leintés után még arra is lett volna ideje hogy lassú tüzön süssön magának egy háromtojásos paellát míg a többiek beérnek. Örülök, hogy a hsz-ed ezen részében egyetértünk, a többit meg már úgy látom mások megírták. ;)

a paellat főzni szokták,az amire te gondolsz az a tortilla.

vasa007
#42 vasa007 2016. november 14. 10:02  
ddb:
Raikkonennek még egyenesen se sikerült menni, pedig ő az Istenkirályvilágcsászár. Ugyan úgy fröcsög mindenki, mint amikor Hamilton meg Vettel meg Alonso fiatalként elkezdte verni azokat, akiket megkedveltetek évekkel korábban. Szociológiai dolog, hogy a megszokott arcok közé beeső fiatal mindig ellenszenvet vált ki a nézőkből. Nem szeretjük az új arcokat az élmezőnyben, ezért nem hajlandóak elismerni Verstappen tehetségét.

Elgondolkodtató... Lehet ez van nálam is...

vasa007
#41 vasa007 2016. november 14. 09:58  

Pfúú mennyire nem csípem ezt a gyereket, valami megmagyarázhatatlan okból az elejétől kezdve ellenszenves a srác.
De ma amit művelt... Rosberget gumielőny nélkül is tanárian oktatta az elején. Szoktuk mondani, hogy esőben mutatkozik meg a tehetség... Íme!
Hjjaaajj de szét fog b.... az ideg amikor a vb-ért fog menni! Márpedig jópárszor fog...

BrettShaw
#40 BrettShaw 2016. november 14. 08:37  

Eddig egyetlen alkalommal sem merült fel bennem, hogy szavazzak a nap versenyzőjére...eddig.

Értem én a gumielőnyt, meg minden, de egyetlen megingáson kívül hiba nélkül végig támadva nyomta végig ezt a futamot. Lehet, hogy volt némi szerencséje, mert a racionálisnál több kockázatot vállalt, de attól még döbbenetes volt, nagyon-nagyon rég nem láttam ilyen különbséget a többiekhez képest .

Bogyi007
#39 Bogyi007 2016. november 14. 05:25  
dani969:
Ez annyira jellemző, hogy ha felhoznak egy apró kis kritikát Kimire, akkor egyből jön a ’bezzeg a te kedvenced mekkora balfasz..’ Amúgy meg Verstappen mögötte az intereken megfogta, érdekes.. 2008 Spaban is talán csak Kimi került a falba. Nem azt mondom, hogy nem jó esőben, de....

Akarod mondani hogy előtte fogta meg...

Akkor Verstappen már előtte volt. Továbbra is tartom hogy a gumik voltak a szarok erre a pályára + a Ferrari sem egy sinautó ami vízen jól kezelhető - Vettel korábban kifejezetten jó esőmenő volt (egy Red Bullban éppen) s most ő is esett-kelt....

grabowsky78
#38 grabowsky78 2016. november 14. 03:27  

Ma nagyon jól ment a kölyök, tényleg le a kalappal! Nem tudom ki nyerte ma a futam embere szavazást, de ezért a teljesítményért simán megérdemli most!

dani969
#37 dani969 2016. november 14. 00:56  
Bogyi007:
Majd ha Rosberg hasonlót tud futni csak egy kicsikét is esőben mint Verstappen akkor gyere csicseregni.... Ma a kedvenced bebizonyította hogy a Monacói futam nem egyszeri eset volt... Ha megnyeri a címet akkor bizony ez egy porta cím lesz nem megszerzett... #25 DDB Mutasd már meg hogy Kimi hol hibázott ma a futamon... Jahh és mellékeld már mellé mellé Maldonado esős best off futamait is kérlek....

Ez annyira jellemző, hogy ha felhoznak egy apró kis kritikát Kimire, akkor egyből jön a ’bezzeg a te kedvenced mekkora balfasz..’
Amúgy meg Verstappen mögötte az intereken megfogta, érdekes.. 2008 Spaban is talán csak Kimi került a falba. Nem azt mondom, hogy nem jó esőben, de....

Bogyi007
#36 Bogyi007 2016. november 13. 23:26  
niconauta:
csicsikáljatok, mert holnap új szokványos nap virrad leviszitek a szemetetet, stb T2: Trainspotting? trailer fuck

Majd ha Rosberg hasonlót tud futni csak egy kicsikét is esőben mint Verstappen akkor gyere csicseregni....

Ma a kedvenced bebizonyította hogy a Monacói futam nem egyszeri eset volt...
Ha megnyeri a címet akkor bizony ez egy porta cím lesz nem megszerzett...

#25 DDB Mutasd már meg hogy Kimi hol hibázott ma a futamon...
Jahh és mellékeld már mellé mellé Maldonado esős best off futamait is kérlek....

deze75
#35 deze75 2016. november 13. 23:21  
Paberto:
Honapok ota nem volt egy ertelmes hozzaszolasa sem. Teljesen elment az esze Rosberg VB cim eselye miatt.

Lehet Ő Pongó...be van kattanva:DDD Engem nem zavar.
Nem tudok vérre menni egy "szar" F1 vb cím miatt.
Szeretem nézni van aki szinpatikus,de hogy állandóan ezen kattogjak pro és kontra,....hát nekem ez sok.
Le se szarnak ezek az emberek azt sem tudják ki vagyok,ezért egy másik vadidegen emberrel összeveszni a neten....nekem kicsit gyerekes.

Paberto
#34 Paberto 2016. november 13. 23:09  
deze75:
engem sem tart teljesen "komp"nak a környezetem....de kedves Niconauta ön tényleg nemkomplett...de birom az ilyeneket

Honapok ota nem volt egy ertelmes hozzaszolasa sem. Teljesen elment az esze Rosberg VB cim eselye miatt.

dani969
#33 dani969 2016. november 13. 23:07  
niconauta:
csicsikáljatok, mert holnap új szokványos nap virrad leviszitek a szemetetet, stb T2: Trainspotting? trailer fuck

Húha, de magasan vagy, hogy Nico VB lesz.. Nehogy két hét múlva Verstappen véletlen nekimenjen és akkor visszahuppansz a földre te is..

Paberto
#32 Paberto 2016. november 13. 23:06  

2. kedvenc lett, nincs mese. Igazi versenyzo ver csorgedezik benne is, nem sir, nem nyavog (mint egyesek), csak megy es harcol.

Lewisthebest
#31 Lewisthebest 2016. november 13. 22:59  
MrBreaker:
Igen és ezek a pilóták jó esetben is B kategóriás pilóták voltak.Nem mondom,hogy Ricciardo az,de ezen a futamon olyan teljesítményt nyújtott. Az meg,hogy gumielőnyben átugrott egy Manor-t,Sauber-t még nem mondanám hatalmas teljesítménynek,és nagyjából ez is volt a kulcsa az egésznek ők ott az elejében föltartották annyira az egész bolyt kb 5 mp-en belül volt a 4-8 helyezett. Nem mondom még most se,hogy nem volt rossz teljesítmény tőle,de ezt a felszopást nem értem. Kb egy pár jó formában lévő pilóta hasonlót megtudott volna csinálni.

Perezt senki nem tartotta fel, Vettelnek meg egy Saubert és egy Toro Rossot kellett volna gyorsabban megelőzni.

deze75
#30 deze75 2016. november 13. 22:58  
niconauta:
csicsikáljatok, mert holnap új szokványos nap virrad leviszitek a szemetetet, stb T2: Trainspotting? trailer fuck

engem sem tart teljesen "komp"nak a környezetem....de kedves Niconauta ön tényleg nemkomplett...de birom az ilyeneket

niconauta
#29 niconauta 2016. november 13. 22:50  

csicsikáljatok, mert holnap új szokványos nap virrad
leviszitek a szemetetet, stb
T2: Trainspotting? trailer fuck

JensonForPresident
#28 JensonForPresident 2016. november 13. 22:46  

Elkepeszto volt amit muvelt, vegig az egesz futamon. Okes, frissebb gumikon volt, de az egesz futamon teljesen mas iveket autozott mint mindenki mas (1-2 kivetelt leszamitva), egyertelmuen raerzett a korulmenyekre es a palyara sokkal jobban mint mindenki mas. Foleg azert Ricciardo mellett ilyen teljesitmeny nyujtani vegkepp nem semmi...

MrBreaker
#27 MrBreaker 2016. november 13. 22:45  
Lewisthebest:
96-ban a Spanyol nagydíjon Schumacherhez képest is harmatos volt Irvine vagy 06-ban a ringen Alonsohoz képest Fisichella vagy 08 Silverstoneban Hamiltonhoz képest kovalainen stb stb Pont ezért különleges mert olyat tettek aminek a csapattársuk ugyanazzal az autóval a közelébe nem tudott menni.

Igen és ezek a pilóták jó esetben is B kategóriás pilóták voltak.Nem mondom,hogy Ricciardo az,de ezen a futamon olyan teljesítményt nyújtott.

Az meg,hogy gumielőnyben átugrott egy Manor-t,Sauber-t még nem mondanám hatalmas teljesítménynek,és nagyjából ez is volt a kulcsa az egésznek ők ott az elejében föltartották annyira az egész bolyt kb 5 mp-en belül volt a 4-8 helyezett.

Nem mondom még most se,hogy nem volt rossz teljesítmény tőle,de ezt a felszopást nem értem. Kb egy pár jó formában lévő pilóta hasonlót megtudott volna csinálni.

Lewisthebest
#26 Lewisthebest 2016. november 13. 22:41  
roul_:
jajj Nem kell ezt túl hype-olni. De lehúzni sem kell. Valóban "jól" jött ki az utolsó kerékcseréje a friss gumik miatt, de ettől függetlenül sztem nem szabad a másik oldalra sem átesni. Igen is el kell ismerni, hogy ma nagyon nagyon szépen ment. Ahogy vettel is azon a bizonyos Olasz nagydíjon. Az a baj hogy szeretik az emberek egy-egy ilyen futam után a pilótákra akasztani hogy esőmenő, de biztos hogy lesz még olyan esős futam amikor kb elveszik a mezőnyben. Rosberg nem kimondottan jó ilyen körülmények között, míg Hamiltonra azt mondják hogy esőmenő. Mégis volt olyan felszáradós taknyos futam, amikor 2mpet adott a brittnek. Ha mindne esős futamon eljátsza akkor azt mondom hogy tényleg tud a vizen járni.

Szerintem Rosberg még nem nyert esős futamot pedig így ha jól emlékszem mióta űrhajó a Merci azóta is volt 3, de mindhárom Hamiltoné lett. Időmérőkön voltak villanásai, de egy teljes esős futamon még semmi kiemelkedőt nem nyújtott. Amire te gondolsz annak is megvolt a magyarázata. Elkezdett esni az eső, de az intereknek még nem volt elég víz. Hamilton egyedül autózott az élen Rosberg a Williamsek szélárnyékában. Lewis gumija jobban lehűlt míg Nico más autók mögött jól feltudta melegíteni őket. Annak annyi is lett amint felkerültek az intermediatek. Persze egyébként valószínűleg Verstappenek is lesz majd olyan esős futama ahol lassú lesz vagy kiesik, de arra mondják, hogy esőmenő aki mondjuk 10 esős futamból 8 vagy 9 alkalommal gyors. Nyilván itt is az átlagot veszik. Ez ugyanaz mint, hogy egy világbajnoknak is vannak rossz szezonjai amikor esetleg a csapattársa is megveri, de nagy átlagban kimagasló teljesítményt nyújt ezért helyezik jó vagy az átlagos versenyző fölé.

ddb
#25 ddb 2016. november 13. 22:39  
dani969:
Hill és Lauda is elismeri a teljesítményét, az öreg fotelszakértőink (Ferraris ellendrukkerek, fröcsögők) szerint meg sima átlag teljesítmény friss gumikon... Nem is tudom kiknek a szavára adjak.. Frissebbek voltak a gumijai? Igen. Megcsinálta? Igen. Ricciardo megcsinálta ugyanezt ugyanilyen feltételek között? Nem...

Raikkonennek még egyenesen se sikerült menni, pedig ő az Istenkirályvilágcsászár. Ugyan úgy fröcsög mindenki, mint amikor Hamilton meg Vettel meg Alonso fiatalként elkezdte verni azokat, akiket megkedveltetek évekkel korábban. Szociológiai dolog, hogy a megszokott arcok közé beeső fiatal mindig ellenszenvet vált ki a nézőkből. Nem szeretjük az új arcokat az élmezőnyben, ezért nem hajlandóak elismerni Verstappen tehetségét.

roul_
#24 roul_ 2016. november 13. 22:34  
Lewisthebest:
96-ban a Spanyol nagydíjon Schumacherhez képest is harmatos volt Irvine vagy 06-ban a ringen Alonsohoz képest Fisichella vagy 08 Silverstoneban Hamiltonhoz képest kovalainen stb stb Pont ezért különleges mert olyat tettek aminek a csapattársuk ugyanazzal az autóval a közelébe nem tudott menni.

Így van, de nem történt meg minden esős futamon. Ezért mondom, hogy szépen ment ma ez tény, de számomra még nem lett brutál mega istenvilágcsászár. Nem szeretem a gyereket, de kegyetlenül jól ment ma ez tény.

roul_
#23 roul_ 2016. november 13. 22:31  

jajj Nem kell ezt túl hype-olni. De lehúzni sem kell. Valóban "jól" jött ki az utolsó kerékcseréje a friss gumik miatt, de ettől függetlenül sztem nem szabad a másik oldalra sem átesni. Igen is el kell ismerni, hogy ma nagyon nagyon szépen ment. Ahogy vettel is azon a bizonyos Olasz nagydíjon. Az a baj hogy szeretik az emberek egy-egy ilyen futam után a pilótákra akasztani hogy esőmenő, de biztos hogy lesz még olyan esős futam amikor kb elveszik a mezőnyben.
Rosberg nem kimondottan jó ilyen körülmények között, míg Hamiltonra azt mondják hogy esőmenő. Mégis volt olyan felszáradós taknyos futam, amikor 2mpet adott a brittnek.
Ha mindne esős futamon eljátsza akkor azt mondom hogy tényleg tud a vizen járni.

dani969
#22 dani969 2016. november 13. 22:31  

Hill és Lauda is elismeri a teljesítményét, az öreg fotelszakértőink (Ferraris ellendrukkerek, fröcsögők) szerint meg sima átlag teljesítmény friss gumikon... Nem is tudom kiknek a szavára adjak..
Frissebbek voltak a gumijai? Igen. Megcsinálta? Igen. Ricciardo megcsinálta ugyanezt ugyanilyen feltételek között? Nem...

Lewisthebest
#21 Lewisthebest 2016. november 13. 22:29  
MrBreaker:
Átment a mezőnyön de ha azt is figyelembe vesszük,hogy a legtöbb előzés Manor,Sauber,TR ellen volt,ami még esőben sem az RB ligája.Az erősebb csapatok(FI,Ferrari) ellen meg jócskán gumi előnye volt. Ettől függetlenül ügyes volt amit ment,de Ves naggyá emelésében Ric is benne van jócskán aki ezen a futamon vlhol máshol körözgetett olyan harmatos volt.

96-ban a Spanyol nagydíjon Schumacherhez képest is harmatos volt Irvine vagy 06-ban a ringen Alonsohoz képest Fisichella vagy 08 Silverstoneban Hamiltonhoz képest kovalainen stb stb Pont ezért különleges mert olyat tettek aminek a csapattársuk ugyanazzal az autóval a közelébe nem tudott menni.

Lewisthebest
#20 Lewisthebest 2016. november 13. 22:24  
F1890:
azért elég sokat számít, mivel a vízkiszorítása kopás által csökken. és pl ham 40 kört ment el a végéig egy szetten. régebben 2-3 secet is jelentett egy friss eső gumi

15 körrel frissebb gumihoz volt rengeteg előnyük időben legalábbis a dobogósoknak. Ha addig jön fel mint Ricsi akkor én is azt mondanám, hogy ez nem volt nagy cucc és kb kihozta amit az autó meg a friss gumi nyújtott, de ha az SC kimenetelénél azt mondom, hogy innen Verstappen 3. lesz akkor valószínűleg jól kiröhögtek volna majd mindenkinek az arcára fagyott volna a mosoly a leintésnél. De én meg nem mondtam volna mert erre senki nem számított.

Lewisthebest
#19 Lewisthebest 2016. november 13. 22:22  
KIMI AND THE RED POWER:
10-15? Verstappen 25 körös gumikon fejezte be a versenyt, a többiek körülötte közel 50 kört mentek vele.

29. körben volt Piros zászló akkor biztos cseréltek. Tehát 25 körrel voltak frissebbek Max gumijai ami nyilván nem igaz mert ebben benne volt 10 kör SC fázis is tehát pont 15 körrel voltak frissebbek a gumijai hiszen attól, hogy gyök kettővel köröznek nem igen fog kopni max a hőmérséklet esik le.

McBlack
#18 McBlack 2016. november 13. 22:10  
Lewisthebest:
Ja voltak kb 10-15 körrel frissebb gumijai (azt hozzá kell tenni, hogy ez esőben fele annyit nem számít mint szárazon), a 3. helyhez képest volt több mint 10 másodperc hátránya és átlagban majdnem 1 autót kellett megelőznie körönként :) Én nem is értem mért tartják ezt jó teljesítménynek. Alonso biztos megnyerte volna a futamot sőt kört adott volna Hamiltonnak miközbe minden leggyorsabb kör után elmondta volna, hogy milyen könnyű és fos a mai F1 :D

"Alonso biztos megnyerte volna a futamot sőt kört adott volna Hamiltonnak "

De meg ám, sőt olyan fölénnyel, hogy kört adott volna saját magának is és a leintés után még arra is lett volna ideje hogy lassú tüzön süssön magának egy háromtojásos paellát míg a többiek beérnek.

Örülök, hogy a hsz-ed ezen részében egyetértünk, a többit meg már úgy látom mások megírták. ;)

Utoljára módosítva: 2016. november 13. 22:11

f1m12
#17 f1m12 2016. november 13. 22:10  
zenon:
Megnéztem volna egy Hamilton-Verstappen csatát... Az az érzésem, hogy a brittel nem bírt volna. A megpördüléséig mindig tudott válaszolni és 2 mp környékén tartani Verstappent. De legalább megkergette volna.

nem tudom. a végén a hihetelen lendülete, ráadásul biztos feldobta, h eddig minden összejött, na meg a frissebb abroncs, ami végén jobban kiütközött volna....
de csak az új abronccsal ment volna, ahhoz meg ki kellett állni. hogy nem érte utol a Merciket, ez benne van. az is csoda, h a többit leautózta

guide
#16 guide 2016. november 13. 22:07  

http://en.mclarenf-1.com/index.php?page=chart&gp=975&graf=3&dr1=Max%20Verstappen&dr2=Sebastian%20Vettel

guide
#15 guide 2016. november 13. 22:06  

Látszik Maxen,hogy különleges képességei vannak.Nem ijed meg senkitől és semmitől.Vizes pályán is nagyon érzi a határokat,szóval le a kalappal előtte!

Azért halkan jegyezzük meg,hogy a leghosszabb etapja az utolsó,17 körös volt.A többi 11-12 körös,úgyhogy állandóan friss gumikon volt.Miközben akik nem cseréltek kereket,belerakták a 40 kört.Csak azért mondom,mert ezt Vettelnél is figyelembe szokták venni.:DD

De valóban zseniálisat ment!:)

MrBreaker
#14 MrBreaker 2016. november 13. 22:02  

Átment a mezőnyön de ha azt is figyelembe vesszük,hogy a legtöbb előzés Manor,Sauber,TR ellen volt,ami még esőben sem az RB ligája.Az erősebb csapatok(FI,Ferrari) ellen meg jócskán gumi előnye volt.
Ettől függetlenül ügyes volt amit ment,de Ves naggyá emelésében Ric is benne van jócskán aki ezen a futamon vlhol máshol körözgetett olyan harmatos volt.

júdás
#13 júdás 2016. november 13. 21:59  

Jól ment a srác minden dicséretet megérdemel . Volt még egy versenyző aki hasonlóan felzárkózott csak azt nem mutatták ez pedig Alonso aki visszaesett az utolsó helyre és kb.az utolsó 10 körben jött vissza a 10. helyre.

KIMI AND THE RED POWER
#12 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 13. 21:59  
Lewisthebest:
Ja voltak kb 10-15 körrel frissebb gumijai (azt hozzá kell tenni, hogy ez esőben fele annyit nem számít mint szárazon), a 3. helyhez képest volt több mint 10 másodperc hátránya és átlagban majdnem 1 autót kellett megelőznie körönként :) Én nem is értem mért tartják ezt jó teljesítménynek. Alonso biztos megnyerte volna a futamot sőt kört adott volna Hamiltonnak miközbe minden leggyorsabb kör után elmondta volna, hogy milyen könnyű és fos a mai F1 :D

10-15? Verstappen 25 körös gumikon fejezte be a versenyt, a többiek körülötte közel 50 kört mentek vele.

zenon
#11 zenon 2016. november 13. 21:58  

Megnéztem volna egy Hamilton-Verstappen csatát... Az az érzésem, hogy a brittel nem bírt volna. A megpördüléséig mindig tudott válaszolni és 2 mp környékén tartani Verstappent. De legalább megkergette volna.

F1890
#10 F1890 2016. november 13. 21:58  
Lewisthebest:
Ja voltak kb 10-15 körrel frissebb gumijai (azt hozzá kell tenni, hogy ez esőben fele annyit nem számít mint szárazon), a 3. helyhez képest volt több mint 10 másodperc hátránya és átlagban majdnem 1 autót kellett megelőznie körönként :) Én nem is értem mért tartják ezt jó teljesítménynek. Alonso biztos megnyerte volna a futamot sőt kört adott volna Hamiltonnak miközbe minden leggyorsabb kör után elmondta volna, hogy milyen könnyű és fos a mai F1 :D

azért elég sokat számít, mivel a vízkiszorítása kopás által csökken. és pl ham 40 kört ment el a végéig egy szetten. régebben 2-3 secet is jelentett egy friss eső gumi

Kimilton
#9 Kimilton 2016. november 13. 21:53  
McBlack:
Nem értem ezt a nagy felhajtást. Sokkal frissebb gumijai voltak az utolsó körökre, láttuk a múltban hogy ez másodperceket(!) jelent körönként. A lehasznált esőgumikon a többiek esélytelenek voltak ellene. Heidfeld is megcsinálta pár éve hogy az utolsó körökre interre váltott aztán 2 kör alatt bedarálta a mezőnyt mégse lett szegényből az új Senna... Semmi olyan extrát nem nyújtott Verstappen ami miatt megérdemelné ezt az Istenné emelést ami megint folyik. Hamilton tempóját nem tudta tartani az elején, a végén a hajrában meg egy Alonso, Vettel vagy Hamilton ugyanezt hozta volna abban az autóban, sőt... Inkább azt nem értem hogy Ricciardo mi a kénköves istennyilát művelt, mert ma nagyon gyenge teljesítményt nyújtott, ezért is nagy a kontraszt a két autó között.

Ugye csak viccelsz? A kutyütő Heidfeldhez hasonlítod Verstappent? Ám legyen, de szerintem csúnyán rád fognak cáfolni az elkövetkező évek.

Lewisthebest
#8 Lewisthebest 2016. november 13. 21:52  
McBlack:
Nem értem ezt a nagy felhajtást. Sokkal frissebb gumijai voltak az utolsó körökre, láttuk a múltban hogy ez másodperceket(!) jelent körönként. A lehasznált esőgumikon a többiek esélytelenek voltak ellene. Heidfeld is megcsinálta pár éve hogy az utolsó körökre interre váltott aztán 2 kör alatt bedarálta a mezőnyt mégse lett szegényből az új Senna... Semmi olyan extrát nem nyújtott Verstappen ami miatt megérdemelné ezt az Istenné emelést ami megint folyik. Hamilton tempóját nem tudta tartani az elején, a végén a hajrában meg egy Alonso, Vettel vagy Hamilton ugyanezt hozta volna abban az autóban, sőt... Inkább azt nem értem hogy Ricciardo mi a kénköves istennyilát művelt, mert ma nagyon gyenge teljesítményt nyújtott, ezért is nagy a kontraszt a két autó között.

Ja voltak kb 10-15 körrel frissebb gumijai (azt hozzá kell tenni, hogy ez esőben fele annyit nem számít mint szárazon), a 3. helyhez képest volt több mint 10 másodperc hátránya és átlagban majdnem 1 autót kellett megelőznie körönként :) Én nem is értem mért tartják ezt jó teljesítménynek. Alonso biztos megnyerte volna a futamot sőt kört adott volna Hamiltonnak miközbe minden leggyorsabb kör után elmondta volna, hogy milyen könnyű és fos a mai F1 :D

KIMI AND THE RED POWER
#7 KIMI AND THE RED POWER 2016. november 13. 21:52  
F1890:
első felével egyetértek. de igazából az a durva h simán 2. volt a taktika előtt. elég erős teljesítmény volt ez most tőle. bár tény h a sok előzés miatt csalóka kicsit a kép.

A Ferrari a saját versenyzőit intézte el esőben az autóépítéssel, Ric saját magát, Rosberg kényelmesen autózott olyan tempót amivel biztosra mehetett, Ham pedig pont annyit tett bele, hogy Max támadni se tudja. Nem volt ez akkora teljesítmény mint aminek előadták a kommentátoraink, de mindenképp szép volt. És nem mellesleg a Red Bull egy nagyon jól vezethető autó, függetlenül attól, hogy mennyire gyors, aero és mechnanikai szempontból mindig nagyon kezes volt, esőben pedig ez extrán felértékelődik.

DUdi
#6 DUdi 2016. november 13. 21:51  

A mai versenye 5*.

f1m12
#5 f1m12 2016. november 13. 21:44  

fasza volt! ezért dicséret jár! ha megmondom, amikor hülye, úgy ezt is meg kell

Michael
#4 Michael 2016. november 13. 21:38  

Mindenkinek meg volt a lehetosege, hogy valtson, ez nem mentseg. Ez a fiu, akar hogy is nezzuk, ma nagyot ment. Ricci is akkor cserelt, meg sem tudott vele menni. Elvitathatatlan a tehetsege, kuzdeni akarasa. Tenyleg Senna volt ilyen, "sisak le hadd szoljon". Azt hiszem a jovo VB pilotajat lathatjuk.

F1890
#3 F1890 2016. november 13. 21:38  
McBlack:
Nem értem ezt a nagy felhajtást. Sokkal frissebb gumijai voltak az utolsó körökre, láttuk a múltban hogy ez másodperceket(!) jelent körönként. A lehasznált esőgumikon a többiek esélytelenek voltak ellene. Heidfeld is megcsinálta pár éve hogy az utolsó körökre interre váltott aztán 2 kör alatt bedarálta a mezőnyt mégse lett szegényből az új Senna... Semmi olyan extrát nem nyújtott Verstappen ami miatt megérdemelné ezt az Istenné emelést ami megint folyik. Hamilton tempóját nem tudta tartani az elején, a végén a hajrában meg egy Alonso, Vettel vagy Hamilton ugyanezt hozta volna abban az autóban, sőt... Inkább azt nem értem hogy Ricciardo mi a kénköves istennyilát művelt, mert ma nagyon gyenge teljesítményt nyújtott, ezért is nagy a kontraszt a két autó között.

első felével egyetértek. de igazából az a durva h simán 2. volt a taktika előtt. elég erős teljesítmény volt ez most tőle. bár tény h a sok előzés miatt csalóka kicsit a kép.

McBlack
#2 McBlack 2016. november 13. 21:33  

Nem értem ezt a nagy felhajtást. Sokkal frissebb gumijai voltak az utolsó körökre, láttuk a múltban hogy ez másodperceket(!) jelent körönként. A lehasznált esőgumikon a többiek esélytelenek voltak ellene. Heidfeld is megcsinálta pár éve hogy az utolsó körökre interre váltott aztán 2 kör alatt bedarálta a mezőnyt mégse lett szegényből az új Senna...

Semmi olyan extrát nem nyújtott Verstappen ami miatt megérdemelné ezt az Istenné emelést ami megint folyik. Hamilton tempóját nem tudta tartani az elején, a végén a hajrában meg egy Alonso, Vettel vagy Hamilton ugyanezt hozta volna abban az autóban, sőt...

Inkább azt nem értem hogy Ricciardo mi a kénköves istennyilát művelt, mert ma nagyon gyenge teljesítményt nyújtott, ezért is nagy a kontraszt a két autó között.

Utoljára módosítva: 2016. november 13. 21:34

deze75
#1 deze75 2016. november 13. 21:31  

Ügyes volt ma!

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Rosberg

352016.12.03. 14:08

Rosberg: Ha nem lettem volna bajnok, folytatom!

Egyelőre kizártnak tartja, hogy egy nap visszatér

102016.12.03. 12:36

Hamilton: Néha kényelmetlenül éreztem magam

„Mélyebbre kellett ásnom, mint az előző években”