Megjött a rossz idő, fordult a kocka: Rosberg váltotta Hamiltont az élen!

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 12. 15:00
FOTÓ: ©xpbimages.com

Némi esővel is tarkított, hűvös időben került sor a Brazil Nagydíj 3. szabadedzésére, melyen ezúttal Nico Rosberg bizonyult 0,09 másodperccel gyorsabbnak csapattársánál. A Ferrari eközben a Red Bull elé ugrott.

Új nap, teljesen új helyzet. Nem véletlenül nevezték többen is megtévesztőnek a Brazil Nagydíj pénteki edzésnapját: miközben tegnap ragyogó napsütés és közel 30 fokos hőség fogadta a mezőnyt, szombaton már kora reggel esett az eső, majd a harmadik szabadedzés kezdetének tiszteletére aztán újra rákezdett.

Az előző naphoz képest három említésre méltó esemény történt szombatra. A Pirelli egyfelől elöl és hátul is 1 psivel csökkentette az előírt guminyomást; a Ferrari kihasználta évi két „dzsókere” egyikét, és szerelői a megengedettnél tovább dolgoztak a vörös autókon; a Mercedes pedig pár méterrel odébb költözhetett (továbbtolva a Ferrarit és a többieket is), hogy a kerékcseréknél ne okozzon akkora problémát versenyzői számára a huppanó, melyen átugratva, félig vakon kell befordulniuk garázsuk elé.

Az edzés első percei a puhatolózó ismerkedéssel teltek. Elsőként a Ferrarik hajtottak ki a pályára esőgumikon, aztán több társuk is követte példájukat. „Nem igazán vizes, nem áll a víz sehol. Csak nyirkos” – adott gyors helyzetjelentést Sebastian Vettel a csapatrádión. „Nagyon száraz itt, slickeken kéne lennünk” – mondta pár perccel később Lewis Hamilton.

Visszatérte után csapata már elő is készítette neki az abroncsokat, majd a lágy keveréken elsőként hajtott pályára slickeken. Bár óvatosságra intette mérnöke, Hamilton így is bemutatott pár pályaelhagyást a még igenis vizes középső szektorban. 1:16,980-as idővel elsőként iratkozott fel a tabellára. Csapattársa inkább rajtgyakorlatokkal töltötte idejét ekkor.

Fernando Alonso eközben ismét egy székben ücsörgött – ezúttal csapata garázsában. Pénteki leállása után szombaton sem szabadult a technikai problémáktól. Magasba emelt autója szétszerelve várakozott, miután a csapat váltóproblémát észlelt nála. A Sky Sports tudósítója szerint éppen azt vizsgálták, kell-e cserélniük – ha igen, a spanyol 5 rajthelyes büntetésre számíthat.

Negyed óra elteltével Valtteri Bottas éppen első gyorskörének rugaszkodott neki a lágy gumikon, amikor mögötte az első kanyarban egyszer csak egy elszabadult esernyő jelent meg a pályán… Felipe Massa sikeresen elkerülte a rövid időre a sárga zászlót is előcsaló tárgyat. A pálya állapota egyre javult, a két Williams egymást váltotta az élen, Massa pedig már 1:13,8-as kört autózott.

E körök a társakat is munkára motiválták. Húsz perc elteltével egyre többen jelentek meg a pályán. A két Red Bull a közepes gumikon kezdte meg a munkát, Kimi Räikkönen pedig a lágyon egy 1:12,8-as, majd 1:12,5-ös körrel vette át a vezetést. A mezőny hosszabb etapokat teljesített az egyre jobb állapotba kerülő pályán. A finn mögé Sebastian Vettel zárkózott fel, a két Red Bull követte őket a 3-4. helyen, az edzés felénél pedig Nico Hülkenberg és Felipe Massa sorakozott a kék autók mögött.

A Mercedesek inkább a versenyre készültek, Nico Rosberg és Lewis Hamilton csak a 18-19. helyen tanyázott, és 3 másodperccel voltak lassabbak a 250. futamára készülő Räikkönennél. Hamilton etapja végén erős szemcsésedésre panaszkodott, mely véget is vetett menetével.

Nem ő volt az egyetlen, aki a gumikkal küzdött. Jolyon Palmer olyan kockásra fékezte a gumiját, hogy az egyenesben szinte alig látott a vibrációtól, így inkább megszakította etapját. Később Valtteri Bottas és Danyiil Kvjat is bemutatott hatalmas blokkolásokat, melyek után az ő abroncsaik sem festettek túl jól.

40 perc elteltével már csak két versenyző neve mellett nem állt időeredmény: a két Sauber nem tűnt még fel a pályán. Felipe Nasr késve kezdte a munkát. Marcus Ericsson viszont már be is fejezte ekkor. A svéd motorjával gondok adódtak, a csapatnak pedig cserélnie kellett. Fernando Alonso váltógondjai ezzel szemben megoldódtak: mint kiderült, valójában a kábelezést kellett csak cserélni, ennek volt köszönhető egy szenzor hibajelzése.

16 perccel a leintés előtt a Red Bullra is felkerültek a sárga Pirellik, melyekkel Ricciardo át is vette a vezetést a Ferraritól. Az ausztrál ugyanakkor – sok társához hasonlóan – elégedetlen volt autója elejével, egy ízben ő is elfékezte magát. Max Verstappen felül is múlta őt 0,2 másodperccel, ám ekkor érkezett Nico Rosberg, és a hétvége addigi legjobb körét megfutva, 1:11,787 másodperces idővel az első helyre ugrott. Lewis Hamilton 0,093 másodperces hátránnyal követte őt. Csapata azt is elmondta neki, hogy az 1-es és a 9-es kanyarban veszít időt.

Sebastian Vettel csak egy hosszabb szünet után tért vissza a pályára. Csapata új vezetőszárnyat szerelt fel autójára. Miközben ez idő alatt egészen a 7. helyig csúszott vissza, a friss lágy gumikon csapattársa elé ugorva lépett előre 3.-nak. Az első hat helyen ezzel ismét sormintát alkottak a csapatok, ám péntekhez képest a Williams hátrébb csúszott, a két Ferrari pedig a Red Bullok elé került.

A top 10-ben meglepetésként felbukkant a két Williams közé ékelődő Jolyon Palmer, míg a 10. helyen a Force Indiákat megelőző Fernando Alonso zárt.

Magyar idő szerint 17 órakor következik az időmérő edzés. Vajon ki kerül előnybe a bajnokaspiránsok közül, s megkeveri-e a kártyákat a bizonytalan időjárás? Az M4 Sport és az M4 Sport.hu élő közvetítése 16 óra 45 perckor kezdődik.

Brazil Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény

Versenyző Csapat Idő Különbség Kör
1. Nico Rosberg Mercedes 1:11,740 19
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:11,833 +0,093 21
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:11,959 +0,219 14
4. Kimi Räikkönen Ferrari 1:12,027 +0,287 16
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:12,077 +0,337 19
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:12,287 +0,547 21
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:12,614 +0,874 26
8. Jolyon Palmer Renault 1:12,968 +1,228 19
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:12,990 +1,250 26
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:13,002 +1,262 12
11. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes 1:13,203 +1,463 14
12. Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:13,231 +1,491 19
13. Kevin Magnussen Renault 1:13,255 +1,515 15
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:13,293 +1,553 19
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:13,344 +1,604 15
16. Esteban Gutiérrez Haas-Ferrari 1:13,596 +1,856 16
17. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:13,609 +1,869 13
18. Jenson Button McLaren-Honda 1:13,750 +2,010 9
19. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:13,972 +2,232 20
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:13,992 +2,252 14
21. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:14,222 +2,482 21
22. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari idő nélkül ------- 1
Oszd meg!





32 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Jadeite
#32 Jadeite 2016. november 12. 16:42  
Janisf:
Szujóval az a bajom hogy riporternek csillagos ötös volt a munkája, de kommentátorként idegörlő. Nagyon sok tévesztés, sok sok értelmetlen okfejtés, sok sok bulvár jellegű infót nyomat ami nem igazán oda való.

Tényleg sokszor mond hülyeséget (bár szerintem még nem a kínos kategória), és ez furán hangozhat, de én szeretem a lelkesedését, látszik rajta h imádja a F1et, nem csak beül oda és lenyomja, amiért fizetik.

Janisf
#31 Janisf 2016. november 12. 16:28  
Jadeite:
Palikot szerettem, Szujóval sincs bajom, viszont Wéber irritál. Egy Palik-Szujó párost megnéznék, szerintem a legunalmasabb versenyt is feldobná.

Szujóval az a bajom hogy riporternek csillagos ötös volt a munkája, de kommentátorként idegörlő. Nagyon sok tévesztés, sok sok értelmetlen okfejtés, sok sok bulvár jellegű infót nyomat ami nem igazán oda való.

Janisf
#30 Janisf 2016. november 12. 16:24  
F1890:
lanti? annyira elfogult h már rémgáz amit csiná

Akkor jöhetne Horti Gábor? :D

Jadeite
#29 Jadeite 2016. november 12. 16:23  

Palikot szerettem, Szujóval sincs bajom, viszont Wéber irritál. Egy Palik-Szujó párost megnéznék, szerintem a legunalmasabb versenyt is feldobná.

F1890
#28 F1890 2016. november 12. 15:05  
Balrog:
Lantit bírom, de ő mostanság meg sokszor abba a hibába esik, hogy már annyira szakért, hogy elfelejt arra is figyelni, hogy a pályán mi történik :D

lanti? annyira elfogult h már rémgáz amit csiná

027
#27 027 2016. november 12. 15:02  
Lombardo:
Button tempója idén drámaian lassú Alonsóhoz képest.

Amióta bejelentték Vandoornt azóta lett ilyen látványos különbség ,Sztem idén is ugyanólyan jó volt mint Alonso , minimálisan lassab..csak idén kevészer volt szerencsésebb technikával..

MS_argo001
#26 MS_argo001 2016. november 12. 15:00  
Vito:
Mièrt, ìrta valaki hogy ez a legnagyobb gond az F1-el?

Meglepően sokan rugóznak ezen a dolgon.

Vito
#25 Vito 2016. november 12. 14:58  
MS_argo001:
A legkisebb gond a F1-gyel, hogy milyen a hazai közvetítés. Nem azt mondom, hogy maradéktalanul elégedett vagyok vele, de Palikon hajlamos voltam idegbajt kapni. Nem bírom azt az embert, örülök, hogy már nincs benne ebben a közegben. Az meg nem érdekel, hogy másnak mi a véleménye erről, ez már annyira szubjektív kategória.

Mièrt, ìrta valaki hogy ez a legnagyobb gond az F1-el?

Balrog
#24 Balrog 2016. november 12. 14:58  
vacsad:
Nehéz lenne? Lantos András, Vidu Pali, így hirtelen...

Lantit bírom, de ő mostanság meg sokszor abba a hibába esik, hogy már annyira szakért, hogy elfelejt arra is figyelni, hogy a pályán mi történik :D

McLarenHonda
#23 McLarenHonda 2016. november 12. 14:55  
MS_argo001:
A legkisebb gond a F1-gyel, hogy milyen a hazai közvetítés. Nem azt mondom, hogy maradéktalanul elégedett vagyok vele, de Palikon hajlamos voltam idegbajt kapni. Nem bírom azt az embert, örülök, hogy már nincs benne ebben a közegben. Az meg nem érdekel, hogy másnak mi a véleménye erről, ez már annyira szubjektív kategória.

Hihetetlen hogy a mai napig ez a téma:( szerintem is rém alkalmatlan volt erre, Gyulával egyetemben.

vacsad
#22 vacsad 2016. november 12. 14:55  
MS_argo001:
Szerintem baromi erőltetett volt a showmankedése, főleg a 2000-es évek végén. Nincs akkora gond a Szujó-Wéber párossal, legalábbis hazai fronton nehéz lenne ennél jobbat találni.

Nehéz lenne? Lantos András, Vidu Pali, így hirtelen...

Utoljára módosítva: 2016. november 12. 15:06

Lombardo
#21 Lombardo 2016. november 12. 14:55  

Button tempója idén drámaian lassú Alonsóhoz képest.

MS_argo001
#20 MS_argo001 2016. november 12. 14:54  
Vito:
Hogy benned ennyi ragadt meg, hàt ez van. Ha lenne egy szavazàs hogy Palik vagy Szujò legyen a műsorvezető szerintem valahol 98%-2% lenne az aràny Palik javàra. Amit Szujòèk művelnek arra nincsennek szavak. Egy förmedvèny a közvetìtès.

A legkisebb gond a F1-gyel, hogy milyen a hazai közvetítés. Nem azt mondom, hogy maradéktalanul elégedett vagyok vele, de Palikon hajlamos voltam idegbajt kapni. Nem bírom azt az embert, örülök, hogy már nincs benne ebben a közegben.

Az meg nem érdekel, hogy másnak mi a véleménye erről, ez már annyira szubjektív kategória.

Vito
#19 Vito 2016. november 12. 14:52  
MS_argo001:
Baromira "élveztem", hogy minden hétvégén vagy azt hallgathattam, hogy "köcsög Ferrari", vagy hogy épp mit csinálnak a Shell mérnökei, vagy azt, hogy Palik mit csinált 20 évvel ezelőtt, vagy Gyula basztatását.

Hogy benned ennyi ragadt meg, hàt ez van. Ha lenne egy szavazàs hogy Palik vagy Szujò legyen a műsorvezető szerintem valahol 98%-2% lenne az aràny Palik javàra. Amit Szujòèk művelnek arra nincsennek szavak. Egy förmedvèny a közvetìtès.

Go.Michael
#18 Go.Michael 2016. november 12. 14:48  

Mi baj lenne Szujóékkal? Ha a red bullnak szurkolsz és mindened Verstappen, akkor tök jó közvetítéseket hallhatsz. :D

MS_argo001
#17 MS_argo001 2016. november 12. 14:45  
Vito:
Tessèk??? :O Erőltetett? Ìrod ezt ùgy hogy Szujò vezeti a műsort? Pont hogy Palikban az volt a jò hogy neki ilyen volt a stìlusa nem kellett showmankednie ès fanboykodnia amit sajnos mmàr Wèber is csinàl. Mìg ezek ketten ki nem màsznak Lewis ès Verstappen seggèből addig Palik minden pilòtàt dicsèrt a pàlyàn aki èppen egy adott futamon jòl teljesìtett. Lehetett sereghajtò csapatban is akik èppen a 14helyèrt csatàztak. Èn ezèrt is szerettem mert ő èszrevette illetve jobban àtlàtta vagy jobban èrdekelte a futam egèsze mint ezt a kèt dìszhuszàrt

Baromira "élveztem", hogy minden hétvégén vagy azt hallgathattam, hogy "köcsög Ferrari", vagy hogy épp mit csinálnak a Shell mérnökei, vagy azt, hogy Palik mit csinált 20 évvel ezelőtt, vagy Gyula basztatását.

Vito
#16 Vito 2016. november 12. 14:42  
MS_argo001:
Szerintem baromi erőltetett volt a showmankedése, főleg a 2000-es évek végén. Nincs akkora gond a Szujó-Wéber párossal, legalábbis hazai fronton nehéz lenne ennél jobbat találni.

Tessèk??? :O
Erőltetett? Ìrod ezt ùgy hogy Szujò vezeti a műsort?
Pont hogy Palikban az volt a jò hogy neki ilyen volt a stìlusa nem kellett showmankednie ès fanboykodnia amit sajnos mmàr Wèber is csinàl. Mìg ezek ketten ki nem màsznak Lewis ès Verstappen seggèből addig Palik minden pilòtàt dicsèrt a pàlyàn aki èppen egy adott futamon jòl teljesìtett. Lehetett sereghajtò csapatban is akik èppen a 14helyèrt csatàztak. Èn ezèrt is szerettem mert ő èszrevette illetve jobban àtlàtta vagy jobban èrdekelte a futam egèsze mint ezt a kèt dìszhuszàrt

MS_argo001
#15 MS_argo001 2016. november 12. 14:33  
Vito:
Mèrföldekkel jobb közvetìtèsei voltak. Ès mèg vicces is tudott lenni.

Szerintem baromi erőltetett volt a showmankedése, főleg a 2000-es évek végén. Nincs akkora gond a Szujó-Wéber párossal, legalábbis hazai fronton nehéz lenne ennél jobbat találni.

Vito
#14 Vito 2016. november 12. 14:32  
MS_argo001:
Csak Palikot ne.

Mèrföldekkel jobb közvetìtèsei voltak. Ès mèg vicces is tudott lenni.

Diák Murphy
#13 Diák Murphy 2016. november 12. 14:28  
f1m12:
na mert ő nem beszélt hülyeséget és mindenhez értett!

Szórakoztatóbb volt, mint Szumó. Ugyanolyan retard mindkettő, de Palik legalább viccesen volt az, Szumó meg csak nagyon vicces akar lenni. Meg azt hiszi "kultikus" lesz az olyan ökörségeivel mint a "kápcsojják be bisztonzsági övejiket"...

Wébert főpozícióba, mellé jöhet az a homokos-hangú kopasz aki szokott lenni az intróban. Gyík hangja van, de Szumónál okosabb és tizedolyan ripacs.

027
#12 027 2016. november 12. 14:28  

http://www.netweather.tv/index.cgi?action=f1;sess=
Holnap mégjobbk a kilátások:D ugyhogy dörzsöhetjülk a tenyerünk

MS_argo001
#11 MS_argo001 2016. november 12. 14:22  

Csak Palikot ne.

f1m12
#10 f1m12 2016. november 12. 14:21  
Jack Bauer:
micsoda izgalmak. napernyő a pályán!!!! ezt a szujót ideje lenne már kivágni onnan. vissza palikot!

na mert ő nem beszélt hülyeséget és mindenhez értett!

Jack Bauer
#9 Jack Bauer 2016. november 12. 14:19  

micsoda izgalmak. napernyő a pályán!!!!

ezt a szujót ideje lenne már kivágni onnan. vissza palikot!



Nigel
#8 Nigel 2016. november 12. 14:18  
Zasalamel:
Remélem innentől meg se áll az eső hétfőig. :D

Annyiszor jósoltak már esőt a verseny napjára, de csak kevésszer jött be.
Fenntartásokkal kell kezelni ezeket az időjárás-jelentéseket.

Utoljára módosítva: 2016. november 12. 14:19

Zasalamel
#7 Zasalamel 2016. november 12. 14:16  

A 4-es kanyar jó nehéz lesz.

Zasalamel
#6 Zasalamel 2016. november 12. 14:04  

Remélem innentől meg se áll az eső hétfőig. :D

Nigel
#5 Nigel 2016. november 12. 14:04  
F1890:
ESIK , JUHU

Az esővel nincs baj, csak holnap is folytassa áldásos tevékenységét. Az hozna igazi izgalmakat és veszélyeztetné Rosberg idő előtti elsőségét.

Utoljára módosítva: 2016. november 12. 14:04

Nigel
#4 Nigel 2016. november 12. 14:01  

http://cricfree.tv/iframe/hdlive/skyf1.php

sába
#3 sába 2016. november 12. 14:00  

A FI-nál iskolások is dolgoznak vagy mi? :)

sába
#2 sába 2016. november 12. 13:59  

A hideg és az eső a ferrarinak jó .... viszont ez a szél semmi jót nem jelent a számukra.

F1890
#1 F1890 2016. november 12. 13:57  

ESIK , JUHU

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra