Mercedes: Kiegyenlített a helyzet motorfronton

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. november 08. 11:53
FOTÓ: ©xpbimages.com

Nincs komolyabb különbség Nico Rosberg és Lewis Hamilton erőforrásai között a bajnoki küzdelem véghajrája, vagyis az év utolsó Forma–1-es futamai előtt – jelentette ki a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe.

Rosbergnek nem kell mindenképpen legyőznie ellenfelét az utolsó két megmérettetésen, hiszen a bajnoki cím akkor is az övé lesz, ha Brazíliában és Abu-Dzabiban is másodikként ér célba Hamilton mögött. Legnagyobb ellenfele tehát a technika ördöge (vagy egy ütközés) lehet, joggal merül tehát fel a kérdés, hogyan állnak a Mercedes versenyzői az erőforrások megbízhatóságát illetően.

A Motorsport ennek próbált utánajárni, amikor felkereste a csapat technikai igazgatóját, aki elmondta, Rosberg és Hamilton sem lesz előnyben a megbízhatóság és a teljesítmény tekintetében, motorjaik és a különböző erőforrásegységek ugyanis nagyjából egy szinten vannak. „A motorhelyzet meglehetősen kiegyensúlyozott a két versenyző között” – jelentette Lowe. „Őszintén szóval, egyikük esetében sem teljesen ideális…” – tette hozzá némi aggodalommal.

„Viszont nincsenek olyan tényezők, melyek miatt egyikük előnybe kerülhet a teljesítmény tekintetében. Mint mindig, most is kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy két jó autónk, két jó erőforrásunk legyen, és mindkettő eljusson a célvonalig. Mexikóban mindkét autó befutott és újabb kettős győzelmet szereztünk, szóval az egy nagyszerű hétvége volt” – magyarázta.

A technikai hibák mellett az ellenfelek is „beleszólhatnak” a Mercedes pilótáinak a küzdelmébe, ha valahogy el tudják választani egymástól a két aspiránst. A legnagyobb esélye erre minden valószínűség szerint a Red Bullnak lesz, Mexikóban azonban a Ferrarinak is voltak biztató pillanatai. Lowe az ellenfelek jelentette „fenyegetés” kapcsán igyekezett egyértelművé tenni, ezúttal sem akar jóslatokba bocsátkozni, hiszen nem tudja, Brazíliában hogyan alakulnak majd az erőviszonyok.

„A szokásomhoz híven ezúttal sem fogok jósolgatni. Túl sok a különböző tényező. A mexikói hétvége remek példa volt erre. Minden edzésen más nyert, tudták? Minden azon múlik, hogyan állítják be az autóikat, miként bánnak a gumikkal és éppen milyenek a körülmények a pályán. Ezek a gumik jelenleg nagyon érzékenyek. Láthatták, mennyire frusztrált volt a Ferrari az időmérős eredmények miatt. Nem rossz az autójuk, ahogyan azt a futamon igazolták is, az időmérőn azonban valami rosszul sült el számukra” – zárta gondolatát a tapasztalt mérnök.

Oszd meg!





18 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Líroz
#18 Líroz 2016. november 11. 02:47  

http://www.statsf1.com/en/default.aspx

hammertime
#17 hammertime 2016. november 09. 10:33  
doxxa:
Az időmérőket ne vonjuk már egy kalap alá a versennyel. mindekttőjüknek olyan űrhajója van, hogy utolsó helyről is minimum dobog legalsó fokára képes...

Ha eleve csak kettejüknek van esélye a VB-re, akkor csak az egymás elleni eredmény számít, azt pedig igencsak befolyásolja az időmérő, sőt nem hogy befolyásolja, hanem gyakorlatilag el is dönti.

Konszpiresiszeoriz
#16 Konszpiresiszeoriz 2016. november 09. 09:54  

De majd Toto nyom egy piros gombot :-)))))))))))))

Konszpiresiszeoriz
#15 Konszpiresiszeoriz 2016. november 09. 09:52  

Ahhoz amit Timad belinkelt kinek mennyi hibája volt:
Rosber 7-szer esett ki, Hami négyszer.
Azt hiszem ez számít mert ezért nem adnak pontot.

Konszpiresiszeoriz
#14 Konszpiresiszeoriz 2016. november 09. 09:51  
bzmatek:
Nem tudom megérteni azokat akik azzal jönnek, hogy de évek alatt Rosbinak is volt annyi mint Hamiltonnak (kicsit ovis szint). Hamiltonnak is voltak gondjai korábban, lehet nem annyi (nem számoltam, mert felesleges) mint Rosbinak, de Hamilton azokkal együtt is nyerte (volna) a bajnokságokat. Rosberggel pedig idén egyelőre (2 futammal vége előtt) nem ez a helyzet. Korábbi években ekkora eltérés egy éven belül szerintem nem volt technikai hibák miatti pontok bukásában a két pilóta között. Aztán, hogy a 2 futam mit hoz már egy másik kérdés: szerintem Rosbi bekocsikázik 2.-nak, mint általában, s megnyeri a VB-t, de azért remélem Hamilton tartogat még valamit a végére, s nem hagyja hogy Rosbi biztonsági játékkal múlja fölül.

Az ovis szintet te képviseled.
Amit felrósz Rosbergnek azt nem teszed Hamiltonnak.
Ha Rosberg nyer akkor az mák,meg Hamiltonnnak baja volt.
Ha fordítva akkor meg az természetes, mert Hamilton nyerte volna a bajnokságokat.
Hát nem ő nyerte az előző kettőt?

bzmatek
#13 bzmatek 2016. november 09. 09:16  

Nem tudom megérteni azokat akik azzal jönnek, hogy de évek alatt Rosbinak is volt annyi mint Hamiltonnak (kicsit ovis szint). Hamiltonnak is voltak gondjai korábban, lehet nem annyi (nem számoltam, mert felesleges) mint Rosbinak, de Hamilton azokkal együtt is nyerte (volna) a bajnokságokat. Rosberggel pedig idén egyelőre (2 futammal vége előtt) nem ez a helyzet. Korábbi években ekkora eltérés egy éven belül szerintem nem volt technikai hibák miatti pontok bukásában a két pilóta között. Aztán, hogy a 2 futam mit hoz már egy másik kérdés: szerintem Rosbi bekocsikázik 2.-nak, mint általában, s megnyeri a VB-t, de azért remélem Hamilton tartogat még valamit a végére, s nem hagyja hogy Rosbi biztonsági játékkal múlja fölül.

Utoljára módosítva: 2016. november 09. 09:19

F1890
#12 F1890 2016. november 09. 07:24  

Csak rozberggel foglalkoztam h oszinte legyek

Timad
#11 Timad 2016. november 08. 23:48  
F1890:
kapásból kifelejtetted abudhabit és idei évben ausztriát többek között. úgyh ez egy igen elfogult lista, és nem fogom kijavítgatni mert jobb ovlasni h milyen csodálatosan működik a manipuláció a világban. (gondolom nem sokan tették szóvá h csomó mindent kihagytál, és a hamiltonosok bibiliaként kezelték az írást) . na szóval így generálódnak manapság a hírek is

Hát ahogy érzed.. :D
De hogy vmi attól lesz elfogult, h mint már akkor is odaírtam h nyílván van amit nem számoltam pusztán mert nem jutott eszembe hát akkor bumm elfogult lett :)
Persze akkor az is eléggé elfogult lett, hogy csak Rosbergnél sikerült felsorolni párat amit kihagytam, Hamiltonnál egyet sem.. pedig most tök véletlen beugrott hozzá is plusz kettő..
Szval, na, Te is ügyesen manipulálsz, de asszem én is szeretem nézni amikor működik a csodálatos egyoldalúsítás, nem javítom ki én sem :P XD

doxxa
#10 doxxa 2016. november 08. 22:57  
hammertime:
Különösebb kommentár nélkül idemásolnám akkor Timad kolléga minapi gyűjtését: Ham 13’ Bahrain váltócsere +5 hely rajtrácson ’14 Ausztrália, motor, kiesés ’14 Németo., fék kiesés időmérőn ’14 Magyaro., motor, kiesés időmérőn ’14 Kanada, fék, kiesés ’15 Szingapúr, motor, kiesés ’16 Kína, motor, utolsó időmérőn ’16 Oroszo., motor, no time in q3 ’16 Monaco, motor időmérőn ’16 Belgium, motorcsere, időmérő zero ’16 Malajzia, motor, kiesés Ros ’13 Ausztrália, motor, kiesés ’13 Kína, motor, kiesés ’13 Magyaro., kiesés ’14 UK, motor, kiesés ’14 Szingapúr, kormány, kiesés ’15 Olaszo., motor, kiesés ’15 Oroszo., pedál, kiesés

Az időmérőket ne vonjuk már egy kalap alá a versennyel. mindekttőjüknek olyan űrhajója van, hogy utolsó helyről is minimum dobog legalsó fokára képes...

F1890
#9 F1890 2016. november 08. 22:47  
s60pcc:
Kényelmes olyan mögé bújni, hogy "én bizony nem nézek utána, mert van egy meggyőződésem"...persze ha állítasz valamit az bizonyítani is illik, ha erre rest vagy akkor elveszett a hiteled. Csapj a lovak közzé mint a nyugdíjasok..."Nekem fáj a hátam...Az semmi! Nekem az egész testem! ...." Hajrá! ;)

mikor ránéztem a listára egyből 5 olyan esete jutott eszembe rózbi kapcsán ami megsem volt jelölve . lehet lenne még több is de h őszinte legyek nincs kedvem még utána is olvasni. mert ha 5 kimaradt amire konkrétan én emlékszem azt jelenti h lehet van még több is csak egy kis utánaolvasást igényel :D egyszóval

de örülj neki elmondok még ezen túl 2-t. idén silverstoneban 10 sec bünti mivel rádióan adtak neki segítséget.valamint a hungaroringen 2014-ben sc után elvileg nem működött a teljes motorereje amivel pozicíót bukott hamiltonhoz képest.

ezzel 12-13 neki. aki meg igazán utána akar kutakodni hajrá :)

szóval akárhogyan nézem 13-ban pechesebb volt rózbi, 14-ben futamokon többször esett ki, 15-ben szintén. jött egy év ahol pechesebb hamilton. ez benne van, főleg h 3-szor a másiknak volt pechje inkább. és igen, lehet h egyenlő pechek számában is verte volna rózbit, de az egész idei vb pl máshogy alakult volna ha nincs ez vagy az sztem. pl lehet h hamilton már rég vb lenne, de az is lehet h rózbi vezetne pár ponttal mert elmúlt két futamon kb a biztosra ment csak.

Utoljára módosítva: 2016. november 08. 22:56

s60pcc
#8 s60pcc 2016. november 08. 22:20  
F1890:
kapásból kifelejtetted abudhabit és idei évben ausztriát többek között. úgyh ez egy igen elfogult lista, és nem fogom kijavítgatni mert jobb ovlasni h milyen csodálatosan működik a manipuláció a világban. (gondolom nem sokan tették szóvá h csomó mindent kihagytál, és a hamiltonosok bibiliaként kezelték az írást) . na szóval így generálódnak manapság a hírek is

Kényelmes olyan mögé bújni, hogy "én bizony nem nézek utána, mert van egy meggyőződésem"...persze ha állítasz valamit az bizonyítani is illik, ha erre rest vagy akkor elveszett a hiteled.

Csapj a lovak közzé mint a nyugdíjasok..."Nekem fáj a hátam...Az semmi! Nekem az egész testem! ...."

Hajrá! ;)

Utoljára módosítva: 2016. november 08. 22:21

F1890
#7 F1890 2016. november 08. 22:16  
Timad:
Arra írtam miszerint kezd elterjedni itt az a mantra, hogy az elmúlt években Rosberget kétszer annyi tech hiba súlytotta.. hát azért fullba ne nyomjuk nár :D Mondjuk örülnék ha foltozgatnád, mert am. érdekelne, csak darabra, nem azt h ki mit veszített vele. 14 abut is kihagytam, de este fél 12kor kezdtem neki :D

kapásból kifelejtetted abudhabit és idei évben ausztriát többek között. úgyh ez egy igen elfogult lista, és nem fogom kijavítgatni mert jobb ovlasni h milyen csodálatosan működik a manipuláció a világban. (gondolom nem sokan tették szóvá h csomó mindent kihagytál, és a hamiltonosok bibiliaként kezelték az írást) . na szóval így generálódnak manapság a hírek is

Timad
#6 Timad 2016. november 08. 21:58  
F1890:
aha, szóval 14 kanada rózbi fékhibája nem is szerepel és még 1-2 eset. nem is próbálom meg foltozgatni mert szemlátomást hiányos a lista :) de parasztvakitásnak természetesen tökéletes és a mártírkodásra is alkalmas :)

Arra írtam miszerint kezd elterjedni itt az a mantra, hogy az elmúlt években Rosberget kétszer annyi tech hiba súlytotta.. hát azért fullba ne nyomjuk nár :D

Mondjuk örülnék ha foltozgatnád, mert am. érdekelne, csak darabra, nem azt h ki mit veszített vele. 14 abut is kihagytam, de este fél 12kor kezdtem neki :D

F1890
#5 F1890 2016. november 08. 19:31  
hammertime:
Különösebb kommentár nélkül idemásolnám akkor Timad kolléga minapi gyűjtését: Ham 13’ Bahrain váltócsere +5 hely rajtrácson ’14 Ausztrália, motor, kiesés ’14 Németo., fék kiesés időmérőn ’14 Magyaro., motor, kiesés időmérőn ’14 Kanada, fék, kiesés ’15 Szingapúr, motor, kiesés ’16 Kína, motor, utolsó időmérőn ’16 Oroszo., motor, no time in q3 ’16 Monaco, motor időmérőn ’16 Belgium, motorcsere, időmérő zero ’16 Malajzia, motor, kiesés Ros ’13 Ausztrália, motor, kiesés ’13 Kína, motor, kiesés ’13 Magyaro., kiesés ’14 UK, motor, kiesés ’14 Szingapúr, kormány, kiesés ’15 Olaszo., motor, kiesés ’15 Oroszo., pedál, kiesés

aha, szóval 14 kanada rózbi fékhibája nem is szerepel és még 1-2 eset. nem is próbálom meg foltozgatni mert szemlátomást hiányos a lista :) de parasztvakitásnak természetesen tökéletes és a mártírkodásra is alkalmas :)

Utoljára módosítva: 2016. november 08. 19:38

hammertime
#4 hammertime 2016. november 08. 19:05  
F1890:
3 évig meg a másiknak volt jobb.:) gondolom akkor nem zavart ez ennyire.

Különösebb kommentár nélkül idemásolnám akkor Timad kolléga minapi gyűjtését:

Ham
13’ Bahrain váltócsere +5 hely rajtrácson
’14 Ausztrália, motor, kiesés
’14 Németo., fék kiesés időmérőn
’14 Magyaro., motor, kiesés időmérőn
’14 Kanada, fék, kiesés
’15 Szingapúr, motor, kiesés
’16 Kína, motor, utolsó időmérőn
’16 Oroszo., motor, no time in q3
’16 Monaco, motor időmérőn
’16 Belgium, motorcsere, időmérő zero
’16 Malajzia, motor, kiesés

Ros
’13 Ausztrália, motor, kiesés
’13 Kína, motor, kiesés
’13 Magyaro., kiesés
’14 UK, motor, kiesés
’14 Szingapúr, kormány, kiesés
’15 Olaszo., motor, kiesés
’15 Oroszo., pedál, kiesés

SANI{Ó
#3 SANI{Ó 2016. november 08. 18:24  

Kiegyenlített....a különbség csak az "pici trükk" amit az a piros gomb irányít, ami Toto "van még pár trükkünk" Wolff-nak a zsebében van....

F1890
#2 F1890 2016. november 08. 16:20  
s60pcc:
Csak egyiküknek majd 2szer annyi egységre volt szüksége ehhez...de most tényleg kiegyenlített a fennmaradó két futamra. Ahogy a fogorvos mondja: "épek a maradói" ...csak éppen valakinek 5 maradt, valakinek meg 32...de épek! :D Éljen a szubjektív egyenlőség! :)

3 évig meg a másiknak volt jobb.:) gondolom akkor nem zavart ez ennyire.

s60pcc
#1 s60pcc 2016. november 08. 14:58  

Csak egyiküknek majd 2szer annyi egységre volt szüksége ehhez...de most tényleg kiegyenlített a fennmaradó két futamra.

Ahogy a fogorvos mondja: "épek a maradói" ...csak éppen valakinek 5 maradt, valakinek meg 32...de épek! :D

Éljen a szubjektív egyenlőség! :)

Utoljára módosítva: 2016. november 08. 14:59

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra