No Mans Sky

Mikor és hogyan mutatják be az új Ferrarit?

írta: M4Sport
2016. január 08. 09:54
FOTÓ: ©xpbimages.com

Sorozatban második évben mehet szembe hagyományaival a Ferrari: beszámolók szerint jó esély van rá, hogy idén is csak az interneten mutatják be új autójukat.

A téli tesztidőszakot a korábbi évtizedekben a látványos és figyelemfelkeltő autóbemutatók vezették fel, amelyek időnként már-már túlzásokba eső show-műsorokba csaptak át (például artista bemutatókkal, Spice Girls-koncertekkel). Amióta azonban beköszöntött a gazdasági válság, a költségcsökkentés jegyében egyre több csapat és egyre többször mondott le a hagyományos bemutatókról, s új autóikat inkább az első teszt helyszínén vagy az interneten keresztül leplezték le.

Nem úgy a Ferrari, amely egészen a tavalyi évig ragaszkodott hagyományaihoz, s elnöki beszédek kíséretében Maranellóban rántotta le a leplet aktuális versenygépéről. 2015-ben azonban nemcsak a csapat vezetősége, a bemutató módszere is változott: csupán internetre feltöltött képek és videók révén ismerkedhettünk meg az SF15-T-vel. Maurizio Arrivabene akkor a következőkkel indokolta döntésüket: „Egyszerű az ok: a technikusok elmagyarázták, hogy három napot vesztenénk azzal, ha valódi bemutatót tartanánk. Ezt nem engedhetjük meg magunknak.”

És nem kizárt, hogy idén sem fogják. Olasz források úgy tudják, a Scuderia idén is az internetes bemutató gondolatával kacérkodik. Hivatalos információ azonban erről még nem érkezett. „Egyelőre még semmi sem dőlt el a bemutatóval kapcsolatban. Minden erről szóló hír puszta spekuláció” – kommentálta Alberto Antonini szóvivő a keringő híreket.

Az új autóról egyelőre más hivatalos információt sem tudni – igaz, találgatások szerint a bemutató időpontja az első téli teszt (február 22., Barcelona) előtti hét végére eshet, február 19-ére vagy 20-ára. Az is kérdés, hogyan hívják majd az új gépet: tavaly az SF15-T-vel a csapat nevére, az évszámra, valamint a turbómotorra utalt a kódjel, míg 2014-ben egy szurkolói szavazás eredményeként adták az F14-T elnevezést.

Idén a téli felkészülést két négynapos teszt jelenti majd. Az elsőt február 22-e és 25-e között rendezik, míg a másodikra március 1-je és 4-e között kerül sor – egyaránt Barcelonában.

Oszd meg!





6 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

guide
#6 guide 2016. január 08. 20:30  
qwerm:
jövőre a téli felkészülés 4 napból áll, 2018-tól pedig abból, h a szerelők guruló racken végigtolhatják 3x, emberi mulasztás esetén +1 alkalommal a boxban az autót, és közben 300 éves analóg nyomásmérőkkel elvégzett mérésekből következtethetnek az autó viselkedésére, amihez kapnak egy négyzetrácsos papírt és 45 percet.

Akkor lehet,hogy 2019-től már meg se tartják a teszteket.:D

qwerm
#5 qwerm 2016. január 08. 20:04  

jövőre a téli felkészülés 4 napból áll, 2018-tól pedig abból, h a szerelők guruló racken végigtolhatják 3x, emberi mulasztás esetén +1 alkalommal a boxban az autót, és közben 300 éves analóg nyomásmérőkkel elvégzett mérésekből következtethetnek az autó viselkedésére, amihez kapnak egy négyzetrácsos papírt és 45 percet.

ernike
#4 ernike 2016. január 08. 12:00  
Hombre B:
Meglátjuk, lehet nem is igaz a hír, én abban se vagyok biztos, hogy push-rod felfüggesztésre váltanak elől.

Szerintem annak nagy az esélye. Nem azért mert nem működött, hanem azért hogy rövid orra váltsanak. Allison elnyomott egy olyat hogy valami miatt náluk nem adaptálható a szabályok által engedett minimális orr és ez szerintem a felfüggesztés kialakítása miatt lehet talán. Egyébként megnéztem tavaly az az oldal ahonnan ezek az infók vannak elég jól megjósolta milyen lesz a gép. Ők írták is hogy pullrodnál maradnak és most ők közölték le a megbízhatósági problémát is.

Utoljára módosítva: 2016. január 08. 12:01

Hombre B
#3 Hombre B 2016. január 08. 11:27  
ernike:
Ha ez igaz van még idő megoldani. Remélem ez azt jelenti hogy idén feszegetik a határokat és nem az atombiztosra mennek, a RB-nak is mindig fúrnia faragnia kellett év elején.

Meglátjuk, lehet nem is igaz a hír, én abban se vagyok biztos, hogy push-rod felfüggesztésre váltanak elől.

ernike
#2 ernike 2016. január 08. 10:53  
Hombre B:
Nem voltak rosszak azok a bemutatók, de tényleg jobb, ha a mérnökök mással foglalkoznak és a pénzt is fejlesztésre költik. Egyébként külföldi forumon azt írták, hogy a hírek szerint technikai oldalon megbízhatósági probléma merült fel a fejlesztés, tesztelés során egy kulcsfontosságú komponens(ek)sel kapcsolatban.

Ha ez igaz van még idő megoldani. Remélem ez azt jelenti hogy idén feszegetik a határokat és nem az atombiztosra mennek, a RB-nak is mindig fúrnia faragnia kellett év elején.

Hombre B
#1 Hombre B 2016. január 08. 10:49  

Nem voltak rosszak azok a bemutatók, de tényleg jobb, ha a mérnökök mással foglalkoznak és a pénzt is fejlesztésre költik.

Egyébként külföldi forumon azt írták, hogy a hírek szerint technikai oldalon megbízhatósági probléma merült fel a fejlesztés, tesztelés során egy kulcsfontosságú komponens(ek)sel kapcsolatban.