Mosley radikális javaslattal állt elő

írta: M4Sport
2016. január 07. 19:24
FOTÓ: ©xpbimages.com

A királykategóriában érdekelt autógyártóknak nem kellene félniük a radikális szabálymódosításoktól – jelentette ki a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley, majd ötletszinten felvetette: csökkentsék kettőre az felhasználható erőforrások számát.

A gyártók jövő péntekig állhatnak elő szabálymódosítási javaslataikkal, miután korábban felmerült, leghamarabb 2017-ben meg kell változtatni az erőforrásokkal kapcsolatos előírásokat, a jelenleg használtak ugyanis túlságosan drágák és bonyolultak. A Motorsport információi szerint az egyeztetések során felmerült, hogy a költségcsökkentés érdekében a folytatásban négyről háromra csökkentik az egy pilóta által büntetlenül felhasználható erőforrások számát.

Abban az esetben, ha a részvevők mindenképpen ebbe az irányba akarnak elindulni, Max Mosley szerint egy kicsivel több bátorságra lenne szükségük, és néhány radikálisabb javaslatot is el kellene fogadniuk. Az FIA előző elnöke például húzna egy merészet és három helyett kettőre csökkentené a felhasználható motorok számát. „A jelenlegi problémák a motorok árával, és a kínálattal kapcsolatosak; a megoldás az lenne, ha évente csak kettőt használhatnának” – mondta.

„Ezzel a szállítók kapacitása megduplázódna, a költségek pedig megfeleződnének. A mai erőforrások esetében csak egy kisebb módosításra lenne szükség, hogy elérjük ezt a szintet” – folytatja a brit szakember, kinek ötletéért feltehetően egyik nagy gyár sem rajongana, szerinte azonban ez sem jelente problémát. „Rögtön azt mondanák, hogy ezt nem lehet kivitelezni, és azt, hogy a szabály bevezetése felérne egy katasztrófával, a Forma-1 történelme során azonban még sohasem bizonyultak igaznak az ehhez hasonló jóslatok” – szúr oda a gyáraknak.

A Motorsport cikke zárásképpen megjegyzi, hogy abban az esetben, ha a gyártók nem állnak elő megfelelő javaslatokkal (vagy olyan elképzelésekkel, melyek elnyerik a vezetőség tetszését) a Nemzetközi Automobil Szövetséget irányító Jean Todt, és a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) kormányzó Bernie Ecclestone minden valószínűség szerint elő fogja venni az alternatív erőforrásokkal kapcsolatos elképzelést. Sőt, mivel december elején felhatalmazást kaptak arra, hogy döntést hozzanak a vitás kérdésekben, várhatóan szabályba is iktatják azt.

FIA
Oszd meg!





17 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

Casual
#17 Casual 2016. január 08. 16:59  
Zasalamel:
4 henger még a mostaninál is gyengébb motor

Az F1 legerősebb motorja egy 4 hengeres volt. Most is vannak sorozatok ahol simán kihoznak 600+ lóerőt hosszabb élettartam mellett 4 hengerből.

Casual
#16 Casual 2016. január 08. 16:57  
AttisX:
A "Világ Motor" koncepció egyik sarkallatos pontja emlékeim szerint az volt, hogy ez egy teljesen befagyasztott egyenmotor, amihez a gyártóknak max csak annyi köze lett volna, hogy az FIA által kiadott tervrajzok alapján legyárthatják maguknak. Ez a formula még annyira se izgatta volna az autógyárakat, mint a jelenlegi..

Rosszul emlékszel. Az volt a koncepció hogy minden szériában lehetne használni ugyanazt a motort minimális változtatásokkal pl hengerűrtartalom turbo boost. Ezek között nyilván lehet különbség, a fejlesztés valszeg be lett volna fagyasztva de az most is be van.

Utoljára módosítva: 2016. január 08. 17:00

ddb
#15 ddb 2016. január 08. 15:58  
distressor:
hologram autók?? :) ma már simán meg lehetne oldani, h hologramként kivetítik a pályára a szimulátorban történteket :) és akkor végre megszűnnének a magas gyártási, logisztikai és egyéb költségek végre.

Végül is megvalósítható, meg lehet az átlag nézőnek elég lenne, de egyik szimulátornak sincs olyan törésmodellje, mint a valóság. Ne fosszuk már meg a Maldonado fanokat az egyetlen élvezettől.

distressor
#14 distressor 2016. január 08. 13:39  
grabowsky78:
Nem is kell motor, rendezzék meg a f1 vb-t valami szimulátoron! A pályákon van kivetítő ott lehetne nézni a tévében meg mindegy és akkor teljesen környezetbarát lenne az egész, sokba se kerülne utazni szállítani se kéne a csapatba elég lenne kb 4fő! :D Todt is egy barom, de ez a Mosley még rátesz egy lapáttal!

hologram autók?? :)
ma már simán meg lehetne oldani, h hologramként kivetítik a pályára a szimulátorban történteket :)
és akkor végre megszűnnének a magas gyártási, logisztikai és egyéb költségek végre.

kulcsarb
#13 kulcsarb 2016. január 08. 12:05  

a motor árában benne van a fejlesztés költsége is, ha csak 2 motort kell legyártani, az összköltség alig csökken,
több csapatnak meg nem tudják eladni, mert nincs több csapat,

egy ilyen magas pozícióban lévő ember, hogy nyilatkozhat anélkül, hogy utánanézne / megkérdezne egy hozzáértőt,

az ilyenek miatt szüntették meg az F1-ben tesztelést is... :(

grabowsky78
#12 grabowsky78 2016. január 08. 11:50  

Nem is kell motor, rendezzék meg a f1 vb-t valami szimulátoron! A pályákon van kivetítő ott lehetne nézni a tévében meg mindegy és akkor teljesen környezetbarát lenne az egész, sokba se kerülne utazni szállítani se kéne a csapatba elég lenne kb 4fő! :D
Todt is egy barom, de ez a Mosley még rátesz egy lapáttal!

sába
#11 sába 2016. január 08. 10:53  

Hát ja, már így is röhej tárgyává vált az f1 a motorcserék miatti büntetések számával, még fokozzuk a hülyeséget. Kb. el is lehetne felejteni a szabadedzéseket, mert a mercin kívül senki ki nem tenné a lábát a pályára. Én amondó vagyok, hogy ki az f1 környékéről is ezzel a sok begyepesedett vén f****al. Todttal az élükön. Legyen már a fiataloké a terep, akik tudnak haladni a korral és a fejlődéssel.

Utoljára módosítva: 2016. január 08. 10:54

AttisX
#10 AttisX 2016. január 08. 08:43  
Casual:
Ami lehet hogy nem is lenne olyan rossz. Oké 4 henger, de ott a másik oldal hogy egy tucat gyártót érdekelt volna a dolog, ami azért kicsit felkavarta volna az állóvizet. Most is egy rossz hangú gyenge motor van de cserébe még drága is és a gyártók számára érdektelen.

A "Világ Motor" koncepció egyik sarkallatos pontja emlékeim szerint az volt, hogy ez egy teljesen befagyasztott egyenmotor, amihez a gyártóknak max csak annyi köze lett volna, hogy az FIA által kiadott tervrajzok alapján legyárthatják maguknak. Ez a formula még annyira se izgatta volna az autógyárakat, mint a jelenlegi..

SANI{Ó
#9 SANI{Ó 2016. január 08. 08:07  

Mi van a Merci átutalt Karácsonyra némi zsozsót a korbács mellé?

Zasalamel
#8 Zasalamel 2016. január 08. 07:26  
Casual:
Ami lehet hogy nem is lenne olyan rossz. Oké 4 henger, de ott a másik oldal hogy egy tucat gyártót érdekelt volna a dolog, ami azért kicsit felkavarta volna az állóvizet. Most is egy rossz hangú gyenge motor van de cserébe még drága is és a gyártók számára érdektelen.

4 henger még a mostaninál is gyengébb motor

Casual
#7 Casual 2016. január 08. 07:23  
AttisX:
Érdekes, hogy az utóbbi hónapokban mennyi ember visszasírta Mosleyt, pedig, ha anno rajta múlt volna az új motorformula, mára már az összes FIA felügyelte szériában (beleértve az F1-et is) a csodálatos sornégyes "Világ Motor" duruzsolna...

Ami lehet hogy nem is lenne olyan rossz. Oké 4 henger, de ott a másik oldal hogy egy tucat gyártót érdekelt volna a dolog, ami azért kicsit felkavarta volna az állóvizet. Most is egy rossz hangú gyenge motor van de cserébe még drága is és a gyártók számára érdektelen.

Utoljára módosítva: 2016. január 08. 07:24

AttisX
#6 AttisX 2016. január 08. 05:12  

Érdekes, hogy az utóbbi hónapokban mennyi ember visszasírta Mosleyt, pedig, ha anno rajta múlt volna az új motorformula, mára már az összes FIA felügyelte szériában (beleértve az F1-et is) a csodálatos sornégyes "Világ Motor" duruzsolna...

Wolverine
#5 Wolverine 2016. január 07. 22:20  

Vén hülye...

F1890
#4 F1890 2016. január 07. 20:53  

kis elemszám esetén a gyártási előállítási ktg-ek valóban nagyobbak mint tömegtermelés esetén, de nem ez ami megdobja a költségeket szvsz, hanem a k+f. idén is hiába volt 5 motorszabály, a honda többet használt mint v8as idején :D

Zasalamel
#3 Zasalamel 2016. január 07. 20:50  

Idén párszor hangoztattam h Mosley kell az F1-nek, most már nem vagyok biztos benne.

Komolyan ilyen retardáltak vannak vezető pozícióban?

ryanmckane
#2 ryanmckane 2016. január 07. 19:52  

LOL. A régi szép időkben egy warm-up alatt pusztítottak el ennyit.

Tuareg
#1 Tuareg 2016. január 07. 19:45  

Még véletlenül se az az egyik nagy baj a mai F1-el hogy spórolni kell mindennel, tegyünk rá még egy lapáttal.



PIT STOP

Amikor a Jégember is megizzad (videó)

FORMA-1 HÍREK

Kimi Räikkönen

02016.09.28. 20:31

Sepangi tudnivalók

22016.09.28. 19:58

A harcos a 300.-hoz érkezett – Jenson Button múltidézése

Ő a harmadik, aki átlépi a bűvös határt

22016.09.28. 19:40

2017: az FIA kiadta az előzetes versenynaptárat

Több szabálymódosítást is bejelentettek

02016.09.28. 18:46

Bizarr balesetet szenvedett a Sauber pilótája

Indulása nem forog veszélyben