Motorja helyett a mérnöke agyvize forrt fel...

F1 banner 2017
írta: M4Sport
2016. október 23. 13:43
FOTÓ: ©xpbimages.com

Alaposan felidegesítette Pascal Wehrlein a versenymérnökét az austini harmadik szabadedzésen mutatott engedetlenségével. Később magyarázkodni volt kénytelen.

A kívülállók számára mulatságos rádiós beszélgetés volt, a Manor mérnöke, Edward Regan azonban aligha mosolygott közben. Pascal Wehrlein az Amerikai Nagydíj szombat délelőtti 3. szabadedzésén negyed óra elteltével kicsúszott a pályáról, s a kavicságyban kötött ki. Autója beásta magát a sóderbe, ám az újonc nem szállt ki. Versenymérnöke arra utasította, hogy állítsa le a motort, mielőtt az „megfőne”, ám a német sokadszori felszólításra sem tett eleget kérésének. Még reménykedett.

Így zajlott a párbeszéd:

Regan: Tovább tudsz menni?

Wehrlein: Megtolhatnak?

Regan: Oké, csak kapcsold le az autót, sajnálom, pajtás!

Wehrlein: Várj tíz másodpercet! Azt hiszem, jönnek!

Regan: Oké, Pascal, ki kell kapcsolnunk a motort, kapcsold le! A hőmérséklet miatt. Kapcsold le, kérlek, kapcsold le!

Wehrlein: Igen, egy másodperc, jönnek!

Regan: Nem fognak megtolni, Pascal! Kapcsold le, kérlek! A hőmérséklet miatt muszáj. Kapcsold le!

Regan: Oké, Pascal, autó kikapcs, autó kikapcs, most!

Regan: Autó kikapcsol, Pascal!

Pascal Wehrlein, ManorWehrlein végül nagy nehezen elfogadta az elkerülhetetlent. Szerencséjére erőforrása egyben maradt. A Sky Sports szakkommentátora, Martin Brundle viszont megjegyezte, Wehrlein ezzel aligha szerzett jó pontot csapatánál. „Ez nem volt valami okos a részéről. Egyes csapatfőnökök talán most elgondolkodnak, akarnak-e olyan versenyzővel dolgozni, aki nem tartja magát az utasításokhoz. Azt kockáztatta, hogy elveszítenek egy motort” – mutatott rá.

Az időmérő edzés után aztán Wehrlein elmagyarázta, miért is volt ennyire makacs. „Pénteken nem tudtam túl sokat körözni, mert az első edzés Jordan Kingé volt. Ma délelőtt pedig elkövettem egy hibát a második körben, és nem akartam elfogadni, ezért az autóban maradtam. Nem akartam így, felkészületlenül az időmérőre menni. Reméltem, hogy a pályabírók vissza tudnak tolni a pályára, de sajnos nem sikerült” – mondta. „A csapat attól tartott, hogy túlmelegszik a motor, de rendben volt, nem kellett kicserélni. Legközelebb viszont szerintem korábban leállítom.”

A nap végül pozitívan zárult. Wehrlein a kevés tesztelés ellenére is legyőzte csapattársát, ráadásul az egyik Saubert megelőzve a 20. rajtkockát szerezte meg a kvalifikáción. „Elégedett vagyok a körömmel, pedig nem is volt elég időm a beállítások javítására. A legjobbat hoztam ki a helyzetből, és ezzel elégedett vagyok. Ez egy új pálya volt számomra, és gyakorlatilag egyetlen edzést teljesítettem rajta, ami nagyon kevés” – állapította meg.

Wehrlein a nap végén közösségi oldalán tette rá a slusszpoént a történetre. „Elégedett vagyok az időmérőmmel, tekintve, hogy nem sokat voltam a pályán. A csapatom nagyszerű volt! Utóirat: még mindig nem kapcsoltam ki a motort…” – viccelődött.

Oszd meg!





1 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

trialboj
#1 trialboj 2016. október 23. 16:12  

Jaj de kis önfejű biztos a Stappen gyerektől látta, hogy ilyen mentalitással sokra viheti, vagy legalább a media beszél róla :)))

HairHungary

 



FORMA-1 HÍREK

Nico Hülkenberg

42016.12.10. 16:02

Lowe is elhagyja a Mercedest?

Meglepetésre nem a Ferrari lehet az új munkaadója

62016.12.09. 19:57

Legyőzné az egyik óriást a Force India

„Azt, amelyik majd rossz formában lesz”

02016.12.09. 18:52

A Liberty januárban szavaz az F1 átvételéről

Ecclestone sem tudja, sor kerül-e a felvásárlásra